2009 850 xp ongelmia ollut koneen kanssa, huono käynnistymään, liikkeelle lähdössä tahtoo nyykähtää ja kuumenee todella nopeasti. Sen verran sain tietoa huollosta, että bensanpaine pitäisi olla n. 3bar, mittasin niin oli puolet siitä. Tämän arveli olevan syynä kaikkiin ongelmiin -> menee laihalle -> kuumenee ja hyytyy lähdöissä ja tehon puute. Kaikki kuulostaa loogiselta. Ainoa mikä ei kuulosta loogiselta on tuon bensapumpun hinta, yli 400 €

. Mietin vaihtoehtoja ja tutkin nettiä, ja biltemasta löytyi tankkiin asennettava pumppu, jossa tuotto juuri tuo 3bar hintaan 45€, ajattelin että ei korkealta putoa jos testaa. Ja kappas, pumppu on käytännössä lähes sama kuin originaali, ehkä noin millin paksumpi ja 5mm pidempi, jopa sähköliitin on sama. Eli pienellä modaamisella menee alkuperäisen paikalle, lähes "heittämällä". Ja paineet on sen 3bar mitattuna, ajattelin että jopa oli helppo ja halpa korjaus. Mutta ei ihan, nyt ei tarvitse starttipilottia kylmäkäynnistyksessä, mutta kauan saa silti startata, mutta lähtee viimein. Tehot palautui ja röpellys liikkeelle lähdössä hävisi.
Kuumenee edelleen, pienellä ajolla alkaa flekti huutamaan. Huomiona se että yläletku ja jäähdytin on todella kuumat, mutta alavesiletku on aivan kylmä, eli vesi ei jostain syystä kierrä läpi, onko joku purkanut tuota että mistä alkaisi vika etsimään, kun ei viitsisi ihan summassa alkaa purkamaan.
Ja toinen tietysti tuo kylmäkäynistys, miksi starttaa niin perkeleesti, lämpöisenä lähtee kyllä loistavasti käyntiin. Tulpat on uudehkot, ilmanputsari on puhdas.