Uusi 750 <king Quad tuli.

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Avatar
Johnnie
6WD
Viestit: 454
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Mönkijä:: Suzuki Eiger 4x4 -07/08

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Johnnie »

johny1332 kirjoitti:ite oon kyllä sitä mieltä että kunnon mönkkäri on vielä 1 mukinen.. äänikin jo kertoo että nyt tulee muuten mönkijä ku kuuluu semmonen matala papatus :D
Joo, nämä ovat tietysti makuasioita, mutta muutenkin vähän "miten sen nyt ottaa"-juttuja... Itsekin pidän periaatteessa yksimukisen raakuudesta, toisaalta taas (varsinkin prätkissä) V2 on kerrassaan mahtava, V4 mielenkiintoinen ja korkeilla kierroksilla joku rivi-kakkonen tai -nelonenkin mannaa... Ja toisinaan taas ero ei ole ainakaan korvin niin hyvin erotettavissa. Joka tapauksessa minusta ainakin tuo Suzukin Twin Peaks kuulostaa varsin mukavalta papatukselta vaikka kakspyttyinen onkin, pari videota:
http://www.youtube.com/watch?v=ozgBI6dmljg
http://www.youtube.com/watch?v=uiZ8RXz3UBI
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

koopee74 kirjoitti: Onko snorkkelointi mahdollista toteuttaa (koneen ilmanotto, variaattorin molemmat) siten että saataisiin kaikki 3 vietyä eteen.
Vaihtokuume suzukiin päällä.
Onnistuu snorkkelit, kuvia omasta "patentista" täällä => http://kuvablogi.com/blog/9866/21/
koopee74
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Touko 2007 19:36
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja koopee74 »

Kokeillaanpa nyt sitte suzukia. Catti vaihtu kingqöödiin (750). Pikkunenhan tuo on cattiin verrattuna mutta eiköhän tuolle jonkunlainen kasvukuuri anneta. :-&
Can-am outlander xu 650 max 6X6
Can-am outlander max 570 pro+ apache
Suzuki kingquad 750
Arctic Cat 650 H1
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

koopee74 kirjoitti:Kokeillaanpa nyt sitte suzukia. Catti vaihtu kingqöödiin (750). Pikkunenhan tuo on cattiin verrattuna mutta eiköhän tuolle jonkunlainen kasvukuuri anneta. :-&
=D> =D> =D>

Laitahan vertailu testiä tänne tuleen...
make72
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 03 Touko 2007 16:46
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja make72 »

No nii koopee, onko tullu ajatuksia catin-suzukin, puolesta/vastaan?
King Quad 700i
Yamamoto
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2007 11:56
Paikkakunta: Lappi

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Yamamoto »

2009mallin king quadit ovat n. 30kg painavampia kuin aikaisempien vuosien king quadit? Onkohan runko viimein jämäkkää tekoa, -toivottavasti.
make72
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 03 Touko 2007 16:46
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja make72 »

Onko aikasemmissa sitte joku heikko kohta rungossa?
King Quad 700i
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja peccis »

make72 kirjoitti:Onko aikasemmissa sitte joku heikko kohta rungossa?
en puhu kokemuksesta, mutta muistelisin että tuo runko on juurikin se heikko kohta kq:ssa...ja sen takia en sitä itekään ottanut + se etuperän heikkous. jos luet vanhat suzuki jutut läpi niin eiköhän sieltä jotain selviä.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

peccis kirjoitti:
make72 kirjoitti:Onko aikasemmissa sitte joku heikko kohta rungossa?
en puhu kokemuksesta, mutta muistelisin että tuo runko on juurikin se heikko kohta kq:ssa...ja sen takia en sitä itekään ottanut + se etuperän heikkous. jos luet vanhat suzuki jutut läpi niin eiköhän sieltä jotain selviä.
Eikös se heikoin kohta ollut moottorin alla. 5mm teräspanssaria olen suositellut suitzaan moottorin kohdalle muovipanssarin alle, teräspanssarilla saadaan jäykistettyä runkoa sen verran ettei runkoputki kiveen iskiessä mene lommolle, jolloin seuraavaa iskua ei kestäkkään koska, runkoputkesta on jo paras jännite lähtenyt pois. Toinen asia on kun, suitzassa on moottorin lohkot aika arasti alhaalla, jolloin nekin voi saada kovan iskun kivikossa ajaettaessa.

No eipä sellasta runkoa ole vieläkään missään mönkiässä, joka kestäisi kivikossa kunnon rymyämistä. Oli kyseessä mikä merkki tahansa...joten, kohtuus kaikessa järjen käyttö sallittua niin maastossa kuin maantielläkin. Näin saadaan omat mönkijät kestämään paremmin merkistä riippumatta.
Yamamoto
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2007 11:56
Paikkakunta: Lappi

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Yamamoto »

koopee74 kirjoitti:Kokeillaanpa nyt sitte suzukia. Catti vaihtu kingqöödiin (750). Pikkunenhan tuo on cattiin verrattuna mutta eiköhän tuolle jonkunlainen kasvukuuri anneta. :-&

Millaset on erot?
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Millaset on erot?
Varmaanki sanoin kuvaamaton, koska ei ole vastausta kuulunut. =D>
koopee74
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Touko 2007 19:36
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja koopee74 »

No ei ne nyt sanoinkuvaamattomat ole.
Cattia tuli hieman modattua, Isommat kumit, pohjapanssari, ilmanoton snorkkelointi yms pientä.
Raaka ja ison oloinen jo lähtöjään. Plussaa catissa ehdottomasti hidas välitys pikkupuolella. Variaattorin otto/puhallus tarpeeksi ylhäällä ja huom edessä mittarin alla. Kaasussa pieni viive suizaan nähden.
Kiireiden takia en ole kerennyt suzukin kimpussa juurikaan olemaan ja ei vielä pohjoisessa kunnon ajokelejä mönkijälle ole. Suot jääsä ja metsässä vielä lunta, sekin lumi kantaa mönkijän.
Pohjapanssarin kerkesin väsäämään ja 28"itp mudlitet laitoin alle. Ja kyllä ne mahtuu broncon vanteilla pyörimään. Astinlaudan takarautaan n2cm väli.
Kiihtyy ja kulkee paremmin suska ja alavääntöä on tarpeeksi. Omassa ajotyylissä ei kuitenkaan vauhdilla mennä.
Pikkupuoli on aika joutusa nuille renkaille joten harkintaan on tullu variaattorikitti.
Variaattorin ilma on hankalasti väärälläpuolella eli takana. Yleensä ojista noustessa se peräpää on siellä veden alla joten snorkkelia suunnitellaan ja mielellään eteen vietynä.
Jos joku on joskus maininnut suskan raskaasta ohjauksesta niin oisko omalle lihaskunnolle aika tehdä jo jotain. Verrattuna cattiin tuntuu suskan kääntäminen lastenleikille. Onko ohjaukselle tehty jotain verrattuna 700kq en tiedä, mutta ei edellinen malli mikään raskas ollut.

Alustaltaan suzuki hakkaa 6-0 catin, vaikka catissa ei kallistuksenvakaajia ollut, niin suzukilla ajo on kuin pumpulissa ajelis. Catissa jousien kireys löysimmällä ja siitä huolimatta jousitus tuntui liian kovalta. Yhden tapauksen tiedän jossa 650v2 cattiin vaihdettiin taakse polaris edgen etuiskarit/jouset ja laitettiin mönkijän taakse, jolloin alusta parani huomattavasti.

Kunnon vertailua tulee kunhan pääsee ajamaan oikeisiin kohteisiin ja syvyyksiin.
Can-am outlander xu 650 max 6X6
Can-am outlander max 570 pro+ apache
Suzuki kingquad 750
Arctic Cat 650 H1
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko tietoa koska 750 tulee ohjaustehostimella myyntiin?
Kylätason mönkijäkuski
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Koheltaja kirjoitti:Onko tietoa koska 750 tulee ohjaustehostimella myyntiin?
Soitto ee-speediin tai trailparkkiin, noista nyt kumminkin ensin kysyisin. Virallinen maahantuoja kun ei viitsi edes vastata sähköpostikyselyyni.
500cc näyttäis olevan vain virallisen maahantuojan listalla tarjolla tehostimella. :|
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: Uusi 750 <king Quad tuli.

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

koopee74 kirjoitti:No ei ne nyt sanoinkuvaamattomat ole.
Cattia tuli hieman modattua, Isommat kumit, pohjapanssari, ilmanoton snorkkelointi yms pientä.
Raaka ja ison oloinen jo lähtöjään. Plussaa catissa ehdottomasti hidas välitys pikkupuolella. Variaattorin otto/puhallus tarpeeksi ylhäällä ja huom edessä mittarin alla. Kaasussa pieni viive suizaan nähden.
Kiireiden takia en ole kerennyt suzukin kimpussa juurikaan olemaan ja ei vielä pohjoisessa kunnon ajokelejä mönkijälle ole. Suot jääsä ja metsässä vielä lunta, sekin lumi kantaa mönkijän.
Pohjapanssarin kerkesin väsäämään ja 28"itp mudlitet laitoin alle. Ja kyllä ne mahtuu broncon vanteilla pyörimään. Astinlaudan takarautaan n2cm väli.
Kiihtyy ja kulkee paremmin suska ja alavääntöä on tarpeeksi. Omassa ajotyylissä ei kuitenkaan vauhdilla mennä.
Pikkupuoli on aika joutusa nuille renkaille joten harkintaan on tullu variaattorikitti.
Variaattorin ilma on hankalasti väärälläpuolella eli takana. Yleensä ojista noustessa se peräpää on siellä veden alla joten snorkkelia suunnitellaan ja mielellään eteen vietynä.
Jos joku on joskus maininnut suskan raskaasta ohjauksesta niin oisko omalle lihaskunnolle aika tehdä jo jotain. Verrattuna cattiin tuntuu suskan kääntäminen lastenleikille. Onko ohjaukselle tehty jotain verrattuna 700kq en tiedä, mutta ei edellinen malli mikään raskas ollut.

Alustaltaan suzuki hakkaa 6-0 catin, vaikka catissa ei kallistuksenvakaajia ollut, niin suzukilla ajo on kuin pumpulissa ajelis. Catissa jousien kireys löysimmällä ja siitä huolimatta jousitus tuntui liian kovalta. Yhden tapauksen tiedän jossa 650v2 cattiin vaihdettiin taakse polaris edgen etuiskarit/jouset ja laitettiin mönkijän taakse, jolloin alusta parani huomattavasti.

Kunnon vertailua tulee kunhan pääsee ajamaan oikeisiin kohteisiin ja syvyyksiin.
Suzukissa 700 King Quad VS Artic Cat 700 Mud pro
Plussat

Pakko sanoo et ohjaus oli jotenkin hivenen parempi tuossa Suzukissa kuin catissa. Välillä todella löysä ja välillä hiton raskas tuossa Catissa. Suzukis oli tasasen jämäkkä jäykkä ohjaus kokoajan. Tosin Suzukis mulla oli ohjaus iskari melkein heti uudesta kiinni. Nyt menossa cattiin joten sit on parempi sanoo kun sen sinne saan pultailtuu kiinni.
Vaihteisto myös parempi Suzukissa kuin catissa.
Catti puskee paljon herkemmin kuin Suzuki.
Alusta todella on hivenen jäykän puoleinen Catissa.
Huomattavasti ketterämmän oloisempi maastossa.
Huomattavasti alempana oleva painopiste Suzukissa.

Tosin vertailtavana minulla on se 700 ei 750.

Miinusta
Maavara hiton pien ottaa kiinni joka kiveen ja kantoon
Kaasuun vastaavuus ihan joltain toiselta planeetalta. (Catti siis reagoi huomattavasti paremmin)
Varin ilman otto ja puhallus hemmetin matalalla
Moottorin ilman otto matalalla
Etupuskurista ei ole suojaamaan umpioita tai mitään muutakaan siinä edessä.
Keulan ylitys todella alhaalla ottaa kiinni joka hiton kinkamaan.
Katteet vaikeasti iroitettavissa. (Lähinnä pesua ja huoltoa varten)
Kone laiskan pulskea.
27" ITP.n Mudlitet ei mahdu pyörimään kuin max 1,0 baarin paineilla isomilla ottaa kiinni takana astinlaudan tukirankaan. (28" ei ole tietoo veikkaan että pienillä paineilla nekin vois mennä)
Orkkis vanteille ei voi asenella mitä vaan renkaita. (Ei kaikki renkaat istu siihen orkkis vanteen huuleen esim: AMS swamp fox ja Duron Buffalo lähtevät kokoajan vanteelta)
Hankala pestä kun koloja on joka paikassa ja katteet edessä Suzukis.

Mutta kuten sanoin vertailtavana on se 700 ei 750.

Ihme että ne ei ole vieläkään muuttanu tuota varin puhalusta pois sieltä takatarakan alta. Luulis et ne on saanu jenkeistä / ympäri maailmaa aika hiton paljon negatiivistä palautetta siitä.
En tiiä sitten siitä rungon heukkoudestakaan. Ainoo ongelma oli että on hemmetin iso reikä rungossa just ton moottorin kohdassa jolloin helposti tulee iskui maastossa siihen. Suositeltavaa on tehä siihen erillinen suoja ihan kunnon paksusta raudasta.
Tosin Catissa on samanlainen joten joudun siihen väsään samanlaisen suojan.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Vastaa Viestiin