SUZUKI EIGER
- Mäxä
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
- Paikkakunta: Röllimetsä
Moro nääs!GLX kirjoitti:Mulla oli Eigerissä mustat takalikasuojat ostaessa paikoillaan, samoin peruutus valo, mikä on kohtuu tehokaskin...
Omastani hajosi tuo suht tehokas peruutusvalo, taisi vetokuula rikkoa kun hypyssä pohjasi. Nyttemmin asennettuna 2 x 21W valaisimet, täytynee ottaa kuva kun palaa ensihuollosta...

Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Tervetuloa tosiaan vaan GLX:kin, siitä se vain Eiger-omistajien joukkokin täällä kasvaa pikkuhiljaa!
Sinulla on varmaan sitten ollut valo ihan eri paikassa, ei kyllä tuohon liikkeessä näkemääni valoon mitenkään pysty vetokuula osumaan! (Kiinni keskilinjan vasemmalla puolella, ylhäällä tarakassa.) Taitaa olla tämä peruutusvalo jokin maahantuojan(?) lisäämä varuste kuten nuo lokarinjatkeetkin? Kummastakaan kun ei löydy mitään mainintaa tai kuvaa laitteen ohjekirjasta (esim. polttimoluettelosta) tai esim. Alpha Sportsin räjäytyskuvista.
Mäxä kirjoitti:Omastani hajosi tuo suht tehokas peruutusvalo, taisi vetokuula rikkoa kun hypyssä pohjasi.

*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
- Mäxä
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
- Paikkakunta: Röllimetsä
Joup, eli mulla se valo oli säilytysboxin pohjassa ja ainakin asennettu siten ett vois olla ihan orggis asennus. Toisaalta, oon ihmetellytkin mitkä ne kiinnityskohdat takaritsin vasemmassa takakulmassa on, nyt sitten selvisi sekin...Johnnie kirjoitti:Sinulla on varmaan sitten ollut valo ihan eri paikassa...

Tuossa aiemmin oon koittanut kyselläkin, tuloksetta, ett onko joku laittanut Eigeriin 27" renkuloita alle, eli mahtuuko vielä toimimaan? Nykyiset orggis-gummit kun on niin hyvin nastoitettu ettei raaski vielä poiskaan vaihtaa mutt kunhan kulahtavat niin voisi hankkia hieman korkeampaa alle...

Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Viestit: 50
- Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
1) Ei tullut takalokarijatkeitaJohnnie kirjoitti: 1) Tuliko teillä Eigerin mukana pitkät, erikseen kiinnitetyt, mustat takalokarin jatkeet, jotka näyttävät puuttuvan monista kuvien perusteella, kuten tästä?
2) Tuossa ei myöskään ole ole peruutusvaloa vaikka kuvassa on 2006 tai 2007 malli (omaani molemmat ovat tulossa). Ovatkohan lisälokarit liian pitkät maastossa? Ainakin rumentavat perää mielestäni, näkyvät paremmin tässä mainosvideon Eigerissä, jossa tosin on myös vilkut. Onneksi olivat muistaakseni ruuveilla kiinni.
Jos joku laitteen äärellä oleva viitsisi mitata etu- ja takatavaratelineen leveyden ja pituuden, olisin kiitollinen! Pitäisi hankkia laatikoita, mutta mitat puuttuvat.
2) Ei peruutusvaloakaan, ei tosin ole vilkkujakaan jne.
3) Takavalo takana ylhäällä takatelineen ja boxin välissä
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
- Mäxä
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
- Paikkakunta: Röllimetsä
Jossain täällä aiemmin kirjoittelinkin että omaan Eigeriini asensin sekä peilit että vilkut vaikka tieliikennemalli ei olekaan. On vaan tuolla maakunnassa mukavampi kulkea kyläteitä pitkin kun näkee/pystyy huomioimaan takanatulijatkin ja ilmoittaa kääntymisaikeensa muillekin. Oma oletukseni on se että tuskin virkavaltakaan vastaantullessaan kovin kovalla kädellä tai hanakasti puuttuukohtuulliseen tielläliikkumiseen kun ajopeli on asiallisin laittein varustettu. Ja jos poliisi kerran vuodessa peräkylille eksyy, luulenpa että heillä on oikeasti jotain tärkeää toimitettavaa tuolla eikä vain ole tulleet toteamaan että tiellä menee vakuutettuja mönkijöitä jotka eivät ole rekisterissä. Tämä on siis vain oma näkemykseni Pirkanmaan takametsissä...
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
- Mäxä
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
- Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
- Paikkakunta: Röllimetsä
No PRKL! Nyt vasta hokasin miks Eigerissä on äänimerkki. No tietysti siksi ett se ilmoittaa koska kuski on pudonnut
http://www.youtube.com/watch?v=UiIGFUgvfzs

http://www.youtube.com/watch?v=UiIGFUgvfzs
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Mun KQ ilmoitti uutena aina kun oli ajanut syvästä vesi lammikosta. Jäi päälle niin kauaksi aikaa, kunnes puristi äänimekkiä sormin läjään. Sekin on kyllä nyt koulutettu, ettei enää ilmoittele lammikoista. (korjaantui itsestään)Mäxä kirjoitti:No PRKL! Nyt vasta hokasin miks Eigerissä on äänimerkki. No tietysti siksi ett se ilmoittaa koska kuski on pudonnut![]()
http://www.youtube.com/watch?v=UiIGFUgvfzs

Tilasin korjausoppaan tuolta ja se tuli ilman mitään ongelmia.Haynes tai Clymer -korjausopasta ei taida vehkeelle olla, oletteko hankkineet Suzukin oman korjausoppaan?
Venttiileissä taisi olla palasäätö?
Venttiileissä ei ole palasäätöä vaan tavallinen säätöruuvi/lukitusmutterisäätö (ainakin -06 mallissa). Venttiilien säätö ei ole mikään vaikea homma, mutta bensatankki/kate pitää purkaa pois ja moottorin yläkiinnike irroittaa, ennen kuin pääsee avaamaan venttiilikopat.
Tarkoitat ilmeisesti niitä tarkistusluukkuja, eli koko koppaa ei tarvitse irrottaa? Joskushan kopan irrottamisella saa paremmat työskentelyolot (mahtuu ja näkee paremmin), mutta ilmeisesti luukun kauttakin tässä onnistuu?JAS kirjoitti:ja moottorin yläkiinnike irroittaa, ennen kuin pääsee avaamaan venttiilikopat.
---
Suzuki on julkaissut uuden 2008 ATV-hinnaston.
Eigerin hinta putosi reilusti (suluissa 2007 hinta):
LT-A400F Eiger (aut.) 4wd - 6490 € (8190 €)
LT-F400F Eiger (man.) 4wd - 6290 € (7990 €)
Näköjään uuden LT-A450X King Quad:n hinta on 7990 €, eli Eigereitä oli tuonkin vuoksi pakko halventaa.
Automaatti-Eigerin ovh on nyt siis esim. 500 € 350-kuutioisen Yamaha Grizzlyn perusmallia halvempi, mielenkiintoista. Tähän astihan Eiger oli 1200 € Grizzlyä kalliimpi.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
Juuri niitä luukkuja tarkoitin. Säätö onnistuu niiden kautta, mutta ei siinä mitenkään ruhtinaallisesti tilaa ole. Rakotulkki pitää saada säädettävään väliin taivuttamalla ja näkemättä rakoa kunnolla, mutta kyllä se onnistuu.Tarkoitat ilmeisesti niitä tarkistusluukkuja, eli koko koppaa ei tarvitse irrottaa? Joskushan kopan irrottamisella saa paremmat työskentelyolot (mahtuu ja näkee paremmin), mutta ilmeisesti luukun kauttakin tässä onnistuu?