polaris ATP 330 E 4x4
polaris ATP 330 E 4x4
Oon pitkän harkinnan jälkeen päätynyt oastaa tieliikenne mönkijän mallia Palaris ATP 330 E 4x4. Käyttötarkoitus olis lumityöt, metsästys ja kalastus, puunajo tarvittaessa ja tietty vaan pelkkä kruisailu.
Mielipiteitä em. mönkkäristä + ja -
Sais ainaskin ajella tiellä kuin tiellä eikä tarviis aina peltä poliisin väliintuloa, kun tiellä joutuu kuiteskin aina jonkinverran ajamaan.
Jään odottamaan kokemuksianne ja mieluiten vm -06 mönkkäristä.
Et silleen !!
Sais ainaskin ajella tiellä kuin tiellä eikä tarviis aina peltä poliisin väliintuloa, kun tiellä joutuu kuiteskin aina jonkinverran ajamaan.
Et silleen !!
JOO, MUTTA EI
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Puoli vuotta olen kyseisen laisella vehkeellä ajellut ja jo pari kertaa päässyt lumiakin auraamaan.Jossei lasketa alkutaipaleella ilmenneitä öljyletkun vuoto-ongelmia niin muuten ihan hyvältä vehkeeltä on tuntunut.Lavaa pidän erittäin kätevänä,muissa nelipyöräisissä ei taida vastaavaa löytyä miltään muulta merkiltä.Tavaraa voi lavalle heittää sen reilun 100kiloa ja hienosti kulkee ja reunatkin lavassa piisaavat.Vetokoukulla en ole vielä päässyt hinaamaan mitään muuta kuin pientä auton peräkärryä.Lisävarusteitakin olen hommannut,kaikki ovat tähän mennessä olleet WARN merkkisiä,niin Vinssi,vinssipuskuri kuin lumilevykin.Ja ITP aluvanteetkin jo hommasin,enpä taida kyllä niitä laittaa talveksi alle.Kiinnostaisi tietää minkäkokoiset renkaat saa ATP-malliin mahtumaan noilla ITPn C5 vanteilla?SKINNER kirjoitti:Oon pitkän harkinnan jälkeen päätynyt oastaa tieliikenne mönkijän mallia Palaris ATP 330 E 4x4. Käyttötarkoitus olis lumityöt, metsästys ja kalastus, puunajo tarvittaessa ja tietty vaan pelkkä kruisailu.
Et silleen !!
Samanlailla kuten autotkinSKINNER kirjoitti:Täytyykö E mallin mönkkäri katsastaa vuositain ?
Joku tossa ohimennen sanoi et tarvii, kun siinä on 4 pyörää.
Moottoripyörää ei tarvii katsasta, kun siinä on kaksi pyörää.
Onko 4. vuosi eka katsastusvuosi niinku autoissa ( uudet )
Et sillee

kauas on pitkä matka, ilman kömpijää.
www.e-s.monkija.net
www.e-s.monkija.net
mun omasta mielestä tuo atp on kyllä tosi surkia yritys tehä monikäyttö nen mönkiä. se ei toimi oikeen millään osa aluella kunnolla,
tillä se ei kulie ko hikisesti 70 ja on jo siinä vauhisa tosi kiikkerä ajaa ja ohjauson tunnoton ja haukkova .
mehtäsä sillä eiteeoikeen mitään kö akseliväli on liian pitkä nii se jää aina pohjastakiinni. mottori on niin laiska että se ei jaksa kunnolla likkua lumesa eikä maastosa ja variattoriveto ja alue vaihteisto on sonta.
ainua hyväaominaisuus on tasauspyörästön lukko keulassa, mutta mitäpä sillä tekee kö mönkiä on pohjastakinni jo ennen paikkaa jossa lukosta ois hyötyä.
ja muka all terrain picup
ei toimi milläään osa aluella kunnolla
tillä se ei kulie ko hikisesti 70 ja on jo siinä vauhisa tosi kiikkerä ajaa ja ohjauson tunnoton ja haukkova .
mehtäsä sillä eiteeoikeen mitään kö akseliväli on liian pitkä nii se jää aina pohjastakiinni. mottori on niin laiska että se ei jaksa kunnolla likkua lumesa eikä maastosa ja variattoriveto ja alue vaihteisto on sonta.
ainua hyväaominaisuus on tasauspyörästön lukko keulassa, mutta mitäpä sillä tekee kö mönkiä on pohjastakinni jo ennen paikkaa jossa lukosta ois hyötyä.
ja muka all terrain picup

predatori -03 myynnisä 4000€
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
On tällä topikilla, jo totuttu siihen, että Faktatieto tulee aina semmoiselta, joka on juuri rekisteröitynyt, ja kirjoittaa ensimmäisen juttunsa. Tällä kirjoittajalla on vielä näköjään toinenkin henkilöllösyys, joten luottamus asiaa on suuri.newiss kirjoitti:mun omasta mielestä tuo atp on kyllä tosi surkia yritys tehä monikäyttö nen mönkiä. se ei toimi oikeen millään osa aluella kunnolla,
ja muka all terrain picupei toimi milläään osa aluella kunnolla

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
ATP
Tuossa onkin oikein tosi asiantunteva mielipide.Tuollaisen asiantuntijan mielipiteen voi jättää suosiolla väliin.newiss kirjoitti:mun omasta mielestä tuo atp on kyllä tosi surkia yritys tehä monikäyttö nen mönkiä. se ei toimi oikeen millään osa aluella kunnolla,
ja muka all terrain picupei toimi milläään osa aluella kunnolla
Itselläni on sekä ATP että 450 Sportsman ja ainakaan minä en ole huomannut mitään eroa lumessa etenemisessä,enkä myöskään metsässä.Metsässä eteneminen on kyllä eniten kiinni kuskista ja kuskin valitsemista ajoreiteistä.Hyvä se on myöskin tuo mielipide että kun ei kulje kuin hikiset 70km/h,miksi pitäisikään kulkea? Eiköhän tämä mönkijän perimmäinen idea ole vallan muu kuin kauhea kooheltaminen,vai mitä?
-
- 6WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
My two cents:
Eihän tuo kulku asfalttitiellä niin ihmeellistä ole - kyllä 70 km/h on muiden jaloissa 80 ja 100 alueilla (ainakin kakkosnelosella, joka on silloin 60-luvun alussa teetetty ilmeisesti sillä periaatteella, että urakoitsijaa on sakotettu reunaviivan 'metsänpuoleisesta' asfaltista ..). Reittiä kannattaa vähän katsoa, eikä tunkea viikonloppuruuhkaan. Ajo-ominaisuudet eivät mihinkään asfalttikiitäjään viittaa, mutta on tuon kanssa tähän asti tiellä pysytty.
Maastossa tuo on kulkenut tarpeeksi, mutta en minä nyt mitään mahdottomia ole vaatinutkaan. Nelivedolle on kyllä löytynyt käyttöä, eikä ole vielä mihinkään jäänyt tyhjää sutimaan. Pituus ei tunnu niinkään ongelmalta, kuin alimmaisena roikkuva takavetopyörästö - erillisjousitus tai portaali olisivat varmaan huolettomampia, mutta myös kalliimpia.
Helposta tavarankuljetuksesta lavalla on ollut iloa moneen kertaan. Jokin crossimönkijästä tehty liikennepeli kulkisi varmaan asfalttitiellä paremmin, mutta raivaus- tai moottorisahaa, 20 l täysinäistä jerrykannua tjms. lastia on ikävä kuljettaa selkärepussa. Mustekalaverkko on oikein näppärä täydennys - oma on 'mittojen mukaan' itse tehty, mutta voi sopiva löytyä kaupastakin.
Toinen hyödyllinen piirre on tasauspyörästö takana - ainakin minulla, kun tulee säännöllisesti kurvailtua sukulaisten pihoissa, joita ei oikein sopisi 'kemppilukkoisella' kyntää.
Huonoja puolia on sitten nuo muutamat tyyppiviat: elektroniikkaboxi on vaihdettu kai aika monelta, öljynjäähdyttimen letkuista on joskus tullut sanomista, jarru jää huollossa ilmaamatta kunnolla, jos monttööri ei tiedä sen viimeisen ilmausnipan epäintuitiivista sijaintia, ja muovi'puskurit' lienee aika heppoisia - minä ainakin otin suosiolla karjapuskurin keulalle heti alussa.
Eihän tuo kulku asfalttitiellä niin ihmeellistä ole - kyllä 70 km/h on muiden jaloissa 80 ja 100 alueilla (ainakin kakkosnelosella, joka on silloin 60-luvun alussa teetetty ilmeisesti sillä periaatteella, että urakoitsijaa on sakotettu reunaviivan 'metsänpuoleisesta' asfaltista ..). Reittiä kannattaa vähän katsoa, eikä tunkea viikonloppuruuhkaan. Ajo-ominaisuudet eivät mihinkään asfalttikiitäjään viittaa, mutta on tuon kanssa tähän asti tiellä pysytty.
Maastossa tuo on kulkenut tarpeeksi, mutta en minä nyt mitään mahdottomia ole vaatinutkaan. Nelivedolle on kyllä löytynyt käyttöä, eikä ole vielä mihinkään jäänyt tyhjää sutimaan. Pituus ei tunnu niinkään ongelmalta, kuin alimmaisena roikkuva takavetopyörästö - erillisjousitus tai portaali olisivat varmaan huolettomampia, mutta myös kalliimpia.
Helposta tavarankuljetuksesta lavalla on ollut iloa moneen kertaan. Jokin crossimönkijästä tehty liikennepeli kulkisi varmaan asfalttitiellä paremmin, mutta raivaus- tai moottorisahaa, 20 l täysinäistä jerrykannua tjms. lastia on ikävä kuljettaa selkärepussa. Mustekalaverkko on oikein näppärä täydennys - oma on 'mittojen mukaan' itse tehty, mutta voi sopiva löytyä kaupastakin.
Toinen hyödyllinen piirre on tasauspyörästö takana - ainakin minulla, kun tulee säännöllisesti kurvailtua sukulaisten pihoissa, joita ei oikein sopisi 'kemppilukkoisella' kyntää.
Huonoja puolia on sitten nuo muutamat tyyppiviat: elektroniikkaboxi on vaihdettu kai aika monelta, öljynjäähdyttimen letkuista on joskus tullut sanomista, jarru jää huollossa ilmaamatta kunnolla, jos monttööri ei tiedä sen viimeisen ilmausnipan epäintuitiivista sijaintia, ja muovi'puskurit' lienee aika heppoisia - minä ainakin otin suosiolla karjapuskurin keulalle heti alussa.
Viimeksi muokannut ARant, 16 Marras 2006 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enpä tiiä sitten maasto- ja tiemallien eroista, mutta samoja 'huippuja' maastomallikin tiellä kerää. Liikaahan sitä vauhtia ei ole, mutta olisko likimain piisalle jäykkäperäiselle vehkeelle ainakin kapeammille metsäteille.
Puskurien heppoisuudesta en tiedä enempää, vielä on ehjänä pysyneet vaikka taimikkoa on tullut hoidettua - ilman sitä karjarautaa siis. Miksei ne nuoren metsän hoidosta jo jonkun särön ota. Mutta astinlaudat on perin heppoista materiaalia. Kolme kappaletta pillanpäreiksi on mennyt pitemmissä kannoissa tahi kivikoissa. Sinne muovia suojaksi ni eikö nekin ala kestämään.
Maavaraa tulee joku sentti lisää kun lykkää isompaa pyörää. 27" itp 589 alla pyörivät, mutta raskaammassa kelissä ottavat kyllä tehoakin. Koko 26" saattaisi olla soppelimpi kamppeen ominaisuuksiin nähden, tiedä häntä. Kendan Bear Clawit ehkä hitusen kevyempi kulkuset??? Kapine on myöskin jokusen sentin kapeampi kuin isoveljensä (700, 800 ainakin) ja pitemmästä akselivälistä huolimatta taittuu aika hyvin ahtaammissakin olosuhteissa. Ja liekö pitemmän akselivälin tai jäykkäperän 'taitteen' ansiosta on menty yli ojista tahi kumpareista joihin erillisjousin varustetuilla vehkeillä on istuttu.
Nevat ja pahimmoiset lutakot, hanget on sitte missä sitä tehoa tarvittaisiin lisää. Hevoisia saa kaupasta
Niin, siis vuosimalli on '04.
Ja kun Skinneri kysyy 'puunajosta tarvittaessa' niin vastataan näin : Itse puunajosta ei ole kokemuksia, mutta lyhyt puoli vaihteissa on tosiaan lyhyt joten vetokykyä pitäisi rankakärrylle riittää.
Puskurien heppoisuudesta en tiedä enempää, vielä on ehjänä pysyneet vaikka taimikkoa on tullut hoidettua - ilman sitä karjarautaa siis. Miksei ne nuoren metsän hoidosta jo jonkun särön ota. Mutta astinlaudat on perin heppoista materiaalia. Kolme kappaletta pillanpäreiksi on mennyt pitemmissä kannoissa tahi kivikoissa. Sinne muovia suojaksi ni eikö nekin ala kestämään.
Maavaraa tulee joku sentti lisää kun lykkää isompaa pyörää. 27" itp 589 alla pyörivät, mutta raskaammassa kelissä ottavat kyllä tehoakin. Koko 26" saattaisi olla soppelimpi kamppeen ominaisuuksiin nähden, tiedä häntä. Kendan Bear Clawit ehkä hitusen kevyempi kulkuset??? Kapine on myöskin jokusen sentin kapeampi kuin isoveljensä (700, 800 ainakin) ja pitemmästä akselivälistä huolimatta taittuu aika hyvin ahtaammissakin olosuhteissa. Ja liekö pitemmän akselivälin tai jäykkäperän 'taitteen' ansiosta on menty yli ojista tahi kumpareista joihin erillisjousin varustetuilla vehkeillä on istuttu.
Nevat ja pahimmoiset lutakot, hanget on sitte missä sitä tehoa tarvittaisiin lisää. Hevoisia saa kaupasta
Niin, siis vuosimalli on '04.
Ja kun Skinneri kysyy 'puunajosta tarvittaessa' niin vastataan näin : Itse puunajosta ei ole kokemuksia, mutta lyhyt puoli vaihteissa on tosiaan lyhyt joten vetokykyä pitäisi rankakärrylle riittää.
Itselläni kyseinen kampe vm05. Pääsääntöinen käyttö lumentyöntö omasta ja 5naapurin pihasta ja pihateiltä, tiellä työntöä n 1km.
Eli on tullut muutama kuutio lunta tyrkättyä laitteella ja voin sanoa että lumi hommaan teho/ominaisuudet riittävat erittäin hyvin.
Puukärryä jaksaa vetää moitteetta, suurin taakka mikä on minulla sen perässä ollut oli 1300kg painava henkilönostin kun maalasin taloa niin ei tarvinnut kuin kone tulille ja siirti kun tarvitsi. Maa oli silloin vielä pelkällä hiekalla eli aikas pehmeää.
Nelivetojärjestelmä on paras mitä minä olen kokeillut eli 1x4, 2x4 tai 4x4
Minullakin on menossa öljyletkut vaihtoon mutta ei siitä stressiä kun on kuiteskin takuun alainen homma.
Samalla takuuseen Akku joka on sökö. Tällä hetkellä siis narusta käyntiin (ekalla) ja baanalle.
Minä olen ollut ainakin koneeseen tyytyväinen, moni laite on nopeampi mutta se ei minulle ole tärkein seikka, monessa laitteessa on enemmän maavaraa, olen pärjännyt metsässä tuollakin määrällä.
Eli on tullut muutama kuutio lunta tyrkättyä laitteella ja voin sanoa että lumi hommaan teho/ominaisuudet riittävat erittäin hyvin.
Puukärryä jaksaa vetää moitteetta, suurin taakka mikä on minulla sen perässä ollut oli 1300kg painava henkilönostin kun maalasin taloa niin ei tarvinnut kuin kone tulille ja siirti kun tarvitsi. Maa oli silloin vielä pelkällä hiekalla eli aikas pehmeää.
Nelivetojärjestelmä on paras mitä minä olen kokeillut eli 1x4, 2x4 tai 4x4
Minullakin on menossa öljyletkut vaihtoon mutta ei siitä stressiä kun on kuiteskin takuun alainen homma.
Samalla takuuseen Akku joka on sökö. Tällä hetkellä siis narusta käyntiin (ekalla) ja baanalle.
Minä olen ollut ainakin koneeseen tyytyväinen, moni laite on nopeampi mutta se ei minulle ole tärkein seikka, monessa laitteessa on enemmän maavaraa, olen pärjännyt metsässä tuollakin määrällä.
Polaris atp 330e
Eli oikea vastaus on Yksityiskäytössä olevan henkilöauton, kevyen nelipyörän ja nelipyörän ensimmäinen katsastus on suoritettava viimeistään kolmen vuoden kuluttua käyttöönottopäivästä. Sen jälkeen on vapaavuosi, jolloin ajoneuvoa ei tarvitse katsastaa. Vapaavuoden jälkeen ajoneuvo on katsastettava vuosittain Haku toiminnolla löytyy ihan mukavasti luettavaa.zarppi kirjoitti:Samanlailla kuten autotkinSKINNER kirjoitti:Täytyykö E mallin mönkkäri katsastaa vuositain ?
Joku tossa ohimennen sanoi et tarvii, kun siinä on 4 pyörää.
Moottoripyörää ei tarvii katsasta, kun siinä on kaksi pyörää.
Onko 4. vuosi eka katsastusvuosi niinku autoissa ( uudet )
Et sillee

Kiitti vaan hyvistä neuvoa antavista !!
No katsastus on nyt selvä ja samaa mieltä oli katsastuskonttorilla virkailija.
Edellämainituista kirjoituksista saa hyvän kuvan siitä, että kyllä lumet lähtee ja tavara kulkee.
Eikä minulla ole mitään hinkua ajaa selliseen suoryteikköön että tahalani jättäisin pohjasta pedon keikkumaan.
Tiellä ei tarvii kaahata, kyllä 70km/h riittää ainaskin minulle.
Liikekeskuksiin minulla ei pedolla ole tarkoitus mennä. Sitävarten minulla on auto ja MP.
Kiitti vielä kerran ja ei muuta ku petoa ostamaan.
ps. joka romppeessa on aina omat perusviat niistä ei pääse yli eikä ali.
ei sellaista mönkijää ole jossa ei jotain vikaa olis.
Se on moro !
Edellämainituista kirjoituksista saa hyvän kuvan siitä, että kyllä lumet lähtee ja tavara kulkee.
Eikä minulla ole mitään hinkua ajaa selliseen suoryteikköön että tahalani jättäisin pohjasta pedon keikkumaan.
Tiellä ei tarvii kaahata, kyllä 70km/h riittää ainaskin minulle.
Liikekeskuksiin minulla ei pedolla ole tarkoitus mennä. Sitävarten minulla on auto ja MP.
Kiitti vielä kerran ja ei muuta ku petoa ostamaan.
ps. joka romppeessa on aina omat perusviat niistä ei pääse yli eikä ali.
ei sellaista mönkijää ole jossa ei jotain vikaa olis.
Se on moro !

JOO, MUTTA EI