550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Terve

Eka postaus saitille!
Pari päivää ja yötä oon silmät ristissä imenyt tietoa pollesta (ja haukasta) saitin keskusteluista. Ihan kaikkea en ehtinyt lukea tai ainakaan sisäistämään, joten muutama kysymys olisi asiantuntijoille!
Kiikarissa olisi nyt alle 1 tkm ajetun 550 efi XP EPS:n osto (-09), mutta muutama asia jäi koeajon ja pihalla tehdyn tutkailun jälkeen mietityttämään.

- Molemmissa etupyörissä klappia, isoin osa siitä paikaillistui alapalloniveliin. Loput ehkä tukivarsien pusliin. Saako alapallonivelen vaihdettua erikseen, vain vaihdetaanko samalla koko alatukivarsi?
Toisen puolen alapallonivel oli irti olkavarresta! Heilui siinä olkavarren kolossaan aika villisti. Jos on päässyt kaivamaan itselleen uraa niin koko olkavarren joutuu ehkä vaihtamaan?
Mitäköhän kustantaa; alapallonivel, alatukivarsi pallonivelineen ja olkavarsi? (en ehtinyt vielä lukea ja selvittää että mistä kannattaisi osia tilata, eli jos joku haluaa vinkata niin hieno homma!)

- Koneen tyhjäkäyntikierrokset 1650 rpm, eli vissiin kuten pitääkin? Variaattori nappasi suht terävästi kiinni kun kierroksia nosti. Vaikka kuinka yritin saada pehmeää lähtöä aikaiseksi niin aina tuntui jotenkin hyökkäävän?
Pystyykö tuota herkkyyttä mahdollisesti säätämään, vai onko kyseessä enemmänkin variaattorin (tai pollen) ominaisuus? Ajattelin vain, että jos oon maastossa tiukassa välissä missä ei saisi nyt niin kovasti hyökkäillä.

- Jarrut tuntui tosi onnettomilta, mutta niiden osalta varmaan nesteiden ja palojen tarkistus/vaihto riittänee? Tarvittaessa ilmaus. Noilla jarruilla en ehkä uskaltaisi antaa vaimon ajaa..

Muuten peli vaikutti ihan potentiaaliselta ensi mönkkäriltä meikäläiselle. Huoltokirjasta tosin ei tietokaan ja kovissa paikoissa näyttää olleen. Näyttää että edellistä omistajaa on ajohommat kiinnostaneet, mutta huolto ja yleistarkastelut ei. SIeltä sun täältä vähän ruuvit ja mutterit löysällä. Toivotaan että edes määräaikaishuollot on tehty merkkihuollossa, varmuutta tosin ei ole. Mutta ehkä polle tuon kestää kun kilsatkin alle 1 tkm? Nyt meinaan saattas päästä hyvään kotiin :D
Mutta menen katsomaan pollea uudestaan vielä maanantaina, joten olisko jotain vinkkiä mitä osaa pitäisi erityisesti tutkia tai retuuttaa? Ai niin, koneen öljy näytti ja haisi normaalille.

Ensi viikolla tehdään isoja valintoja, eli tuleeko musta polle vai haukka -mies! Tällä hetkellä olen kallistumassa tänne pollen puolelle..
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Pyydä nyt edes reilu käteisalennus, kun myydään ajokelvotonta yksilöä :roll:

Varissa jotain häikkää kenties? Ei pitäisi Pollen varin hyökkäillä, kun muutenkin on sellainen kuminauhamainen.

Jännästi noista huoltokirjat häviää parissa vuodessa. Tullut aika monesti vastaan, ei kylläkään nykyisessä. Jos nivelet on tuossa kunnossa, niin taitaa mennä kaikki vaihtoon. Tutki tarkkaan kaikki hitsisaumat ja muut liitokset tukivarsista. Kunnon fikkari mukaan, jolla näkee.

Rungon saumat on hyvä tarkistaa ja ylipäänsä kaikki iskuille herkät kohdat pohjassa ja tukivarsissa. Vetareissa taitaa normaalistikin olla hiukan klappia, mutta kaikissa pitäsi olla suurinpiirtein saman verran. Nelivedon toiminta olisi hyvä päästä testaamaan jossain, ettei ole "häkkivikaa".

Ja myyjää tietysti haastatella huolloista yms asioista. Itse kyllä pyytäisin reilun käteisalennuksen, jos kone on tuossa kunnossa. Taitaa olla tonni selällään ennenkuin on ajokuntoinen. Paljonko on tunteja koneessa?

Tiedän että itsehillintä on vaikeaa kun kuume on kovimmillaan ja mönkijä pitää saada. Itse kokenut saman kuumeen ja se päätyi siihen, että talven tallissa hitsattua "hyväkuntoista ja vähän ajettua" lintua kasaan opin kantapään kautta, että kannattaa tutkia ostos kunnolla ennen kauppoja. Sanoin en pysty kuvailemaan sitä tunnetta, kun kauppojen jälkeen ekalla metsäreissulla meno loppuu 500 metrin jälkeen ja remonttihelv***i alkaa. Hyvä puoli remontin teossa on, että siinä oppii kaikkea uutta ja hyödyllistä, mutta ajokuumetta se ei yhtään lievitä

Sori jos masensin ja onnea kauppoihin.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja jaket »

vanhoilla jarrunesteillä jarrut voi olla tosi heikot. Itsellä parani jarruteho nestevaihdolla ja ilmauksella todella paljon.

jos kone naksuttaa paljon tyhjäkäynnillä,niin polleissa monesti kuuluu sitä naputusta varista. vähän sama ilmiö kuin ducateissa, koneen nopeus vaihtuu saman kierroksen aikana ja kytkin menee välillä lujempaa kuin kone ja välillä hiljempaa, kytkimen välys kopsuttaa tällöin. Pitemmässä käytössä se voi naputtaa jäljet sinne luistopintoihin ja sitten kun yrittää päästä liikkeelle, niin se jumittaa hetken niissä lovissa ennenkuin lähtee liikkeelle.

jotenkin 1650tuntuu kovilta kierroksilta.
“Unnatural work produces too much stress.”
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Myyjä ei tiennyt vaihtomönkkäreistään muuta kuin että tulleet heille toisesta liikkeestä. Aattelin heti, että ahaa, eivät siis kelpaa "merkkiliikkeen" pihalle vaihdokeiksi!?

Kylmä kone käynnisty heti, kävi hyvin ja kiihtyi hienosti (IMO). Asfalttipihalla ajettiin tiukkaa ympyrää oikealla ja vasemmalle, etu- ja takaperin. Vetareista en saanut kuulumaan mitään ylimääräistä kilkutusta tai naputusta.
Kaikki vaihteet toimi ongelmitta. Neliveto meni mittariston mukaan hyvin päälle ja ajokäytös jäykistyi. Tosi maastossa en tietenkään päässyt nelivetoa testaamaan.
Pohjassa oli muovinen panssari joka tosiaan näytti hankitun tarpeeseen. Pihalla luonnonvalossa pääsin tutkimaan alustaa aika hyvin. Rungossa ja ripustuksissa ei näkynyt mitään kolhuja, murtumia, hitsauksia taikka edes ruostetta. Kaikki näytti sen suhteen hyvältä.
Ohjaustehostin toimi paikallaan ja ajossa moitteettomasti. Mitään hälyääntä ei tehostin työskennellessään pitänyt.

Kokemukset mönkkäreistä on laskettavista yhden käden sormilla, eli lähes olemattomat. Mutta yritin kyllä tiukan objektiivisesti himoni kohdetta tutkia. Siksi arvostan kovasti kokeneempien kommetteja ja vinkkejä, kiitos siis niistä!
Myyjän tenttaus oli muuten yhtä tyhjän kanssa kun ei kerran laitteen historiasta mitään tiennyt. Mitä nyt yritti esitellä xenoneita jotka eivät toimineet.. :roll:
Hinta oli kyllä mielestäni painettu alas, siksi juuri olinkin sinne pihalle niitä renkaita potkimaan "eksynyt". Eli tinkivara oli kyllä tosipieni, myyjä tiesi verokkien hintatason hyvin.

Kokeneemman mielestä variaattori saattaa ihan hyvin olla ok. mutta itse odotin että sillä olisi päässy liikkeelle myös "silkin pehmeesti".
Täytyynyt vielä pähkäillä. Ehkä käyn testaamassa myös Honda Rinconin, sen olin laskenut myös sopivaksi vaihtoehdoksi itselleni.

Lisäys: ajotunnit 200 h. Jostain tämän palstan keskustelusta luin, että tyhjäkäyntikierrokset pitää olla tuossa n. 1650 rpm. Olikos syynä riittävän latauksen ja/tai öljynpaineen saavuttaminen?
Viimeksi muokannut Wagoner73, 01 Syys 2012 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Löytyykö linkkiä esim myynti-ilmoitukseen, mitä voisi käydä ihmettelemässä? Entinen omistajakin saattaa löytyä palstalta hyvällä tuurilla.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Aattelin, että laitan vasta kun kysytään. En tiedä mikä on politiikka täällä?
Mutta jos kysytään niin tässähän tämä: http://www.nettimoto.com/polaris/xp/1376305

Periaatteessa olen uuden ostoa vastaan koska arvo laskee niin nopeasti. Mutta vähän yllätti että 200 h. ajetunkin saa jo kulumaan noin.
Nyt syksyllä tosin tuppaa olemaan hyviä tarjouksia kun myyvät vanhoja -11 ja -12 malleja pois uusien alta. Esim BW:n sivuilla vierailtu kuolaamassa tiuhaan...
Mutta yritetään nyt vielä löytää sitä kohtuu hyvää käytettyä.
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Itse jättäisin kaupat väliin, jos ei nyt mikään mega- tarjous ole. Korjaamiseen voi kulua toimintatonni jos toinenkin.
Ja kyllä pollen varin oikein toimessaan pitäisi lähteä rauhallisesti vetämään, ei hyökkäillen. Onko tuohon kyseiseen yksilöön asennettu variaattori kittiä? Jos on nin silloin voipi olla siellä sisällä sellaiset asetukset että lähtee hyökkäämällä liikkeelle.

Sitä nelivedon toimintaa ei voi testata pelkästään katsomalla näyttöä. Näin testaat nelivedon:
1. Nostat jollain menetelmällä kaikki renkaat ilmaan, esim trukilla onnistunee hyvin.
2. Ensin kaasutat pelkällä takavedolla, jos eturenkaat kytkeytyvät pyörimään, etuperän häkki on rikki
3. Kaasuta nelivedolla, jos eturenkaat eivät ala pyörimään tai alkavat pyörimään viiveellä (yli yksi rengaskierros) on etuperä rikki.
Nelivedon normaali kytkeytymis viive muistaakseni 1-5/8 rengas kierrosta, eli kun eturenkailla ei ole pitoa takarenkaiden pitää pyörähtää 1-5/8 kierrosta jolloin eturenkaatkin alkavat vetään.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Eihän tuo kuvissa pahalta näytä. Hinnasta en sano mitään, kun ei ollut vertailtavia laitteita just nyt tarjolla nettimotossa.

Tiukka tilanne täytyy sanoa. Jos itse olisin samassa tilanteessa, niin jättäisin ostamatta. Pitäisi kyllä nähdä oikeastaan livenä ennenkuin täältä sohvalta mitään kommentoi :oops:

Jos saat jonkun kaverin joka mönkijöistä jotain ymmärtää mukaan, niin helpottaisi varmaan ratkaisua. Kaiken saa korjattua, mutta onko se mielekästä varsinkaan kun on "mönkijäura" vasta alkamassa ja polte ajamaan pääsystä kova. Tallissa rikkinäisen koneen kanssa illanvietto on todella masentavaa. Kokemus puhuu ](*,)
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja saimi »

Pahalta tuntuu sanoa, mutta isse jättäisin tuo pollen ostamatta. Paitsi jos halu olisi aloittaa harrastelut tallissa, eikä metsän siimeksessä.. Ja kertoa foorumilla kohta, että polle on ihan!¤#&. Ja siihen joku sanoo sitten, olisit ostanut hondan :lol:
Beathill
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Sen mitä kävin toisessa liikkeessä katsomassa, niin pyytävät 2-3 vuotta vanhemmista Sportsman 500 EFI koneista samaa! Tai jopa vähän enemmän. Eikä ne olleet ainakaan sen lähempänä helmeä kuin tuo otsikon 550 XP:kään. Ja tuossa vertailussa oli jo tinkimiset mukana.
Sama linja tuntuu olevan myös tuolla nettimoton tarjonnassa.
Siksi juuri kiinnostuin tuosta 550 XP:stä :D Ja ihan hyvältä se liikkeen pihassakin päälle päin näytti, lienee muovit saaneet ihan reippaan silikonispray-kylvyn..

Vastoinkäymiset käytettynä hankitun kanssa ovat kyllä tuttuja, mutta enemmän tuolta veneilyn puolelta (ja nuorempana tietysti autonromujen kanssa). Ei sitten yhtä veneilykesää ilman tekniikkamurheita. Mutta rahallahan niistäkin selvittiin. Nyt taas toimii, monta kokemusta rikkaampana ja jonkin verran on osaamistakin tarttunut matkalla kun on joutunut asioita selvittämään. Sorry OT.

Tilaako omatoimimekaanikot pollen osansa: suoraan jenkeistä, eBaystä, Amazon.comista, suomen verkkokaupoista, merkkihuollosta, maahantuojalta vai mistä?
Joitain vinssi ja tarvikemyyjiä kyllä löysin, mutta ihan varaosamyyjä ei vielä osunut verkkohaaviini.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Osta pois vaan, tuskin siinä sen suurempaa on. Jos saat entisen omistajan jotenkin kiinni, niin voipi kysästä pollen kuntoa. =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Polaris Sportsman 400 (455cm3) 5990€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1287608
Polaris Sportsman 500 6490€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1326279

Mieluummin ottaisin vaikka noista toisen, vaikka niistä tehostajat ja ruiskut taitavatkin puuttua.
Saisi kuitenkin uuden koneen ja takuun muutamaksi vuodeksi, että jos jotain hajoaa niin muuta kun
vie liikkeeseen ja käskee pistää kuntoon. Mutta toki jos tykkää puuhastella ja ottaa pieniä riskejä :)

Mikähän tämä sitten vielä on http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1345178
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
fia
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Heinä 2012 20:14

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja fia »

UNOHDA KIIRE, UNOHDA KIIRE, UNOHDA KIIRE.....!!!! jos mahdollista niin käy koeajamassa mahdollisimman montaa eri konetta ja erimerkkisiäkin, siinä saat parhaan kuvan ominaisuuksista ja äänimaailmoista mitkä kuuluu asiaan. ja käy myös ajamasa liikkeissä uusia esittelykoneita joiden pitäisi olla taatusti kunnossa. jos löytyy viallisia osia niin ota oikeasti selvää että mitä osat ja korjaus maksaa, silloin on hyvä heittää faktat tiskiin myyjälle että miksi hinnasta pitää saada pois tämän verran.

ja ennenkaikkea jäitä hattuun kauppojen suhteen, hyviä ja huonoja yksilöitä tulee myyntiin aina lisää ja lisää. tämä(kään) ei ole planeetan ainoa xp joka on myynnissä.... jos käteiskauppaa olet tekemässä niin tee veret seisauttavia tarjouksia nopeasta kaupasta, sanot että tämä on viikon voimassa jos en ole muualta löytänyt. useissa tapauksissa alkaa puhelin soida muutaman päivän kuluttua että eiköhän aleta kaupantekoon kun kone seisoo käyttämättömänä riihen nurkalla....

ja kyllä näitä varmasti löytyy oikeasti vähän ajettuina ilman että on edes metsään viety, korkeintaan postilaatikolla käyty ja senkin mielellään kuivalla kelillä ettei kone likaannu. eli malttia etsintään ja "verkkoja pyyntiin" mutta unohda kiire, ota myös kaveri ( tai vaimo) rauhoittamaan mieltäsi koeajotilanteeseen. jos ymmärtää koneista vähääkään niin aina parempi.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Polaris Sportsman 400 (455cm3) 5990€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1287608
Polaris Sportsman 500 6490€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1326279

Mieluummin ottaisin vaikka noista toisen, vaikka niistä tehostajat ja ruiskut taitavatkin puuttua.
Saisi kuitenkin uuden koneen ja takuun muutamaksi vuodeksi, että jos jotain hajoaa niin muuta kun
vie liikkeeseen ja käskee pistää kuntoon. Mutta toki jos tykkää puuhastella ja ottaa pieniä riskejä :)

Mikähän tämä sitten vielä on http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1345178
Mahtaisko olla yli vuotisia, mitäpäs se haittaisi.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Kiitoksia kommenteista! Järkeähän niissä on kovastikin. Mutta olen jotenkin vakuuttanut itselleni, että mikään muu ei käy kuin ruisku :) . Moottorisahassanikin on jo elektronisesti ohjattu polttoaineen syöttö, ei siis ihan EFI, mutta tällä hetkellä lähinnä.. (Stihl MS241 CM). Veneen perässä ruisku, talouden autot ruiskuja jne. Tehon puolesta mönkkäriin kyllä riittäis vähempikin kuin tuo n. 40 hp. Eli sen vuoksi nuo Hondatkin vielä kummittelee vaihtoehtojen joukossa.

Polariksen varaosaluettelosta katsoin, että koko tukivartta ei tarvitse vaihtaa, vaan ylä- ja alapallonivelen saa vaihdettua erikseen. Jotenkin harmittaa, että lukitus perustuu kartion kitkaan, eikä palloniveltä kiinnitetä ja lukita päähän tulevalla mutterilla. Eli kestää aikansa ennenkuin saadaan varmuus sille, että löysänä ajettu ja nyt kiristetty alapallonivel pysyy kiinni jatkossa. Ei varmaan pääse ihan halvalla jos eturengas ripustuksineen pääsee ajossa taittumaan alle?
550:n käyttöohjekirjasta ehdin jo innostua, että määräaikaishuollon merkkivalo on lahjomaton.. mutta kun luin pidemmälle niin saahan senkin ohitettua tai laitettua pidemmän huoltovälin kuin tehdasasetus 50 h. Täytyy ottaa manuska mukaan maanantaina jos vielä silloin harkitsen ostoa ja tutkia noita huoltoväli-ilmaiselle annettuja asetuksia.
Saiskohan maahantuojalta (takuusta vastaavalta) tietoa runkonumeron perusteella, että onko tämä 550:n huollettu milloin ja missä? Soittohan ei mitään maksa joten huomenna koitetaan sitä.
Vielä tuo varin toiminta (hyökkäys lähdössä) mietityttää, mutta paras lääke tosiaan olisi koeajaa muita polariksia, uutta ja käytettyä.

Kiire tulee vähän siitä kun mettässä on puita pötköllään ja pitäis päästä keräämään ennen talvea. Tietysti jos tietäis että lunta tulee vasta tammikuun lopulla.. No joo, ei puut sieltä metsästä mihkään katoa vaikka olis ens kevääseen.
Eli kyllähän tässä polttelee myös tuo mahdollisuus hupiajosta, myönnettäköön. :lol:

Ja kyllä tuo ohjaustehostin teki lähtemättömän vaikutuksen allekirjoittaneeseen jo pihapyörittelyssäkin. Oletan, että maastossa sen hyödyt vain korostuvat.
Vastaa Viestiin