Polaris sportsman 570
Re: Polaris sportsman 570
Missä lienee vikaa, kun mittariston näyttö sammuilee ajon aikana, reunan värilliset merkkivalot ei vilku samaan tahtiin mittariston kanssa? Ei aiheuta koneen sammumista.
Sportman 570 traktori vm. 2018
Sportman 570 traktori vm. 2018
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Hei!
Miten ootte korjannut ongelman kun eturenkaat ottaa raidetangonpäihin ja kuluttaa suojakumit puhki?
Ongelmaa on ollut ilmeisesti jo vuosia aikaisemminkin.
Rengat Wild Thang 28x10-12 6PR ja vanne 12x6.0 AT KMM 8H2709 PL-39 paketti uutena alla kun ostin 9/2018.
Nyt kun otin maantierenkaat pois niin huomasin että onpa särkynyt suojakumit.
Voiko vain vaihtaa eturengas vasmmalta oikealle ja päin vastoin eli vanne "väärin päin", kokonaisleveys kasvaa 8 cm.
Miten ootte korjannut ongelman kun eturenkaat ottaa raidetangonpäihin ja kuluttaa suojakumit puhki?
Ongelmaa on ollut ilmeisesti jo vuosia aikaisemminkin.
Rengat Wild Thang 28x10-12 6PR ja vanne 12x6.0 AT KMM 8H2709 PL-39 paketti uutena alla kun ostin 9/2018.
Nyt kun otin maantierenkaat pois niin huomasin että onpa särkynyt suojakumit.
Voiko vain vaihtaa eturengas vasmmalta oikealle ja päin vastoin eli vanne "väärin päin", kokonaisleveys kasvaa 8 cm.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Laita prikat vanteen väliin.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Kokeilin jo 5 kpl mutta ei riitä enempään pulteissa ei ole varaa, pitää varmaan saada mutteriakin pari rinkiä kiristetttyä.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polaris sportsman 570
Edullisesta päästä järkevin vaihtoehto on hommata spacerit, myydään yleensä pareittain. Toinen vaihtoehto enempi ulospäin levittävät vanteet. Unohtaisin prikkaviritykset heti alkuunsa.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
No, mistä olette tilannut tai ostaneet raidetangon päähän uusia suojakummeja?
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Eipä tämäkään toimi, nyt otta venttiilitapit jarrusatulaan, muuten kyllä olis toimiva, tulisi raidetangonpään ja renkaan väliin viitisen senttiä tilaa, että se siittä ajatuksesta.Asemapäällikkö kirjoitti: Voiko vain vaihtaa eturengas vasmmalta oikealle ja päin vastoin eli vanne "väärin päin", kokonaisleveys kasvaa 8 cm.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Kävin pari päivää sitten Vaasassa paikallisen Polaris kauppiaan (Kone Nygård Maskin) juttusilla ja kyselin spaicereita,
yllätys oli suuri kun kaveri kysyi kuinka paksut ja montako paria haluat? Kaikki muut kauppiaat on myyneet 1" eioota
ja tilaten toimitus joulukuussa, täällä oli hyllyssä vino pino eri kokoisia. Niin ja hintakin oli kohtuullinen 55,00€.
yllätys oli suuri kun kaveri kysyi kuinka paksut ja montako paria haluat? Kaikki muut kauppiaat on myyneet 1" eioota
ja tilaten toimitus joulukuussa, täällä oli hyllyssä vino pino eri kokoisia. Niin ja hintakin oli kohtuullinen 55,00€.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Olenko toiminut oikein vai väärin? Suoraan ajaessani Pollen ohjaustanko oli harmillisesti kääntyneenä vasemmalle päin, suorassahan sen pitää olla. Lyhensin vasenta ja pidensin oikeaa raidetankoa, molempia kaksi kierrosta. 100 % korjaus, tanko suorassa. Ajatus aurauskulman säilymisestä oli tuo molempien tankojen pituuden muutos. Onko kellään tietoa salliiko raidetanko kahden kierroksen pidennyksen, ilman että kierteen pitolujuus kävisi vaarallisen lyhyeksi? Muutokset tein tehdas asetukseen.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Periaatteessa kait ihan oiken mutta sanoit tehneesi tehdasasetuksiin, selvisikö syy miksi sarvet oli vinossa?
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
En oiken ymmärrä kysymyksesi tarpeellisuutta, koska asia käy selväksi edellisestä viestistäni. Toistan syyn nyt vielä. Raidetankojen virheelinen pituus oli syynä ohjaustangon vasemmalle kääntyneeseen asentoon suoraan ajettaessa.
Miksi raidetangot olivat tehtaalla mitoitettu virheellisesti kokoonpanovaiheessa, ei ole minun tiedossa. Ohjaustanko todennäköisesti asennetan aika lailla kokoonpanon loppuvaiheessa, jonka jälkeen ei enään tarkasteta etupyörien ja ohjaustangon keskinäistä suuntaa. Eipä ohjausakselin spoorien tarvitse olla kun asteen tai pari pielessä niin se aiheuttaa sarvien kääntymisen. Se siitä, nyt se on OK.
Keskustellaanpa vielä aurauskulmasta. Mittasin sen levypyörän reunasta, koska alkuperäis renkaat näyttävät olevan muuta kuin laadukkaat. Tulos 5.5 mm haritusta.
Jos, jollakulla on asiantuntevaa tietoa ko. mitasta, niin kommentoikoon asiaa. Pidän sitä vähän liian suurena, ehkä 2.5 mm tai vielä vähemmänkin voisi olla oikea, mitattuna kyseisetä paikasta.
Miksi raidetangot olivat tehtaalla mitoitettu virheellisesti kokoonpanovaiheessa, ei ole minun tiedossa. Ohjaustanko todennäköisesti asennetan aika lailla kokoonpanon loppuvaiheessa, jonka jälkeen ei enään tarkasteta etupyörien ja ohjaustangon keskinäistä suuntaa. Eipä ohjausakselin spoorien tarvitse olla kun asteen tai pari pielessä niin se aiheuttaa sarvien kääntymisen. Se siitä, nyt se on OK.
Keskustellaanpa vielä aurauskulmasta. Mittasin sen levypyörän reunasta, koska alkuperäis renkaat näyttävät olevan muuta kuin laadukkaat. Tulos 5.5 mm haritusta.
Jos, jollakulla on asiantuntevaa tietoa ko. mitasta, niin kommentoikoon asiaa. Pidän sitä vähän liian suurena, ehkä 2.5 mm tai vielä vähemmänkin voisi olla oikea, mitattuna kyseisetä paikasta.
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Polaris sportsman 570
Ohjekirjan mukaan haritus vanteen reunasta keskiönkorkeudelta mitattuna on 3 - 6 mm. Tuo 5.5 mm mahtuu valmistajan ilmoittamiin rajoihin. Koska muut ohjaukseen liittyvät kulmat ( camber, caster, kpi) ei ole säädettävissä, joutuu jokainen kuski hakemaan itseään miellyttävän haritus arvon. Kokeillen selviää, yksiselitteistä oikeaa arvoa ei ole.
Re: Polaris sportsman 570
Itsekin säädin eilen omastani suuntauksia, lähinnä tällä kertaa apumiehen kanssa kunnon alustalla. Yhtenä huomiona, että ainakin omassani (570 SP) haritus kasvaa 8-10mm kun heitän satakiloisen ruhoni koneen kyytiin. Tämän vuoksi säädöksi asettui tällä kertaa seuraavat: ilman kuskia aurausta 4mm ja päällä istuessa mitattuna noin 4-6mm haritusta. @Juke2019, vaihdoin vasta omat raidetangot niin voin napsia mitat/kuvat kierteiden pituuksille jos asia jäi vaivaamaan?