Mulla on tollanen polle ja hiukan närästää ku se ei toimi kunnolla.Tässä syksyllä kiskoin hirveä metsästä ja hieroin pollen kiinni ojaan.Laite oli lähes pystyssä takarenkaat ojan pohjalla.Kone kävi siinä asennossa n. 2-3 min kun yritin auttaa työntämällä(tietenkin hirvi oli irroitettu).Sit se sammu eikä millään käyntiin.Hinattiin se pois,kärryyn ja talliin.Lievää tutkimista eikä muuta löytyny ku ilmanputsarin kotelossa n 5 cm bensaa.Tyhjensin,kuivasin,putsasin ja vaihdoin uuden tulpan.Kone lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin mutta ei oo vetoja.Otin kaasarin pois,purin,putsasin ja kaiken taiteen sääntöjen mukaan kasasin.Alipaine kalvo oli silmämääräisesti ehyt ja letkut ehjiä ja kunnolla kiinni.Sama tulos ei vetoja.Sillon ennen ojakeikkaa voimaa oli riittävästi niin soralla kuin nurmikolla sutimiseen mut nyt ei ees lumella suttaa kunnolla.Jos haluaa pyöriä rinkiä pitää maata sarvien päällä et jaksais sutia.Ilmeisesti kaikki ei oo kotona mut konstit loppuu.Tietäiskö kukaan jelppiä
En oo vaihtanu uutta mut oon putsannu entisen paineilmalla ja tuntuu ilma menevän hyvin läpi.Onko suodatin(vaikka onkin paperinen)sellanen et voi jotenkin tiivistyä ja tukkeutua jos suoraan tekemisissä bensan kanssa
Mulla ei kestänyt kaasua paljoakaan viime talvena,kun tehtiin erittäin luminen reissu.Oli nimittäin putsarinkoteloon päässyt vettä(lunta)mutta suti meni uusiksi ja oli sopivasti takuuhuollon aika.Toimi sen jälkeen normaalisti.
Koitin sitä ilmanputsarin poisottoa mut ei vaikuttanu.Ehkä vähän enemmän otti kiekkoja paikallaan mut muuten ei ollu vaikutusta.Voisko vika olla variaattorissa tai remmissä ku pikkupuolella jaksaa vetää aika mukavasti.Koitin aika raskaalla kärryllä.Onko virtapuolella jotain kotikonstein selvitettäviä vikapaikkoja?Mystistä
Pollen ilmanpuhdistajan kotelosta lähtevä ilmanottoputki joka menee tankin yläpuolelle,voi tukkeutua solumuovista jossa on sille reikä,jos sitä ei ole asetettu oikein paikoilleen.Oireet ovat juuri kuvailemasi,tarkista että putki menee oikein reiän läpi eikä solumuovi peitä putken suuta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kyllä mä kans lähtisin siitä että vika olisi ilmanotto puolella.
tuli semmonen asia kanssa mieleen että jos otit kerran kaasarin auki niin tuliko suuttimet väännettyä samaan asentoon kuin ne oli, meinaan ettei saa vaan liikaa soppaa.
Se "joutsenenkaulan" mallinen ilmanottoputkihan menee sellaisen solumuovin läpi jossa putkelle on sopiva reikä.Katsoin ja kaikki oli kunnossa.Kun purin kaasarin en ruuvannu mitään muita suuttimia auki ku pääsuuttimen(se jonka läpi neula kulkee)eli ei oo asetukset muuttunu
Voisko se vika johtua siitä ku polle on ollut niin pystyssä et bensaa ois päässy luistia ohjaavan ali/ylipainekalvon koteloon.Eiks bensalla oo joitain kumilaatuja pehmittävä vaikutus.Kalvo tuntuu hypistellessä ihan hörttälöröltä.Muuta vikaa en enää keksi ku kaikki on käyty läpi
Kumi on yleensä tahmea ja käsiin tarttuva,jos se on alkanut liueta esim. bensan vaikutuksesta.Ootko kiinnittänyt huomiota,kuluttaako polle enempi polttoainetta nyt kuin ennen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.