Mielipiteitä Polaris 330 Magnumista?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
rod
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Marras 2004 15:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Mielipiteitä Polaris 330 Magnumista?

Viesti Kirjoittaja rod »

Onko Magnum 330 täyttänyt ( ylittänyt )odotukset? Minkälaisia ongelmia on ollut?
Askarruttaa tuo ilmajäähdytys, riittäneekö jäähdytysteho helteillä hitaassa ajossa?
Näkyy olevan tuo hyytelöakku, josta monilla on huonoja kokemuksia. Vielä on kuitenkin pelittänyt. Miten pitkään voi arvioida sen kestävän?

Takavalo ( ei jarruvalo )on päällä aina kun virran kytkee, vaikka valokytkin ei ole päällä, onko siis kyse johtojen kytkentävirheestä?

Käyttöohjeessa tietenkin suositellaan Polariksen omia öljyjä. Etunapa ja vaihteistoöljyn vaatimusta ei mainita, onko tietoa millaista öljyä niihin laitetaan jos ei käytä Polariksen tuotetta. Vaihtovälit on melko lyhyet, eipä silti, tilavuudetkin on pienet.

Tuntuu käynnistyvän parhaiten kun kaasuvipua painaa jonkinverran vaikka ohjekirjassa mainitaan ettei kaasua startatessa.

Neliöputkirungon "alakehto" on muotoiltu siten että etupään avonaisista putkista pääsee vesi makaamaan putkiin, tuskin haihtuu sieltä helposti.En huomannut poistoreikiä koska muovipanssari on tiiviisti putkissa kiinni.
Laitoin "tilapäisesti" putkihatut hengitysreijillä rungon päihin. Ehkä hätävarjelua, mutta ei kiinnosta hitsailla parin vuoden päästä astinlautoja ja muita korvakkeita ruosteen takia kiinni.

Vetonuppi on kiinni vinoasetelmassa, kestäneekö? vai kannattaako uuteen hitsata vahviketta?

Onkohan Magnum 330:tä testailtu joissakin lehdissä?
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Ne runko putket menee ainakin sportsmanissa laitteen läpi asti, eli vesi tulee sieltä pois jos ajat sillä vaikka johonkin pikku mäkeen. Takalampun pitää palaa aina kun on virtapäällä, eli kyse ei ole kytkentävirheestä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä ole muuta ongelmaa ollut kuin se hyytelöakku joka vaihdettiin lyijyakkuun. Loppukesällä tuli tietä lanattua jonkinmoisessa helteessä ja hyvin tuntui öljynlauhduttimen flekti toimivan :wink:

Aikoinaan lähes kaikki mönkijät oli ilmajäähdytteisiä, ei ne ilmajäähdytteiset sen huonommiksi ole menneet vaikka nestejäähdytteiset valtaa markkinoita.

Öljyistä kannattaa katsoa voiteluvaatimukset ja valita sen mukaiset öljyt, perissä on toistaiseksi käytetty Pollen omia öljyjä mutta koneessa pyörii Gastrolin 0W50.

Kyllä sen vetokiinnityksen pitäisi kestää ilman vahvistuksia, oma joutui lanatessa aikamoiseen rääkkiin eikä ongelmia ollut. Nupilla on myös kiskottu kaatuneita isoja puita ilman mitään ongelmia.

Omassa käytössä Polle on ylittänyt kaikki odotukset, tehoa saisi aina olla enemmän mutta siinä käytössä mihin Polle hommattiin on siinä tehoa riittävästi eikä muissakaan ominaisuuksissa ole valittamista. Kovin olin skeptinen siihen sukkanauhaan (variaattoriin) ja etulukkoon mutta ne ovat toimineet kuten pitääkin ja mikäs sen mukavampaa kuin keskittyä pelkästään ajamiseen ja antaa tekniikan hoitaa omat hommat.

Kauppaan olin menossa Bruinia ostamaan ja Pollella tulin sieltä pois, hiukan se Bruin jäi mieltä kaivelemaan mutta eipä kaivele enään. Yksi syy oli Polleen ihastumiseen se että siinä on aika pysty ajoasento, pehmoinen penkki, jalustimille mahtuu miehen kokoiset saappaat, järkevä mittaristo, pensamittari, kuljetuspoksi jossa kulkee "irroitusvälineet" huoletta, nestelevyjarrut, kaksinopeuksinen vaihteisto, etupään automaattilukot ym. ym

Ai niin ja se korkea paino joka tulee siitä että Polle on tehty kovaa käyttöä varten, vai mitäs mieltä "hondamies" on, äijä... :wink:
rod
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Marras 2004 15:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja rod »

Taitaa magnumissa olla sama runko kuin isommissa polariksissa koska painoeroa ei ole kovin paljoa ja mitat samansuuntaiset korkeutta lukuunottamatta. Korkeuseron selittänee erilaiset jousitukset.

Mikähän mahtanee olla 330:n teho, ei mainita missään opuksissa?
Veikkaisin vähän päälle 20hv.
Mangnum 325
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Kesä 2004 19:29
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Mangnum 325 »

Mulla on toi magnumin 325 ainakin tähän mennessä pelittäny iha hyvi..
vikoja ei ole ollu paitsi tyhjäkäyntiä pitää ainvähän säätää.
Mut kaikin puolin hyvä laite :D
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Juu ei Ilmajäähdytteiset paljoa vesijäähytteistä kumartele.
Hyvin toimii kuumallakin kun on flekti joka pyritää ilmaa jos on tarves.
Ja tehoa varmaan pollen 330 on just varmaan se 20-25 hp :)
Best on Earth
topi
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 02 Kesä 2004 15:05
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja topi »

Kyllä 330 on vähän ketterämpi kun isommat ja mettässä menee melko hyvin,mutta esim. jäällä kun on se 20cm lunta niin tehokkaampien perävaloja katellaan.Rungossa on pakostakin eroja koska toi on ainoa jäykkä -peräinen.Työ käytössä on melko hyvä ,moottori ei ainakaan veto hommissa tunnu pienellä "vaihtella"rasittuvan mutta kuis variattori mahtaa kypsyä???
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

topi kirjoitti:Työ käytössä on melko hyvä ,moottori ei ainakaan veto hommissa tunnu pienellä "vaihtella"rasittuvan mutta kuis variattori mahtaa kypsyä???
Kyllä täällä moni jaksaa tuota samaa ( variaattori vs. vaihteisto ).
En ole vielä lukenut yhtään juttua siitä ettei variaattori olis kestäny ja tuskin
tarttee lukeekaan mut varmahan ei voi olla kuten ei vaihdelaatikonkaan kanssa.
Jäädään odottelee milloin joku valittaa ettei kestäny rasitusta ja ihmetellään sit porukalla
oliko se variaattori vai vaihteisto ja mietitään samalla paljon remotti tulee maksamaan molemmissa tapauksissa.

Itse lupaan tässä ja nyt ettei ainakaan meidän variaattori tule armoa saamaan kun vaan töihin päästään.
Katsotaan sitten miten se kestää.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Knähhähh :lol: :lol: :lol: :lol: :shock:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
XSi106
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 23 Elo 2004 14:50
Paikkakunta: VAASA Mönkijä:Polle 335 Sportsman

Viesti Kirjoittaja XSi106 »

Ittellä 335 Sportsmanni ja varmaa aika läheltä sama kone (334cc) ja

ilmajäähdytteinen. Tuon tyhjäkäynnin kans sama juttu pitää kylmänä ja

lämpösellä säädellä ruuvistä,vaikka pieni hommahan tuo on...Muuten

kone toiminut erittäin hyvin!!
Avatar
kapteenisuomi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Elo 2005 16:03
Paikkakunta: Degerby Mönkkäri: Polaris Magnum 330

Viesti Kirjoittaja kapteenisuomi »

Mulla ei mitään pahaa sanottavaa magnumista...tosin haluasin vähn jo isomman.....kyllä tääkin liikkuu ja vääntää....
"Kun tulin huoneeseen se oli jo rikki!?!"
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Kyllä se Magnumin peräkoukku on kestänyt itsellä ainakin 150kg painoista lanaa vedellä+se vastus kun se on maassa lanaamassa.

Kyllä se kone kuumana kävi kun tietä keskikesällä lanaili, öljyn lauhduttimen flekti huusi kokoajan, mutta ei näytellyt ylikuumenemisen merkkivaloa missäänvaiheessa.
Avatar
lukkomestari
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukkomestari »

Noin 250h takana 330 Magnumilla. Sain hihnan poikki noin 80h paikeilla, :(
mutta takuuna sain kuitenkin uuden. :D
Ketterämpi metsässä, kuin nykyinen Sportsman. Kylmänä vaati kevyesti kaasua ja tarkan ryypyn käytön. Itse, kun olen isokokoinen (191 cm/120 kg) piti saada isomman kokoinen kulkupeli tänne maalle.

Öljyinä käytin kunnollisia varaosaliikkeen öljyjä, niin myös uudessa. Ei kestä ostaa Polariksen tarralla varustettua. Öljynputsari löytyy myös varasosaliikkeestä hintaan 5,20€ ja oma alkuperäinen jotain 14-15€.

Hauska peli ajella kahdella pyörällä kyljittäin, mutta huohotti ilmanputsariin vähän siinä asenossa öljyä. Erillisjousitetulla ei onnistu niin tukevasti nostaa saman kyljen kumeja ylös. :shock: :shock:

330 oli -03 mallia, joten laitoin itse tuntimittari, koska laitteessa ei ollut mittaristoa. :idea: Taisi tulla mittarit -04 mallissa.

Peräkärryä tuli vedetty yli 50% ajotunneista ja omaa tietä lanattua kärryyn asenettavalla lanalla. Kärryn paino lanattaessa noin 450 kg.

Magnumista ei muuta kuin, hyvää sanottavaa.
:prayer: POLARIS
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Magnumin astinlautojen alla oleva rauta "kehikko" on siellä liian pieni, eli: Onko kukaan laittanut astinlautoihin mitään suojusta, kun se astinlaudat alkaa halkeileen jo niin paljon kun kivet on kolhinu niitä :evil:

Jos on niin minkälaista, kuvaa mielellään.
Traktori..
Vastaa Viestiin