Sivu 1/2
pollen neliveto murhe vai ominaisuus
Lähetetty: 14 Tammi 2007 18:43
Kirjoittaja aunetti
mikähän mahtoi tulla polleen kun neliveto on aina päällä oli awd kytkin missä asennossa tahansa
myös peruutettaessa on neliveto päällä vaikka ei painettaisi keltaista nappulaa ja awd kytkin on off asennossa
polle on 700 -06
Lähetetty: 14 Tammi 2007 18:48
Kirjoittaja webbert
Koitas ajella pitempään ilman nelivetoa niin eiköhän se sieltä aukene. Uudessa lautaspyörässä on niin karheet pinnat lukkorulille että kanittaa helposti. Ajele ympyrää katkoen vetoa ja välillä taakse niin uskon että aukenee.
Lähetetty: 14 Tammi 2007 20:26
Kirjoittaja rulez
Vissiinkään mittarissa ei pala nelivedon valo/pakitettaessa mittarissa ei vilku tuo SLOW ?
Meinasin vaan että jos noista jompikumpi palaa saattas olla jopa sähkövika

Lähetetty: 17 Tammi 2007 19:00
Kirjoittaja Kenu74
Mulla taas haukkas neliveto päälle hyvin herkästi pienessäkin vauhdissa kun nappula on pelkässä takavedossa:(
Tähän asiaan voi tietenkin olla monta syytä.. mulla on ainakin ollu väärät öljyt, eli peräöljyä vaikka siellä pitäis olla napaöljyä. Ja se on mun oma moka kun oon lukenu ohjekirjaa huonosti
Sitten voi olla käyristynyt tai magnetisoitunut lukkolevy(plate armature)
Nyt kuitenkin aukaisin sen perän tarkistaakseni mahdollisia vaurioita ja mulla on ainakin rullat tehny pieniä painaumia akseleihin

Pitää huomenna tutkia haittaako ne.. kyselin osia niin sellanen akselinpätkä maksaa 295€.
Joten jos tarve vaatii niin taidan kunnostaa niitä vanhoja sorvaamalla niistä sen verran pois kun tarvii.. noin 0.06mm halkaisijasta
Tämän verran pois akseleista ei pitäis mun käsityksen mukaan vaikuttaa lukon toimintaan.. ottaen tietenkin huomioon että aivosoluja on vain muutamia..

Lähetetty: 17 Tammi 2007 19:12
Kirjoittaja Roosa999
Meikäläinen ei kytke 4-vetoa koskaan pois Pollesta. ei ole syytä eikä tarvetta.
Joutava on tuo 4x4 laite leikittelyyn, sitä varten on crossivehkeet. Niillä voi leikkiä ISOSTI

Lähetetty: 17 Tammi 2007 19:37
Kirjoittaja Jackmeister
Yhtyy Roosaan. Multa joutas vaikka koko kytkin pois. Aiheesta on ollu joskus aiemminkin juttua...
Lähetetty: 17 Tammi 2007 19:57
Kirjoittaja Kenu74
Olen kyllä lukenu noita aikaisempia kirjoituksia näistä ongelmista. En vaan oo varoituksia löytäny mun -04 ohjekirjasta. Johtuukohan huonosta lukutaidosta
Mutta nyt oon todennäköisesti viisaampi laitteen käytössä, ainakin 2/4vetokytkimellä. Taitaa pysyä siellä nelosessa tiiviisti
Lähetetty: 17 Tammi 2007 20:31
Kirjoittaja ARant
Roosa999 kirjoitti:Meikäläinen ei kytke 4-vetoa koskaan pois Pollesta. ei ole syytä eikä tarvetta.
Minulla taas Pollen ATP:ssa on joko AWD tai ROAD, mutta sille väliasennolle (takaveto tasaus lukittuna) en ole keksinyt käyttöä ..
Lähetetty: 17 Tammi 2007 20:44
Kirjoittaja mikki
mulla oli joskus 600 polles sama vika.Oli etuperäst jotkuu metallilevyt magnetisoitunnu joten takuu huolto vaihto levyt ja sit toimi hyvin.
Lähetetty: 17 Tammi 2007 22:26
Kirjoittaja Viljami
Roosa999 kirjoitti:Meikäläinen ei kytke 4-vetoa koskaan pois Pollesta. ei ole syytä eikä tarvetta.
Eikö asfaltilla pitkiä matkoja ajellessa kuitenkin kannattaisi huilata pelkällä takavedolla. Käsittääkseni kun neliveto päällä rasittaa vetoakselistoa, varsinkin jos etu- ja takapyörien välillä on pientäkään kokoeroa. Ja ainahan niissä on.
Vai onko Pollen neliveto toteutettu niin fiksusti, että renkaiden pyörintänopeuksissa saa olla eroja ilman että kalut kärsii?
Lähetetty: 17 Tammi 2007 22:29
Kirjoittaja webbert
On toteutettu juurikin niin älykkäästi. Taakse siis voi laittaa vaikka metriset kummit niin ei murra vaikka ajaa nelivedolla.
Lähetetty: 18 Tammi 2007 09:11
Kirjoittaja Kenu74
Ne painaumat taitaa saada jäädä vielä kun ne ei näytä haittaavan.. Mulla oli magnetisoitunu levy pikkasen ja se käsiteltiin demagnetisointi laitteella.
Sit samalla kun pyörittelin niitä osia niin huomasin että laakerit ei oikein pyöri tasaiseen vaan pitäis vaihtaa nyt samalla..
Laakereita tutkiskellessa selvisi att aidossa Amerikkalaisessa koneessa on Russia laakerit

En olis kyllä uskonu sellaisia löytyvän tästä laitteesta
Onkohan ne jotain sotakorvauslaakereita

Lähetetty: 20 Tammi 2007 20:23
Kirjoittaja aunetti
taisi löytyä vika tuohon neliveto ongelmaan tuossa topikissa enemmän
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7384
Lähetetty: 21 Tammi 2007 11:16
Kirjoittaja polle mönkii
kyllä se neliveto on ominaisuus varsinkin tieliikenne vehkeessä jos ajat liukkaalla neliveto päällä vehje menee minne sattuu on mahdoton ajaa suoraan jos haluaa ajaa hallitusti autojen seassa pitää olla turf asento päällä ja ei vedä kuin yhdellä pyörällä.
VÄHÄN KÄYTETTY ON PAREMPI KUIN UUSI.....
Lähetetty: 23 Tammi 2007 16:54
Kirjoittaja rmake
webbert kirjoitti:On toteutettu juurikin niin älykkäästi. Taakse siis voi laittaa vaikka metriset kummit niin ei murra vaikka ajaa nelivedolla.
Neliveto kytkeytyy kun takapyörät pyörivät lujempaa kuin etupyörät, ja jos tuo nopeusero on riittävän suuri vaikka sen takia että pyörät ovat
tarpeeksi paljon erikokoiset, niin varmasti tulee ongelmia.
Tosin tämä toimii toki niinpäin että takapyörät ovat pienemmät kuin etupyörät.
Eli jos laittaa ne metriset takapyörät, niin ei varmaan etupyörät paljon vedä, siinä mielessä webbert on siis oikeassa.