rengas asiaa
On tullut kokeiltua monia renkaita kun on kolmas kunkku menossa ja kaikkiin on isot pyörät vaihdettu:
- Ekassa oli ITP 27:t. Tosi jäykkärunkoiset, ilmaa ei tarvi ollenkaan. Kylmässä ja marässä ei pitoa kovalla pohjalla. Pehmeällä pinnalla ok. Jos mönkkäri seisoo päivän muuttuvat nelikulmaiseksi ja ravistavat reippaasti. Pyöristyvät kylmällä vasta vartin ajon jälkeen.
- Tokassa oli Kendat 27:t. Paljon paremmat. Pehmeämpi runko, aika hyvä pito myös kylmällä ja märällä. Pystyy myös kaahaamaan. Hyvät renkaat.
- Kolmannessa AMS 28:t. Vielä paljon pehmeämmät rungoltaan. Törkeä pito talvella ja märillä kallioilla, hyvät myös pehmeällä. Rento runkorakenne ja 28" koko tekevät kaahaamiseta mielenkiintoista, yli 80kmh vahdissa vähän hirvittää. Möyrimisessä kuitenkin ylivoimainen.
http://www.monkkarit.fi/t_4_te_9AMS.html
- Kolmannessa myös Bridgestone 26:t. Todella tukeva rengas, ei hyvä märällä kivellä. Sika leveät mitoista huolimatta 26X12X12 ja 26X10X12.
leveämmät kuin "samanlevyiset" Kendat. Karkea kuvio ja leveys jeesaavat pemeässä. Kaahaamisessa tosi hyvät, isommasta koosta huolimatta tukevampi meno kuin vakioilla.
Renkaan valinta on tapeesta kiinni.
- 26 tuumaiset jäykkärunkoiset vauhdikkaaseen ajoon.
- 27 tuumaisilla vauhdit alkavat jo hirvittää mutta möyriminen helpottuu paljon.
- 28 tuumaislla kaahaaminen ei ole enää kivaa mutta möyrimiskisoissa "must". Kymmenen tunnin yhtämittaisen ajon jälkeen osaa arvostaa sitä että osa vinssauspaikoista menee ihan ajamalla ja helpointa reittiä ei tartte miettiä ja etsiä koko ajan.
- Ekassa oli ITP 27:t. Tosi jäykkärunkoiset, ilmaa ei tarvi ollenkaan. Kylmässä ja marässä ei pitoa kovalla pohjalla. Pehmeällä pinnalla ok. Jos mönkkäri seisoo päivän muuttuvat nelikulmaiseksi ja ravistavat reippaasti. Pyöristyvät kylmällä vasta vartin ajon jälkeen.
- Tokassa oli Kendat 27:t. Paljon paremmat. Pehmeämpi runko, aika hyvä pito myös kylmällä ja märällä. Pystyy myös kaahaamaan. Hyvät renkaat.
- Kolmannessa AMS 28:t. Vielä paljon pehmeämmät rungoltaan. Törkeä pito talvella ja märillä kallioilla, hyvät myös pehmeällä. Rento runkorakenne ja 28" koko tekevät kaahaamiseta mielenkiintoista, yli 80kmh vahdissa vähän hirvittää. Möyrimisessä kuitenkin ylivoimainen.
http://www.monkkarit.fi/t_4_te_9AMS.html
- Kolmannessa myös Bridgestone 26:t. Todella tukeva rengas, ei hyvä märällä kivellä. Sika leveät mitoista huolimatta 26X12X12 ja 26X10X12.
leveämmät kuin "samanlevyiset" Kendat. Karkea kuvio ja leveys jeesaavat pemeässä. Kaahaamisessa tosi hyvät, isommasta koosta huolimatta tukevampi meno kuin vakioilla.
Renkaan valinta on tapeesta kiinni.
- 26 tuumaiset jäykkärunkoiset vauhdikkaaseen ajoon.
- 27 tuumaisilla vauhdit alkavat jo hirvittää mutta möyriminen helpottuu paljon.
- 28 tuumaislla kaahaaminen ei ole enää kivaa mutta möyrimiskisoissa "must". Kymmenen tunnin yhtämittaisen ajon jälkeen osaa arvostaa sitä että osa vinssauspaikoista menee ihan ajamalla ja helpointa reittiä ei tartte miettiä ja etsiä koko ajan.
KVF750
Kun näin ton Roosa999:n hondan => http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 9&start=15
niin pakkohan se oli hommata itellekkin sellaset suitzaan
Vanteethan on Douglas Rattle Snake 12x7 mustilla koristeilla
Ja renkaiksi hommasin Interco Swamp Lite eteen 27x10x12 ja taakse 27x12x12 hyvin pyörii ja pitää.


niin pakkohan se oli hommata itellekkin sellaset suitzaan

Vanteethan on Douglas Rattle Snake 12x7 mustilla koristeilla
Ja renkaiksi hommasin Interco Swamp Lite eteen 27x10x12 ja taakse 27x12x12 hyvin pyörii ja pitää.


- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kalajoen Kumikorjaamohan niitä kauppaa. Hinta pitää kysyä sieltä...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Joo tuoltahan ne tuli hommattua=>http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi/
Oli viimeinen satsi noilla douglasin vanteilla, mut eiköhän niitä lisää saa... selviää nopeiten toikin asia kun soitat sinne.
Oli viimeinen satsi noilla douglasin vanteilla, mut eiköhän niitä lisää saa... selviää nopeiten toikin asia kun soitat sinne.
-
- 6WD
- Viestit: 565
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
- Mönkijä:: Dinli 904
- Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi
Minkäs laiset täs King Quad Suzukis on noi off setit? Tietäs vaan minkälaista levitystä hakee. Orginaali vanteita kun joutuu levittään enemmän kuin 5mm puoleensä. Ottaa toiselta puolelta kiinni muovisuojaan. Nyt kun on noi 5mm levitykset ei tahdo enään pultit riittää. Siltikin raapii viellä vähän sitä muovii.
Joopa joo renkaistahan se paljolti on kiinni. Itsellä nyt kuitenkin on Duron Buffalot. Nuo ainakin ottaa edessä kiinni siihen mustaan muoviseen / kumiseen suojaan.

Joopa joo renkaistahan se paljolti on kiinni. Itsellä nyt kuitenkin on Duron Buffalot. Nuo ainakin ottaa edessä kiinni siihen mustaan muoviseen / kumiseen suojaan.

Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
En tiedä noista off seteistä, soitin kalajoelle ja kerroin mihin laitteeseen tulee, ne kyllä tiesi mitä off settiä pitää olla missäkin.Heze.R kirjoitti:Minkäs laiset täs King Quad Suzukis on noi off setit? Tietäs vaan minkälaista levitystä hakee. Orginaali vanteita kun joutuu levittään enemmän kuin 5mm puoleensä. Ottaa toiselta puolelta kiinni muovisuojaan. Nyt kun on noi 5mm levitykset ei tahdo enään pultit riittää. Siltikin raapii viellä vähän sitä muovii.![]()
Joopa joo renkaistahan se paljolti on kiinni. Itsellä nyt kuitenkin on Duron Buffalot. Nuo ainakin ottaa edessä kiinni siihen mustaan muoviseen / kumiseen suojaan.
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Muistelin että 5+2 edessä ja takana ainakin markkinoilla olevissa vanteissa ja nycrosatv sivut vahvisti sen.Suomentakaa joku selitys mitoista ja mittaus tavasta, mä en jaksaHeze.R kirjoitti:Minkäs laiset täs King Quad Suzukis on noi off setit? Tietäs vaan minkälaista levitystä hakee. Orginaali vanteita kun joutuu levittään enemmän kuin 5mm puoleensä. Ottaa toiselta puolelta kiinni muovisuojaan.

Wheel offset
Some manufacturers display a wheel size, pattern and offset like this 12x7 4/110 (5+2). 12 means 12" diameter, 4/110 means 4 bolts, 110mm bolt circle, 5+2 means a 7 inch wide wheel with the outer bead 5 inches outside the centerline, and the inner bead 2 inches inside the centerline. Offsets are also listed like this +10mm (hub face is 10mm outside wheel centerline, which is shallower) or -47mm (hub face is 47mm inside of wheel centerline, which means it is deeper).
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
buffoloista
itella on itp pelti vanteet ja duron buffalot 27 x 10 r12. mahtuu pyöriin ja pito on hyvä. ainut huono puoli kyseisissä renkaissa on paino lähtee sukin räväkkyys pois, tarkoitus on koittaa variaattori kittiä kun vaan saa hommatuksi. koneen paino vinssin kanssa vakiokumeilla 305kg ja laitoin vanteet ja renkat niin paino nousi 365kg, vähän liikaa. muuten on hyvät renkaat ja onhan paino nyt okeassa paikassa.....
polle 800