335:n etuveto pätkii
335:n etuveto pätkii
Kertokaas mulle kaikki mitä tiedätte '00 vuoden pollen etuvedosta. Miten toimii, mitkä ovat arkoja kohtia ja miten tsekata mitäkin.
Ongelmana on se, että kummatkaan renkaat eivät vedä vaikka itse vetarit pyörivät. Vasen rengas saattaa satunnaisesti nykiä kovalla alustalla kaasu pohjassa mutta mudassa kumpikaan ei vedä yhtään -> kiinni ollaan ku mustikka karhunpaskassa! Luin kaikki topikit läpi mutten tullut juurikaan hullua hurskaammaksi. Nelivetonappula on luonnollisesti sähköinen. Tänään otettiin molemmat navat auki ja atomeiksi, putsattiin ja lyötiin uudet öljyt sisään mutta ei, ekaan luteikkoon jäi. Teki mieli jättää se sinne..
Eli miten toi etuveto toimii ja mitkä sen toimintaan vaikuttaa? Etunivelet ovat ehjät joten vika piilee mystisesti niissä napalukoissa?
Ongelmana on se, että kummatkaan renkaat eivät vedä vaikka itse vetarit pyörivät. Vasen rengas saattaa satunnaisesti nykiä kovalla alustalla kaasu pohjassa mutta mudassa kumpikaan ei vedä yhtään -> kiinni ollaan ku mustikka karhunpaskassa! Luin kaikki topikit läpi mutten tullut juurikaan hullua hurskaammaksi. Nelivetonappula on luonnollisesti sähköinen. Tänään otettiin molemmat navat auki ja atomeiksi, putsattiin ja lyötiin uudet öljyt sisään mutta ei, ekaan luteikkoon jäi. Teki mieli jättää se sinne..
Eli miten toi etuveto toimii ja mitkä sen toimintaan vaikuttaa? Etunivelet ovat ehjät joten vika piilee mystisesti niissä napalukoissa?
Atv Team Pumpulipersepojat
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Boorit ovat kuin uudet. Tosiaan purettiin toi kertaalleen, putsattiin, öljyttiin ja kirottiin kun ei edelleenkään toimi kunnolla. Vasemmassa "keskiössä" (en tiedä nimeä) oli jonkin verran kulumaa mutten usko että se vaikuttais näin.
Mutakuopissa ei etupää vetänyt YHTÄÄN mutta kuopan jälkeen kiipes jyrkkää rinnettää pultti tiskissä ku normaalisti ja selvästi välillä veti, ainakin se vasen puoli. Onko nyt kyse siitä sähköisestä napalukosta??? Miten moinen toimii ja miten sen voisi tsekata?
Mutakuopissa ei etupää vetänyt YHTÄÄN mutta kuopan jälkeen kiipes jyrkkää rinnettää pultti tiskissä ku normaalisti ja selvästi välillä veti, ainakin se vasen puoli. Onko nyt kyse siitä sähköisestä napalukosta??? Miten moinen toimii ja miten sen voisi tsekata?
Atv Team Pumpulipersepojat
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Asiaa paremmin tuntematta, mutta viisaat voivat tarkentaa ja oikoa. Onko tuossa mallissa siellä etuperässä se kuuluisa muovirataskehä tai oliko se ratas? Kerran vaan kauan aikaa sitten varaosatiskillä sivusta seurannut, kun eräs kaveri tilasi sellaista. Silloin siitä oli myös täälläkin puhetta, kun uteliaana sitä silloinkin kyselin. Muistinko oikein, että olisi liittynyt jotenkin siihen lukon toimintaan? Viisaat oikokoon, jos olen väärillä jäljillä.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Tuossa mallissa on navoissa sähköset lukot toisin kun uudemmissa ne ovat etuperässä eli tuskimpa tuolla etuperässä on mitään lukkojen toimintaan tämmösessä tapauksessa vaikuttavia osia !petri.n kirjoitti:Asiaa paremmin tuntematta, mutta viisaat voivat tarkentaa ja oikoa. Onko tuossa mallissa siellä etuperässä se kuuluisa muovirataskehä tai oliko se ratas? Kerran vaan kauan aikaa sitten varaosatiskillä sivusta seurannut, kun eräs kaveri tilasi sellaista. Silloin siitä oli myös täälläkin puhetta, kun uteliaana sitä silloinkin kyselin. Muistinko oikein, että olisi liittynyt jotenkin siihen lukon toimintaan? Viisaat oikokoon, jos olen väärillä jäljillä.
Sähkövialta tuo minustakin vaikuttaa ! Tarkistappa nuo pyörän pyörimisnopeusanturien kunnot ja samallakun meet johdot läpi niin eiköhän se rupea siitä selviämään !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Ok, pitää alkaa purkamaan heti kun saan kahvit väärään kurkkuun. Katselinkin aiemmin, että jokin letkunpätkä menee sinne etunapaa mutten keksinyt sille mitään järkevää selitystä. Ilmeisesti sen sisällä luikertelee se sähköjohto. Oletan, että johdon päähän pitäisi tulla joitakin voltteja kun neliveto on päällä? Sitten kun selviäis vielä miten sen johdon pystyisi fiksusti kaivamaan esille sieltä navasta kun on upotettu tiivistemassaan 10cm matkalta..
Miten etuperän nestemäärä/laatu vaikuttaa sen toimintaan?
Miten etuperän nestemäärä/laatu vaikuttaa sen toimintaan?
Atv Team Pumpulipersepojat
Nyt on asiaa tutkittu ja toiminta selvää. Sähköt toimivat, eli magneetti joka imaisee sen pienen peltirinkulan itseensä toimii. Sitä en tiedä kuinka tiukasti sen rinkulan tulisi olla kiinni mutta nyt sitä saa pyöriteltyä käsin. Rinkulat olivat aika kuluneen näköisiä ja kieroja, sekä ne 3 väkästä jotka tulevat lukkokehään olivat nähneet parhaat päivänsä. Eli, olisikohan vika noissa kuluneissa osissa? Joka tapauksessa käyn hakemassa uudet.
http://216.37.204.206/wps/Polaris_OEM/P ... A=125&B=16
Tosta kuvasta löytää kyseiset rinkulat numerolla 4 ja nimellä armature plate.
Itse lukkokehä näyttäis olevan aika tyyris mutta tarviikohan sitä mennä vaihtamaan.. Toisessa pientä uraa kun toi rinkula oli päässyt pyörähtämään. Ne "mutterit" löytyy kuvasta numerolla 14 ja kuuluuko niiden kulmat olla terävät vaiko hieman pyöristetyt?
http://216.37.204.206/wps/Polaris_OEM/P ... A=125&B=16
Tosta kuvasta löytää kyseiset rinkulat numerolla 4 ja nimellä armature plate.
Itse lukkokehä näyttäis olevan aika tyyris mutta tarviikohan sitä mennä vaihtamaan.. Toisessa pientä uraa kun toi rinkula oli päässyt pyörähtämään. Ne "mutterit" löytyy kuvasta numerolla 14 ja kuuluuko niiden kulmat olla terävät vaiko hieman pyöristetyt?
Atv Team Pumpulipersepojat