Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa
Lähetetty: 10 Joulu 2015 19:36
Polaris Hawkeye 300 2007 tieliikennemalli, tosi vähän ajettu ja siisti, oliko 1000km/200 tuntia tai jotain.
Ostin pelin ja ajelin muutaman kerran lähimetsässä. Kävi pari kuukautta sitten isossa huollossa (nesteet, ö-suodatin, tulppa, venttiilien säätö) merkkiliikkeessä Porissa. Tulimme Norjaan, ajoin n.100km. Seuraavan kerran ajoin normaalivauhtia 20-30kmh yhtä vuoritietä ylös n. 3km, aika jyrkkä asfalttitie, ylhäällä toimi kait ok. Sen reissun jälkeen tukehtuu rasitettaessa, eli kun esim painaa vapaalla kaasun pohjaan. Tukehtuu, paukuttelee putkessa, kierrokset ei nouse ja sammuu jos ei päästä kaasua pois. Saman tekee jos painaa kaasun pohjaan ylämäessä. Kerran kävin ”kylällä”, ajoin n. 60kmh, ei kulkenut kunnolla, aivan kuin ei saisi bensaa tai ilmaa. Sitten ajoin tiellä yhteen monttuun, laite tärähti siitä montusta, ja meno tuli normaaliksi. Ei enää tukehtunut. Sitä iloa kesti muutama kilometri, ja sama ongelma. Hiljaa ajaessa ja pienellä kaasulla toimii ok.
Olen tsekannut kaikki mitä mieleen on tullut. Tankki irti, tyhjennetty, pa-linjat käyty läpi, tankin alla oleva, kait joku paineventtiili pa-linjassa tuntuu toimivan, koitin jopa käyttää ilman sitä, eli letku suoraan tankista kaasariin, sama vika. Kaasarille menevät ilmaletkut katoin, imu- ja pakoventtiilit katoin, näyttää ok, en tiedä välyksistä. Kaasarin otin irti ja auki, sisältä reiitetyt ruuvit irti (3?), ok. En tosin ottanut pohjan kohoa irti, sen akseli kun on plommattu päistään, mutta puhaltelin ja tuntuu sulkevan ja avutuvan ok. Virtaa on akussa, mittasin v-mittarilla kun käytin, voltit pysyy vakiona n.14V vaikka moottori tukehtuu. Toinen juttu minkä huomasin oli se, että kun käynnissä kädella peitän hieman kaasarin ottoilmaputkea, ottaa paremmin kierroksia. Ja tulpan katoin, koodi ok, ja kärkiväli. Bensa tavallista 95:sta. Ja pakin rajoittimen testasin, eli otin sen liittimen irti, sama ongelma.
Lisätty 11.12.2015:
1.Unohdin kertoa, että koitin myös ilman tankin korkkia, ja korvausilmaletkukin tuntui hengittävän oikein.
2.Unohdin mainita ryypynkin. Ryyppy tuntuu toimivan, koska käynnistyksessä sitä tarvii, ja pikkuhiljaa kun ottaa sen pois pysyy käynnissä. Ryyppy päällä ajaminenkaan ei auta.
3.Itse ihmettelin kaasaria muutamaan kertaan, jopa käytin sen paikallisessa moottopyöräliikkeessä, jossa omistaja (mutta ei varmaan virallinen asentaja vaikka osasi kaasarin purkaakin) teki samat temput mitä itse olin tehnyt eli kaikki mahdolliset ruuvit auki. Ei sekään löytänyt mitään vikaa.
Muokattu: Polle > Polaris
Ostin pelin ja ajelin muutaman kerran lähimetsässä. Kävi pari kuukautta sitten isossa huollossa (nesteet, ö-suodatin, tulppa, venttiilien säätö) merkkiliikkeessä Porissa. Tulimme Norjaan, ajoin n.100km. Seuraavan kerran ajoin normaalivauhtia 20-30kmh yhtä vuoritietä ylös n. 3km, aika jyrkkä asfalttitie, ylhäällä toimi kait ok. Sen reissun jälkeen tukehtuu rasitettaessa, eli kun esim painaa vapaalla kaasun pohjaan. Tukehtuu, paukuttelee putkessa, kierrokset ei nouse ja sammuu jos ei päästä kaasua pois. Saman tekee jos painaa kaasun pohjaan ylämäessä. Kerran kävin ”kylällä”, ajoin n. 60kmh, ei kulkenut kunnolla, aivan kuin ei saisi bensaa tai ilmaa. Sitten ajoin tiellä yhteen monttuun, laite tärähti siitä montusta, ja meno tuli normaaliksi. Ei enää tukehtunut. Sitä iloa kesti muutama kilometri, ja sama ongelma. Hiljaa ajaessa ja pienellä kaasulla toimii ok.
Olen tsekannut kaikki mitä mieleen on tullut. Tankki irti, tyhjennetty, pa-linjat käyty läpi, tankin alla oleva, kait joku paineventtiili pa-linjassa tuntuu toimivan, koitin jopa käyttää ilman sitä, eli letku suoraan tankista kaasariin, sama vika. Kaasarille menevät ilmaletkut katoin, imu- ja pakoventtiilit katoin, näyttää ok, en tiedä välyksistä. Kaasarin otin irti ja auki, sisältä reiitetyt ruuvit irti (3?), ok. En tosin ottanut pohjan kohoa irti, sen akseli kun on plommattu päistään, mutta puhaltelin ja tuntuu sulkevan ja avutuvan ok. Virtaa on akussa, mittasin v-mittarilla kun käytin, voltit pysyy vakiona n.14V vaikka moottori tukehtuu. Toinen juttu minkä huomasin oli se, että kun käynnissä kädella peitän hieman kaasarin ottoilmaputkea, ottaa paremmin kierroksia. Ja tulpan katoin, koodi ok, ja kärkiväli. Bensa tavallista 95:sta. Ja pakin rajoittimen testasin, eli otin sen liittimen irti, sama ongelma.
Lisätty 11.12.2015:
1.Unohdin kertoa, että koitin myös ilman tankin korkkia, ja korvausilmaletkukin tuntui hengittävän oikein.
2.Unohdin mainita ryypynkin. Ryyppy tuntuu toimivan, koska käynnistyksessä sitä tarvii, ja pikkuhiljaa kun ottaa sen pois pysyy käynnissä. Ryyppy päällä ajaminenkaan ei auta.
3.Itse ihmettelin kaasaria muutamaan kertaan, jopa käytin sen paikallisessa moottopyöräliikkeessä, jossa omistaja (mutta ei varmaan virallinen asentaja vaikka osasi kaasarin purkaakin) teki samat temput mitä itse olin tehnyt eli kaikki mahdolliset ruuvit auki. Ei sekään löytänyt mitään vikaa.
Muokattu: Polle > Polaris