Sivu 1/2

paha pakkanen

Lähetetty: 01 Maalis 2005 19:50
Kirjoittaja mikki
mistä johtuu kun 600 twinin vaihteen valitsin ei liiku jos seisoo pakkases käyttämättä jonkin aikaa.vähän aikaa kun käyttää ja runkkaa vaihekeppii voimal nii sit alkaa liikkuu.Toinen vika on ku laittaa katkasiast taka vedolle nii silti etupää yrittää mukaa?[/b]

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:05
Kirjoittaja blue Honda Trx
se nyt vaan mun mielestä on niin yksinkertaista että paikat jähmettyy pakkasessa :D ,öljyt ja kaikki menee paksuksi ja jäykäksi.

pakkasest

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:17
Kirjoittaja mikki
se etuveto yrittää päälle vaik ei ois pakkastakaa,mut kun ot tot takuuta viel vähä nii täytyy käyttää takuu korjaamol siel on huollotkii tehty et öljyt pitäis olla kunnos.joskus siit kyselin nii meinasvat et 2/4wd valitsimes vikaa

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:18
Kirjoittaja Sportsman 500
Kyllä itsekin epäilisin sitä öljyn jähmeyttä pakkasella vaikka omassa 500 vaihteet pelaa aina niin kuin kesällä. Kerran kysyin polariksen huollosta että minkä takia etuveto rupeaa vetämään joskus kun takapyörät sutii vaikka pitäisi olla takavedolla niin ne meinasi että se on sen neliveto tekniikan ominaisuus eikä niinkään vika, onhan se hyvä että neliveto ainakin toimii :wink:

vaihti efiin

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:46
Kirjoittaja mikki
no tulihan selvyyttä niihin ongelmii.seuraava ja kalliimpi ongelma on se et on alkan himottaa efi 700 tai 800 kun touring kelkat menee jääl ohi et heilahtaa omast 6 satasest.no ei se teho oo pää asia mut perämoottoris huomasin et efi on aika herkku kaasarikoneen jälkeen,ei tarvi ryypytellä.ei se tehokaa tietyst haitaks oo.onko 800 efis kui iso ero 600 twinii.

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:52
Kirjoittaja kukkumyy
Saat alkaa virittämään mönkijää kun mönkijää jos aiot jäällä kelkoille pärjätä.
Kyllä ne sentään vielä mönkijän voittaa tai ainakin mönkijä kuskia alkaa pelottaa ekana.

Lähetetty: 01 Maalis 2005 21:17
Kirjoittaja blue Honda Trx
saa olla juu aika ärtsy mönkijä että pysyis niiden vauhdissa mukana.

menköön ohi..kelkkamiehet sylkee maahan kesällä kun näkevät kun ajetaan mönkijällä niiden ohi ja kelkat seisoo tallissa :lol:

lumikelkka on lumikelkka ja mönkijä on mönkijä

Lähetetty: 01 Maalis 2005 21:19
Kirjoittaja amis
Niin ja koitas kelkalla aurata pihaa :lol:

Lähetetty: 01 Maalis 2005 23:04
Kirjoittaja ATC
Aina kun pysäköit,laita vaihde N tai P asentoon.Silloin vaiteiston osat pyösii moottorin mukana ja lämpenee/öljyt notkistuu.Hetken lämmityskäytön jälkeen vaiteisto toimii kuin kesällä.Takavedolla ajaessa,neliveto EI saa yrittää kytkeytyä.Seurauksena saattaa olla voimansiirron vautioituminen. :shock: Molle molle korjaamolle.

Lähetetty: 02 Maalis 2005 17:35
Kirjoittaja anton
Toi että kelkat kulkee mönkijää kovempaa on ihan luonnollinen asia. Jos vaikkapa verrataan kelkkaa mönkijään niin kelkkahan on samanpainoinen, mutta kelkassa on 2t-kone ja enemmän tehoja! Yleensä on tehoputket ja tuplakaasarit... Mutta oottakaahan kun joku virittää mönkijään 600cc 2t- kelkan koneen. Jo alkaa kelkat jäällä jäämään... tai sitten ei, ei uskalla mennä niin kovaa että kelkat jää. Mutta loppuenlopuksi turha verrata kelkka ja mönkkistä. Eihän kukaan vertaa polkupyörämopoa ja 1000cc kyykkyä, eihän :wink:

Lähetetty: 02 Maalis 2005 17:50
Kirjoittaja Panu
anton kirjoitti:Toi että kelkat kulkee mönkijää kovempaa on ihan luonnollinen asia. Jos vaikkapa verrataan kelkkaa mönkijään niin kelkkahan on samanpainoinen, mutta kelkassa on 2t-kone ja enemmän tehoja! Yleensä on tehoputket ja tuplakaasarit... Mutta oottakaahan kun joku virittää mönkijään 600cc 2t- kelkan koneen. Jo alkaa kelkat jäällä jäämään... tai sitten ei, ei uskalla mennä niin kovaa että kelkat jää. Mutta loppuenlopuksi turha verrata kelkka ja mönkkistä. Eihän kukaan vertaa polkupyörämopoa ja 1000cc kyykkyä, eihän :wink:
Kelkka on kelkka vaikka voissa paistais ;)

Onhan noita kelkkojakin nelitahtisia ollut jo hetken markkinoilla.. ja kulkevat vielä kaiken lisäksi niin satanasti!

Kaverilla on Yamahan RX1 joka kulkee POLIISIn tutkan mukaan 150km/h (mittari näyttää 180-190km/h)..

Tuommosen koneen kun heittäis mönkkäriin niin kyllä lähtis ;)

Lähetetty: 04 Maalis 2005 10:29
Kirjoittaja hesus carlos
amis kirjoitti:Niin ja koitas kelkalla aurata pihaa :lol:
oon muuten nähny semmoisenki ihmeen että on ollu pikkunen, ite tehty "alueaura" lynxin 5900:sen keulalla ja kuulemma ihan hyvin aurasi (meinattiin ukon kanssa ostaa se mutta hintaa oli liikaa, aikaa ennen mönkijää)

ja tuo että etuperä ottaa takaveollakin kiinni niin se johtuu aika varmasti öljyistä. itellä samaa ong..ominaisuutta. saattaa olla että kannattaa pitää neliveto asennossa kytkintä, se nimittäin ku takaveolla pyörittää isolla kaasulla ja keula ottaa täyestä vauhista kiinni ni siinä voi vaan arvailla seuraukset...

Lähetetty: 04 Maalis 2005 21:08
Kirjoittaja BOMBARDIER 400
Kaverilla on 600 twin siinä oli sama ongelma vaihteitten kanssa.öljyt vaihdettiin moneen moneen kertaan kunnes vei sen huoltoon (pirttilään)niin siellä oli vettä jossain vaihdevivustossa en paikkaa tiedä missä mutta se teki sen ettei pykät meinannu mennä päälle.tuotti pienelläkin pakkasella ongelmia.ongelmat loppu huollon jälkeen.kannattaa kysyä sieltä pirttilästä neuvoa.

Lähetetty: 16 Maalis 2005 22:41
Kirjoittaja Polle kuski
Itellä oli nyt alakutalavesta sama onkelma eli vaihevipu ei liikkunu mihkään ku oli vähänki pakkasta.
Vähäaikaa asijoo pähkäilin ja rupesin purkaan vaihevivun sen laatikon, se laatikko siinä tankin vieressä(ainaki -96v. mallissa). Ja siellähän oli sentti vettä pohjalla, ei tarvinu ennää miettiä miks ei vaihekeppi liikkunu! :D Nekun tyhjensin ja suhhautin vähä öljysprayta ni johan toimii vaik ois päälle 20 pakkasta.
Sitä jos ruppee purkamaan niin siellä on sitte aika väkevät jouset että niitä kannattaa vähä varua. Ja sehän on se yks hajotuskuvasivusto täällä jossaki ni niitä ku tutkii nii selittyy aika moni asia. :wink:
Ne vaihevipujen kiinnitykset kannattee aina välillä tarkistaa, ruukaavat vähä löystyä.

Lähetetty: 16 Maalis 2005 22:49
Kirjoittaja blue Honda Trx
mistähän vaihdevivusta puhutte?...Kuvahehe