Polaris sportsman 570
Re: Polaris sportsman 570
Tostaina kävin auraaileen niin startti putos päältä taas montakertaa käynnistäessä.
Kone oli lauantaista asti pakissa ja oli kovia pakkasia alkuviikon ja TO oli noin 7 astetta.
Nyt lauantaina lauhtu nollaan niin lähti hyvin käyntiin.
Pitääköhän rueta moottorinlämmitin hommaan tuohon? Vai ruukaatteko te lämmittää pakkasilla koneita.?
Kone oli lauantaista asti pakissa ja oli kovia pakkasia alkuviikon ja TO oli noin 7 astetta.
Nyt lauantaina lauhtu nollaan niin lähti hyvin käyntiin.
Pitääköhän rueta moottorinlämmitin hommaan tuohon? Vai ruukaatteko te lämmittää pakkasilla koneita.?
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2020 19:52
- Mönkijä:: Sportman 570 efi
- Paikkakunta: Lahti
Re: Polaris sportsman 570
Kiitoksia vinkistä, noita saman tyylisiä tullut joskus kans nähtyä mutta ei oikein ole vakuuttanut entiset omat Optima yellow topit (55ah) ja oli boschin ja jonkun toisen merkin mittarin mukaan very poor condition. Pelas kuitenkin käyttö autossa tuon jälkeen 4-5vuotta ongelmitta kovistakin -20 - 30 talvistarteista. Toki nuokin varmasti kehittyneet, tuollainen hiilipakka vehje siitä mielestäni parempi että se pystyy oikeasti rasittamaan akkua sekuntti tolkulla. Toki pitää olla aika paljon kokemusta paljonko volttimittarin kuuluu notkahtaa milläkin virta määrällä ja akku koolla.sf-atv kirjoitti:Siihen on testeri joka ottaa ison virran pienen ajan jolla määritetään kyky startata.Lassiv kirjoitti: Hieman aihetta sivuten testaatteko nuo akkujen virrananto kyvyt pihtimittarilla startatessa vai pitääkö hankkia joku kunnon testeri (hiilipakka https://www.lumise.fi/ajoneuvojen-lisav ... 002011990/ ) mikä ilmasee potikasta säädetyn virran akulta ja sitten voi mittareista seurailla miten jännite jaksaa pysyä ylhäällä.
Esim: https://www.ebay.co.uk/itm/TESTER-BATTE ... SwHMJYPx1L
tai: https://www.virtasenkauppa.fi/tyokalut/ ... 264&sivu=1
Itse käytän Tecmatea. Laitteen käyttö korreloi aika hyvin todellisen käynnistyskyvyn kanssa. Täälläkin moni kirjoittaa että on akussa 12,5V mutta ei vaan käynnisty. Se johtuu juuri siitä, että se akku ei jaksa antaa kunnolla nimenomaan virtaa käynnistykseen.
Huono akku voi rikkoa startin, sen välirattaat tai solenoidin. Halvin akku ei yleensä ole hyvä. Valmiiksi hapotetut akut kannattaa testauttaa ostopaikassa ettei tule huonoa matkaan. Testaus onnistuu kaupan tiskillä ainakin Biltemassa varmaan muissakin.
------------------------------
Melko paljon tuntuisi jännite kyykkäävän kun käytin virtoja päälle tallissa ja testailin valoja, toki tuo ohjaustehostin lähtee heti päälle ja samoin bensapumput yms. Jännite tippuu noin 12.2-12.4voltin kohdille. Kun pistää virrat pois niin jännite nousee hetken päästä tuonne 12.65-12.75v kohdille. Ehkä kun pääsee ajamaan niin näkee käytännössä pelaako riittävän hyvin.
Motobat 14ah ( https://www.motonet.fi/fi/tuote/900491/ ... Ah-MBTX12U ) vaikutti kovalta valinnalta seuraavaksi akuksi, onko kokemuksia miten nuo Motobatt akut toimii. Akuthan on AGM mallisia eli jos optimaali tilanne olisi niin latausjännitteen pitäisi käsittääkseni olla hieman korkeampi kun normaali akulle.
-------------------------------
Osaako joku sanoa pystyykö flektin toimintaa jotenkin testaamaan helposti? Kuuluuko flektin esim käynnistyä testiksi joka käynnistyksen jälkeen tai vastaavaa?
Re: Polaris sportsman 570
570 traktorimalli ja ongelmana löytää sopiva takaboksi. Polariksen oma olisi hieno, mutta sen kanssa ei pysty käyttämään matkustajan kahvoja jotka tarvitaan ehdottomasti. Onko suosituksia boksista joka veisi mahdollisimman vähän tilaa matkustajalta, kahvoja ei tarvitsisi poistaa ja plussaa olisi jos sinne mahtuisi kaksi kypärää ja vielä papukaijan merkki jos sen saisi kiinni lock and ride -ankkureilla?
Re: Polaris sportsman 570
Tuollaisen gka boxin laitoin omaan 570 eps traktoriin. sopii hyvin kakspäällä kyytiin /kädensijat, 2 kypärää mahtuu. kiinnitys pitää askaroida mukana tulevilla u lenkeillä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... etuslaukku
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... etuslaukku
Re: Polaris sportsman 570
Minä laitoin tuommoisen laatikon kumitulpilla tee itse klock and ride tyylliin.
Sopii kädensijat, mutta apukuskin selkä hakkaa laatikon saranaan, ei ole kuulemma liellyttävää huonommassa maastossa.
Kevyemmän tavaran säilyttämiseen/ kuljettamiseen käy, mutta ei kestä metsäkoneen perän viemistä ojitetun suon yli.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/546311/Pl ... yslaatikko
Sopii kädensijat, mutta apukuskin selkä hakkaa laatikon saranaan, ei ole kuulemma liellyttävää huonommassa maastossa.
Kevyemmän tavaran säilyttämiseen/ kuljettamiseen käy, mutta ei kestä metsäkoneen perän viemistä ojitetun suon yli.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/546311/Pl ... yslaatikko
-
- 2WD
- Viestit: 48
- Liittynyt: 08 Tammi 2010 12:31
- Mönkijä:: XP 850 eps
Re: Polaris sportsman 570
Moro. Onko näissä kaikissa uudemmissa traktori mallin ( 2019-2020 ) 570:ä variaattorissa sitä muoviholkkia?? Onko kukaan kerinnyt tutkia asiaa??
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris sportsman 570
Sähköinen kaasu ja sähköinen rajoitin. Ei rajoitettu variaattorista kuten pitääkin olla.polaris 800 -07 kirjoitti:Moro. Onko näissä kaikissa uudemmissa traktori mallin ( 2019-2020 ) 570:ä variaattorissa sitä muoviholkkia?? Onko kukaan kerinnyt tutkia asiaa??
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polaris sportsman 570
Iltaa
Itellä on -16 vuoden 570 Polle. Nyt kun laittaa käyntiin niin alkaa melkein heti paukkua ja sammuu. Vika koodi P150A. Mistä pitäs lähtiä vikaa hakemaan. Melkein kaikki liitokset olen käyny läpi ja muutaman anturin "kaasarin" ympäriltä puhistanut. Lisäksi olen kaasukahva sydeemin aukassu ja puhistanut samate vasemman puolen kahvan aukaissu ja puhistanut. Samalla laitoin uudet sähkövaseliinit kosketuspintoihin. Ei auttanut.
Itellä on -16 vuoden 570 Polle. Nyt kun laittaa käyntiin niin alkaa melkein heti paukkua ja sammuu. Vika koodi P150A. Mistä pitäs lähtiä vikaa hakemaan. Melkein kaikki liitokset olen käyny läpi ja muutaman anturin "kaasarin" ympäriltä puhistanut. Lisäksi olen kaasukahva sydeemin aukassu ja puhistanut samate vasemman puolen kahvan aukaissu ja puhistanut. Samalla laitoin uudet sähkövaseliinit kosketuspintoihin. Ei auttanut.
Re: Polaris sportsman 570
Jenkkilän RZR-foorumilla oli topikki aiheesta, ilmeisesti bensanpaineet heitteli. Korjauksena uus bensapumppu.
Jos lontoo taipuu niin:
https://www.rzrforums.net/threads/p150a ... lp.543594/
Kuukaus sitten taisteltiin naapurin 500efin kanssa saman vaivan takia, tosin koodeja ei kateltu. Avattiin muutaman youtubevideon innostamana kaasuvivun kotelo ja ei sieltä oikein mitään erikoista ilmaantunu. Vaijerissa itessään on säätöpotikka siinä mittariston kopan vieressä, sitä säätöö pyörittelemällä saatiin käymään ja kukkumaan.
Jos lontoo taipuu niin:
https://www.rzrforums.net/threads/p150a ... lp.543594/
Kuukaus sitten taisteltiin naapurin 500efin kanssa saman vaivan takia, tosin koodeja ei kateltu. Avattiin muutaman youtubevideon innostamana kaasuvivun kotelo ja ei sieltä oikein mitään erikoista ilmaantunu. Vaijerissa itessään on säätöpotikka siinä mittariston kopan vieressä, sitä säätöö pyörittelemällä saatiin käymään ja kukkumaan.
Re: Polaris sportsman 570
Toinen heikkouttaan katkennut etupään vetoakseli ei lrtoa etuperästä kirveelläkään eikä myöskään liukuvasaralla. Jos lisään voimaa asiaan niin jotakin voi särkyä, luulen. Tämän päivän vihan jälkeen vetarista on enää kuppi ja tappi jäljellä. Joku kehotti ottamaan vastakkaisen puolen vetarin irti ja lyömään akselin reiästä vetarin päähän etuperän läpi. Kurkinkin reikään ja siellä näyttää olevan väliseinä tms esteenä väkivallan teolle. Voisikohan väliseiinään porata keskelle 10 mm reiän. Siitä pääsisi lyömään jumittunutta vetaria sopivan tapin avulla päähän riittävän suurella vasaralla. Tai onko parempia keinoja?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris sportsman 570
Lukkorengas voi olla joskus vaikea saada irtoamaan pesästään. Itse olen käyttänyt spray öljyä runsaasti jonkin aikaa ennen irrotusyrityksiä. Kahdella vänkäraudalla nitkuttamalla sen "pitäisi" irrota.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2020 19:52
- Mönkijä:: Sportman 570 efi
- Paikkakunta: Lahti
Re: Polaris sportsman 570
Saakohan tuohon vakio vinssiin (Polaris HD 2500) osia mistään. Äkkiseltään en löytänyt räjäytyskuvia/osia Polariksen sivuilta tuolle vinssille.
Tarvisi uuden holkin johon rulla tukeutuu, varmaan mennyt vaijeri joskus tuonne väliin. Eipä tuo pakollinen ole, saa varmaan hiomalla tms virittelemällä kuntoon, mutta jos tuo uusi musta holkki olisi muutaman euron niin mieluummin pistäisi uuden nyt kun auki kerran on.
https://www.dropbox.com/s/5qsr2nmmvdl8u ... 1.jpg?dl=0
Edit: Toisena mietteenä mikä mahtaa olla parhain tyyli laittaa köysi tuohon vinssiin. Tuo vakio kuusiokolo ruuvi piikkikärjellä ei juuri varmaan narua pidä paikallaan.
Tarvisi uuden holkin johon rulla tukeutuu, varmaan mennyt vaijeri joskus tuonne väliin. Eipä tuo pakollinen ole, saa varmaan hiomalla tms virittelemällä kuntoon, mutta jos tuo uusi musta holkki olisi muutaman euron niin mieluummin pistäisi uuden nyt kun auki kerran on.
https://www.dropbox.com/s/5qsr2nmmvdl8u ... 1.jpg?dl=0
Edit: Toisena mietteenä mikä mahtaa olla parhain tyyli laittaa köysi tuohon vinssiin. Tuo vakio kuusiokolo ruuvi piikkikärjellä ei juuri varmaan narua pidä paikallaan.
Re: Polaris sportsman 570
Kokeiles Warn 2500 haulla räjäytyskuvia.
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2020 19:52
- Mönkijä:: Sportman 570 efi
- Paikkakunta: Lahti
Re: Polaris sportsman 570
Kiitokset vinkistä sieltä löytyi osat. Sain kuitenkin vielä dremelillä tuon vanhan holkin ihan ok kuntoon eli mennään sillä vielä, mutta hyvä tietää että tuo Warn 2500 on vastaava vinssi.ktm kirjoitti:Kokeiles Warn 2500 haulla räjäytyskuvia.
------------------
Osaakos joku sanoa pystyykö flektin toimintaa koittamaan millään muulla tyylillä kun rasittamalla mönkijää tai kuumana kesäpäivänä paikallaan käyttäessä. Kuuluisiko flektin esim pyörähtää testiksi jossain tilanteessa tai vastaavaa?
edit: Löytyi ainakin sellainen ohje että moottorinlämpöanturi irti ja ilmeisesti moottorin sammutus kytkin päälle ja sitten virrat päälle avaimesta, niin flektin pitäisi heti pyöriä.
Re: Polaris sportsman 570
Tarkoitus olisi hommata tälle kesälle ohjaustehostimella oleva Sportsman 570, vuosimallia 2016 tai uudempi. Ilmeisesti mittaristo noissa on ainakin jonkinasteinen ongelma, voiko sitä käytännössä korjata vai onko ainoa vaihtoehto laittaa uusi tilalle? Liekkö minkä hintainen jos joutuu vaihtamaan ja onnistuuko vaihto tehdä itse (tarvitseeko jotain koodausta?)?
Joissain vuosimalleissa oli myös ongelmia vetoakseleiden kanssa? Onko jotain muuta, mitä ostaessa tulisi ottaa huomioon?
Joissain vuosimalleissa oli myös ongelmia vetoakseleiden kanssa? Onko jotain muuta, mitä ostaessa tulisi ottaa huomioon?