Sivu 1/2
335:n etuveto pätkii
Lähetetty: 20 Tammi 2007 20:52
Kirjoittaja msk383
Kertokaas mulle kaikki mitä tiedätte '00 vuoden pollen etuvedosta. Miten toimii, mitkä ovat arkoja kohtia ja miten tsekata mitäkin.
Ongelmana on se, että kummatkaan renkaat eivät vedä vaikka itse vetarit pyörivät. Vasen rengas saattaa satunnaisesti nykiä kovalla alustalla kaasu pohjassa mutta mudassa kumpikaan ei vedä yhtään -> kiinni ollaan ku mustikka karhunpaskassa! Luin kaikki topikit läpi mutten tullut juurikaan hullua hurskaammaksi. Nelivetonappula on luonnollisesti sähköinen. Tänään otettiin molemmat navat auki ja atomeiksi, putsattiin ja lyötiin uudet öljyt sisään mutta ei, ekaan luteikkoon jäi. Teki mieli jättää se sinne..
Eli miten toi etuveto toimii ja mitkä sen toimintaan vaikuttaa? Etunivelet ovat ehjät joten vika piilee mystisesti niissä napalukoissa?
Lähetetty: 20 Tammi 2007 20:56
Kirjoittaja Janne 450R
Olisko taas nivelet p..kana, jos kerran vetarit pyörii, mut renkaat ei.
Lähetetty: 20 Tammi 2007 20:58
Kirjoittaja msk383
Eiku murrokset olla ehjänä. Nyt se vika on jossain muualla.
Lähetetty: 20 Tammi 2007 21:10
Kirjoittaja Janne 450R
Ootko jo purkanu etupäätä, meinasin et oisko pyörän navoista tai vetareiden päistä urat häippässy
Olit näköjään purkanu

Lähetetty: 20 Tammi 2007 21:14
Kirjoittaja msk383
Boorit ovat kuin uudet. Tosiaan purettiin toi kertaalleen, putsattiin, öljyttiin ja kirottiin kun ei edelleenkään toimi kunnolla. Vasemmassa "keskiössä" (en tiedä nimeä) oli jonkin verran kulumaa mutten usko että se vaikuttais näin.
Mutakuopissa ei etupää vetänyt YHTÄÄN mutta kuopan jälkeen kiipes jyrkkää rinnettää pultti tiskissä ku normaalisti ja selvästi välillä veti, ainakin se vasen puoli. Onko nyt kyse siitä sähköisestä napalukosta??? Miten moinen toimii ja miten sen voisi tsekata?
Lähetetty: 21 Tammi 2007 07:03
Kirjoittaja petri.n
Asiaa paremmin tuntematta, mutta viisaat voivat tarkentaa ja oikoa. Onko tuossa mallissa siellä etuperässä se kuuluisa muovirataskehä tai oliko se ratas? Kerran vaan kauan aikaa sitten varaosatiskillä sivusta seurannut, kun eräs kaveri tilasi sellaista. Silloin siitä oli myös täälläkin puhetta, kun uteliaana sitä silloinkin kyselin. Muistinko oikein, että olisi liittynyt jotenkin siihen lukon toimintaan? Viisaat oikokoon, jos olen väärillä jäljillä.
Lähetetty: 21 Tammi 2007 07:39
Kirjoittaja tepa
oletko tarkistanut molemmat sähkö johdot mitkä menevät navoille, luulen että koneessa on sähkö vika eli se ei anna kunnolla tietoa napa lukolle.
itselläni ei toiminut joskus se toinen puoli vaan veti 3 pyörällä ja tankoa heilutti veti kaikilla ja silloin oli johto vika.
Lähetetty: 21 Tammi 2007 09:43
Kirjoittaja rulez
petri.n kirjoitti:Asiaa paremmin tuntematta, mutta viisaat voivat tarkentaa ja oikoa. Onko tuossa mallissa siellä etuperässä se kuuluisa muovirataskehä tai oliko se ratas? Kerran vaan kauan aikaa sitten varaosatiskillä sivusta seurannut, kun eräs kaveri tilasi sellaista. Silloin siitä oli myös täälläkin puhetta, kun uteliaana sitä silloinkin kyselin. Muistinko oikein, että olisi liittynyt jotenkin siihen lukon toimintaan? Viisaat oikokoon, jos olen väärillä jäljillä.
Tuossa mallissa on navoissa sähköset lukot toisin kun uudemmissa ne ovat etuperässä eli tuskimpa tuolla etuperässä on mitään lukkojen toimintaan tämmösessä tapauksessa vaikuttavia osia !
Sähkövialta tuo minustakin vaikuttaa ! Tarkistappa nuo pyörän pyörimisnopeusanturien kunnot ja samallakun meet johdot läpi niin eiköhän se rupea siitä selviämään !
Lähetetty: 21 Tammi 2007 10:00
Kirjoittaja msk383
Ok, pitää alkaa purkamaan heti kun saan kahvit väärään kurkkuun. Katselinkin aiemmin, että jokin letkunpätkä menee sinne etunapaa mutten keksinyt sille mitään järkevää selitystä. Ilmeisesti sen sisällä luikertelee se sähköjohto. Oletan, että johdon päähän pitäisi tulla joitakin voltteja kun neliveto on päällä? Sitten kun selviäis vielä miten sen johdon pystyisi fiksusti kaivamaan esille sieltä navasta kun on upotettu tiivistemassaan 10cm matkalta..
Miten etuperän nestemäärä/laatu vaikuttaa sen toimintaan?
Lähetetty: 21 Tammi 2007 12:42
Kirjoittaja TAJ
Lukkokehän sisällä oleva mutterin mallinen lukinta pala pääsee pyörimään läpi koneessasi, joskus vian saa korjattua pienellä hitsaus toimenpiteellä, uusi osakaan ei muistaakseni hirveän kallis ollut.
Lähetetty: 21 Tammi 2007 14:53
Kirjoittaja msk383
Nyt on asiaa tutkittu ja toiminta selvää. Sähköt toimivat, eli magneetti joka imaisee sen pienen peltirinkulan itseensä toimii. Sitä en tiedä kuinka tiukasti sen rinkulan tulisi olla kiinni mutta nyt sitä saa pyöriteltyä käsin. Rinkulat olivat aika kuluneen näköisiä ja kieroja, sekä ne 3 väkästä jotka tulevat lukkokehään olivat nähneet parhaat päivänsä. Eli, olisikohan vika noissa kuluneissa osissa? Joka tapauksessa käyn hakemassa uudet.
http://216.37.204.206/wps/Polaris_OEM/P ... A=125&B=16
Tosta kuvasta löytää kyseiset rinkulat numerolla 4 ja nimellä armature plate.
Itse lukkokehä näyttäis olevan aika tyyris mutta tarviikohan sitä mennä vaihtamaan.. Toisessa pientä uraa kun toi rinkula oli päässyt pyörähtämään. Ne "mutterit" löytyy kuvasta numerolla 14 ja kuuluuko niiden kulmat olla terävät vaiko hieman pyöristetyt?
Lähetetty: 21 Tammi 2007 16:58
Kirjoittaja TAJ
Niistä näkyy kyllä jos ovat päässeet pyöriin läpi nurkkien pitäisi olla teräviä.
Lähetetty: 24 Tammi 2007 22:00
Kirjoittaja msk383
Ei toimi. V-käyrä huipussaan.
Lähetetty: 26 Tammi 2007 12:22
Kirjoittaja msk383
Nyt on näitäkin kokeiltu: sähköt suoraan akulta navoille - ei vaikutusta, uusi kokonainen lukkokehä - ei vaikutusta, uusi 800efi - laski v-käyrää huomattavasti.
Lähetetty: 26 Tammi 2007 13:05
Kirjoittaja Robbe-
Suhteellisen edullinen ratkaisu vikaan
