Polaris moottoritekniikka

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Milläs tavalla ruiskutekniikka toimii Polaris Sportsman EFI 500 vm2012 mallissa? Haistaako ruisku ilmanmäärän kuinka paljon pitää ruiskuttaa bensaa lisää ja onko lambdaa näissä vehkeissä olemassa? Kannattaako näissä moottoreissa käyttää E95 bensaa jossa on 10% etanolia. Mietin vaan eikös amerikkalaiset käytä huonompaakin bensaa, kun verrataan Suomen E95 bensaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
jiiipee
6WD
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
Paikkakunta: Jokela

Re: Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja jiiipee »

Isonmeren takana on käytetty jo 80 luvulta erillaisia etanoli pohjaisia polttoaineita, muistaakseni matalimmat oktaanit 85.
Ulkona.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Milläs perusteella suurimmaksi osaksi ruisku mönkijät toimii? Kun en ole pahemmin mönkijöissä kuulut lambda ongelmista, niin aloin epäilee että toimiiko mönkkärit yleensä vain dummy periatteella. Elikkä ruiskutus toimisi vain kaasun asennon, moottorilämmon ja kierosten mukaan.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Ei ole pollessa lambdapohjaista ohjausta. Eli karkeesti mennään kiinteällä kartalla kaasun asento- ja ilmamassa-anturin perusteella. Lämpö ja kierrokset tietenkin mukaanlukien. Seos on aikalailla vakio oletuksilla. Ja taitaa ollanseokset vielä senverran "pielesä", että polttaa käytännössä vaikka rapulakusta...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja jaket »

joo aika moni toimii ilman lambdaa mikä tietää sen, että seokset on vain sinnepäin oikein. Luulen, että lambda jätetään pois halpuuden vuoksi mutta myös siksi, että lambda vertaa ulkoilmaa pakoputken ilmaan, eli sitä ei voi tietääkseni upottaa veteen. ja ainakin jenkeillä mönkijöiden uittaminen on enemmänkin tapa kuin poikkeus.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polaris moottoritekniikka

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Janishell kirjoitti:Milläs perusteella suurimmaksi osaksi ruisku mönkijät toimii? Kun en ole pahemmin mönkijöissä kuulut lambda ongelmista, niin aloin epäilee että toimiiko mönkkärit yleensä vain dummy periatteella. Elikkä ruiskutus toimisi vain kaasun asennon, moottorilämmon ja kierosten mukaan.
Hondassa on nykyään Lambda-anturi tuossa juuri ennen äänenvaimenninta kiinni. Ja olen joutunut vaihtamaan, mutta se oli jokin viallinen erä, joita meni aikalailla ainakin rapakontakaisten foorumeiden perusteella.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin