Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Hei,
Tietääkseni kyseisessä mallissa rajoitin ei ole ollut niitä kaikkein toimivimpia.
Onko kukaan poistanut noita nykyisiä rajoittimia ja asentanut jotain muuta paremmin toimivaa elektronista rajointinta jonka saisi toimimaan "can-amin" tyyliin napista on/off ohjaustangosta?
Onko kukaan vielä asennuttanut vuoden 2015 mallissa olevaa rajoitinta tämän nykyisen tilalle, jos on niin onko tietoa kustannuksista?
-pk
Tietääkseni kyseisessä mallissa rajoitin ei ole ollut niitä kaikkein toimivimpia.
Onko kukaan poistanut noita nykyisiä rajoittimia ja asentanut jotain muuta paremmin toimivaa elektronista rajointinta jonka saisi toimimaan "can-amin" tyyliin napista on/off ohjaustangosta?
Onko kukaan vielä asennuttanut vuoden 2015 mallissa olevaa rajoitinta tämän nykyisen tilalle, jos on niin onko tietoa kustannuksista?
-pk
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Tekee sinne kaasuvivun taakse pultin jolla saa vivun liikkeen rajotettua ja se on myös helppo poistaa tarvitessa.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
En ole asiantuntija, mutta eikö tuossa ole se ongelma että koko tehoreservi ei ole käytössä vrs. ratkaisu jossa rajoitin astuu peliin vasta kun asetettu maksiminopeus saavutetaan. Tuommoinen olisi hakusessa.
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Tammi 2015 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
-
- 4WD
- Viestit: 204
- Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
- Mönkijä:: Polaris 570 EFI
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Mielestäni rajoittimen pitäisi olla sellainen, että nappaa kiinni kun nopeus nousee sallitun maksimiin, mutta ei saisi "hävittää" tehoja. Voihan tulla vastaan tilanteita, että pitäisi saada koneesta kaikki tehot käyttöön vaikka nopeutta reilusti alle sallitun maksimin.
Jukk@
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Eikös tuolla muussa ketjussa jo kerrottiin että power commanderilla saa sähköisen rajoittimen jonka saa halutessaan erillisellä napilla päälle / pois
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p452187
http://www.power-commander-shop.com/010 ... 0-2014.htm
http://www.powercommander.com/downloads ... 022.02.pdf
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p452187
http://www.power-commander-shop.com/010 ... 0-2014.htm
http://www.powercommander.com/downloads ... 022.02.pdf
Sportsman 500 EFI EUT 2012
-
- 4WD
- Viestit: 204
- Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
- Mönkijä:: Polaris 570 EFI
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Joo-o onhan näitä olemassa, mutta silti vakiovarusteena/tehdasasennuksena nämä mielestäni pitäisi olla.
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Tammi 2015 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Jukk@
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Tuota tuota, mitä varten se rajoitin sitten siinä on jos se ei siihen kuulu. Jos siinä pitää olla rajoitin esim. traktori mönkijä niin eihä siihen jo tehtaalla saa mitään ohituskytkintä laittaa mikäli oikein ymmärrän, sehän on mielestäni laiton asennus?
-
- 4WD
- Viestit: 204
- Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
- Mönkijä:: Polaris 570 EFI
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Tarkoitin sitä, että rajoittimen olisi syytä olla elektroninen ja rajoittaa vain maksiminopeutta. Ei kaasuvivun liiketta kuten se nyt tekee. Ohituskytkimeen tms. en ota kantaa, koska minusta tärkeämpää olisi saada tehot irti.
Jukk@
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Naulankantaan... eli samoin periaattein kuten rekoissa ja kuorkeissa, eli täydet tehot rajottimelle asti. Itse en pitänyt laisinkaan polariksen rajoittimesta, ei tullut työnteostakaan yhtikäs mitään kun puolella kaasulla tehot leikkas. 

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Minulla 500efi ja siinähän on se elektroninen rajoitin joka rajoittaa vain sitä nopeutta, eikä tehoja pienemmillä nopeuksilla.jukk@ kirjoitti:Tarkoitin sitä, että rajoittimen olisi syytä olla elektroninen ja rajoittaa vain maksiminopeutta.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Se on selvää mutta tässä ketjussa käsitellään 570 mallia jossa myös on sähköinen rajoitin 2015 mallissa
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Siis onko todellakin niin että 2014 mallissa on joku tyyliin "50cc juniori kiinan ihmeen kaasuvivun syvyysrajoitin" millä tehoja rajataan eikä elektronista?
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
rajoitin
ViestiKirjoittaja ViiMax » 20 Tammi 2015 21:48
Naulankantaan... eli samoin periaattein kuten rekoissa ja kuorkeissa, eli täydet tehot rajottimelle asti......
Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki. Kyllä minun kuorma-autossani rajoitin katkaisee polttoaineen syötön ja siten nopeus tipahtaa reilusti alaspäin.
Toisaalta taas, Polariksen nelivetosysteemin huomioon ottaen, ns "voimareservit" helposti purkautuvat takapyörien sutimiseen. Ei aina tarvitse mennä peukku ojossa. Rauhallinen kaasunkäyttö mahdollistaa Polariksen nelivetosysteemin maksimaalisen hyväksikäytön, silti voimaa riittää 500 HO:ssakin ja laitteisto kestää.
ViestiKirjoittaja ViiMax » 20 Tammi 2015 21:48
Naulankantaan... eli samoin periaattein kuten rekoissa ja kuorkeissa, eli täydet tehot rajottimelle asti......
Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki. Kyllä minun kuorma-autossani rajoitin katkaisee polttoaineen syötön ja siten nopeus tipahtaa reilusti alaspäin.
Toisaalta taas, Polariksen nelivetosysteemin huomioon ottaen, ns "voimareservit" helposti purkautuvat takapyörien sutimiseen. Ei aina tarvitse mennä peukku ojossa. Rauhallinen kaasunkäyttö mahdollistaa Polariksen nelivetosysteemin maksimaalisen hyväksikäytön, silti voimaa riittää 500 HO:ssakin ja laitteisto kestää.
-
- 2WD
- Viestit: 54
- Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Niin mikä ongelma tässä sitten on? Jos rajoitin tulee mukaan esimerkiksi 50km/h niin voi kivasti päästellä 49km/h ilman ongelmia. Ja aika kovaa ja kauan saa sudittaa, että rengas nopeus on 50km/h ja rajoitin tulee mukaan. Tuohan on ainut järkevä vaihtoehto nopeuden rajoittamiseen niin, että täydet tehot on käytössä. Paikallinen seppä sanoi, että on powercommanderilla(polttoaineen syötön katkaisu halutussa nopeudessa) tehty rajoitin on hyvin pehmeä, eikä juuri häiritse.moilanen kirjoitti: Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki. Kyllä minun kuorma-autossani rajoitin katkaisee polttoaineen syötön ja siten nopeus tipahtaa reilusti alaspäin.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin
Rajoitinta vastaan ajaminen ei tee koskaan laitteelle hyvää, oli rajoitustapa mikä hyvänsä. Poikkeuksena tietysti se kaasulipareessa oliva pultti, mutta tässäkin rajoitintavassa on häiritseviä tekijöitä ottaen työkäytön huomioon.