Variaattorin hihnan kesto
Lähetetty: 08 Huhti 2007 14:57
Zuikki laittoi alun tuolle monesko vetari poikki ketjulle ja ajattelin että tehdään sama variaattorin hihnalle.
Saadaan samaan otsikkoon faktatietoa muiden avuksi.
Itselläni mennyt hihna (pieniksi palasiksi) ensimmäistä kertaa 300 km/ 50 h kohdalla. Uusittiin hihna takuuseen ei muuta.
Toinen kerta 584 km / 118 h. (pieniksi palasiksi)
Hihna piti taas uusia takuuseen ei muuta. Sain tältä forumilta vauhtia tivata linjarautaa ja sellaisen tilattua totesivat että moottori kulkee viereisellä kaistalla poikittain. Jono liian pitkä huollossa ja heitto niin paljon ohjearvoista etten uskaltanut jättää konetta huoltoon "patentoitavaksi" joten pyysin raudan itselleni ja sanoin että korjaan vian asiallisesti omassa pajassa.
Kone nyt säädöissä. Tosin vaihteiston korvake piti radikaalisti irroittaa ja hitsata uutteen kohtaan (kolme milliä ettenpäin). Toiselta puolelta saman verran viilattu pulttien reikiä ja siirretty taaksepäin.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kääntää moottoria niin että pakoputki olisi ollut syvällä etukatteessa ja takaa kumityynyt 1/3 poissa tukiraudanpäältä. Ja vaihteiston variaattorin alle rutkasti rikkoja. Ei hyva. Päädyin radikaalimpaan.
Maahantuoja antoi ohjeeksi että kääntää vaan konetta ja putkeen jotain speciaali eristettä ja jos nolla linja saadaan niin se on hyvä. Ja vaihteiston variaattorin alle voi rajattomasti lisätä rikkoja. (nolla linja on kaukana ohje arvoista)
Eli koneen olisivat laittaneet " kuntoon" konstilla joka ei oikeasti korjaa asiaa. Hihnan ikä olisi tuollakin varmaan pidentynyt.
Onko muilla vastaavia ongelmia. Tiedän että joku susijuttu on tehtaalla sattunut koska ei tuollaista pitäis tarvita tehdä uusiin vehkeisiin.
Mutta mieluumminkorjasin itse niin kuin pitää, kuin että toiset sinne päin.
Ja oikeastaan taisi olla että vaihteisto oli vinossa ( ei voi kovinkaan säätää) ja yleensä säädetään moottoria siirtämällä. Mutta siellähän on tilaa siirrellä vaikka kuinka.
Saadaan samaan otsikkoon faktatietoa muiden avuksi.
Itselläni mennyt hihna (pieniksi palasiksi) ensimmäistä kertaa 300 km/ 50 h kohdalla. Uusittiin hihna takuuseen ei muuta.
Toinen kerta 584 km / 118 h. (pieniksi palasiksi)
Hihna piti taas uusia takuuseen ei muuta. Sain tältä forumilta vauhtia tivata linjarautaa ja sellaisen tilattua totesivat että moottori kulkee viereisellä kaistalla poikittain. Jono liian pitkä huollossa ja heitto niin paljon ohjearvoista etten uskaltanut jättää konetta huoltoon "patentoitavaksi" joten pyysin raudan itselleni ja sanoin että korjaan vian asiallisesti omassa pajassa.
Kone nyt säädöissä. Tosin vaihteiston korvake piti radikaalisti irroittaa ja hitsata uutteen kohtaan (kolme milliä ettenpäin). Toiselta puolelta saman verran viilattu pulttien reikiä ja siirretty taaksepäin.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kääntää moottoria niin että pakoputki olisi ollut syvällä etukatteessa ja takaa kumityynyt 1/3 poissa tukiraudanpäältä. Ja vaihteiston variaattorin alle rutkasti rikkoja. Ei hyva. Päädyin radikaalimpaan.
Maahantuoja antoi ohjeeksi että kääntää vaan konetta ja putkeen jotain speciaali eristettä ja jos nolla linja saadaan niin se on hyvä. Ja vaihteiston variaattorin alle voi rajattomasti lisätä rikkoja. (nolla linja on kaukana ohje arvoista)
Eli koneen olisivat laittaneet " kuntoon" konstilla joka ei oikeasti korjaa asiaa. Hihnan ikä olisi tuollakin varmaan pidentynyt.
Onko muilla vastaavia ongelmia. Tiedän että joku susijuttu on tehtaalla sattunut koska ei tuollaista pitäis tarvita tehdä uusiin vehkeisiin.
Mutta mieluumminkorjasin itse niin kuin pitää, kuin että toiset sinne päin.
Ja oikeastaan taisi olla että vaihteisto oli vinossa ( ei voi kovinkaan säätää) ja yleensä säädetään moottoria siirtämällä. Mutta siellähän on tilaa siirrellä vaikka kuinka.
