Sivu 1/1
Polaris 600, jää veto päälle
Lähetetty: 19 Maalis 2007 09:56
Kirjoittaja Zackb
Mun 600:nen ei tahdo "kytkeä vapaalle"
Välillä toimii aivan kuin pitääkin, eli pysähtyy, mutta välillä jää veto päälle = vaihteita ei saa vaihdettua eikä tietenkin kapistus pysähdy kuin kunnolla jarrutamalla vai sammuttamalla moottoria.
Ja, joo tyhjäkäynti on kohdallaan ja ehkä turhankin matalalla.
Ja, säätäminen on kokeiltu myös sieltä missä ohjekirjassa lukee eli kaasuvivun säätimestä. Jos sen ruuvaa liian kiinni niin moottori sammuu, jos taas ruuvaa auki niin kierrokset nousee, mutta ei vaikuta mitenkään tähän ongelmaan.
Onko vaihdelaatikossa jokin vapaakytkin (niin että remmin pitää pyöriä koko ajan) vai tuleeko remmin pysähtyä silloin kun mönkijä ei liiku?
Lähetetty: 19 Maalis 2007 10:55
Kirjoittaja Roosa999
Sulla saattaa olla seuraavissa asioissa hämminkiä:
1. Kytkimen ( moottorissa kiinni oleva variaatton osa) jousi on poikki ja päästää kytkimen ottamaan kiinni koko ajan.
2. Taaemman variaattorin lautaset ovat liian lähellä toisiaan ja kiristää hihnan liian kireäksi. Jos näin, niin hihna kipuaa lautasien yläpuolelle
3. Moottori liikkunut suhtessa vaihdelatikkoon ja hihna on liian kireällä.
Noista nyt alkuun. Variaattoriin pääset käsiksi, purkamalla astin laudan pois ja sitten kymmenkunta ruuvia auki varikotelosta. Sen jälkeen näet kaikki komponentit ja voit aloittaa hämmästelyn.
Lähetetty: 19 Maalis 2007 11:59
Kirjoittaja Zackb
-Vaihdelaatikossa ei siis ole erillistä vapaakytkintä, vaan hihnan pitää luistaa variattorilla silloin kun moottori on käynnissä muutta vehje ei liiku?
-Moottoria ja vaihdelaatikon etäisyys toisistaanhan ei saa säädettyä. Nehän on kiinteästi pultattu toisiinsa kiinni, eikös?
Lähetetty: 19 Maalis 2007 12:40
Kirjoittaja Roosa999
Juu, erillistä kytkintä ei ole, vaan hihna luistaa kun veto ei ole päällä.
Kone ja vaihdelaatikko ovat erillisiä, joten ne on säädettäviä toisiinsa nähden. Sitä etäisyyttä ja linjausta varten on ihan erillinen työkalukin. Ainakin huoltomanuaalissa sellainen mainitaan, mutta sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään.
Lähetetty: 19 Maalis 2007 13:13
Kirjoittaja Zackb
Kiitos!
Tämä auttaa jo paljon. Nyt ei tarvitse kuin tarkistaa että remmi luistaa ja että variaattori on linjassa
Toisiovariaattori (?)
Lähetetty: 20 Maalis 2007 08:41
Kirjoittaja Zackb
Varaattori on nyt avattu ja oletan että vika on toisiovariattorissa (?) siis siinä takimmaisessa. Hihnä kiipeää liika ylös/ulos ja jää liian kireälle.
Kuvia on kuvablogissa.
Miten sen sitten saa säädettyä?
Iroaako se ihan irottamalla pultin keskeltä ja poistamalla lukitusrenkaan vai tarvitaanko siihen samantyyppinen ulosvetäjä kuin itse variaattoriin?
http://kuvablogi.com/blog/5757/
Lähetetty: 20 Maalis 2007 08:48
Kirjoittaja Roosa999
Pollessa on useampia eri variaattoreita. Itselläni ei variaattoria varsinaisesti voi säätää, vaan lautasten väliin laitettiin prikkoja, joilla säädettiin. Itse muistaisin, että joissakin Pollen malleissa on säätö, joten se kannattaa avata. Takavariaattori lähtee siitä kuningaspultista irti. ainakaan omassani en tarvinnut ulosvetäjää. Huomioi prikkojen määrät eri kohdissa, sillä niillä on merkitystä linjaukseen.
HUOMIO.
kun otat takavariaattorin irti, niin merkkaa tussilla kaikki osat, että tulee samaan asentoon. Variaattori on tasapainotettu ja se menee metsään, jos osia kiertää toisiinsa nähden.
Lähetetty: 20 Maalis 2007 09:20
Kirjoittaja rulez
pollessa tuo remmi tahtoo kiivetä takavarilla hiukan yli lautasen ja noita kuvia katellessa näyttäis että tuon verran on kyllä noussut aukasemissani vehkeissä pysähdyksissä eikä näissä peleissä ole ollut kuvailemiasi ongelmia !
pienestähän tuo toki voi olla kiinni mutta lähtisin silti ensimmäisenä tarkistamaan tuota linjausta enempi purkamatta ja eritoteen moottorin etummainen kumityyny vaikuttaa pirusti linjaan josko vaikka siirtynyt sivulle tai hajonnut

Lähetetty: 20 Maalis 2007 10:12
Kirjoittaja webbert
Siis hetkinen. Onko 700-800 sitten eri varilla kuin tuo? Toimii ainakin täysin eri tavalla.
Lähetetty: 20 Maalis 2007 11:03
Kirjoittaja Zackb
Joo kun räjähdyskuvia katsoo niin kyllä sisäkalut niissä 600/800 mallissa näyttää olevan aivan erilaisia.
Kai ne kuitenkin toimii aivan samalla tavalla..???
Lähetetty: 20 Maalis 2007 18:08
Kirjoittaja TAJ
Siinä ei ole säätöä tossa variaattorissa, mutta webbertiltä saat sellasen prikan sinne lautasten väliin, ja linjarautakin löytynee tuosta prikasta siellä ei ole mitään haittaa vaikka linjaus olisikin kunnossa.
Variaattori ei tosiaan ole hankala purkaa, lukkosokka vaan takaa auki ja lautaset on erillään ja niitä ei oikeastaan väärin saa kasaan kun booreissa on vaan yks kohta missä paketin saa kasaan
Lähetetty: 20 Maalis 2007 18:43
Kirjoittaja webbert
Raudasta olikin jo puhetta mutta sopineeko nuo tekeleeni tuohon malliin? Muistaakseni tilatessa se ainakin myydään 700/800.
Lähetetty: 20 Maalis 2007 19:49
Kirjoittaja TAJ
Kyllä se sopii, pitäis olla mitat samat