Uusi kingquad 700i hankittu!!!!

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
KINGQUAD700
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:22
Paikkakunta: Puolanka

Uusi kingquad 700i hankittu!!!!

Viesti Kirjoittaja KINGQUAD700 »

Tervehdys palstalaisille!

Tulin hankkineeksi sitten tälläisen suzuki king quad 700 ruiskun. Eli olen uusi mönkiä harrastaja :P

Hankinta prosessi oli yllättävän vaikea, eri merkkeä kun vertaa niin tuntuu että jokaisesta hankittu tieto, on lähteestä riippuen ristiriitaista.
lopputuloksena merkin valintaan vaikutti yllättävän paljon tämän foorumin sekä 4x4 magazinen vertailut sekä jaetutieto ja kokemukset....ja lopullisen potkun antoi suzukin tarjous eli noin 2000e pois uuden kingin hinnasta!!!

Nyt kun suzkalla on sisässä 4 tuntia ja 60km voin todeta omastani seuraavaa:

Katteet naarmuuntuvat järkyttävän nopeasti, pienikin kosketus puskaan yms ja jäljet jää! (väri siis vihreä omassa mönkiässä) :? onko tämä normaalia??

Etujousititus vaatii jotain jämäköittämiseksi, kovemmassa menossa tuntuu renkaiden ja jousituksen pehmeys korostuvan hiukka liian paljon, ohjauksen tarkkuus menee todella heikoksi. :? taitaa jousien kiristäminen olevan seuraava tehtävä.

Sisäänajovaiheessa näyttäisi ruisku ohjaavan kierrosten rajoittimen päälle, en toki ole tarjonnut löylyä koneelle (vielä) :wink: ja oman kaasu käpälän rajoittamíseksi pyörittelin rajoitin ruuvin melkein pohjaan kaasukahvasta (läppä avautuu noin 1/3-1/4)

Vaihdatin heti oston yhteydessä renkaiksi Kendan Bear Claw:it.
Ainakin näin muutaman ajon kokemuksen perusteella TODELLA HYVÄT!!
Ei ole vielä sellaista mäkeä tullut vastaan josta ei ylös olisi noustu, ainoana haittana voitaneen mainita tärinän kovalla pohjalla ja pienellä nopeudella sekä yllättävän liukkauden puun päällä (sillan kannet)

Muita juttuja joita olen huomannut yhden rikkoutuneen nivelen suojakumin :oops: jonka itse ilmeisemmin tuhosin. Onko suzukiin käypäistä kumia esim autopuolelta vai pitääkö heti mennä marmoritiskille??

Vinkkejä aloittavalle harrastajalle?
Kyykkypyörän hukannut, mönkiän hankkinut
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Waarintallista löytynee tämmösiä ylivedettäviä kumeja joita kannattee ostaa 1kpl penkinalle pyörimään ;)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

tuo katteiden naarmuuntuminen on maalaamattomissa katteissa tosiasia. Ja maalattuja ollut markkinoilla niin vähän aikaa, ettei niiden kostoa osaa sanoa, siis pysyykö maali kiinni.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Onnittelut.

Katteet kyllä naarmuuntuu tosi helposti, samaten ei oikein mitään vahakaan ole ollut, millä saisi suzukin muovikatteet pysymään kirkkaana.

Etupäähän wp:n säädettävät iskarit, niin paranee ajettavuuskin huomattavasti. Iskareista löytyy kyllä lisää tietoa täältä=> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=3151
KINGQUAD700
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:22
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja KINGQUAD700 »

Jeps,

vetarin suojakumin korjaus selvisi....suzuki altosta löytynee samat.

=> rahaa säästyy

naarmuuntuminen ratkaistaan mönkiän vaihdolla siten että vaihdetaan ennen takuu loppumista (2 vuotta)

iskunvaimennus ongelmaan teetätän 5-8mm holkit etu iskareihin nyt aluksi.

Telasarjaa olen hieman katsellut, tarjous tipahti jotain 3450e satsi,

pitänee soittaa AllRight:iin firman nimissä ja kysyä tarjousta...näkeepähän paljonko paikallinen myyjä yrittää repiä välistä (veikkaan että paljon...)
Kyykkypyörän hukannut, mönkiän hankkinut
KINGQUAD700
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:22
Paikkakunta: Puolanka

ensimmäisiä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KINGQUAD700 »

Non nii...

Mittariin "kilahti" juuri 102 km, ja päätin avata rajoitinruuvia 1/3-1/4 kaasusta, noin 1/2 kaasuun....hitto mikä muutos!!!! :shock:

Kone tuntuu todellakin olevan muskeleilla varustettu!!!!
Hetken kävi epäilyskin josko näin voimakasta konetta edes mönkiään tarvitsisi asentaa?? no kaikki puhti on tietty tarpeeseen siinä vaiheessa kun paiskaan mökiään telat alle. :P

Muuten kokemukset ovat olleet kerta kaikkisen positiivisia suzukin king quad 700 I :stä. :D Pariin kertaan olen tullut jutelleeksi kokeneempien harrastajien kanssa ja vielä ei kukaan ole juuri napissut valinnastani.
Itsellä tosiaankin valintaan vaikutti lehti ja nettikirjoittelut...suurimmaksi osin...yhtään mönkiää ennen ostoa en koeajanut.

Ei voi väittää etteikö suzukin alentunut hinta tänä syksynä 10990e alas 8400e :shock: vaikuttanut asiaan.

Työkiireeni keskellä....

Törmäsin aamupäivästä yhteen kajaanilaiseen mönkkäri harrastajaan. Ajelevat ukkohalla-paljakka alueella...oli mielenkiintoista kuulla suossa rämpimisestä sekä maanomistajien suhtautumisesta mönkiällä ajeluun, 99% positiivinen.
Viesti oli kuitenkin selvä, VASTUU tulee kantaa ajelusta eikä aiheuttaa kenelläkkään tarpeetonta vahinkoa tai harmia. :o Sain luvan tulla mukaan porukkaan jos satun olemaan kiinnostunut :P

Ehkä selviten kuitenkin mieleeni painui kertomukset etelä-suomessa harrastajia vaivaavasta ajopaikkojen puutteesta :(
...katsotaanpa vaan nyt kun vielä laki maastomönkiöitten osalta on auki....takuulla käy niin että etelän "häiriö ajeliat" :evil: saavat käytöksellään jonkin helkatin tiukan lakipykälän aikaiseksi...josta kärsitään sitten kaikki harrastajat! :evil:

Mikä on fiilis uuden suzukin omistajalla? no kyykkypyörää joka meni vaihdossa ei ole ollut ikävä kertaakaan. Enkä taida kyykkyä enää hankkiakkaan...ajoasennot kun ovat aika hanurista...

Jos nyt rupeaa ynnäämään yhtään ajopäiviä vuodessa, mönkiän käyttö on periaatteessa teloilla rajaton... kun kyykyllä ajetaan oikeesti se heinä-elokuu kun pohjoisessa on lämmintä.

muuten monia mottoripyöriä omistaneena voin sanoa että joka haluaa hyvän pyörän, jota ei tarvitse rassata kokoajan ja joissa osien hinta on jossain suhteessa järkevä.
Pysyy erossa italialaisista ja hankkii joko suskan tai hondan....paras vastine rahoille, jossain vaiheessa vaihdossa sen eron pyörien hyvitys hinnoista huomaa.

Tähän saakka tyytyväinen.
Kyykkypyörän hukannut, mönkiän hankkinut
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvän laitteen olet hankkinut, itellä oli samanlainen vajaan vuoden ja tyytyväinen olin. Kyllä niihin tehoihin tottuu, käy vielä niin että alkaa kaipaamaan lisää varsinkin sitten kun/jos teet siihen jossain vaiheessa alustan päivityksen... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
KINGQUAD700
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:22
Paikkakunta: Puolanka

ja vielä ennen nukkumaan menoa...

Viesti Kirjoittaja KINGQUAD700 »

Katselin juuri lisälämppäriä koneelle, jotkut ovat onnistuneesti asennelleet letkulämmitintä defa 411423 ja johtosarjaa 460785 eli nissan micran letkulämppäriä.

Onko kellään tiedossä halvempaa vaihtoehtoa esim calix:lta, jotenkin tuo 80+45e tuntuu hiukka suolaiselta...ei viitsisi maksaa merkistä liikaa, varsinkin jos sattuu olemaan vielä lyhytikäinen. :wink:

Telasatsi juttu etenee omalla painollaan, kiinnostaa tietää mitä telat (kimpex) maksavat allrightin kautta suoraan, ilman paikallista liikettä (tarjouspyyntö siis duuni firman nimissä)

Onko kellään tietoa että saisiko ko. telasatseja halvemmalla esim euroopasta :?:

Viimeisin pakettitarjous kimpexin telasatsista oli Kuhmon laatukoneelta 3450, sis telat +as.sarja :?

Muutama muu kysymys samaan rahaan :wink:

Voinko käyttää mobilin Super S 10-40 moottoriöljyä kingquad koneessa?
Öljy vastaa ohjekirjassa vaadittua API sl/cf suositusta, ja on semi-synteettinen.

Myöhemmin (1000km jälkeen) siirryn täyssynteettisiin öljyihin 5-40w jolloin sisäänajo ja osien sovittuminen toisiinsa on tapahtunut varmasti.

Suodatin, pitääkö hankkia prätkä/mönkiäsuodatin vai löytyykö vastaavaa autopuolelta (ducatiin kävi rättisitikan suodatin, oli just sama) ajatuksena se että taas kerran moto puolen suodattimilla rahastetaan.

Epäileville tuomaksille sanottakoon että öljynsuodattimet ovat öljynsuodattimia, viratauksessa yms. ei vielä tietääkseni ole kukaan juuri suuria eroja mitannut...ja monelle voi olla yllätyksenä se että sama tehdas suoltaa suodattimia moposta dumpperi käyttöön... :D

Ajatuksia, vinkkejä???
Kyykkypyörän hukannut, mönkiän hankkinut
KINGQUAD700
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:22
Paikkakunta: Puolanka

Laskeskelin sen Kimpex:in alennus %

Viesti Kirjoittaja KINGQUAD700 »

...kuhmon laatukone siis antaa -20% alennuksen Allrightin OVH hinnoista, veikkaisin sisäänosto hinnaksi jälleenmyyjille jotain 2900-3100e??? :wink:

-Selviää tarjousta pyytämällä.... 8)
Kyykkypyörän hukannut, mönkiän hankkinut
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Originaali öljynsuodatin tais maksaa 12 egee öljypropun tiivisteen kanssa, eli ei tuossa nyt suurta nousua talouteen tee vaikka muutaman egen säästäis tarvikefiltterillä....!!!???

Enempi säästää vetarinkumilla, tarvike n. 8 egee, originaali 58 egee.... :shock:
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Nyt kun näin lehdessä tarjouksen niin rupes susnan 700 king quad kiinnostaan. Joten kysymyksiä: :-k

Kuinka toimii pääkaupunkiseudulla takuu?
Onko vaikee tehä pohjaan panssari ilman mitään pulttivirityksii koneen alle?
Minkä moiset on laittees tyypillisimmät viat.
Onko kuinkakin ylhäällä ilmanotto / huohottimet ja onko vaikee nostaa ylemmäs?
Kulutushan on yleensä ollut suht pientä laitteessa, vai?
Kuinka isoo rengastusta jaksaa pyörittää? 27" vai ehkä jopa ismopaa ilman, että alkaa paikat orginaalina paukkuun?

Tarkotus ois vaihtaa kömpiä viel tänkuun aikan joten nopeesti jos sitä tietoo sais niin olis ihan hyvä. Kiitän jo etukäteen vastauksista.

Tällä hetkellä varteenotettavana kilpailijana on 700 grizzly FI.
Siitä on jo tarjouskin haettu. :roll:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

pohjapanssariin ei tarvi laitella pultteja alapuolella hidasteleen.
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Heze.R kirjoitti:Nyt kun näin lehdessä tarjouksen niin rupes susnan 700 king quad kiinnostaan. Joten kysymyksiä: :-k

Kuinka toimii pääkaupunkiseudulla takuu?
Onko vaikee tehä pohjaan panssari ilman mitään pulttivirityksii koneen alle?
Minkä moiset on laittees tyypillisimmät viat.
Onko kuinkakin ylhäällä ilmanotto / huohottimet ja onko vaikee nostaa ylemmäs?
Kulutushan on yleensä ollut suht pientä laitteessa, vai?
Kuinka isoo rengastusta jaksaa pyörittää? 27" vai ehkä jopa ismopaa ilman, että alkaa paikat orginaalina paukkuun?

Tarkotus ois vaihtaa kömpiä viel tänkuun aikan joten nopeesti jos sitä tietoo sais niin olis ihan hyvä. Kiitän jo etukäteen vastauksista.

Tällä hetkellä varteenotettavana kilpailijana on 700 grizzly FI.
Siitä on jo tarjouskin haettu. :roll:
Ei suitsassa tarvi takuutöitä teettää,ei ainakaan allekirjoittaneella.
Pohjapanssari on kiinni pienillä kulmilla siinä missä alkuperäinenkin ja kupukantaruuvi panssarin läpi :arrow: ei haittaa.
Lyhyt perä on sen verta lyhyt 47-50 km/h että ainakin 27 menee vakiovarilla hienosti ja jos kuski on puolet meikäläisestä niin menee varmaan isommatkin jos mahtuu pyöriin.
Eikä ne ilmanotot kai ole sen vaikeemmat laittaa kun sun vanhassakaan..........ainoo mistä mulla on ollut haitta on se "peräreikä",sieltä vedet aina menee sisään :wink:
Kuva
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Hitto vieköön! Mun alkaa tehdä mieli KQ:ta :!: Ja vaikka ilman kilpee, ihan sama.... 8)
Kuhan nyt ei taas tulis kuume päälle, siitä kun ei oikein selviä kuin rahalla....

nimim. kokemusta on.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kilvellinen KQ on myös järkihinnoissa, mä olisin sellaisen aikoinaan ostanut mutta toimitusaika Can-Amilla oli pienempi. Noo, ei harmita mutta joskus kaipaa KQ:ta, oli se kivan ketterä peli ajaa maastossa.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin