SUZUKI EIGER
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
Onnea uudesta eigeristä.kimble kirjoitti:nonnii,viikonloppu tuli kömmittyä läpeensä ja vehe toimi hyvin niinkun uuden pitääkin,tyytyväinen olen kyllä eigeriin,himot on kovat päästä räppäilee mutta työt haittaa harrastusta..ei muuta kuin loppuviikkoa oottelee...
Ajelin tuossa metsänraivaushommien lomassa viikon pitkin erämetsiä ja jäi vähän kaivelemaan, kun en tuonut mukana tänne kaupunkiin...

Pitäisi pikkuhiljaa huollattaa, ennen talven tuloa.
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
- Mäxä
- 4WD
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Kyllä se takuu säilyy vaikka varaosiksi suositellaankin alkuperäisiä. Siltikin, jos esim kone leipoo jumiin, valmastajan tulee osoittaa aukottomasti että vaurio on johtunut muun kuin valtuutetun merkkihuollon virheellisesti tekemästä huollosta tai virheellisesti toimineesta tarvikevaraosasta. Eli takuu säilyy vaikka itse laitteesi huollat, kunhan vain tiedät mitä teet (näin kertoi valtuutettu Suzuki jälleenmyyjä/takuuhuoltaja). Itse tosin aion viedä oman Eigerini tuonne ensimmäiseen huoltoon ihan merkkiliikkeeseen, ihan vain sen takia että saa ammattimies katsoa laitteen läpi ja miten hyvin se maahantuojalla on kasattu. Siitä eteenpäin aion huoltaa kikottimen itse...kimble kirjoitti:säilyykös takuu jos itse huoltaa?

Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Edellisistä viesteistä päätellen kyseessä oli ensimmäinen huolto... Vai tarkoititko huoltoliikkeen nimeä?Mäxä kirjoitti:Mikä huolto oli kyseessä, omassani se eka 250 km:n edessä..?
Eli tarvikkeet 82,10 e. Öljy helposti 30 - 40 e, öljynsuodatin ~15 e, entäs loput "nippelit"? Mitähän tuohon kolmen tunnin töihin sisältyy, huoltokirjasta varmaan löytyy lista?kimble kirjoitti: tuntia=156e ja loput öljyä ja muuta pikku nippeliä
Mutta tosiaan, kuten jo tuolla ranka-threadissä kerkesin hieman perustelujen kanssakin kertomaan, niin nyt olen minäkin onnellinen, tuliterän automaatti-Eigerin omistaja. Laitteen luovutus tosin vasta keväällä, koska sitä ennen en vehjettä tarvitse. Talven aikana on tarkoitus tehdä pieniä hankintoja mönkijää ja peräkärryprojektia ajatellen ja tietysti jatkaa haaveilua...

*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
joo kyseessä oli eka huolto (200km),vaihtoivat ölpät koneeseen ja periin ja säätivät vissiin venttiilin välykset ja laittovat muutamia niitä muoviklipsejä jotka pitävät katteita paikallaan kun mulla niitä oli tippuillut pitkin metsiä...mitenköhän jos ite huoltaa niin sitten ei ole leimaa huolto/takuu kirjassa eli miten pystyy todistamaan että vehje on huollettu mahdollisessa takuu korjaus tapauksessa? 

polaris 800 x2 efi -09
- Mäxä
- 4WD
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
kimble kirjoitti:mitenköhän jos ite huoltaa niin sitten ei ole leimaa huolto/takuu kirjassa eli miten pystyy todistamaan että vehje on huollettu mahdollisessa takuu korjaus tapauksessa?
Eli joo, riittää kun itse merkkaa päivämäärän koska on huollon tehnyt. Niinkuin aiemminkin jo kerroin, näin ainakin valtuutettu Suzuki-huolto on asian minulle kertonut...Mäxä kirjoitti:valmastajan tulee osoittaa aukottomasti että vaurio on johtunut muun kuin valtuutetun merkkihuollon virheellisesti tekemästä huollosta tai virheellisesti toimineesta tarvikevaraosasta...

Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Hmm nyt ei muista kaikkea, mitä piti kysyä. Jatkossa kysymyksiä varmaan satelee...
Tehdäänkö Eigerit Amerikanmaalla vai missä maassa? Ainakin niitä on tehty siellä, mutta onko tehtaita mahdollisesti muuallakin?
Haynes tai Clymer -korjausopasta ei taida vehkeelle olla, oletteko hankkineet Suzukin oman korjausoppaan?
Mikä on öljypropun koko?
Venttiileissä taisi olla palasäätö?

Tehdäänkö Eigerit Amerikanmaalla vai missä maassa? Ainakin niitä on tehty siellä, mutta onko tehtaita mahdollisesti muuallakin?
Haynes tai Clymer -korjausopasta ei taida vehkeelle olla, oletteko hankkineet Suzukin oman korjausoppaan?
Mikä on öljypropun koko?
Venttiileissä taisi olla palasäätö?
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
Minun lisäkseni taitaa olla kuusi Eigerin omistajaa ainakin joskus ollut täällä, mutta aika passiiviselta vaikuttaa tilanne, kun vastauksia ei ole yli viikkoon tullut...
Tämmöinen puolalainen sivu löytyi, missä on varsin kattava kuvasarja Eigeristä lopussa... Mmmmm, juuri samanvärinenkin kuin itselle tulossa. Sellainen ero näyttää kuvissa olevassa olevan, että takalokarin jatkeet puuttuvat eikä peruutusvaloa ole. Motogen.pl
Aika hyvältä näyttää tuo pohjan suojaus vakionakin, kun vain lisäisi vetareille suojapalat. Vaikka tuo on varmaan aika ohutta muovia, eli tottahan se jälkeenpäin tehty olisi parempi varmaan. Mutta parempi kuin ei mitään tuokin, voisi olettaa?
Noniin, nyt nukkumaan...
edit: Korjattu muuttunut linkki.

Tämmöinen puolalainen sivu löytyi, missä on varsin kattava kuvasarja Eigeristä lopussa... Mmmmm, juuri samanvärinenkin kuin itselle tulossa. Sellainen ero näyttää kuvissa olevassa olevan, että takalokarin jatkeet puuttuvat eikä peruutusvaloa ole. Motogen.pl
Aika hyvältä näyttää tuo pohjan suojaus vakionakin, kun vain lisäisi vetareille suojapalat. Vaikka tuo on varmaan aika ohutta muovia, eli tottahan se jälkeenpäin tehty olisi parempi varmaan. Mutta parempi kuin ei mitään tuokin, voisi olettaa?
Noniin, nyt nukkumaan...

Viimeksi muokannut Johnnie, 22 Tammi 2008 00:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
dodii,mulla ainakin on jenkkilässä tehty,veikkaan että kaikki muutkin tehdään siellä koska ameriikoissahan on näitten "markkina alue"...pohja panssari on niin ohutta muovia ettei se suojaa muuta kuin kevyiltä kosketuksilta,kuhan rikastun ja lakkaan köyhtymästä meen paikalliseen muovikauppaan ostamaan paksumpaa levyä panssaria varten..meinaa hiki tulla otsaan kun kivet raapii pohjaan 

polaris 800 x2 efi -09
Täälläpä yksi uuden eigerin omistaja. Mullakin oli pitkään kaksi vaihtoehtoa, yammun bruin 350, ja eigeri. Kuitenkin valinta kääntyi susnan eduksi, minullakin oli hyvä vertailukohta, koska työkaveri osti bruinin pari kuukutta sitten. Laitteita on verrattuna huolella ja, ajeltukin on.
Eigerissä plussaa verrattuna bruiniin minun mielestä:
-Fyysinen koko "reilumpi"
-Kitkalukko etuperässä
-2 nopeusaluetta eteenpäin mentäessä, vaikeassa maastossa kärryn kanssa paikallaan.
-Voimakkaampi
-Paremmat ajovalot (halogeenit, bruinissa ei)
-Taka-akselilla tupla jouset/iskarit, bruinissa 1
Miinusta:
- Bruinissa jousien esijäykkyyden säätö, eigerissä ei
Tämmöisiä havavaintoja minulta, ovat omia mielipiteitä, eikä kenelläkään tarvitse ottaa herneitä nenään. Koska kumpikin laite on mielestäni vallan laadukkaita ja käypäsiä laitteita..
Eigerissä plussaa verrattuna bruiniin minun mielestä:
-Fyysinen koko "reilumpi"
-Kitkalukko etuperässä
-2 nopeusaluetta eteenpäin mentäessä, vaikeassa maastossa kärryn kanssa paikallaan.
-Voimakkaampi
-Paremmat ajovalot (halogeenit, bruinissa ei)
-Taka-akselilla tupla jouset/iskarit, bruinissa 1
Miinusta:
- Bruinissa jousien esijäykkyyden säätö, eigerissä ei
Tämmöisiä havavaintoja minulta, ovat omia mielipiteitä, eikä kenelläkään tarvitse ottaa herneitä nenään. Koska kumpikin laite on mielestäni vallan laadukkaita ja käypäsiä laitteita..
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
Tehdään Jenkeissä.Johnnie kirjoitti: Tehdäänkö Eigerit Amerikanmaalla vai missä maassa?
Tuo korjausopas kiinnostaisi, mutta maksua ei ole tullut ikinä hoidettua suoraan Jenkkeihin.
89 USD postikuluineen. Onnistuuko maksu VisaElectronilla? Pitäisi ilmeisesti onnistua.
Vinkkiä maksuhommiin kaivataan...
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
Itse olen ostellut kohtuullisen paljon tavaraa netistä ympäri maailmaa, mutta minulla on ollut tätä varten jo pitkään tavallinen Visa. Muutamia vuosia sitten olivat harvassa ne ulkomaiset paikat, joihin Visa Electron kävi, mutta nykyisin tilanne taitaa olla paljon parempi - ainakin, jos käytössä on Verified by Visa -palvelu. Tästä linkin liikkeestä ei vielä ole kokemuksia entuudestaan, SSL-suojaus näyttää löytyvän ja myös mahdollisuus PayPal:n kautta maksuun - ja Electroninhan pitäisi toimia myös PayPal:n kanssa. Ainakaan tullia tuosta yhdestä kirjasta ei mene, kun kirjojen kohdalla on sen verran matala ALV eli korkea tulliraja.
Tuliko teillä Eigerin mukana pitkät, erikseen kiinnitetyt, mustat takalokarin jatkeet, jotka näyttävät puuttuvan monista kuvien perusteella, kuten tästä? Tuossa ei myöskään ole ole peruutusvaloa vaikka kuvassa on 2006 tai 2007 malli (omaani molemmat ovat tulossa). Ovatkohan lisälokarit liian pitkät maastossa? Ainakin rumentavat perää mielestäni
, näkyvät paremmin tässä mainosvideon Eigerissä, jossa tosin on myös vilkut. Onneksi olivat muistaakseni ruuveilla kiinni.
Jos joku laitteen äärellä oleva viitsisi mitata etu- ja takatavaratelineen leveyden ja pituuden, olisin kiitollinen! Pitäisi hankkia laatikoita, mutta mitat puuttuvat.
Tuliko teillä Eigerin mukana pitkät, erikseen kiinnitetyt, mustat takalokarin jatkeet, jotka näyttävät puuttuvan monista kuvien perusteella, kuten tästä? Tuossa ei myöskään ole ole peruutusvaloa vaikka kuvassa on 2006 tai 2007 malli (omaani molemmat ovat tulossa). Ovatkohan lisälokarit liian pitkät maastossa? Ainakin rumentavat perää mielestäni

Jos joku laitteen äärellä oleva viitsisi mitata etu- ja takatavaratelineen leveyden ja pituuden, olisin kiitollinen! Pitäisi hankkia laatikoita, mutta mitat puuttuvat.
Viimeksi muokannut Johnnie, 22 Tammi 2008 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.