Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
paku
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Tammi 2015 19:10

Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja paku »

Hei,

Tietääkseni kyseisessä mallissa rajoitin ei ole ollut niitä kaikkein toimivimpia.

Onko kukaan poistanut noita nykyisiä rajoittimia ja asentanut jotain muuta paremmin toimivaa elektronista rajointinta jonka saisi toimimaan "can-amin" tyyliin napista on/off ohjaustangosta?

Onko kukaan vielä asennuttanut vuoden 2015 mallissa olevaa rajoitinta tämän nykyisen tilalle, jos on niin onko tietoa kustannuksista?

-pk
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Tekee sinne kaasuvivun taakse pultin jolla saa vivun liikkeen rajotettua ja se on myös helppo poistaa tarvitessa.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
paku
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Tammi 2015 19:10

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja paku »

En ole asiantuntija, mutta eikö tuossa ole se ongelma että koko tehoreservi ei ole käytössä vrs. ratkaisu jossa rajoitin astuu peliin vasta kun asetettu maksiminopeus saavutetaan. Tuommoinen olisi hakusessa.
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Tammi 2015 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
jukk@
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
Mönkijä:: Polaris 570 EFI
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja jukk@ »

Mielestäni rajoittimen pitäisi olla sellainen, että nappaa kiinni kun nopeus nousee sallitun maksimiin, mutta ei saisi "hävittää" tehoja. Voihan tulla vastaan tilanteita, että pitäisi saada koneesta kaikki tehot käyttöön vaikka nopeutta reilusti alle sallitun maksimin.
Jukk@

Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Eikös tuolla muussa ketjussa jo kerrottiin että power commanderilla saa sähköisen rajoittimen jonka saa halutessaan erillisellä napilla päälle / pois

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p452187

http://www.power-commander-shop.com/010 ... 0-2014.htm
http://www.powercommander.com/downloads ... 022.02.pdf
Sportsman 500 EFI EUT 2012
jukk@
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
Mönkijä:: Polaris 570 EFI
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja jukk@ »

Joo-o onhan näitä olemassa, mutta silti vakiovarusteena/tehdasasennuksena nämä mielestäni pitäisi olla.
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Tammi 2015 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Jukk@

Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Ambasador
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Joulu 2005 14:59
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja Ambasador »

Tuota tuota, mitä varten se rajoitin sitten siinä on jos se ei siihen kuulu. Jos siinä pitää olla rajoitin esim. traktori mönkijä niin eihä siihen jo tehtaalla saa mitään ohituskytkintä laittaa mikäli oikein ymmärrän, sehän on mielestäni laiton asennus?
jukk@
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
Mönkijä:: Polaris 570 EFI
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja jukk@ »

Tarkoitin sitä, että rajoittimen olisi syytä olla elektroninen ja rajoittaa vain maksiminopeutta. Ei kaasuvivun liiketta kuten se nyt tekee. Ohituskytkimeen tms. en ota kantaa, koska minusta tärkeämpää olisi saada tehot irti.
Jukk@

Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Naulankantaan... eli samoin periaattein kuten rekoissa ja kuorkeissa, eli täydet tehot rajottimelle asti. Itse en pitänyt laisinkaan polariksen rajoittimesta, ei tullut työnteostakaan yhtikäs mitään kun puolella kaasulla tehot leikkas. :roll:
Ambasador
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Joulu 2005 14:59
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja Ambasador »

jukk@ kirjoitti:Tarkoitin sitä, että rajoittimen olisi syytä olla elektroninen ja rajoittaa vain maksiminopeutta.
Minulla 500efi ja siinähän on se elektroninen rajoitin joka rajoittaa vain sitä nopeutta, eikä tehoja pienemmillä nopeuksilla.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Se on selvää mutta tässä ketjussa käsitellään 570 mallia jossa myös on sähköinen rajoitin 2015 mallissa
Sportsman 500 EFI EUT 2012
zwäng
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 16 Helmi 2013 19:20
Mönkijä:: Sportsman 500 efi forest -12

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja zwäng »

Siis onko todellakin niin että 2014 mallissa on joku tyyliin "50cc juniori kiinan ihmeen kaasuvivun syvyysrajoitin" millä tehoja rajataan eikä elektronista?
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja moilanen »

rajoitin

ViestiKirjoittaja ViiMax » 20 Tammi 2015 21:48

Naulankantaan... eli samoin periaattein kuten rekoissa ja kuorkeissa, eli täydet tehot rajottimelle asti......
Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki. Kyllä minun kuorma-autossani rajoitin katkaisee polttoaineen syötön ja siten nopeus tipahtaa reilusti alaspäin.
Toisaalta taas, Polariksen nelivetosysteemin huomioon ottaen, ns "voimareservit" helposti purkautuvat takapyörien sutimiseen. Ei aina tarvitse mennä peukku ojossa. Rauhallinen kaasunkäyttö mahdollistaa Polariksen nelivetosysteemin maksimaalisen hyväksikäytön, silti voimaa riittää 500 HO:ssakin ja laitteisto kestää.
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja SJK »

moilanen kirjoitti: Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki. Kyllä minun kuorma-autossani rajoitin katkaisee polttoaineen syötön ja siten nopeus tipahtaa reilusti alaspäin.
Niin mikä ongelma tässä sitten on? Jos rajoitin tulee mukaan esimerkiksi 50km/h niin voi kivasti päästellä 49km/h ilman ongelmia. Ja aika kovaa ja kauan saa sudittaa, että rengas nopeus on 50km/h ja rajoitin tulee mukaan. Tuohan on ainut järkevä vaihtoehto nopeuden rajoittamiseen niin, että täydet tehot on käytössä. Paikallinen seppä sanoi, että on powercommanderilla(polttoaineen syötön katkaisu halutussa nopeudessa) tehty rajoitin on hyvin pehmeä, eikä juuri häiritse.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Forest 570 EFI vm. 2014 rajoitin

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Rajoitinta vastaan ajaminen ei tee koskaan laitteelle hyvää, oli rajoitustapa mikä hyvänsä. Poikkeuksena tietysti se kaasulipareessa oliva pultti, mutta tässäkin rajoitintavassa on häiritseviä tekijöitä ottaen työkäytön huomioon.
Vastaa Viestiin