KQ parannus ehdotukset.

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

KQ parannus ehdotukset.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Ite pähkäillyt tota oikean puolen astinlautaa. Se kun tuppaa repeemään vähän väliä, kun kannikot/oksat tupaa siitä tuleen läpi, missä on jarrupolkimen reikä. Parannus ehdotus olisi sellainen että, ruuvatkaa siitä astinlaudan pohjalta se keskimmäinen ruuvi irti näin se ei pääse kannon kohdatessa repeytymään niin helposti kun se pääsee antaan siitä periksi ja nousemaan vapaammin ylös.

Onko muilla ollut havaittavissa samaa ongelmaa.?

Ps: joku mode voisi lukita tämän ylös, mahdollisia muita parannus ideoita varten.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Onks hyvä nyt?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Nyt o hyvä, omasta parannus ehdotuksesta ei välttämättä olla hyvää mieltä. :D
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Taka vetareiden ulompien suoja kumit yrittivät mennä korkkiruuville. Syy moiseen oli että, suojakumin väliin pääsee vaseliini klemmarin alle koska, alkuperäiset isommat klemmarit on löyhähkösti kiinni. Vian korjaus onnistuu helposti laittamalla ruuvarilla kiristettävät uudet klemmarit. Muista kuitenkin poistaa vaseliini vetarin suojakumista rasvan poistoaineella.

Toistaiseksi on näyttänyt toimivan, riittää kun vaihtaa vain sen isomman klemmarin.
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 22:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Onko kukaan kehittäny mitään järkevää keksintöö jarrupolkimen astinlautaan kun menee typerän alas pohjassa :?: :?: On pikkusen säätämistä sen pohjapanssarin kans.

Tyhmän näköinen kun toisella puolella on suora ja toisella puolella menee alaspäin. Maavarakin kärsiii :cry:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 07:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Heze.R kirjoitti:Onko kukaan kehittäny mitään järkevää keksintöö jarrupolkimen astinlautaan kun menee typerän alas pohjassa :?: :?: On pikkusen säätämistä sen pohjapanssarin kans.

Tyhmän näköinen kun toisella puolella on suora ja toisella puolella menee alaspäin. Maavarakin kärsiii :cry:
Joo,en oo käyttänyt varmaan ikinä,ota pois koko poljin :lol:
Kuva
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Vee-äM kirjoitti:
Heze.R kirjoitti:Onko kukaan kehittäny mitään järkevää keksintöö jarrupolkimen astinlautaan kun menee typerän alas pohjassa :?: :?: On pikkusen säätämistä sen pohjapanssarin kans.

Tyhmän näköinen kun toisella puolella on suora ja toisella puolella menee alaspäin. Maavarakin kärsiii :cry:
Joo,en oo käyttänyt varmaan ikinä,ota pois koko poljin :lol:
Ei se poljin ota siihen pohjapanssariin, vaan astinlauta on se mikä aiheuttaa ongelman.

Ite kanssa pähkäillyt että, ehkä järkevintä olisi leikata suosiolla astinlaudan pohja irti siitä jarrupolkimen alta.
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 07:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Just,enpä oo huomannu kun ei oo tullu käytettyä........
Vasen etukahva vissiin hoitaa saman asian.Tai jompi kumpi.
Kuva
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Vee-äM kirjoitti:Just,enpä oo huomannu kun ei oo tullu käytettyä........
Vasen etukahva vissiin hoitaa saman asian.Tai jompi kumpi.
Vee-äM ei sulla sitten varmaankaan ole pohjapanssaria suizassasi?

Tässä muutama kuva ongelmasta, mikä vähän aiheuttaa päänahan raapimista. :roll: Mitenkähän pohjapanssarin saisi järkevästi taivuteltua niin että, sen saisi kiinnitettyäkin muutamalla ruuvilla. Vinkkejä kaipaillaan täälläkin.

http://kuvablogi.com/nayta/708428/

http://kuvablogi.com/nayta/708429/
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Voiskohan tuossa soveltaa sitä mitä tein yhteen cattiin, missä oli toi jarrupoljin samal tapaa ja astinlaudat pohjaa pari senttiä ylempänä.

Kuva
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 12:59
Paikkakunta: FireRiver

Viesti Kirjoittaja Darth »

juu noin se menee ku tos catissakin ja tulee hyvä...
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 07:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

On mulla panssari mutta ostin 700 leveän joten se loppuu astinlautojen puoliväliin :oops:
Enkä taivutellut sitä siittä kohin,se vaan on samalla tasolla muunkin panssarin kanssa.

Semmonen siittä tuli,toista versioo sitten piti parantaa kokemuksien perusteella.
Kuva
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

3 osainen panssari on järkevin tehdä..tai ainakin itse tulin siihen tulokseen.Pohjapanssarin mallin sai suoraan kopioitua alkuperäisestä suojasta.Hieman vaan lisäsi leveyttä.Teen sivuille jutun kunhan saan kaikki valmiiksi.Myös putken taivutin ostettu biltemasta joten puskurin tekokin on helppoo..ehkä myös sivuputketkin teen. :roll:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 22:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

jänkhä kirjoitti:
Kuva
Tuohan on melkeempä identtinen omaan pohjapanssariini. Tosin oma on hiukan leveempi. Noin 2-3cm leveämpi kuin orkkis pohjapanssarin antama suoja.

Poljin kohta täytyy viellä modaa paremmpaksi mutta ajan kanssa. Toden näkösesti ei tarvii välttämättä edes tehdä tuota reikää kun poljin jää ylemmäs mitä on normaali astinlauta laitteessa. :roll:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Ongelma ratkesi astinlaudan kohdalta siten että, ulommasta reunasta pala pois välistä. Muovin hitsasin takaisin tinakolvilla. Kuvia tuolla => http://kuvablogi.com/blog/9866/5/
Vastaa Viestiin