Sivu 1/2

Ravistus!

Lähetetty: 24 Helmi 2006 20:39
Kirjoittaja Hauhes
lainapelissä 700 sportsmanissa tuntuu etuveto ravistavan aikaslailla, ilmeisesti ei kuulu asiaan? Ja etenemiskyky mäessä ja lumessa yllätävän heikko, kun vertasin eilen kokeilemaani 350 hondaan, polle meni mäet huonommin.

Lähetetty: 24 Helmi 2006 20:46
Kirjoittaja jr
Painoa ainakin tuossa Hondassa se 100 kiloa vähemmän, vaikuttanee etenemiseen lumessa. Tarkoitatko ravistuksella kenties tätä:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=2889

ravistaaaaa

Lähetetty: 24 Helmi 2006 21:56
Kirjoittaja heito
Mulla on autossa kitkalukko ja siellä kun oli vanhat öljyt niin se ravisti juuri kun lukon olisi pitänyt mennä päälle.
Siihen auttoi öljynvaihto kitkalukkoon.

Lähetetty: 24 Helmi 2006 22:31
Kirjoittaja jr
Josko se Pollen ravistus johtuisi siitä että saa pitävää maata alleen aina ruopaisulla. Silleen oon Kawasukisakin saanu ravistamaan pariin kertaan, suurella 5 tunnin kokemuksella laitteesta. Vielä kun jokainen pyörä vetää ja... :D

Saki saki, me love you long time. :)

Lähetetty: 24 Helmi 2006 22:42
Kirjoittaja nipapn
Kyllä mää sanoisin että se on just noin......
Jos yks etupyörä vetää niin se ei "ravista" etupyörää niin kuin kaks vetävää etupyörää.

Toki se voi olla myös joku vika, mutta jos sula on mahollisuus niin koita jotain muuta nelikkoa.... Joko Polarista tai jotain muuta.

Re: Ravistus!

Lähetetty: 25 Helmi 2006 00:47
Kirjoittaja ATC
Hauhes kirjoitti:lainapelissä 700 sportsmanissa tuntuu etuveto ravistavan aikaslailla, ilmeisesti ei kuulu asiaan? Ja etenemiskyky mäessä ja lumessa yllätävän heikko, kun vertasin eilen kokeilemaani 350 hondaan, polle meni mäet huonommin.
Taisipa olle ensimmäinen ajelu todellisella nelivedolla. Tuppaa net vähän ravistelemaan pidon rajamailla. On ihan ominaisuus, eikä tarvitse pelätä sen olevan epäkunnossa. Kokemusten myötä tulet kyllä huomaamaan, tuon ravistelun lukot päällä ajettaessa ja varsinkin, jos vielä annat kaasua reilusti. Meillä on tuon Pollen etenemiskyvystä kyllä vahva erimielisyys ja epäilenkin sen johtuvan kuljettajasta, ei noin jyrkkiä mielipiteitä kannattaisi täällä lausua aivan vähäisellä ajamisella. Kun laitteen ominaisuudet kokemuksen jälkeen alkavat tulla tutuiksi ja varsinkin kun niitä osaa hyödyntää, silloin on aika alkaa vertailemaan ominaisuuksia. Toki en myöskään asettaisi kyseen alaiseksi Hondan kulku ominaisuuksia, varsinkaan kevyen luman aikana. :wink:

Lähetetty: 25 Helmi 2006 17:57
Kirjoittaja rulez
Ostimpa tuossa eilen 27" itp 589 renkaat itp:n c-5 vanteilla ja nyt on ensimmäinen reissu takana (140km+eilen suojalla 10km) oli noilla vakiorenkailla hieman jossain pidon rajoilla tuota vispausta nyt loppui vispaus ja menokyky hangessa lähes tuplaantui(takavedolla menee lähes samoin kun ennen nelivedolla :twisted: ) mahtavat renkaat kyllä menokyky on nyt kohdillaan mutta jotain negatiivistäkin jäi hampaankoloon vispaa hieman tiellä lujempaa ajettaessa mutta tästä haitasta kylläkin pääsee varmaan etupyörien tasapainotuksella !! (jos ei kyllä sen kestää ei se vispaus jokavauhdissa tunnu ja on muutenkin suht pientä)
Eli kyllä renkaat vaikuttaa tähän hangessa puistamisen määrään rankasti ei sitä voi viaksi lukea !

Niin kyllä minäkin kisaa toivoisin nyt kun kalusto rupeaa olemaan siinä kunnossa että tohtii lähteä hankeen koittamaan ja jos oikeassa hangessa kisataan kyllä vakiopyörät joutaa jäädä hyllylle kun hankea rupeaa olemaan polveenasti vakioslikseillä saa kaivettua korkeintaan komeita monttuja :wink: Mutta jokainen taplaa tyylillään 8)

Vielä lopuksi ?? mitenköhän nuo vanteet kannattaisi tasapainotuttaa kun ei taida mönkiään keskittää keskireiästä ? pultinreijistäkö jos mahdollisuus semmoseen ??

Lähetetty: 25 Helmi 2006 18:01
Kirjoittaja vinssimestari
onko sulla paljon niissä ilmaa

Lähetetty: 25 Helmi 2006 18:44
Kirjoittaja rulez
Jos minua tarkootit niin 7psi eli oisko baareissa joku 0,5 noilla kyllä varmaan pystyy ajaa tyhjänäkin jos niikseen tulee ovat meinaan tyhjänäkin aika jäykät. pitää kokeilla muunkinlaisia paineita kun kerkeää mutta luulisin tuon olevan suht hyvä ?

Lähetetty: 25 Helmi 2006 19:12
Kirjoittaja Roosa999
Ota etunapa irti, ja laita rengas kiinni napaan. Navalla saat tasapainotuskoneeseen. Etunapa lähtee irti kun otat keskiömutterin pois ja sitten jarrusatula sivuun.

Lähetetty: 25 Helmi 2006 20:13
Kirjoittaja jr
Joiltain rengasfirmoilta löytyy myös sovitepaloja laitteisiinsa, tällöin ei tarvitse repiä osia irti. Puhelin kouraan ja kyselemään. Itseasiassa jokaisessa firmassa missä on tullut mönkkärin renkaita roplattua on onnistunut. :)

Lähetetty: 26 Helmi 2006 08:39
Kirjoittaja Koheltaja
Asiaan, mun EX Magnumissa oli vastaava ilmiö eli siinä pidon rajamailla etupää vatkasi puolelta toiselle, alkuun se hiukan ihmetytti mutta kun siihen tottui niin asia unohtui kokonaan. Nykyisen värkin kaula alkaa hyppimään tietyissä tilanteissa silloin kun pito ja meno alkaa loppumaan.

Lähetetty: 26 Helmi 2006 21:36
Kirjoittaja ATC
Edit dy ATC :wink:

Lähetetty: 27 Helmi 2006 06:29
Kirjoittaja Roosa999
Roger ATC :wink:

Lähetetty: 27 Helmi 2006 12:30
Kirjoittaja nipapn
Tä!!!

Onko ATC:n etunimi Roger!?

Täytyypä muistaa!!! :D