Suzuki LTR 450
Kyllä käytän kytkintä, eikä tuolla ole ajettu kuin kerran, puoli tuntia.
Ihan sisäänajo kyytiä eikä edes oikealla crossi radalla vaan hiekka-
montussa. Ääni on oikeasti aika pahan kuuloinen. Kuuluu ihan vierestä
katsojallekin selvästi. Mutta ainoastaan kuumana.
Ääni kuuluu samalla lailla kytkin pohjassa kuin kytkin ylhäällä.
Ihan sisäänajo kyytiä eikä edes oikealla crossi radalla vaan hiekka-
montussa. Ääni on oikeasti aika pahan kuuloinen. Kuuluu ihan vierestä
katsojallekin selvästi. Mutta ainoastaan kuumana.
Ääni kuuluu samalla lailla kytkin pohjassa kuin kytkin ylhäällä.
soitto lähimmälle susnan myyjälle/huoltoon ja kysyä mitä tehdä, jos vaikka "oikeasti" jotain on vialla, parempi niin että tarkistaa kun hajottaa turhaan.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
.
Kun pyörittää moottoria väärin päin startti rupee myös pyörimään mukana,eli kun moottoria ei jarruta eikä verätä niin startti pyörähtelee ja sieltä tulee se ääni. (ainakin lakkasi kun otti rattaan pois ja kävi kokeilemassa)
IHMEELLISTÄ Vika on tullut ihan itsestään
Noniin pääsin tänään vähän kokeilemaan ja nyt minunkin vehkeestä rupesi kuulumaan se ääni sain sen verran selville että se kuuluu startin rattaan jälkeen on jokin kytkin tai jokin sellainen en oikein tiedä mikä sen tarkoitus on.veikko1 kirjoitti:Ei häviä, mutta kun vaihtaa pienemälle (3=)2=)1) niin silloin ääni muutuu.
Kun pysähtyy niin ääni häviää hetken kuluttua. Jotenkin se liittyy vaihteistoon/kytkimeen. En tosin tiedä miten nuo löysät ketjut asiaan liityivät kun ei ole kerennyt ajamaan.
Kun pyörittää moottoria väärin päin startti rupee myös pyörimään mukana,eli kun moottoria ei jarruta eikä verätä niin startti pyörähtelee ja sieltä tulee se ääni. (ainakin lakkasi kun otti rattaan pois ja kävi kokeilemassa)
IHMEELLISTÄ Vika on tullut ihan itsestään
SUZUKI R450
Ja SUURI YLLÄTYS YLLÄTYS TÄNÄÄN,SUZUKIN MAAHANTUOJA EI ANNA 2V TAKUUTA "CROSSI" LTR450-LAITTEELLE , NÄIN SANOIVAT KUN YRITIN TAKALINKKUA TAKUUSEEN KORJATA, HUOMENNA OLEN KULUTTAJA-ASIAMIEHEEN YHTEYDESSÄ ASIASTA JOS TAKUU ASIAT EI OLE NIINKUIN MAINOSTAVAT NIIN PITÄÄ SITTEN YRITTÄÄ PERUA MOLEMMAT KAUPAT TAI JOTAIN ...PERHONEN
KATSOTAAN MITEN KÄY
KATSOTAAN MITEN KÄY
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Sinänsä ei mikään suuri yllätys. Sama koskee myös Hondalla eli 4 vuoden takuu ei koska TRX450R/ER:ää, mutta siitä on toki nettisivuillakin maininta.Solaris kirjoitti:Ja SUURI YLLÄTYS YLLÄTYS TÄNÄÄN,SUZUKIN MAAHANTUOJA EI ANNA 2V TAKUUTA "CROSSI" LTR450-LAITTEELLE , NÄIN SANOIVAT KUN YRITIN TAKALINKKUA TAKUUSEEN KORJATA, HUOMENNA OLEN KULUTTAJA-ASIAMIEHEEN YHTEYDESSÄ ASIASTA JOS TAKUU ASIAT EI OLE NIINKUIN MAINOSTAVAT NIIN PITÄÄ SITTEN YRITTÄÄ PERUA MOLEMMAT KAUPAT TAI JOTAIN ...PERHONEN
KATSOTAAN MITEN KÄY
Crossipyörillekin on turha takuuta hakea, jos ei ole ilmiselvä juttu joka ei voi hajota esim. rasituksesta.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
niin, laite vaan myyty että siinä 2v takuut ja eikä mainintaa suzukifinlandin sivuilla ettei takuu koske sitä.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Varmasti se takuu on voimassa jos 2 vuoden takuulla on myyty, mutta on eri asia mitä takuun piiriin voi laittaa. Eli jos tuo vika on ollut uutena, ei ongelmaa ole vaan homma varmasti korjataan. Jos taas vika on tullut käytön johdosta, vikaa harvemmin korjataan ainakaan kokonaan takuuseen. Jotenkin vaan tuntuu että Suzukissa on noita rungon heikkouksia ollut turhan paljon keskimääräiseen nähden, joten enemmän kohdistaisin tuon tuotevastuun piiriin kuin takuuseen.Solaris kirjoitti:niin, laite vaan myyty että siinä 2v takuut ja eikä mainintaa suzukifinlandin sivuilla ettei takuu koske sitä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
juu, hitsisaumasta revennyt toinen puoli ja toinen sitten "muuten" vaan, mutta selvitellaan mutta ketutus on kova nyt
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Ai jakari meinaat sitä "bendix-laitetta" eli joka sallii pyöriä toiseen suuntaan mutta ei toiseen? Onko iso homma purkaa näkyviin?
Solaris eikö tuossa ole sanottu aika selvästi että runkovika on valmistus vika ja kuuluu takuun piikkiin: http://www.postnetlnc.com/LTR450/Recall.pdf
Oliko sulla tehty tuo hitsaus? Mistä kohdasta repesi, oliko just tuollei kun kuvassa?
Solaris eikö tuossa ole sanottu aika selvästi että runkovika on valmistus vika ja kuuluu takuun piikkiin: http://www.postnetlnc.com/LTR450/Recall.pdf
Oliko sulla tehty tuo hitsaus? Mistä kohdasta repesi, oliko just tuollei kun kuvassa?
[quote="veikko1"]Ai jakari meinaat sitä "bendix-laitetta" eli joka sallii pyöriä toiseen suuntaan mutta ei toiseen? Onko iso homma purkaa näkyviin?
Ei ole vaikee avata .Kolme ruuvia auki ja sitteen tarkasti vetää kantta ulospäin TARKASTI että aksilan päittäys rikat ja puslat ei putoa öljytilaan. Sitten tuli vähän isompi homma ettiä niitä rikkoja öljytilasta.
Ei ole vaikee avata .Kolme ruuvia auki ja sitteen tarkasti vetää kantta ulospäin TARKASTI että aksilan päittäys rikat ja puslat ei putoa öljytilaan. Sitten tuli vähän isompi homma ettiä niitä rikkoja öljytilasta.
SUZUKI R450
Onko sulla takuukäsikirjaa Suzukiin? Yamahallakin ne ensiksi sanoi, että crossimönkkärissä ei ole takuuta, mutta näytin niille takuu käsikirja jossa sanotaan ihan selvällä suomenkielellä sport ATV:n takuuksi 1 vuosi (14kk)Solaris kirjoitti:niin, laite vaan myyty että siinä 2v takuut ja eikä mainintaa suzukifinlandin sivuilla ettei takuu koske sitä.

Niin, ei koske kilpailukäyttöä. Jylhän nimi valitettavasti löytyy kisalistoilta.Reima kirjoitti:Onko sulla takuukäsikirjaa Suzukiin? Yamahallakin ne ensiksi sanoi, että crossimönkkärissä ei ole takuuta, mutta näytin niille takuu käsikirja jossa sanotaan ihan selvällä suomenkielellä sport ATV:n takuuksi 1 vuosi (14kk)Solaris kirjoitti:niin, laite vaan myyty että siinä 2v takuut ja eikä mainintaa suzukifinlandin sivuilla ettei takuu koske sitä.. Ei tunti- eikä kilometrirajoitusta. Takuu ei koske kilpailukäyttöä.
Mutta oli kisakäytössä tai ei, jotkut asiat vaan täytyy valmistajan myöntää omiksi virheikseen. Varsinkin kun tuosta on recall, jos paikka oli siis sama.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
No niin nyt on tarkistettu sieltä startin puolelta. Se on se bendix siellä vauhtipyörän alla olikohan kuudella m6 kuusiokololla kiinni, jenkki foorumilla pojat kertoili että nuo kuusikolot joskus pääsee löystymään ja parhaassa tapauksessa rikkoo staatorin ja ehkä antaa ääntä.
Mulla ei ollut löysällä, se osa mikä on siinä "kolmen ruuvin kopan"
alla on ilmeisesti jonkinlainen kytkin??
Sitten avasin kytkimen puolen, siellä oli tasapaino akselin mutteri ihan
sormi tiukuudessa tai ainakin todella löysässä. Otin kummatkin auki ja
loctite väliin.(tasapainoakseli ja kampiakselin mutteri; huom kampiakselimutteri on vasenkätinen)
En sitten tiedä että tuliko ääni siitä tasapainoakselilta??
Mahdollisena äänen aiheuttjana voisi pitää kytkinkorin jousia, jotka ovat
tosi väljiä pesäänsä.(Rakotulkilla mitattuna 1mm välys)
Kun otaa korin käteen ja ravistaa niin jouset vaan helisee, mun mielestä
ääni voisi hyvinkin tulla tuosta????
Ihmetytää kyllä että miten tuo on mahdollista kun ajettu vain puoli tuntia
koko väkkärallä!!!???
Ootko jakari tehnyt tuon hitsauksen mille oli linkki tuossa ylempänä?
Mulla ei ollut löysällä, se osa mikä on siinä "kolmen ruuvin kopan"
alla on ilmeisesti jonkinlainen kytkin??
Sitten avasin kytkimen puolen, siellä oli tasapaino akselin mutteri ihan
sormi tiukuudessa tai ainakin todella löysässä. Otin kummatkin auki ja
loctite väliin.(tasapainoakseli ja kampiakselin mutteri; huom kampiakselimutteri on vasenkätinen)
En sitten tiedä että tuliko ääni siitä tasapainoakselilta??
Mahdollisena äänen aiheuttjana voisi pitää kytkinkorin jousia, jotka ovat
tosi väljiä pesäänsä.(Rakotulkilla mitattuna 1mm välys)
Kun otaa korin käteen ja ravistaa niin jouset vaan helisee, mun mielestä
ääni voisi hyvinkin tulla tuosta????
Ihmetytää kyllä että miten tuo on mahdollista kun ajettu vain puoli tuntia
koko väkkärallä!!!???
Ootko jakari tehnyt tuon hitsauksen mille oli linkki tuossa ylempänä?
Otanpa tänään selvää mitä minun vehkeeni on syönyt eli avaan molemmat posket niin voin verrata onko mulla jotain noista vioista.veikko1 kirjoitti:No niin nyt on tarkistettu sieltä startin puolelta. Se on se bendix siellä vauhtipyörän alla olikohan kuudella m6 kuusiokololla kiinni, jenkki foorumilla pojat kertoili että nuo kuusikolot joskus pääsee löystymään ja parhaassa tapauksessa rikkoo staatorin ja ehkä antaa ääntä.
Mulla ei ollut löysällä, se osa mikä on siinä "kolmen ruuvin kopan"
alla on ilmeisesti jonkinlainen kytkin??
Sitten avasin kytkimen puolen, siellä oli tasapaino akselin mutteri ihan
sormi tiukuudessa tai ainakin todella löysässä. Otin kummatkin auki ja
loctite väliin.(tasapainoakseli ja kampiakselin mutteri; huom kampiakselimutteri on vasenkätinen)
En sitten tiedä että tuliko ääni siitä tasapainoakselilta??
Mahdollisena äänen aiheuttjana voisi pitää kytkinkorin jousia, jotka ovat
tosi väljiä pesäänsä.(Rakotulkilla mitattuna 1mm välys)
Kun otaa korin käteen ja ravistaa niin jouset vaan helisee, mun mielestä
ääni voisi hyvinkin tulla tuosta????
Ihmetytää kyllä että miten tuo on mahdollista kun ajettu vain puoli tuntia
koko väkkärallä!!!???
Ootko jakari tehnyt tuon hitsauksen mille oli linkki tuossa ylempänä?
Ostaessani pelin niin oli hitsattu jo noi kyseiset paikat, ei kylläkään mitenkään siististi, mun vehe ei ole revennyt vielä mistään.
Ehkä ei vielä tarpeeksi vauhtia
SUZUKI R450