Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Rahatmeni
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Marras 2020 23:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rahatmeni »

jaket kirjoitti:eikös se moottorijarru muodostu siitä yksisuuntalaakerista etuvariaattorin pohjalla. Jos siellä olisi laakeri joka rullaisi kumpaankin suuntaan, niin moottorijarrua ei olisi.

tuo perän sivulle veto on efi 800 polariksella ongelma ainakin jäisellä tiellä. jos otat kovat vauhdit ja päästät kaasun niin aina tilanne päällä kun mönkijä kääntyy poikittain, parempi painaa käsijarrua, että saa etujarrut ja sitten pitää kaasua vähän peukalolla, ettei moottorijarrua tulisi liikaa.

mutta luulisi että noin uudessa olisi jo se systeemi joka aktivoi etuperän moottorijarrussa ja siten siirtää jarruvoiman kaikkiin pyöriin. veikkaan että se ei sulla toimi.
Mistä tämän laakerin pystyy helpoiten tarkastamaan
Ziekkinen
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Joulu 2020 15:39

RZR 570 lasinpyyhkijä

Viesti Kirjoittaja Ziekkinen »

Onkohan tuo pyyhkijä minkä sulakkeen takana? Samalla hävisi lisävalo, joka tokeni sulakkeen vaihtamalla mutta pyyhin ei inahda. Ohjekirjasta ei ole minkäänlaista hyötyä :)
Jontterin
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Joulu 2020 14:59

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jontterin »

Polaris 570 ja tyhjää akkua. Onkos tälläistä ongelmaa esiintynyt? Mittarilla mittasin eli otin miinusnavan irti ja laitoin akun miinusnapaan ja maan välille ampeerimittarin niin näyttää 0.2A virtaa. Kaikki sulakkeet napsin pois ja edelleen sama 0.2A. Mistä lähteä seuraavaksi etsiin?
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Reipas vuoto. Arvaus: Virtalukko vuotaa starttisolenoidin kautta. Jospa irrotat virtalukosta liittimen niin katoaakohan vuoto? (tämä perustuu -12 mallisen kytkentäkaavioon)

-KpHr-
rahka-arska
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Helmi 2018 07:38

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rahka-arska »

2012 500 ho sportsman. Ajettu lumitöiden jälkeen viikko sitten lämpimään talliin. Tänään aivan mykkä, kun yrittää käynnistää, ei edes naksahda, ei yhtään valoa syty mittaristoon. Ei mitään. Akku ladattu ja sulakkeet etutavaratilan alta käyty läpi. Mistä lähteä etsimään vikaa?
rahka-arska
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Helmi 2018 07:38

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rahka-arska »

Monitoimikatkaisijan tappokytkin oli entinen. Uusi tilattu.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tuo tappokatkaisin muuten aiheutti itellekkin joskus harmaita hiuksia. Oma mönkijä on aina ulkona joten siitä selvittiin kuumailmapuhaltimella varovasti lämmitellen.
Kelmer
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2014 17:13
Mönkijä:: Polaris 570 EFI EPS EUT -14
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kelmer »

Mikähän ratkaisuksi kun ei pysy Polaris 570 -2014 etuperässä nyt öljyt millään. Vuotaa siitä kardaanin stefasta. Stefan nyt kahdesti vaihtanut (moose racing tarvike osa). Ei tarvitse kun pari tuntia ajaa niin alkaa vuotamaan.
Viimetalvena oli öljyt lähes kokonaan hävinnyt ja kesällä tein rempan, etuperä auki, uudet laakerit, stefat ja alumiinen häkki tilalle. Runkosta oli irronnut "rengas" tuohon akselin ympärille, ilmeisesti lohjennut irti, voiko tuo vaikuttaa nyt tähän vuotoon? Muuten tuossa ei juuri välystä ole jos liikuttelee ja akselin pinta ihan siisti tiivisteen kohdalta.

Saman huollon jälkeen toinen ongelma että huonosti kytkee vetoa eturenkaisiin vaikka alkaa jo takapyörät sutia. Kaasua rajummin käyttämällä vasta kytkee. Armature plare ainoa osa mikä vaihtamatta, sekö se voi olla syyllinen? Kaikki jännitteet mittasin että tulee hyvin etuperälle, kelan vastuksen mittasin ja se on huoltomanuaalin arvojen rajoissa. Kokeilin myös suoraan 12v tuohon kelalle niin magneetti toimii ja armature plare tarttuu tiukasti kiinni.

Kuvat missä näkyy irronnut "rengas":
https://imgur.com/a/HUlFrNX
https://imgur.com/a/h2f41mP
pihar
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 30 Touko 2009 19:31

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pihar »

https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... 12&t=43019

Onko peräsi rakenteeltaan tuollainen?
Voisiko "irronnut rengas" olla kulunut pinion akselin tukiholkki?
Kelmer
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2014 17:13
Mönkijä:: Polaris 570 EFI EPS EUT -14
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kelmer »

pihar kirjoitti:https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... 12&t=43019

Onko peräsi rakenteeltaan tuollainen?
Voisiko "irronnut rengas" olla kulunut pinion akselin tukiholkki?
Kyllä taitaa olla samanlainen kuin kuvassa, tosin kuvan osaa nro 10, ei voi päätellä räjätyskuvasta onko samanalainen.

Tämä minulla:
https://imgur.com/a/cMsbkYx

Tässä kuvassa näkee tuon mistä tuo "rengas" on lähtenyt, jotenkin näyttää että olisi murtunut tuosta kun reunat on epätasaiset. Itsekin tuota mietin että pitääkö tuossa olla joku holkki, mutta ei oikein saa selvää mistään.
https://imgur.com/a/HUlFrNX
pihar
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 30 Touko 2009 19:31

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pihar »

Hei. Siinä pinion akseli päässä pitää olla semmonen holkki ja kun se holkki kuluu tarpeeksi niin siitä jää jäljelle vain semmonen rengas mikä sulla oli kuvassa. Tämä auheuttaa stefan öljyvuodon. Polarikselta ei saasut irrallaan tätä holkkia ainakaan vuosi sitten, mutta jotkut liikkeet teetätäneet itse vastaavia, kun ovat kulutustavaraa.
Kelmer
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2014 17:13
Mönkijä:: Polaris 570 EFI EPS EUT -14
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kelmer »

pihar kirjoitti:Hei. Siinä pinion akseli päässä pitää olla semmonen holkki ja kun se holkki kuluu tarpeeksi niin siitä jää jäljelle vain semmonen rengas mikä sulla oli kuvassa. Tämä auheuttaa stefan öljyvuodon. Polarikselta ei saasut irrallaan tätä holkkia ainakaan vuosi sitten, mutta jotkut liikkeet teetätäneet itse vastaavia, kun ovat kulutustavaraa.
OK, kiitos varmennuksesta. Tuota vähän pelkäsin että kuuluuko tuohon tuo holkki ja kun lueskelin että ei oikein saa mistään. Usasta saisi settiä missä tuo holkki, laakeri ja stefa mutta maksaa yli satasen varmasti kaikkine kuluineen. Pitänee jostain koittaa näitä saada tai teettää, voin kysyä piruuttani paikallisesta merkkihuollosta mutta tuskin tosiaan erikseen myyvät. Joutuu sitten taas koko roskan purkamaan, onneksi nyt menee jo nopeasti verrattuna ensimmäiseen aukaisuun. Samalla voisi vaihtaa varalta sen armature platen, kun on myös tuo nelivedon kytkentä ongelmakin.

Mittarissa 1600km kun kesällä tuon otin auki ja milloin kuvat otettu, että huonosti kyllä kestää. Onkohan tuo suunnittelun kukkanen korjattu uudemmissa malleissa jo.

Jos joku tietää mistä näitä saa suomesta hankittua niin saa vinkata.
pihar
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 30 Touko 2009 19:31

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pihar »

Remotors pietarsaari, sieltä ainakin vuosi sitten sai. Siis heidän itse teettämä osa.
Saa sen tehtyä, kun ottaa kardaanin irti ja sit purkaa sen pinion akselin niin saa laitettua sen uuden holkin. Toki ahdesta on ja paremmin saa pöydällä putsailtua jos perässä on mertihilua siitä holkista.
pihar
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 30 Touko 2009 19:31

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pihar »

Hei.

Onko kukaan joutunut uusimaan jäähdyttäjän puhallinta RZR 900 vm.2017.
Polariksella hinta 400€ niin onko tietoa halvemmasta vaihtoehdosta?
Viimeksi muokannut pihar, 11 Helmi 2021 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Vastaa Viestiin