Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 16:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja saimi »

Niin näyttäis, ettei oo traktori mallin 2varia edes amerikassa. 499 taalaa hintaan näyttää olevan normaalin 500 2varia.
Pientä eroa niissä näyttää olevan..
Beathill
jounie
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Kesä 2010 09:34
Mönkijä:: tr 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jounie »

saimi kirjoitti:Niin näyttäis, ettei oo traktori mallin 2varia edes amerikassa. 499 taalaa hintaan näyttää olevan normaalin 500 2varia.
Pientä eroa niissä näyttää olevan..
Mitä eroa noissa on?
Hihna on traktorissa ainakin eri.
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 17:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Itseäkin kiinnostaisi miten isoista eroista kyse..
Kun nyt on 6k€ kone jäämässä verkon painoksi 500€ osan takia.
Avatar
ErkkiXC
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ErkkiXC »

Sportsmanien mittareissa lienee noita tyyppivikoja eli mm omasta vm -17 alkoi sitä kosteutta tiivistymään lasiin eikä lopulta alaosan lukemia enää kunnolla nähnytkään (kuva) ja lopulta alkoi toimimaan vain ajoittain kunnes siten lopetti kokonaan toimimisen, ainoastaan vilkkujen valo jäi palamaan, vaikkei ollut niitä käyttänytkään eikä sammunut, vaikka sammutti koneen eikä sammunut lopulta muuten, kuin ottamalla mittari ja sen liitin irti. Keväällä tilasin sitten uuden mittarin ja hintaa sille arvottiin 400€ vaan piakkoin ilmoittivat uudeksi päivitetyksi hinnaksi 190€ ja nyt jo viikolla se oli jo tullut paikalliseen liikkeeseen, hintaa sille nyt jäi 160€. Vaihdettu paikoilleen janyt taas kaikki näkyy.

Avasin vanhan mittarin ja ainakin lasin liimaus oli sen näköinen, että alareunasta lienee kosteutta päässyt sisään. Samoin se takana olevan liittimen pinnien läpivienti lienee yksi riskipaikka, ainakin kun katsoo piirilevyn taustapuolta.

https://aijaa.com/lef6B4
https://aijaa.com/r0HwVb
https://aijaa.com/KtZhAi

Tuossa kotelon pohjassa olevassa pyöreässä syvennyksessä on joku lappu ja "venttiili", huomaa kun kun katoo sitä valoa vasten, olisko ajateltu kosteuden poistamiseksi? Reikiähän näihin on porailtu kotelon alareunaan, lieneekö niillä mitään vaikutusta?
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla vaihdettiin takuun aikana kanssa yks mittari. Nykysessä on joskus joku pieni pisara näkyny mutta se on sielä omia aikojaan hävinnyt.
Kotisika
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Helmi 2014 18:15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kotisika »

En ole lukenut palstaa vähään aikaan. Nyt kiusaa 570 keltainen moottorivalo kesken auraamisen. Onko valon syntyyn saatu milloinkaan mitään syytä/korjausta?
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Olisko ihan mahoton ajatus, jos katsoisi käyttöohjekirjasta mitä valo tarkoittaa ?
Häiriövalo , vikakoodit ?
Kotisika
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Helmi 2014 18:15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kotisika »

ktm kirjoitti: 16 Helmi 2022 19:54 Olisko ihan mahoton ajatus, jos katsoisi käyttöohjekirjasta mitä valo tarkoittaa ?
Häiriövalo , vikakoodit ?
Ei ole ohjekirjassa mitään infoa valosta, eikä anna vikakoodia. Aiemmin asiasta oli seuraava neuvo: ECUn päivitys oli korjaus ja jos ei auttanut niin sitten kaasukahvan vaihto.Lähes kaikilla auttoi vain muutamia kahvoja vaihdettu. =D>
Ongelmahan tuli lähinnä kun seisoessaan ajoi ja samalla tuli painettua kaasuvipua alaspäin.
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja DMX »

Polaris sportsman 500 efi 2010vm traktori, yli puolen kaasun umpihangessa sammuu ku seinää.
Lähtee takasin käyntiin heti, tuntuu että polttoaine loppuu.
Jos et höllää kaasusta kun alkaa hyytyy, se paukuttaa putkessa.... Ideoita kellään?
Vastaa Viestiin