King quadin tuntemuksia

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
2170
2WD

Viesti Kirjoittaja 2170 »

Nyt se tuli!!! Hieno vehje. Vaikka sisäänajo menossa... tuntuu tehoja olevan. Onneksi otin kingin enkä eigeriä...
Rune74
3WD

Viesti Kirjoittaja Rune74 »

Onnex olokoon, teit elämäs valinnan eikä varmaan tartte katua, ei oo ainakaan mun tarvinnu. :lol: :lol: :lol:
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
Rune74
3WD

Niin ja hyvä et saadaan lisää suzuki jengii ja varsinki kingii. :lol: :lol:
jaska
6WD

Viesti Kirjoittaja jaska »

nyt sain susukini huollosta :lol: aika tyyris on 2000km huolto, se variaattorin remmin hinta on 175€ :shock: taitaa olla ihan normaali hintanen remmi jos vertaa muihinki merkkeihin.
ei kylläkään ollu vanaha remmi kulunu yhtään, nukka oli vaan lähteny pois ku vertas uuteen, joten tuo remmin vaihto on nyt hätävarielun liiottelua.
huoltomiehen kans sovittiin että seuraavaa remmiä ei aivan heti vaiheta, joskus tuola 6000 km kohilla, jos sittekään.
Mutta ompahan nyt ainaki huollot tehty kunnolla ja seuraavaksi on ohojelmasa pelekkää pärinää 8)
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Sitä vanhaa remmiä ei sitten kannata heittää pois. Oliko alkuperäisen kanssa mitään ongelmia? Jos ei ollut niin voit käyttää sitä sitten kun nyt uusi remmi on kulunut. Kauan sait odotella remmiä. Pystyykö sitä vaihtaa ihan kotona kotikonstein? Ainakin aika kallis on, onkos se joku erikoisvahvistettu tai jotain? Kelkoissa on paljon halvemmat. Toki jos etsimällä etsii kaikkein parasta ja kalleinta remmiä niin menee sinne jonnekin 150e paikkeile. Tosin sillä ajetaankin yleensä seuraavat 3-5 vuotta rauhallisessa käytössä enemmänkin.
jaska
6WD

vanaha remmi on tallesa ja se käy tosi hyvin vara remmiksi. tämän alakuperäsen remmin kans ei ollu minkään laisia ongelmia, mutta kun huoltotaulukosa luki että remmi on vaihettava nii tämän ensimmäisen kerran se vaihettiin. remmin tuleminen kesti kyllä kauvon, ainaki sen 3 viikkua :(
remmi tuli japanista saksan varastoon josta se sitte laitettiin tänne suomeen. tosin tuli siinä näitä muitakin varaosia ym samalla kertaa sinne saksan varastoon, (suzukin varaosista huolehtiva henkilö kertoi) joten ei varmaan ennään tarvi viikko tolokulla ootella.
ei mun mielestä sitä remmiä oo vahavistettu mitenkään, näytti ihan normaalilta remmiltä.
sitä en tiiä saako remmiä vaihettua kotikonstein ko ei oo tuota remottimiehen vikkaa siunaantunu yhtään.
teetän kaikki huollot ym. ammattimiehellä, se tullee palio halavemmaksi mitä ihte alaksin aukoon ja koriaan nuita vehkeitä jonka jäläkeen sais viiä romut ammattimiehelle :lol:
Rune74
3WD

Olihan se melko kallis, mut elämä on. :lol: :lol:
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Rune74 kirjoitti:Olihan se melko kallis, mut elämä on. :lol: :lol:
En malta olla ihmettelemättä tuota remmin vaihtoa.Suizan kytkin systeemin idea on että remmin kuluminen saadaan minimoitua ja sitten se täysin virheetön remmi täytyy vaihtaa jo 2000km jälkeen.Yleensä kelkkoihinkin annetaan joku kuluneisuuden raja jolloin vaihto on aiheellinen.Yammun ja Pollen hihnoille ei ole mitään vaihtoaikaa vaan hihna vaihdetaan kun käyttövirhe vahingoittaa tai hihna yksinkertaisesti kuluu liian kapeaksi.Onkohan tuossa Suzukin tapauksessa tapahtunut jokin käännösvirhe kun tuota remmiä vaihdetaan,eikä mitata. :roll: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Rune74
3WD

Mun täytyy vähän tiedustella asiaa sit kun tuo 2000 km alkaa lähestyä.
jaska
6WD

atc/v-81 kirjoitti:
Rune74 kirjoitti:Olihan se melko kallis, mut elämä on. :lol: :lol:
En malta olla ihmettelemättä tuota remmin vaihtoa.Suizan kytkin systeemin idea on että remmin kuluminen saadaan minimoitua ja sitten se täysin virheetön remmi täytyy vaihtaa jo 2000km jälkeen.Yleensä kelkkoihinkin annetaan joku kuluneisuuden raja jolloin vaihto on aiheellinen.Yammun ja Pollen hihnoille ei ole mitään vaihtoaikaa vaan hihna vaihdetaan kun käyttövirhe vahingoittaa tai hihna yksinkertaisesti kuluu liian kapeaksi.Onkohan tuossa Suzukin tapauksessa tapahtunut jokin käännösvirhe kun tuota remmiä vaihdetaan,eikä mitata. :roll: :wink:
en tiiä, hullulta kyllä tuntuu kun kahtoo sitä vanahaa remmiä. no eipähän tarvi nyt ainakaan remmejen kans tapella, sitte ku tämä nykynen remmi kulluu tarpeeksi nii pittää laittaa tämä vanaha remmi takasi. :lol:
Rune74
3WD

Mä voisin varmaan huoletta ajaa 3000-4000 km ennen ku vaihtaa.
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Rune74 kirjoitti:Mä voisin varmaan huoletta ajaa 3000-4000 km ennen ku vaihtaa.
Mä uskon että voit ajaa enemmänkin. Vaihda remmin vasta kun alkaa jo huomaamaan että liian kapeeksi meni, tai remmi sutii tai jotain. Ja sitten vaihdat kiinni takaisin vanhan remmin. Minä uskon että toi on vaan suomennettu väärin toi ohjekirja. Oli varmaan tarkoitus kiroittaa että remmin tarkastus 2000 välein ja vaihto, mikäli remmi sitä vaatii. Onkos tossa remmi+keskipakokytkin kuten skoottereissakin? Vai löysä remmi kuten kelkoissa? Jos se on tollanen tiukka keskipakokyskimella varustettu, niin mä sanon että se on ikuinen...
jaska
6WD

nämä nykyajan mönkiät on tieten tehty jolilleki Pesän hinteille jokka nappaskengät jalasa kulukee asfalttiteitä pitkin trendikahaviloisa... se on taas nivelen suojakumi eestä hajalla!!! kerpele, minkähän nuihin keksis ettei nuo koko ajan hajua?? rupiaa jo pikku hiliaa loppuun huumorintaju. yhen reissuhan tuo kesti huollon jäläkeen tehä!

hyvästi selevä viikonloppu
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

johan sulla on sonta säkä kokoajan....tee suojat niille.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
2170
2WD

Viesti Kirjoittaja 2170 »

Millä säädöillä olette pitäneet iskareita?
Vastaa Viestiin