Letkulämppäri ongelmat
Letkulämppäri ongelmat
Moro,
Tuli tuossa männä viikolla hommattua tuommonen suikka KQ 700 -07.
Ajattelin säästellä tuota peliä kylmäkäynnistyksiltä ja asensin tuohon Calixin letkulämppärin.
Asennuksen toteutin alavesiletkuun ja vastuksen syylärille päin. Ongelmana tuossa nyt, että lämpiää kyllä hyvin syylärille ja ylävesiletkulle asti mutta lohko ei tunnu laisinkaan lämpiävän. Onko tuossa jossain termostaatti mikä estää kiertoa. Koitin tänään aamupäivästä laittaa lämpöön ja noin 20 min lämmityksellä syyläri kyllä todella lämmin, mut lohko kylmä. Lisäksi mittaristossa paloi lämpötilan varoitusvalo, joka ilmeisesti johtuu juuri liian lämpimistä nesteistä?
Olisi mukava kuulla muiden käyttäjien vinkkejä tuon letkulämppärin onnistuneeseen asennukseen.
Tuli tuossa männä viikolla hommattua tuommonen suikka KQ 700 -07.
Ajattelin säästellä tuota peliä kylmäkäynnistyksiltä ja asensin tuohon Calixin letkulämppärin.
Asennuksen toteutin alavesiletkuun ja vastuksen syylärille päin. Ongelmana tuossa nyt, että lämpiää kyllä hyvin syylärille ja ylävesiletkulle asti mutta lohko ei tunnu laisinkaan lämpiävän. Onko tuossa jossain termostaatti mikä estää kiertoa. Koitin tänään aamupäivästä laittaa lämpöön ja noin 20 min lämmityksellä syyläri kyllä todella lämmin, mut lohko kylmä. Lisäksi mittaristossa paloi lämpötilan varoitusvalo, joka ilmeisesti johtuu juuri liian lämpimistä nesteistä?
Olisi mukava kuulla muiden käyttäjien vinkkejä tuon letkulämppärin onnistuneeseen asennukseen.
Kingquad LT-A700X -07
Re: Letkulämppäri ongelmat
Lämpö nousee aina ylöspäin, eli tässä tapauksessa asensit lämppärin juurikin niin väärin kun vain voi asentaa. Vastus olisi pitänyt asentaa ylempään vesiletkuun, tähän tyyliin, ja hyvin pelittää. Malli on defan letkulämmitin 409 honda civic 1300.->83. Tämä on modattu sopimaan suzukin 700 king quadiin.Sorbus kirjoitti:Moro,
Tuli tuossa männä viikolla hommattua tuommonen suikka KQ 700 -07.
Ajattelin säästellä tuota peliä kylmäkäynnistyksiltä ja asensin tuohon Calixin letkulämppärin.
Asennuksen toteutin alavesiletkuun ja vastuksen syylärille päin. Ongelmana tuossa nyt, että lämpiää kyllä hyvin syylärille ja ylävesiletkulle asti mutta lohko ei tunnu laisinkaan lämpiävän. Onko tuossa jossain termostaatti mikä estää kiertoa. Koitin tänään aamupäivästä laittaa lämpöön ja noin 20 min lämmityksellä syyläri kyllä todella lämmin, mut lohko kylmä. Lisäksi mittaristossa paloi lämpötilan varoitusvalo, joka ilmeisesti johtuu juuri liian lämpimistä nesteistä?
Olisi mukava kuulla muiden käyttäjien vinkkejä tuon letkulämppärin onnistuneeseen asennukseen.
Muistutan vielä sitä kun asennat letkulämppäriä niin, huomioi sellanen asia että letku on vastuksen kohdalta hieman isompi mitä vakio letku. Tällöin ei ahdistu jäähdytysveden kierto. Toiseksi muistutus että, ota vesipumpulta sylinteriin menevä ilmausletku sylinterin päästä irti, täytä syyläri kunnes alkaa ilmasletkusta tuleen neste. Ilmaus letkun yläpää kiinni sylinteriin ja täytä täyteen syyläri. Tämän jälkeen kone tulille, syylärin korkki auki ja käytä mottoria niin kauan, että alkaa syylärin tuuletin pyöriin. Lämminkäytön yhteydessä seuraat jäädyttimen korkin ollessa auki että vesi kiertää normaalisti.
Niin ja onnittelut hyvän mönkijän ostosta.
Re: Letkulämppäri ongelmat
Asiaa.
Arvelinkin tuon asennuksen menneen persielleen. No muuttaminen ei onneksi vaikeata kun alkuperäiset letkut on ehjiä.
Toi Calixin malli on RE148 ja tarvii vesiputkelle halkaisijan 28mm, joten kiertoa pitäisi onneksi riittää.
Hyvät kuvat sulla ja kiitoksia kovasti avusta.
Arvelinkin tuon asennuksen menneen persielleen. No muuttaminen ei onneksi vaikeata kun alkuperäiset letkut on ehjiä.
Toi Calixin malli on RE148 ja tarvii vesiputkelle halkaisijan 28mm, joten kiertoa pitäisi onneksi riittää.
Hyvät kuvat sulla ja kiitoksia kovasti avusta.
Kingquad LT-A700X -07
Re: Letkulämppäri ongelmat
Ainut ongelma tossa on saada sopimaan isompi ylävesiletku sylinterin lohkoon riittävän tiiviisti. Itse ratkaisin ton ongelman siten että, laitoin noin 3cm pätkän alkuperäistä letkua isomman letkun sisään. Eli siihen 90 asteen kulmapalaan joka on sylinterin lohkossa.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 18:10
Re: Letkulämppäri ongelmat
Mitä letkulämppäri maksoi?
Re: Letkulämppäri ongelmat
Letkulämppärin asennus onnistui hyvin annetuilla ohjeilla ja kuvilla.
Letkulämppäri itsessään maksoi jotain 55 € ja siihen sovitettu 28mm kulmaputki johon tein asennuksen 15 €. Calixin piuha löytyi valmiina taloudesta.
Letkulämppärit tuntuu olevan tuossa kokoluokassa kovin kysyttyjä, joka paikassa tuntui olevan eioota.
Kulmaputken noudin paikallisesta varaosamaailmasta.
Nyt kelpaa pistää mönkkäri tulille kylmästä tallista.
Letkulämppäri itsessään maksoi jotain 55 € ja siihen sovitettu 28mm kulmaputki johon tein asennuksen 15 €. Calixin piuha löytyi valmiina taloudesta.
Letkulämppärit tuntuu olevan tuossa kokoluokassa kovin kysyttyjä, joka paikassa tuntui olevan eioota.
Kulmaputken noudin paikallisesta varaosamaailmasta.
Nyt kelpaa pistää mönkkäri tulille kylmästä tallista.
Kingquad LT-A700X -07
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 18:10
Re: Letkulämppäri ongelmat
Mistä löysit 55e hintaan? Paikallisessa varaosa liikkeessä calixin lämppäri 125eur.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Letkulämppäri ongelmat
Mistä Kartza nappasit tuon koodin defa409,näyttäis olevan joku asennus sarja???
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Letkulämppäri ongelmat
Tämän ostoksen olen tehnyt siis vuonna 2007. Menin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja sanoin että, täytyisi löytää letkulämppäri mahdollisimman pienellä halkaisialla. Defan 409 lämppäri löytyi silloin hyllystä.gamo500 kirjoitti:Mistä Kartza nappasit tuon koodin defa409,näyttäis olevan joku asennus sarja???
Ei muutakun varaosaliikkeeseen kyseleen, kait sieltä vielä jotain vastaavan kokoisia löytyy.
Re: Letkulämppäri ongelmat
Eli noudin kyseisen 930-re148 vaihtovastuksen Jyväskylän varaosakeskukselta. Kyseessä siis pelkkä vastus, sillä mulla piuhat löyty taloudesta.Mistä löysit 55e hintaan? Paikallisessa varaosa liikkeessä calixin lämppäri 125eur.
Näyttäs tuo minun vastus tulla Vaihtovastus Citroen AX, BX nimellä.
Tuon hintainen paketti (125€) sisältää varmaan koko asennus-sarjankin.
Kingquad LT-A700X -07
Re: Letkulämppäri ongelmat
Nimim. gamo500. Kaivelin haulla aikoinaan omat kyselyt, ja täältä voit käydä ne lukaisemassa.=> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... in#p117881
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Letkulämppäri ongelmat
Kiittää hän. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Letkulämppäri ongelmat
Tuli itekkin laitettua 450 dinliin letkulämppäri ja täytyy todeta sen olevan aikast tehokas,noin 20min lämmittämisen jälkeen koko sylinteri mukavan lämmin.Malli oli calixin audi a3 2004.v mallista eteenpäin 19mm lähdöillä.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Letkulämppäri ongelmat
hop!Sumppi_ kirjoitti:Tuli itekkin laitettua 450 dinliin letkulämppäri
Pistäs kuvaa kehiin!
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Letkulämppäri ongelmat
joo kuvia kansa vaatii
Tarttis itekin asennella jonkulainen lämmitin tänä talvena.

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/