mönkkä kirjoitti:Mun 700 KQ ei inahdakkaan jos on yli 10 astetta kylmyyttä, mutta kaksi nykäisyä narusta ni johan puksuttaa .
Oletkos mitannut mitä volttimittari näyttää voltteja, moottorin käydessä? Saattaa joko olla jännitteen säädin hajalla. Elikkä 5000rpm kierroksia koneeseen ja volttimittarin pitäisi näyttää 15v. Entä onko akku orkkis, saattaa nääs olla yksi kenno pimeenä. Omassa on jännitteen säädin huono, sillä tyhjäkäynnillä pukkaa akkuun 13,5 v ja kierroksilla putoaa 13 volttiin. Uusi vartan akkun on, joten vika on jännitteen säätäjässä.
JanneKoo kirjoitti:Omaan vaihtoivat juuri huollossa uuden akun ja jännitteensäätimen ja lataa ilman valoja 13.2V. Mutta huollon jälkeen kyllä toiminut ihan hyvin.
Toimii toimii, mut ei kunnolla. Pitäisi tulla 15volttia 5000rpm ja jopa noissa vanhoissa quad runnereissakin pitäisi tulla 15,5v huoltomanuskan mukaan. 700 KQ:n manuskat on itsellä cd:llä ja 250 quad runnerin manuska kirjana, joten ei pitäis olla paino virhekkään. Ei muutakuin, uutta jännitteen säätäjää kinumaan. Mittailkaahan nyt muutkin omista suzukistanne tämä volttimäärä.
Kuten vasta joulun alla kirjoitin (ja toinenkin käyttäjä tämän vahvisti) tuonne toiseen threadiin, niin kyllä ainakin minulla KQ 700 korjausoppaassa lukee että latausjännite kierroksilla (5000) on oltava 13,5 - 15,0 V. Opas painettu 2004.
(Eli samat jännitteet kuin myös Eigeriin on ilmoitettu ja yleensäkin latausjännite harvemmin ilmoitetaan yhtenä tiukkana arvona.)
Sähkö lukemat pitäs olla seuraavanlaiset Suzukin ATV maastomalleissa.
Laturin pistokkeesta mitattuna (3 keltaista piuhaa koneen vasemallapuolella takakatteen etupuolella. Näkee selvästi kun vähän raottaa siitä edestä sitä sivuun (King Quad).)
-keltaisesta piuhasta keltaiseen 0,4-1.0 ohmia
-keltaisen ja maan välissä 0 luokkaa ohmit.
-n.5000r/min pistokkeesta pitästulla virtaa 75V jokaisesta piuhasta.
-n.5000r/min akulta mitattaessa 13,5-15.0 V
Jos tommoset lukemat löytyy niin ei pitäs olla mitään valittamista. Itselläni tyssäs leikki siis tuohon käynnissä olemiseen jolloin laturilta mitattaessa se pitäisi olla 75V.
Tiedoksi vielä tännekkin niille jotka sitä ihmettelevät.
Siirretty plussat ja miinukset keskustelusta tänne. t. Logibear
Millähän tuon sais käynnistyyn paremmin? Taitaa olla 2005 mallia mun suska, uudet tulpat ja uusi ilmansuodatin on, aika heikosti lähtee käyntiin pakkasilla.....
make72 kirjoitti:Millähän tuon sais käynnistyyn paremmin? Taitaa olla 2005 mallia mun suska, uudet tulpat ja uusi ilmansuodatin on, aika heikosti lähtee käyntiin pakkasilla.....
Mulla on samaa ongelmaa enkä ole keksinyt mitään ratkaisua...
Joo täälä sama juttu käynnistyksen kanssa. 1 kk seissyt käyttämättä pihalla eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin laitoin lämmitykseen moottorin, akkua latasin puolituntia niin lähti käyntiin. Pitäisi kokeilla laittaa moottoriin lievemmät öljyt, jos vaikka se auttaisi kylmäkäynnistykseen.
Vai onko muilla kokemusta, miten lähtee käyntiin kylmillä pakkakkasilla lievemmillä öljyillä. ?
Vein eilen omani huoltoon ja valittelin käynnistysongelmia.
Huoltomies, jolla itselläkin oli KQ 750, kertoi laittaneensa tupla-akun. Starttaa kuulemma paljon paremmin, kun jaksaa pyörittää. Etenkin vinssin käyttö lumitöissä vie virtaa enemmän kuin pienillä kierroksilla ehtii ladata.
Kun myin edellisen Kunkun (-07 700cc, jenkkimalli) niin uusi ostaja soitteli ja kertoi sen vaativan piiitkän sahauksen kun seisoo pihalla. Itse en asiaan osannut sano kun on talli. Myöhemmin hän soitteli että paikallinen huolto oli ladannut uuden ohjelman ECUun ja nyt käynnistyi ihan ok. Olivat sanoneet hänelle että osa laitteista vaatii tuon uuden päivityksen.
Itse muistan jossain lehdessä testin yhteydessä olleen mainintaa että jostain vuosimallista eteenpäin oli parannettu tuota kylmäkäynnistystä.
Kaverilla on KQ 750 -09 (euromalli, ilman PS) ja se ainakin seisoo kylmässä eikä ole puhunut mitään käynnistysongelmista.
Pöllikuski voisi kommnetoida asiaa.....
Kommentoidaan sitte. Käynnistyyhän tuo vielä näillä kahdenkympin pakkasilla kylmästä tallista, startata toki pitää kauemmin ja ei välttämättä jää heti eka yrityksellä käymään mutta ei sen isompia pakkas ongelmia.
Mulla on nuo ohjekirjat ajautunut maailmalle mutta eikös siinä sun Ruotsin kielisessäkin ollut että talvella olisi jees käyttää Iridium tulppaa ? Jenkkiohjekirjassa taisi ainakin niin lukea.