Kokemuksia RZR 900

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
rhannes
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Elo 2014 12:12

Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja rhannes »

Montako omistaja löyty ja millaisessa käytössä laite on?
Erikoisammattimies
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Touko 2014 19:14
Mönkijä:: Polaris RZR 900s TR
Paikkakunta: Joutsa

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Erikoisammattimies »

-16 Traktori malli löytyy. Huvi/auraus käytössä. Erittäin tyytyväinen olen laitteeseen ollu.
Mutkaan mennään kovaa, mutta sieltä pitäs päästä myös pois!
Team Stefa
rhannes
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Elo 2014 12:12

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja rhannes »

Kiitos vastauksesta, on kokemusta mönkijästä mutta ei utv-stä. Ajatus olisi hankija traktori malli ja 90 % huviajelu ( ajo tapahdumissa, suunistus ja muuten metsässä ofroad ajelu). Kiinostus on että kuinka paljon on poruka etelä Suomessa kuka ajele utv-lä.
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja moilanen »

No, UTV kyllä mutta ei RZR. Minä kun tarvitsen kevyen ja ketterän työkalun, siksi ACE 570. UTV on kyllä mielestäni mainio laite verrattuna ATV:hen, siis minun käytössäni. Käyttötarpeitahan on niin monenlaisia.
Avatar
Brc
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 28 Helmi 2005 03:03
Mönkijä:: Rincon 680
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Brc »

Meillä on tuollainen RZR 900 S 2017 traktoriversio 60kmh. Ostettiin sellaiseen sekakäyttöön koko perheelle, poika lähinnä ajannu kouluun sillä päivittäin.

Plussat.
- Toistaiseksi toiminnut moitteetta muutamaa pikku juttua lukuunottamatta.
- Hyvät vakiovalot
- Kulutus mielestäni kohtuullinen
- Hyvä ajaa ( vauhti ei tunnu missään )
- Pärjää kylmälläkin ilmalla kun on katettu/lämmitetty ( Polariksen tuulilasi/canvas ohjaamo + Defa letkulämmitin/vesipumppu )
- Todella hauska laite ajaa talvella kun alla 225/65-17 nastat ja NO-LIMIT softa. Alustaa pudotettu vakiosta jonkin verran.

Miinukset
- Yhtään takuuasiaa ei hoidettu oikeastaan mitenkään, päätinkin että en vie laitetta koskaan huoltoon vaan teen kaikki huollot itse huolto-ohjelman mukaisesti
siksi ostin Polariksen Service manuaalin ja sillä ollaan menty. Esim kun laitteesta puuttui osia niin niitä ei koskaan saatu...Ostin vit**u ite ne!
- Joskus satunnaisesti on mittarissa palannut "käsijarrun merkkivalo" ajon aikana??
- Laite on Japseihin verrattuna viimeistelyssä kuin yö ja päivä, tähän pitää vain tottua.
- Variaattorin vakio hihna on kyllä niin NIIN sonta että en edes tajua miten Pollelta tuollaista kuraa lähtee edes tehtaalta, niin hirveetä nykivää etenemistä
paikaltaan lähdettäessä/hitaissa vauhdeissa. Jengi haukku sen maailmalla ihan pystyyn ja suosittelivat Gatesin Kevlar remmiä joka TOIMII KUIN UNELMA versus vakio.
- Traktorin rajoitin 0-60km/h Todellisuus 57km/h huiput. Vakio rajoitin on aivan hirveä, tähän on onneksi erinomainen lääke POWER VISION CX, saat
Polleen sellaiset kartat kuin haluat, esim tiekäytössä laite kulkee juuri tuon 60km/h eikä enempää, mutta tehoa on koko välillä 0-60km/h kun vakio softalla kaasuläppä aukeaa 18%
ja vauhti hyytyy pienimmissäkin mäissä, no ei ihme kun mennään "tyhjäkäynnillä". Kulkee muuten "No LIMIT" softalla köykäseen 120km/h :mrgreen:
Honda Rincon 680 2011
ainocccx
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Touko 2019 10:11

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja ainocccx »

plussat:
-kohtuu lämmin talvellakin, kun menee -15 yli niin sitte alkaa jo tuntua (asennettu vaan lisälämppäri, eikä oo vielä tiivistetty yms)
-lähtee nopeasti, eikä tosiaan vauhti tunnu missään
-äkäset jarrut
-hyvän kokonen hanskalokero
-autolaturipaikka on tarpeellinen

miinukset:
-vakio hihna on aivan sonta!
-joku kosketushäiriö mittaristossa, vilkuttelee JATKUVASTI ohjaustehostimen, jarrun ja moottorin vikavaloa, mutta mikään ei silti oo rikki. jos ohjaustehostimen ja moottorin valo palaa yhtäaikaa, laskee se nopeuden n. 30kmh ja mittari näyttää 0kmh elikkä viisari ei liiku.
-apparin penkkiä ei saa säädeltyä
-jäähytinnestettä menee helkutisti
-kahen käden mentävät aukot ulos molemmissa ovissa, ei oo tiivistyksiä nähnykkään
-sadekelillä kaikki rapa puskee kojelaudasta sisälle
-ois varmaan vieläki lisää, mutten muista
Rahatmeni
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Marras 2020 23:16

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Rahatmeni »

Onko kellään vinkkiä miten ton hiton moottorijarrun saa pois 2017 vuosimallin kun ei tuu mitää ajaa kun tarvii jarruakaa käyttää kun päästää vaan kaasulta niin takarenkaat lukkoo
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Rahatmeni kirjoitti:Onko kellään vinkkiä miten ton hiton moottorijarrun saa pois 2017 vuosimallin kun ei tuu mitää ajaa kun tarvii jarruakaa käyttää kun päästää vaan kaasulta niin takarenkaat lukkoo
Ykkösvari pitää käyttää auki ja poistaa neulojen lukituslevyt,tämä ei onnistu kotitallissa kun varin purkuun pitää olla purkutyökalu.
Tämän muutoksen jälkeen kone muuttuu ihan toiseksi. :D
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Rahatmeni
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Marras 2020 23:16

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Rahatmeni »

Masentaja kirjoitti:
Rahatmeni kirjoitti:Onko kellään vinkkiä miten ton hiton moottorijarrun saa pois 2017 vuosimallin kun ei tuu mitää ajaa kun tarvii jarruakaa käyttää kun päästää vaan kaasulta niin takarenkaat lukkoo
Ykkösvari pitää käyttää auki ja poistaa neulojen lukituslevyt,tämä ei onnistu kotitallissa kun varin purkuun pitää olla purkutyökalu.
Tämän muutoksen jälkeen kone muuttuu ihan toiseksi. :D
Jos tämän tekee mitkä ovat muutokset moottorijarrun lisäksi
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Kokemuksia RZR 900

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Rahatmeni kirjoitti:
Masentaja kirjoitti:
Rahatmeni kirjoitti:Onko kellään vinkkiä miten ton hiton moottorijarrun saa pois 2017 vuosimallin kun ei tuu mitää ajaa kun tarvii jarruakaa käyttää kun päästää vaan kaasulta niin takarenkaat lukkoo
Ykkösvari pitää käyttää auki ja poistaa neulojen lukituslevyt,tämä ei onnistu kotitallissa kun varin purkuun pitää olla purkutyökalu.
Tämän muutoksen jälkeen kone muuttuu ihan toiseksi. :D
Jos tämän tekee mitkä ovat muutokset moottorijarrun lisäksi
Eipä siinä muuta muutosta ole.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Vastaa Viestiin