XP 850 moottori murheet
Re: 800 twin efi vm-11 kone rikko
Onkos kokemuksia 850 ?? Onko niissä konevaurioita ilmennyt? sillä vaan kirjoittelen... kun itse omistan vm 2012 traktori 850 xp:n josta paukahti kone 250h/4250km. takuuta helmikuulle. moottori särkyi eilen klo 19 ja tänään sain puhelun maahantuojalta klo 10... maahantuoja ilmoitti että vaihtavat takuuseen uuden moottorin.. brandtin tuohusta sen verran että parempaa palvelua en ole koskaan saanut! kiitän ja kumarran vantaan porukalle! en toki vielä tiedä miten vaihto onnistuu.. ja jos joku kaipaa 850xp:tä hyvillä varusteilla niin moottorin vaihdon jälkeen laitan koneen myyntiin ja haen uuden 570 polariksen! myyn toki koneen ilman varusteitakin. lisätiedusteluita 0407315789 taikka nykanmar@gmail.com
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1622926
Tämä lienee urmasonen kone
Ameriikan foorumeilta itse lueskelin näitä koneiden "räjähdyksiä" viime keväänä kun laitteen vaihto oli ajankohtainen ja kyllähän tapauksia oli tasaiseen tahtiin.
Tämä lienee urmasonen kone

siinähän se...
.. siitä joku saapi kyllä vähän ajetun laitoksen. ei maahantuojan kanssa ollut puhetta että moniko kone suomenmaalla tehnyt saman.. kiertokanki ei halunnut pysyä koneen sisällä 

XP 850 moottori murheet
On varmaanki jenkkilässä mennyt noita 850 koneita rikki.. pitää muistaa että onhan tuolla hieman enemmän koneitakin.. en itse ainakaan ota kauheita paineita, koska muutamia mennyt suomenmaalla.. ja pitää muistaa ettei konerikot tartu....klamydian lailla... 

Mut helpommin tuo 800 kone antautuu kuin 850 ?
- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Vuoden 2012-mallin moottoreissa oli kampiakselin päässä jakoketjun pyörä sen verran löysällä sovitteella kiinni että jako muuttui pikkuhiljaa myöhäselle.JSSM kirjoitti:Tässähän alkaa hirvittämään milloin omasta laitteesta moottori sanoo sopimuksen irti.. kingi tuossa mainitsi että Amerikan foorumeilta on lukenut noita konerikkoja. Muistatko oliko kyseessä se uudempi versio 850 koneesta eli se HO. Minulle kerrottiin huoltoliikkeessä että on muutama tapaus suomessa ollut näissä 850 HO koneissa eli kone hajonnut. Mutta kuulemma jokin teknillinen rakennevirhe, oliko se nyt siellä kampiakselissa jossain, en muista tarkkaan. Joka tapauksessa kone saattaa pettää kovalla pakkasella käynnistäessä. Alkava konerikko ilmenee sillä että kone ei käynnisty ja kastelee tulpat. Ja tämä virhe olisi kuuleman mukaan korjattu jo uusimpiin 850 moottoreihin. En tiedä on muilla faktatietoa asiasta. Esim. TRX tai sf-atv.
Harmittaa kyllä jos on "aikapommi" alla tuon moottoririkon suhteen kun mönkijä tuntuu nyt lopulta mieluisalta.. onko taas vaihdettava ennen takuun loppumista uuteen.
Se vika tulee salakavalasti ,sen huomaa todella lisääntyneestä bensan syönnistä ja kone laiskistuu enemmän ja enemmän...
Loppuvaiheessa kone käy enää yhdellä sylinterillä johtuen tästä "v-konemaisesta" sytytysajoituksesta ja siinä vaiheessa venttiilit on lyönyt mäntiin kolot,
varret mutkalle ym.ym.
Ne jotka saivat uuden moottorin takuuseen niin niissä on tiukemmat sovitteet ja liukumista ei esiinny.
vuoden 2013-mallin omistajat ja uudemmat voi huokkasta helpotuksesta,kyllä näihin jo asia on päiväjärjestyksessä.
Se että JSSM:lle huoltoliike on kertonut muutamista tapauksista niin minun oma laite on yksi niistä,uudella moottorilla.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Kiitos finnMackille lisätiedoista!
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 4WD
- Mönkijä:: Katsotaan...
Olen myös joutunut työni puolesta 850 xp moottorin kanssa painimaan,
kuten FinnMack edellä kertoi moottorin ongelmat alkavat juuri näin.Kyseiset moottori mitä mulla on ollut ne on korjattu,uusittu kampiakseli,männät,venttiilit.
Sen verran voin kertoa että kampiakseli muuttuu vasta -14 mallista aivan toiseksi,nimittäin tämä ratas on tätä nykyään valettu kampiakseliin
kuten FinnMack edellä kertoi moottorin ongelmat alkavat juuri näin.Kyseiset moottori mitä mulla on ollut ne on korjattu,uusittu kampiakseli,männät,venttiilit.
Sen verran voin kertoa että kampiakseli muuttuu vasta -14 mallista aivan toiseksi,nimittäin tämä ratas on tätä nykyään valettu kampiakseliin

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
- motocoyote
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Valettu?
Kuulostaa vähän kertakäyttöseltä... Jakoketjun ja rattaiden vaihdossa uusitaan siis myös kampura?
Toki toinen asia on että millä tunneilla alkaa jakoketjun rattaat olla vaihtokunnossa, mutta sitten kun se tulee eteen, on se kallis remppa.

Kuulostaa vähän kertakäyttöseltä... Jakoketjun ja rattaiden vaihdossa uusitaan siis myös kampura?
Toki toinen asia on että millä tunneilla alkaa jakoketjun rattaat olla vaihtokunnossa, mutta sitten kun se tulee eteen, on se kallis remppa.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 4WD
Jep jep,mutta ei se edellinenkään ollut vaihdettava 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Eli 850 ensi oireet ovat millaiset ?
Jako alkaa muuttumaan myöhäselle ja sitten ratas antautuu ?
Millasilla tunneilla ?
Jako alkaa muuttumaan myöhäselle ja sitten ratas antautuu ?
Millasilla tunneilla ?
-
- 3WD
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
itselläni on mielestäni käyntiin lähtö huonontunut siitä mitä se oli uutena. nyt 40tuntia ja 700km mittarissa. vissiin sitten seuraavaksi poksahtaa se kone..
tätä hommaa mä tarkotin sillon siinä omassa viestiketjussani kun kirjottelin heti vehkeen hankittuani ja kuultuani asiasta.. melkosta ämätööri touhua polarikselta jos näin on..
kai se on vaan ajettava niin pitkään että se kone menee? vai voiko ennalta ehkästä tapahtumaa jo aikasemmin.?
tätä hommaa mä tarkotin sillon siinä omassa viestiketjussani kun kirjottelin heti vehkeen hankittuani ja kuultuani asiasta.. melkosta ämätööri touhua polarikselta jos näin on..
kai se on vaan ajettava niin pitkään että se kone menee? vai voiko ennalta ehkästä tapahtumaa jo aikasemmin.?
-
- 4WD
Ajoitus yhden hampaan pielessä: asiakas ei huomaa itse että jotain pielessä,laiska ottamaan kieroksia alhaalta muuten käynti ok.
Ajoitus kaksi hammasta pielessä:Alkaa tyhjäkäynistä sammumiset,käynistäessä käy välillä yhdellä pytyllä ,tulpat nokeentuvat rajusti. Tässä vaiheessa venttiili ottaa mäntään kiinni hieman,kone käy yläkierroksilla.
Ajoitus kolme hammasta pielessä:Kone ei käy enään
ajotunnit ovat noin 150 tunnin luokkaa
Pitkät tyhjäkäynit ovat pahasta.
Ajoitus kaksi hammasta pielessä:Alkaa tyhjäkäynistä sammumiset,käynistäessä käy välillä yhdellä pytyllä ,tulpat nokeentuvat rajusti. Tässä vaiheessa venttiili ottaa mäntään kiinni hieman,kone käy yläkierroksilla.
Ajoitus kolme hammasta pielessä:Kone ei käy enään
ajotunnit ovat noin 150 tunnin luokkaa
Pitkät tyhjäkäynit ovat pahasta.
-
- 3WD
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
okei. mulla vissiin heittää 2-hammasta. kylmänä lähtee huonosti käyntiin, joutuu joskus startaan useaankin kertaan. lämpimänä lähtee hyvin. jos se kone menee niin tuleeko kokonaan uusi kone vai uudet rompeet vanhaan koneeseen?
-
- 4WD
Toistaiseksi olen uusilla osilla selvinnyt