rengas asiaa

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
jowon
2WD

rengas asiaa

Viesti Kirjoittaja jowon »

kyseessä olisi king quad 700 -05 ja pitäis saada voimalle vastinetta eli pitoa, tarkoituksena olisi etsiä isompaa rengasta ja niihin aluvanteet, pulttijako hieman hukassa ja millaista sarjaa suosittelette ettei ihan metsään menis ? on tälläinen haju asiasta että ainakin hondan 450 500 650 pulttijako olisi sama kuin suzukissa??
mima
3WD
Mönkijä:: Polaris 1000XP

Viesti Kirjoittaja mima »

Itp 589 Suosittelen. Muista ei ole kokemusta, paitsi riconin vakio renkasta. Mutta ne on niin kompromissi renkaat, et ei hyvät. Nuo itp 589:t hakee jonkin verran urassa ajettaessa, mutta kauhoo esim. lunta aikas hyvin. ja tietty voimaa vie, mulla ainakin rinconissa huomas, että rengas on raskas pyörii alla.
vinssimestari
6WD

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

kendan bear claveja on täällä kehuttu.itellä on myös 589:t ja niissä on sivuttaispito aika heikko, muuten pitävä rengas umpihangessa etenemiskyky on ihan ok
mima
3WD
Mönkijä:: Polaris 1000XP

Viesti Kirjoittaja mima »

vinssimestari kirjoitti:kendan bear claveja on täällä kehuttu.itellä on myös 589:t ja niissä on sivuttaispito aika heikko, muuten pitävä rengas umpihangessa etenemiskyky on ihan ok
No juu, tuo sivuttais pito on kyllä vähän heikko. Totta joriset, mutta kyllä sillä pärjää.
maxim
6WD
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro

Viesti Kirjoittaja maxim »

Pulttijako on Hondissa,Kawasakin 750,Suzukeissa paitsi Twin Peaks 700 ja Yamahan kaikissa malleissa sama eli 4x110
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

maxim kirjoitti:Pulttijako on Hondissa,Kawasakin 750,Suzukeissa paitsi Twin Peaks 700 ja Yamahan kaikissa malleissa sama eli 4x110
Poislukien Bluen Rincon jossa on 4X100. :lol: Kendaa on pakko suositella, on toistaiseksi paras rengas jolla olen ajanut. Koko luokasta sen verran, että Kendakin taitaa olla paree 27". Ainakin Poke on löytänyt sanomista 26" BC:stä. ITP; renkaita kiusaa vaatimaton sivuttaispito, joka talviaikaan aiheuttaa varmasti hiusten nousua (ei minulle) kuskille. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

ATC kirjoitti:joka talviaikaan aiheuttaa varmasti hiusten nousua (ei minulle) kuskille. :wink:
:D :D :D :D :D

Eiköhän se Kenda BC ole ylivoimaisesti paras hinta/laatusuhteeltaan, niitä tuppaa saamaan n.380 eurolla joka mielestäni ei ole paha hinta kyseisistä renkaista. Itse ottaisin Kendat mutta kun mökkimaastot/piha ei kestä noin karkeaa kuviota.

Muistaakseni täällä foorumilla joku oli rengastanut KQ:n isoilla kumeilla ja toisilla vanteilla, mitkä renkaat/vanteet oli alla ja paljonko värkillä on leveyttä renkaiden kohdalta?

Mulla on myös renkaiden/vanteiden hankinta edessä mutta ongelmaksi tulee laitteen leveys joka ei saa renkaiden kohdalta ylittää 125cm, muuten peli ei mahdu kärryyn.

Huhujen mukaan pari pioneeria meinaa levittää pari vannetta 10 tuumaiseksi ja laittaa ne renkaiden pitimiksi KQ:n takapäähän, mielenkiinnolla odotan miten julman näköinen siitä tulee :wink:
Kylätason mönkijäkuski
jowon
2WD

Viesti Kirjoittaja jowon »

kiitos hyvistä vinkeistä ja itp 589 olin ajatellu ja 27 tuuman vanteilla, ensiasennus renkaat ainakin suzukissa on tosi heikot, niin ja jos löytyy hyviä rengas satseja vanteineen niin voi laittaa s postiin kuvaa ja hintaa jounilevonpera@suomi24.fi
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

mima kirjoitti:
vinssimestari kirjoitti:kendan bear claveja on täällä kehuttu.itellä on myös 589:t ja niissä on sivuttaispito aika heikko, muuten pitävä rengas umpihangessa etenemiskyky on ihan ok
No juu, tuo sivuttais pito on kyllä vähän heikko. Totta joriset, mutta kyllä sillä pärjää.
Riippuu tuo sivuttais pidon tarve myös paljon siitä missä ajetaan.
Jos ollaan esim. jyrkähköllä kalliolla missä liukasta sammalta, niin ajappa tuossa sitten poikittain huonolla sivuttais pidolla :?:

Kyllä nuo Bear clavit näyttäs olevan parhaat ns. yleis renkaat mitä on saatavilla, näin sanoisin näkökokemukseni perusteella useammassa ajotapahtumassa seuranneena.
Itselläni pollen alkup. Carlislet ja hyvin oon nuillakin pärjänny.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla on ollut Kendan Bear Clavit kahdessa koneessa alla, ja en kyllä niitä oikein millään vaihtaisi toisiin. ITP 589, on hyvä vaihtoehto, mutta omaan mieltymykseeni ne olivat liian kovat. BC:t ovat pääsääntöisesti 4 rättisiä, kun 589 on 6 rättinen.

Olen näillä omillani ajanut nyt 3000 km ja kestävyyskin tuntuu olevan kohdallaan. eturenkaat kylyy takapäätä vinhemmin, mutta se taitaa johtua suuresta ajokilometrimäärästä asfaltilla, jonne nuo renkaat, siis kumpikaan, ei kuulu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

ATC kirjoitti:
maxim kirjoitti:Pulttijako on Hondissa,Kawasakin 750,Suzukeissa paitsi Twin Peaks 700 ja Yamahan kaikissa malleissa sama eli 4x110
Poislukien Bluen Rincon jossa on 4X100. :lol:
:oops: :oops: :oops: :oops: ..mittasin uudestaan,oli 4x110 :oops: :oops: vissiin silmät haroitti kun mittasin silloin ja näytti 4x100......... :lol:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
jaska
6WD

Viesti Kirjoittaja jaska »

Mulla on KQ:ssä alla nuo 27" Maxxis M961/M962 Mud Bug ja pito on kyllä hyvä.
Takaveto päällä voi ajella normaali reittiajua (parempi ajella 2-veto päällä kuin 4-veto) ja talavella muutenki nämä renkaat toimii loistavasti. Vakio renkailla ei voi kuvitellakaan nelivejon pois ottua talvella.
Kesällä näillä renkailla ei kyllä oo mitenkään nautittava ajella kovilla pinnoilla, mutta mehtäsä, mujasa, hiekasa, suolla on rengas omimillaan.

Jos haet hyvää rengasta möyrimiseen, niin suosittelen kyllä tätä mud bug:ia!
Huono puoli täsä renkaasa on kyllä tuo hinta, eli kalliithan ne on, mutta koko rahalla saa pitoa!
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Onko kellään kokemuksia Bridgestonen Mud Hookseista,All Rightin kuvastossa on sellasia kaupan. :?:

Kuvio näyttää ihan "pitävältä" :wink:

26 on kyllä kuvaston mukaan isoin koko mutta onhan sekin jo vakiokummia isompi.

Listahinta näyttää kovahkolta,täytyy soittaa. :arrow: 570 sarja,aaaarggghhhhhhh
Kuva
maamies
4WD

Viesti Kirjoittaja maamies »

Mites on sopiiko king quadiin kendan pearklavit kokoa 27x10.00-12 ja taakse 27x12.00-12 vanteethan siinä on 12x7,5 ja 12x6,0 niin meneekö ne niille. Tekis mieli nastottaa ne vanhat niin sais vähä pitoo jääradalle. On tehty nää rengasasiatki muuten helevetin vaikeeks ku kaikissa kulkupeleissä erilaila ilmotettu koot. Menee ihan pikku pää sekasin :-k 8-[
opelman1
4WD

Viesti Kirjoittaja opelman1 »

maamies kirjoitti:Mites on sopiiko king quadiin kendan pearklavit kokoa 27x10.00-12 ja taakse 27x12.00-12 vanteethan siinä on 12x7,5 ja 12x6,0 niin meneekö ne niille. Tekis mieli nastottaa ne vanhat niin sais vähä pitoo jääradalle. On tehty nää rengasasiatki muuten helevetin vaikeeks ku kaikissa kulkupeleissä erilaila ilmotettu koot. Menee ihan pikku pää sekasin :-k 8-[

Sopii varmasti vakiovanteelle, hondassa saman levyset vanteet ja niihin ainaki passaa edellämainitun kokoinen gummi!!
Vastaa Viestiin