Moro,
Tulipa tilattua Epi Mudder kytkin setti 750 kinggiin...
Tavoitteena ei ole niinkään huippunopeus vaan rankakuormien veto ja hidan mettässä möyrintä... ja poluillaki max 50 -60 kmh...
Alla on 27" Buffalon Durot niin tuntuu alhaalla sais olla lisää voimaa...
Saapa nähdä toteutuuko... ainakin väittävät että lisää vääntöä alakierroksille..
Olisko kellää Oulun talousalueella lainata jousipuristinta jotta tuohon 2 variin saa jousen vaihettua...
Pitääkö tuon varikopan tiiviste vaihtaa aukasun yhteydessä? Millä aineella osat muuten kannattaa putsata?
Epi kytkintä kingquadiin
Re: Epi kytkintä kingquadiin
Itse sain jousen paikalleen ilman puristimia, tiivistettä en vaihtanut vaan kasasin mömmöllä
-
- 6WD
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Kytkinkittihän ei lisää vääntöä millään lailla, vaan laite pelaa ikäänkuin pienemmällä pykälällä koko ajan, eli isomman tehon alueella.
Mihin sinä oot tottunut, kun 750 tuntuu nuhaiselta 27" kumeilla
Mulla on Pollessa EPI:n big-wheel kytkinkitti 28" kumeilla, ja huomattavasti mukavampi on vetää tukkikärryä ja ajaa hitaassa maastossa, eli on ihan varmasti kannattava investointi.
Jotenkin tuntuu, että ei siihen puristinta tarvitse, ei sitä esijännitystä niin paljoa tarvi laittaa. Ite en kyllä laittas mömmöllä, koska se purku on sen jälkeen ikävämpää, vaan ihan vaikka uusi tiiviste, jos siltä tuntuu. Minä oon käyttänyt vanhaa tiivistettä neljästi jo, eikä vieläkään mene vesi varikoppaan, enkä oikein jaksa uskoa, että Suikka ois mitenkään huonompi tässä(kään) tapauksessa.
-P-
Mihin sinä oot tottunut, kun 750 tuntuu nuhaiselta 27" kumeilla

Mulla on Pollessa EPI:n big-wheel kytkinkitti 28" kumeilla, ja huomattavasti mukavampi on vetää tukkikärryä ja ajaa hitaassa maastossa, eli on ihan varmasti kannattava investointi.
Jotenkin tuntuu, että ei siihen puristinta tarvitse, ei sitä esijännitystä niin paljoa tarvi laittaa. Ite en kyllä laittas mömmöllä, koska se purku on sen jälkeen ikävämpää, vaan ihan vaikka uusi tiiviste, jos siltä tuntuu. Minä oon käyttänyt vanhaa tiivistettä neljästi jo, eikä vieläkään mene vesi varikoppaan, enkä oikein jaksa uskoa, että Suikka ois mitenkään huonompi tässä(kään) tapauksessa.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
No niin myivät mulle siitte tuon mudderin sijasta sportutility kitin 28" renkaille väkisin...
Hyvällä tuurilla viikonloppuna alle.
Sellainen juttu pohdituttaa... Että,
vaihtaisiko tuon pelkän varijousen jolloin saisi ehkä nopeamman alasvaihdon ja pitäisi pitenpään pientä välitystä päällä mutta vakio painoilla kytkentäkierrokset eivät kasvaisi... Onko tämä parempi hiipimisessä ja möyrimisessä vai muuttuuko oikeasti mikään...
Toisaalta jos painot vaihtamalla kytkentä kiekat nousee sen 400-500 rpm niin saako kuitenkin pehmeitä lähtöjä vielä? vai tuleeko ajosta repivää? kun kytkin nappaa heti kiinni ja vauhtia on enempi... Toki tietysti vakiossa samoilla kiekoilla mennäänkin jo aika vauhtia..
Vai olenko aivan väärässä?
Hyvällä tuurilla viikonloppuna alle.
Sellainen juttu pohdituttaa... Että,
vaihtaisiko tuon pelkän varijousen jolloin saisi ehkä nopeamman alasvaihdon ja pitäisi pitenpään pientä välitystä päällä mutta vakio painoilla kytkentäkierrokset eivät kasvaisi... Onko tämä parempi hiipimisessä ja möyrimisessä vai muuttuuko oikeasti mikään...
Toisaalta jos painot vaihtamalla kytkentä kiekat nousee sen 400-500 rpm niin saako kuitenkin pehmeitä lähtöjä vielä? vai tuleeko ajosta repivää? kun kytkin nappaa heti kiinni ja vauhtia on enempi... Toki tietysti vakiossa samoilla kiekoilla mennäänkin jo aika vauhtia..
Vai olenko aivan väärässä?
Ot: Mulla olisi ylimääräisenä daltonin varikitti 700:n jos joku haluaa ostaa. 

Kylläpä muuttu kinggi ihan eri peliksi kun kitti on paikallaan...
Kitti on siis sportutility joka on tarkoitettu 28"--> pyörille.
Suomessa taitavat myydä vaan alle 28" pyörille...
Nyt pystyy hiipimään hipihiljaa ja voimaa on tarjolla heti eikä viiveellä niinkuin alkuperäisessä.
kulkee hiljaa isomilla kierroksilla mutta ei haittaa voimaa onkin sitte eri tahtiin tarjolla. raskailla buffalon duroilla ei puudu enää jängässä ollenkaan.

ja se moottori jarrutus... metässä ei enää juuri jarruja tarvii...
kytkin vaihtaa viiveettä alaspäin, joten ollaan kokoajan oikealla välityksellä..
Mettä möyrintään varsin suositeltava varuste.
sisältää keltaisen jousen ja märkäkytkimen jouset sekä 22g painot.
märkäkytkimen jousia en vaihtanut koska en halunnut nostaa kytkentä kierroksia---> kytkee TOSI pehmeästi ja pystyy lukot päällää hiipimään ilman "tilanteita" vaikeassakin maastossa.
rollerin painot olikin samat 22g jotka ainakin mulla oli vakiona joten niitä ei tarvinnut vaihtaa..
ELi muut säästäkää rahaa ja ostakaa pelkkä keltainen jousi.
Jos joku haluaa taas normisetille rivakampaa lähtöä niin multa löytyy noi märkäkytkimen jouset sopuhintaan. kytkentä 1900rmp seisoo papereissa. lisäksi löytyy 22g painot. osa kingeistä on 24g painoilla... kevyemmillä painoilla saa "pienen" välityksen pysymään hieman pitempään päällä... kuitenkin vaihtaa loppuun saakka normaalisti.
Kitti on siis sportutility joka on tarkoitettu 28"--> pyörille.
Suomessa taitavat myydä vaan alle 28" pyörille...
Nyt pystyy hiipimään hipihiljaa ja voimaa on tarjolla heti eikä viiveellä niinkuin alkuperäisessä.
kulkee hiljaa isomilla kierroksilla mutta ei haittaa voimaa onkin sitte eri tahtiin tarjolla. raskailla buffalon duroilla ei puudu enää jängässä ollenkaan.

ja se moottori jarrutus... metässä ei enää juuri jarruja tarvii...
kytkin vaihtaa viiveettä alaspäin, joten ollaan kokoajan oikealla välityksellä..
Mettä möyrintään varsin suositeltava varuste.
sisältää keltaisen jousen ja märkäkytkimen jouset sekä 22g painot.
märkäkytkimen jousia en vaihtanut koska en halunnut nostaa kytkentä kierroksia---> kytkee TOSI pehmeästi ja pystyy lukot päällää hiipimään ilman "tilanteita" vaikeassakin maastossa.
rollerin painot olikin samat 22g jotka ainakin mulla oli vakiona joten niitä ei tarvinnut vaihtaa..
ELi muut säästäkää rahaa ja ostakaa pelkkä keltainen jousi.
Jos joku haluaa taas normisetille rivakampaa lähtöä niin multa löytyy noi märkäkytkimen jouset sopuhintaan. kytkentä 1900rmp seisoo papereissa. lisäksi löytyy 22g painot. osa kingeistä on 24g painoilla... kevyemmillä painoilla saa "pienen" välityksen pysymään hieman pitempään päällä... kuitenkin vaihtaa loppuun saakka normaalisti.