koopee74 kirjoitti:No ei ne nyt sanoinkuvaamattomat ole.
Cattia tuli hieman modattua, Isommat kumit, pohjapanssari, ilmanoton snorkkelointi yms pientä.
Raaka ja ison oloinen jo lähtöjään. Plussaa catissa ehdottomasti hidas välitys pikkupuolella. Variaattorin otto/puhallus tarpeeksi ylhäällä ja huom edessä mittarin alla. Kaasussa pieni viive suizaan nähden.
Kiireiden takia en ole kerennyt suzukin kimpussa juurikaan olemaan ja ei vielä pohjoisessa kunnon ajokelejä mönkijälle ole. Suot jääsä ja metsässä vielä lunta, sekin lumi kantaa mönkijän.
Pohjapanssarin kerkesin väsäämään ja 28"itp mudlitet laitoin alle. Ja kyllä ne mahtuu broncon vanteilla pyörimään. Astinlaudan takarautaan n2cm väli.
Kiihtyy ja kulkee paremmin suska ja alavääntöä on tarpeeksi. Omassa ajotyylissä ei kuitenkaan vauhdilla mennä.
Pikkupuoli on aika joutusa nuille renkaille joten harkintaan on tullu variaattorikitti.
Variaattorin ilma on hankalasti väärälläpuolella eli takana. Yleensä ojista noustessa se peräpää on siellä veden alla joten snorkkelia suunnitellaan ja mielellään eteen vietynä.
Jos joku on joskus maininnut suskan raskaasta ohjauksesta niin oisko omalle lihaskunnolle aika tehdä jo jotain. Verrattuna cattiin tuntuu suskan kääntäminen lastenleikille. Onko ohjaukselle tehty jotain verrattuna 700kq en tiedä, mutta ei edellinen malli mikään raskas ollut.
Alustaltaan suzuki hakkaa 6-0 catin, vaikka catissa ei kallistuksenvakaajia ollut, niin suzukilla ajo on kuin pumpulissa ajelis. Catissa jousien kireys löysimmällä ja siitä huolimatta jousitus tuntui liian kovalta. Yhden tapauksen tiedän jossa 650v2 cattiin vaihdettiin taakse polaris edgen etuiskarit/jouset ja laitettiin mönkijän taakse, jolloin alusta parani huomattavasti.
Kunnon vertailua tulee kunhan pääsee ajamaan oikeisiin kohteisiin ja syvyyksiin.
Suzukissa 700 King Quad VS Artic Cat 700 Mud pro
Plussat
Pakko sanoo et ohjaus oli jotenkin hivenen parempi tuossa Suzukissa kuin catissa. Välillä todella löysä ja välillä hiton raskas tuossa Catissa. Suzukis oli tasasen jämäkkä jäykkä ohjaus kokoajan. Tosin Suzukis mulla oli ohjaus iskari melkein heti uudesta kiinni. Nyt menossa cattiin joten sit on parempi sanoo kun sen sinne saan pultailtuu kiinni.
Vaihteisto myös parempi Suzukissa kuin catissa.
Catti puskee paljon herkemmin kuin Suzuki.
Alusta todella on hivenen jäykän puoleinen Catissa.
Huomattavasti ketterämmän oloisempi maastossa.
Huomattavasti alempana oleva painopiste Suzukissa.
Tosin vertailtavana minulla on se 700 ei 750.
Miinusta
Maavara hiton pien ottaa kiinni joka kiveen ja kantoon
Kaasuun vastaavuus ihan joltain toiselta planeetalta. (Catti siis reagoi huomattavasti paremmin)
Varin ilman otto ja puhallus hemmetin matalalla
Moottorin ilman otto matalalla
Etupuskurista ei ole suojaamaan umpioita tai mitään muutakaan siinä edessä.
Keulan ylitys todella alhaalla ottaa kiinni joka hiton kinkamaan.
Katteet vaikeasti iroitettavissa. (Lähinnä pesua ja huoltoa varten)
Kone laiskan pulskea.
27" ITP.n Mudlitet ei mahdu pyörimään kuin max 1,0 baarin paineilla isomilla ottaa kiinni takana astinlaudan tukirankaan. (28" ei ole tietoo veikkaan että pienillä paineilla nekin vois mennä)
Orkkis vanteille ei voi asenella mitä vaan renkaita. (Ei kaikki renkaat istu siihen orkkis vanteen huuleen esim: AMS swamp fox ja Duron Buffalo lähtevät kokoajan vanteelta)
Hankala pestä kun koloja on joka paikassa ja katteet edessä Suzukis.
Mutta kuten sanoin vertailtavana on se 700 ei 750.
Ihme että ne ei ole vieläkään muuttanu tuota varin puhalusta pois sieltä takatarakan alta. Luulis et ne on saanu jenkeistä / ympäri maailmaa aika hiton paljon negatiivistä palautetta siitä.
En tiiä sitten siitä rungon heukkoudestakaan. Ainoo ongelma oli että on hemmetin iso reikä rungossa just ton moottorin kohdassa jolloin helposti tulee iskui maastossa siihen. Suositeltavaa on tehä siihen erillinen suoja ihan kunnon paksusta raudasta.
Tosin Catissa on samanlainen joten joudun siihen väsään samanlaisen suojan.