SUZUKI EIGER

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
kaiveri
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Syys 2004 09:49

ei kyllä

Viesti Kirjoittaja kaiveri »

ole eigerissä tasuspyörästönlukkoa.
Viimeksi muokannut kaiveri, 28 Helmi 2007 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Edelleen veikkaan sitä kitkalukkoa

http://www.suzukicycles.com/Products/LT ... fault.aspx

Lainaus tekstistä:

*Torque-sensing limited-slip front differential provides maximum traction and light steering in tight turns

Purkukuvassa ei ole purettuna tasauspyörästöä, että oikein näkis sisälle.
Eigerin omistajat nostaa etufillarit ylös ja pyörittää pyöria vastakkain.
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, pitää vetää sanat takaisin. Se on samanalainen vipu kuin Arctic Cateissa, mutta kytkee ainoastaan 2wd ja 4wd:n välillä.

Lukon toimintatavasta ei ole tietoa mutta jokin lukko siellä näyttäisi räjäytyskuvan perusteella olevan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kaiveri
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Syys 2004 09:49

JUU EI

Viesti Kirjoittaja kaiveri »

se mitä edellä sanoin on hopö höpöä. on eikerissä kitkalukko ei kylläkään mikään hirveän tiukka. pahassa paikassa kyllä luistaa. olen ajanut omallani vajaa 2000 ja ollut siinä uskossa ettei lukkoa ole.äsken tosiaan menin ulos ja nostin etupään ilmaan ja pyöritin pyörää ja kas, toinen pyörä pyöri samaan suuntaan. neliveto ei tietenkään ollut kytkettynä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kytke neliveto päälle ja pyöräytä rengasta uudestaan niin huomaat kuinka paljon kitkalukko pitää kiinni :wink:
Kylätason mönkijäkuski
kaiveri
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Syys 2004 09:49

EIKÖ

Viesti Kirjoittaja kaiveri »

lukon kireyden voi todeta myös neliveto auki .pyörittämällä pyöriä eri suuntaan.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

KingQuadissa ( 700 ) on myös kitkalukko ja kytkettävä 100% lukko.
Hitaassa möyrimisessä kitkalukko ei auta, mutta kun vauhtia on ja pyörä lyö kunnolla tyhjää, niin yleensä esim hankeen ajaessa tyhjää lyö 4 fillaria ilman kytkettävääkin lukkoa.
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Avatar
Mäxä
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Paikkakunta: Röllimetsä

Viesti Kirjoittaja Mäxä »

Hep!
Uusi Eiger-kuski ilmoittautuu ryhmään Tampere-Nokia välillä... 8)
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Avatar
PrebenElkjaer#10
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
Mönkijä:: Eiger
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PrebenElkjaer#10 »

Mäxä kirjoitti:Hep!
Uusi Eiger-kuski ilmoittautuu ryhmään Tampere-Nokia välillä... 8)
Hyvä luotettava valinta.
Mulla ei ole yli puoleentoistavuoteen vielä yhtään isompaa vikaa.
Suorituskyky riittää, jos maavara (lue: kantopituus) riittää, taatusti toimiva peli :o

Olen raahannut tukkeja hakkuulta nyt pari viikkoa kärryllä oikein tosissaan, ja hienosti kone on toiminut. Toiselle aukolle ajoin parissa erässä kuusen ja männyn taimeja kärrillä läpi pahan märän ja laikutetun + nykyvehkeillä pirunsyvästi ojitetun vanhemman aukon taakse. Ensinnäkin kärry on onnistunut loistavasti, ja toiseksi EIGER menee mitä ihmeellisimmistä paikoista kunhan uskaltaa käyttää kaasua tiukemmissakin kohdissa. Pohjapanssari on kovamuovista, mutta strategisesti hyvin muotoiltu, koska kone menee kuin kelkka pahimpien kantojen yli ilman eri aisojen jne. tökkimisiä. Eipä voi valittaa. Bensaa menee noin 10litraa/100km ajossa(raskastyö/soratie).
Laite on pelannut hienosti, painopiste on sopivalla korkuudella -->ja toi kärri tulee hyvin perässä. Isoinkin hirvi tulee helposti pahastakin puskikosta vetämällä (pulkka hirven nokan alla autta).
Yksi todella paha este on SUZUKIN ostajille.
--> JÄLLEENMYYNTI on järjestetty K-rautakauppoihin, mutta yhtään mitään he ei laitteista tiedä, ja TAKUUHUOLTOA ei löydy juurikaan mistään.
Viimeksi muokannut PrebenElkjaer#10, 17 Elo 2007 22:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
Avatar
Mäxä
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Paikkakunta: Röllimetsä

Viesti Kirjoittaja Mäxä »

Onkos tällä porukalla kellään Kendan BearClaw -gummeja alla, ja jos on niin mitä kokoa saa vielä toimimaan/pyörimään, siis orggisvanteelle..? :shock:

Nykyiset orggis-gummit nastoitin heti uutena eikä talvella tarvinnut ketjuja lainkaan mutt nyt kun on kesä ja kärpäsiä, mieli halajaa "ihan oikeita" maastorenkaita, samalla maavaraa nostaen...
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Taitaa olla hyvä peli, kannattaako ostaa Suzuki Eiger?
Mites Suzukin varaosapalvelu pelaa Yamahalla on ainakin aika kohillaan palvelu.

T:Jappa
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Sain tarjouksen 2006 mallin variaattori eigeristä ajettu muutama sata kilsa lumilevyllä ja vinssillä 5200e. Oisko hintansa arvoinen? Siisti peli kuin uusi.

Jappa
Avatar
PrebenElkjaer#10
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
Mönkijä:: Eiger
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PrebenElkjaer#10 »

Jappa kirjoitti:Sain tarjouksen 2006 mallin variaattori eigeristä ajettu muutama sata kilsa lumilevyllä ja vinssillä 5200e. Oisko hintansa arvoinen? Siisti peli kuin uusi.
Jappa
Ei ole ollut kyllä valittamista.
On pelannut ja hevoset riittää.
Käytän lähes pelkästään metsäajossa.
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
kimble
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Elo 2007 18:35
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja kimble »

no nyt on täälläkin uudenkarhea eigeri alla,ajokokemusta hommataan enempi huomisesta alkaen 8)
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Ei muutakuin kovaa ajoa ja ajo kokemuksia tänne...
Vastaa Viestiin