MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
Nyt itsellä viikon sisään jo kolme ulompaa vetoniveltä sanonut työsopimuksen irti ja kaksi niistä hajonnut renkaat suorassa mäkeä noustessa joten nivelet täysin alimitoitettuja... Kertokaa toki joku jos tiedätte Suomessa paikan mistä löytyy vahvempia vetoniveliä. Jos muu ei auta niin repean rakentamaan jostain auton vetonivelistä kestävämpää ratkaisua!!! Jenkeistä toki löytyy gorillan vetoakseleita mutta eivät kovin helposti niitä läheettele suomeen.
- 3Pyörä
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 06 Helmi 2007 13:40
- Mönkijä:: RZR XP Turbo EPS
- Paikkakunta: Espoo
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
Kannattaa kysyä GoOffroadista ruotsista. Sieltä ainakin saa esim. High Lifterin tuotteita.
Espoon moottorikerho, Uudenmaan Mönkijät ry, FJDC, Mad Moose Racing.
Honda ATC 250ES
Honda ATC 250ES
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
Minkäs kokoset renkaat sulla on pete1899 siinä polariksessa ?
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
30x10-14 renkaat ja raajärven keikalle tarvis 32,5 laittaa alle...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
Ok, kyllä on syytäkin vaihtaa vahvempaa vetaria tilalle 

- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
pete1899 kirjoitti:30x10-14 renkaat ja raajärven keikalle tarvis 32,5 laittaa alle...
Miten hevletissä voi niveliä mennä kuin tupakkia!!???
Itte olen omalla koneella kaksi kesää kiskonut mettästä painavia tukkikuormia ja todella pahoista paikoista...
Renkaina 30" Mudlitet olleet alla kokoajan,vetoakseleissa ei minkäänlaisia välyksen´tms. merkkejä.
Nyt täytyy olla kyllä maanantai kappale ne akselit.................!!!!!!!
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
Harmi ku ei vieläkään ole saatu nuita XP:n vahvempia niveliä, täytyy yrittää sinnikkäästi tilataJanne 450R kirjoitti:http://www.jatkuvaneliveto.fi/?nav=004 tuolla on jotain

-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
-FinnMack- Onkos sulla 2010 kone? Siinä vahvemmat vetarit kuin -11 ja -12 malleissa?
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
-Jänkhä- Jos vaan saat jostain tilattua niin ilmoitahan heti niin mulle täysi kierros ja tiedän etten ole ainoa joka painii tämän ongelman kanssa...
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
meneekö ne edestä vai takaa?
takana rasittaa niveliä jo kovalla ajaminen, kun ei ole takatasauspyörästöä. jos on jättirenkaat ja käännät kuivalla, niin johonkin se nopeuseron on mentävä. Se voi on paljon suurempi kuin mitä moottori saa aikaiseksi, koska moottori ei jaksa asfaltilla repiä pitoa irti takapäästä, mutta kääntyessä toisen renkaa on murrettava pito(tai nivel).
sinänsä hajoamishetkestä on vaikea sanoa johtuuko hajoaminen siitä mäestä. se vaurio on voinut alkaa aiemmin ja lopullinen korkkaus tulee sitten jossain tilanteessa jossa voimaa vaan on käytössä taas paljon.
takana rasittaa niveliä jo kovalla ajaminen, kun ei ole takatasauspyörästöä. jos on jättirenkaat ja käännät kuivalla, niin johonkin se nopeuseron on mentävä. Se voi on paljon suurempi kuin mitä moottori saa aikaiseksi, koska moottori ei jaksa asfaltilla repiä pitoa irti takapäästä, mutta kääntyessä toisen renkaa on murrettava pito(tai nivel).
sinänsä hajoamishetkestä on vaikea sanoa johtuuko hajoaminen siitä mäestä. se vaurio on voinut alkaa aiemmin ja lopullinen korkkaus tulee sitten jossain tilanteessa jossa voimaa vaan on käytössä taas paljon.
“Unnatural work produces too much stress.”
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
-Jaket- Edestä nuo paukkuvat ja voimaa koneesta ei ole otettu irti vielä kertaakaan. Edellinen 800 vm 07 kesti ihan mitä vaan nuo renkaat alla mutta tämä uudempi painos on aivan p... (akseleistaan) Olen tässä viikon verran lueskellut palstoja ja törmännyt jokapaikassa 850xp:n heikkoihin vetareihin
!!!
On se kumma kun polaris on päättänyt heikentää vetareita kun tehot kasvaa??? Kun nuo vetarit ei kestä edes 550xp:sä niin en ihmettele yhtään jos tuo 850 tekee niistä selvää...

On se kumma kun polaris on päättänyt heikentää vetareita kun tehot kasvaa??? Kun nuo vetarit ei kestä edes 550xp:sä niin en ihmettele yhtään jos tuo 850 tekee niistä selvää...
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
ovat varmaan kilpailuttaneet alihankkijoita, hintaa alas ja laatu on mennyt siinä samalla, eihän ne niitä vetareita itse tee.
vastaavia laatukukkasia oli esim fordin autoissa, aikoinaan kesti vetarit vaikka mitä, mutta jossain focus malleissa ne pitää avata ja voidella 40tonnin välein, eikä meinaa sittenkään kestää.
tietysti jos olet korottanut keulaa renkaiden takia, niin se lisää kulmaa vetareihin.
joskus mietin, että jos korottaa, niin pitäisikö ulosjoustoa rajoittaa jollain hihnalla.
vastaavia laatukukkasia oli esim fordin autoissa, aikoinaan kesti vetarit vaikka mitä, mutta jossain focus malleissa ne pitää avata ja voidella 40tonnin välein, eikä meinaa sittenkään kestää.
tietysti jos olet korottanut keulaa renkaiden takia, niin se lisää kulmaa vetareihin.
joskus mietin, että jos korottaa, niin pitäisikö ulosjoustoa rajoittaa jollain hihnalla.
“Unnatural work produces too much stress.”
- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
pete1899 kirjoitti:-FinnMack- Onkos sulla 2010 kone? Siinä vahvemmat vetarit kuin -11 ja -12 malleissa?
On kyllä.
Niissä on sitten eroa noihin uusimpiin malleihin.
Saisko hommattua sitten 2010-mallin vetoakselit?
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: MISTÄ POLARIS 850XP:seen VAHVAT VETONIVELET???
-FinnMack- Sellaisen käsityksen olen saanut erinäisiltä foorumeilta että nuo 2010 ja vanhemmat eivät sovi näihin uudempii. SÄÄLI koska muuten laittaisin vaihtoon heti!!! Nyt täytyy odotella vastauksia Ruotsista ja Jenkeistä joskos joku suostuisi ne lähettämään Suomeen. Kalliiksihan tämä käy kun ensin ostaa kalliin koneen ja sitten päivittää sen toimivaksi... (Ei olisi pakko mutta maahantuojalta kun odottelee vetoniveltä aina viikon-kaksi niin jää kesässä ajelut vähiin) 
