Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Arvon foorumilaiste, tarvitsen teidän apuanne oman rakkineen ongelman ratkaisemiseksi. Olen raapinut jo päänahan vereslihalle, kun on tuottanut sen verran päänvaivaa tuo peli tuolla autotallissa...
Eli ongelma on tämä: kierroksia nostettaessa alkaa sytytys pätkimään, kierrokset ei nouse tappiin ja esiintyy jälkipolttoa (komeasti paukkuu putkessa) sekä tietenkin tehohäviö. Tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla toimii moitteettomasti.
Ja asiaa olen tutkinut paljon... tässä lista mitä on tarkistettu:
- Staattori on mitattu jokaiselta osin
- Jännitteensäädin mitattu
- Sytytyspuola ja johto (uusittu)
- Tulppa vaihdettu
- Akku vaihdettu kesällä
- Ajoitukset tarkistettu magneetosta ja nokka-akselin pyörältä
- Venttiilin ja keinuvivun välykset tarkistettu
- Kaasarin kunto tarkistettu (ei purettu)
Tässä nyt mitä tuli tähän hätään mieleen... Jos teillä olisi jotain vinkkiä heittää mikä voisi pollea vaivata, olisin kiitollinen.
Niin ja kokoajan on ollu tuolla perskannikassa sellainen tuntu, että kipinä olisi heikko (silmämääräisesti näytti avuttoman heikolta) ja kun muuten ei sähköosissa ole vikaa, voisiko itse cdi-boksi olla kevyesti rikki? Ymmärtääkseni kyseistä osaa ei voi testata...?
Kiitos jo etukäteen vastauksista... pienikin vinkki on eteenpäin ongelman ratkaisussa!
Eli ongelma on tämä: kierroksia nostettaessa alkaa sytytys pätkimään, kierrokset ei nouse tappiin ja esiintyy jälkipolttoa (komeasti paukkuu putkessa) sekä tietenkin tehohäviö. Tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla toimii moitteettomasti.
Ja asiaa olen tutkinut paljon... tässä lista mitä on tarkistettu:
- Staattori on mitattu jokaiselta osin
- Jännitteensäädin mitattu
- Sytytyspuola ja johto (uusittu)
- Tulppa vaihdettu
- Akku vaihdettu kesällä
- Ajoitukset tarkistettu magneetosta ja nokka-akselin pyörältä
- Venttiilin ja keinuvivun välykset tarkistettu
- Kaasarin kunto tarkistettu (ei purettu)
Tässä nyt mitä tuli tähän hätään mieleen... Jos teillä olisi jotain vinkkiä heittää mikä voisi pollea vaivata, olisin kiitollinen.
Niin ja kokoajan on ollu tuolla perskannikassa sellainen tuntu, että kipinä olisi heikko (silmämääräisesti näytti avuttoman heikolta) ja kun muuten ei sähköosissa ole vikaa, voisiko itse cdi-boksi olla kevyesti rikki? Ymmärtääkseni kyseistä osaa ei voi testata...?
Kiitos jo etukäteen vastauksista... pienikin vinkki on eteenpäin ongelman ratkaisussa!
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Joo moi vaan. Säädä kaasuvaijeri, sieltä sarven päässä olevasta kotelosta. Kun avaat, niin huomaat kyllä.
Siinä vaijerissa on sellainen suoja se pois, niin saa ruuvattua.

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Minkähänlainen on nokka-akselin nokkien kunto. Lähinnä pakonokan kuluneisuus!
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Jokos tuolloin oli pakkirajoitin ja voisiko se olla jostain kautta syypää?
Jos rajoitin on ja ohitus napista, niin kokeile eteenpäin napilla, että kakooko käynti.
Jos rajoitin on ja ohitus napista, niin kokeile eteenpäin napilla, että kakooko käynti.
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Nonnih, siinä löyty sitten se vika, luultavasti ja toivottavasti... Eli kiitos vinkistä, tarkistin nokka-akselin hieman paremman valon kanssa, ja niinhän tuo pakonokka on nähtävästi kulunut lähes olemattomiin.... Pinta on oikein karhea, myös keinuvivun kosketuspinta. Muut nokat ja vivut ovat kiiltäviä ja oikein kivassa kondiksessa.
Ja tottakai varmaankin kannattaa uusia kerralla koko vivusto ja akseli, eikä vain ruveta sipistelemään ja uusimaan vain pakopuolen keinuvipua ja nokka-akselia?
Myös kaasuvaijerin ehdin tarkistaa, se oli ok.
Tässä mallissa on jo käytössä se rajoittimen ohitin peruutukseen, edellinen omistaja oli jo ehtinyt ohittaa kyseisen ohittimen.
Ja tottakai varmaankin kannattaa uusia kerralla koko vivusto ja akseli, eikä vain ruveta sipistelemään ja uusimaan vain pakopuolen keinuvipua ja nokka-akselia?
Myös kaasuvaijerin ehdin tarkistaa, se oli ok.
Tässä mallissa on jo käytössä se rajoittimen ohitin peruutukseen, edellinen omistaja oli jo ehtinyt ohittaa kyseisen ohittimen.

Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Ja ihan vaan mielenkiinnosta, onko kellään tietoa kuinkahan monta milliä korkea pitäisi tuon pakonokan olla?? 

- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Cam lobe height
In Std 1.2884-g 1.2924〉 (32.726-32.826 mm)
Limit 1.2766〉 (32.426 mm)
Ex Std 1.2884-1.2924〉 (32.726-32.826 mm)
Limit 1.2766〉 (32.426 mm
In Std 1.2884-g 1.2924〉 (32.726-32.826 mm)
Limit 1.2766〉 (32.426 mm)
Ex Std 1.2884-1.2924〉 (32.726-32.826 mm)
Limit 1.2766〉 (32.426 mm
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Ja eihän tästäkään viasta ilman isoa rahatukkua selviä... Soittelin ensin merkkivaraosien perään, pelkästään nokka-akseli ja pakopuolen keinuvipu olisi tullut maksamaan 506€ ja risat. Otin siis läppärin esiin ja klikkailin eBayn maailmasta osat tilaukseen... Kyseessä siis tarvikeosat, hintaa osille tuli n. 260€ sisältäen postikulut ja tuontitullin, USA:sta kun tulevat. Taidan tästä lähtien tilata kaikki osat rapakon takaa, sillä alkuperäisvaraosatkin tulee halvemmaksi tilata suoraan rapakon takaa...
Re: Sportsman 500 ho 2001 käyntiongelma
Itse kanssa tuskailin noita osia ja tulin siihen tulokseen että jotku osat halvempia kuitenkin ihan täällä Suomessa mutta suurin osa kannattaa tilata muualta kun siinä voi säästää jopa 70%.Eli kannattaa tiedustella ensin.