Terve,
Rangeri on kahdella tuumalla korotettu ja siinä on vakioakselit, jotka äärimmäisessä ulosjoustossa lienevät hieman liian lyhyet. Nyt pullahti oikeanpuoleinen akseli etuperästä ulos. Iskarikin taitaa olla jotenkin kiero, eli silläkin lienee osuutensa asiaan. Uusi on tulossa.
Amerikan foorumilla ulospullahtelusta on paljonkin juttua. Lääkkeeksi on tarjottu mm. prikkojen laittamista etunavan taakse, jotta akseli siirtyisi sisäänpäin. Jollakulla toimii, toisilla ei.
Juttujen perusteella esim. Rhino-tarvikeakselit ovat hieman pidempiä, mikä luonnollisesti auttaisi asiaa. Kirjoittajasta riippuen pituusero on 7/8"...1" (n. 22...25 mm).
Minä meinasin jatkaa omat akselini. Olisiko täällä jollakulla tarkkaa tietoa pituuserosta pidempien tarvikeakselien ja vakioakselien välillä? Tai yleisesti jos joku on akseleita jatkanut, niin paljonko?
Kokeilemiseksihan tuo jokatapauksessa menee, ettei tule liian pitkä.
Ranger 400 vetoakselista
-
- 3WD
- Viestit: 108
- Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
- Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: Ranger 400 vetoakselista
Ainakin rhinoissa akseli liikkuu sekä sisä, että ulkomurroksen sisällä. Eli toimii kevyen korotuksen kanssa ja sisään jousto maksimissaankin.
Beathill
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 22 Maalis 2013 08:21
- Mönkijä:: Ranger 400
- Paikkakunta: Halikko eli Salo
Re: Ranger 400 vetoakselista
Kyllä tämäkin aikansa toimi jopa ihan tositoimissa. Mutta ulompi nivel vedetään kuningasmutterilla napaan kiinni, eli vain sisempi poori etuperässä liikkuu joustossa.
En tiedä milloin lie oli pullahdus tapahtunut kun sisempi nivel oli hajonnut vai oliko nivelen hajoaminen aiheuttanut pullahduksen.
No, ajattelin tehdä ensin säädettävän jatkoholkin ja testata mikä sopiva mitta on. Meinasin, että kun otan iskarin ja jousen pois, niin sitten voin sitä asetelmaa heilutella ja akselia mittailla.
En tiedä milloin lie oli pullahdus tapahtunut kun sisempi nivel oli hajonnut vai oliko nivelen hajoaminen aiheuttanut pullahduksen.
No, ajattelin tehdä ensin säädettävän jatkoholkin ja testata mikä sopiva mitta on. Meinasin, että kun otan iskarin ja jousen pois, niin sitten voin sitä asetelmaa heilutella ja akselia mittailla.