Kartza kirjoitti:Kuulostaa aika oudolta ettei ole lukiteliimaa etuperän pulteissa.
Osta honda, ei kuulemma hajoo mistään.
Joo on munkin mielestä pikkusen outoo et ei niis mitään lukite tököttei ole.
Mitä tohon hondaan tulee niin ei vain ole mun peli siinä ei ole mitään semmoista mitä / mikä mua kiinnostais tai hotsittas.
Kartza kirjoitti:Huoltomanuskasta (sivu 4.2) yritin katella että, kuuluuko olla noissa pulteissa lukkoliimaa. Eipä ainakaan meikä löytänyt mainintaa...Enkä kyllä löytänyt kiristysmomenttejakaan noille pulteille.
Ei löydy tietoa kun on meinattu että sitä ei aukasta. Eli tarkoittaa sitä että se osa tulee kokonaisena eikä sitä voi ostaa osissa. Sen mötikän sisällähän on neliön mallisia pieniä metalli palasia jotka lukitsevat lukon päälle etuperässä. Sen verran sinne jo itse olen kurkistanut. Säikähdin jo vähän kun sen aukasin ja levähti käsiin miljoona (n.10 kpl 1cm*1½cm) neliön malista metalli palaa. Onneks niitä ei voi laittaa sinne väärin. Tai en ainakaan huomannut että olis ollu joku tietty järjestys. 5kpl oli joku pieni leima yhes kyljes joten päättelin että kuuluu olla sielä mutikan sisällä joka toinen periaatteella.
Suzukilla kun tuo takuu ja huoltoliike kovasti yrittivät pestä käsiään tapauksesta niin päätin luopua koko laitteesta ei meinaa ainakaan mun tilikukkaro kestä sitä että ostetaan 6kk välein aina uus vetopyörästön murikka laitteen sisään ja toivotaan et ei oo mitään muuta hajonnu.
Odottelen inolla millon alkaa ensinmäiset 450, 550 ja 750 Suzukit oireileen. Koska niissä toden näkösesti on jätetty semmonen pien pahvi (mikälie koroke) pois ja mätkästy pelkkä vetopyörästön hammas pyörä ja lautaspyörä toisiinsa kiinni ilman mitään liimoja tai muita mössöjä. Tai siis niin ainakin mulla oli. Kävin tosta paikallisesta (Pyörä ja Mopo) Suzuki liikkeestä hakeen sit uuden ja nekin ihmetteli et mitä helv***iä mulle on oikein myyty. Oli muuten helvatin hyvää asiakas palvelua tuossa Konalan liikkees. Suosittelen sielä asiointia. Ne ottaa siel asioista vaikka selvää jos ei tiiä ihan satavarmasti siel. Mutta asiaan.
Olin omasta mielestäni tilannu 700 King Quadin kokonaisen etuvetopyörästön (Eräs toinen liike EI yllämainittu) mutta kas kummaa mulle olikin tullu uuden mallinen eli semmonen joka käy 450, 550 ja 750 king Quadiin. Sit ne kehtas viel väittää et ei kuulema edes saa tohon mun laitteeseen 700 perää. Ihme juttu kun tilaamalla ilman alustanumeroo saa kuitenkin edelleen niitä vanhan mallisia 700 king quadin periä?
Ainakin varmistu et ei hetkeen kyl mulle tuu Suzukia. Vasta sen jälkeen kun myöntävät Suzukilla tehneensä virheen niin voin rupee harkitseen.
Jos laitteesta hajoo perä niin älkää ihmeessä menkö isojen renkaiden kans huoltoon viemään sitä takuut meinaa menee sen silijän tien. Vaikka tavaran tarkastaja ois mitä mieltä niin suzukilla ei kuunella. Tai sen käsityksen mä sain kun sinne sähköpostilla yritin turhaan viestii pistää. Eivät kommentoineet mulle mitenkään enään kyseistä tapausta. Eikä sanoneet mitään siitäkään et miten ihmeessä on mahdollista että vetopyörästön kopan sisällä PULTIT irtoilee ihan itekseen ilman että niihin kukaan koskee.
Tuli jälkeen päin mieleen ,että tarkistettiinko suitsasta rungon suoruus eli akselilinja.Ajatelin vaan ,että olisiko mahdollista, että akseli olisi ollut hiukan vinossa ja tehnyt "vemputusliikettä" etuperään joka olis saattanut löystyttää pultteja.No toivottavasti muilla ei ole näitä ongelmia.Itselläni ei ole ollut pienintäkään ongelmaa joten toivossa on hyvä elää.Tällä jatketaan vielä kun saisi kilven persuuksiin
Onnea Hezelle uudesta pelistä!!
Emil kirjoitti:Pitääkö uudesta laitteesta ottaa ensitöikseen etuperä auki, että saa mielenrauhan? Vai onko tilanteeseen tullut jossain vaiheessa parannusta?
Aika houkuttelevasti on seitensatanen hinnoiteltu. Mutta tämän palstan juttujen mukaan ei sitten enää olekaan niin houkutteleva.
Olen aina ollut sitä mieltä ,että ongelmat tulee yleensä käytöstä eli siitä miten laitetta käytät.Mulla ei oo ollut pienintäkään ongelmaa minkään kanssa.Nytkin suzuki on palasina kun rakentelen sitä.Tutkin esim. rungon.Ei pienintäkään murtumaa hitsaussaumoissa vaikka joillain ollut.Ei etuperä ongelmia.Ei vaihteensiirto ongelmia eikä muitakaan.Suzukia suosittelen kaikille.Itse taidan ajaa tuolla niin kauan kuin kasassa vaan pysyy
Emil kirjoitti:Pitääkö uudesta laitteesta ottaa ensitöikseen etuperä auki, että saa mielenrauhan? Vai onko tilanteeseen tullut jossain vaiheessa parannusta?
Aika houkuttelevasti on seitensatanen hinnoiteltu. Mutta tämän palstan juttujen mukaan ei sitten enää olekaan niin houkutteleva.
Minäkin sitä Suzukia voin suositella mutta muistat vain että huoltoon aina orkkis renkaat jos viet. Kisaaminen laitteella on kieletty se vie takuun. Joten sitäkään en suosittele.
Helvatin hyvä laitehan Suzuki oli ajella ja se hinta todellakin on houkutteleva. Mutta jos meinaat jotain kunnon metsä römyymistä harrastaa (kivikot ja kannokot) niin sitten suosittelisin jotain muuta. Normi metsä käytössä kyllä oiva ja hyvä peli. Mikäli sulla se etuperä siitä porsii niin kyl se takuuseen menee jos vain renkaat ovat toditettavasti orkkis kokoiset ja sillä ei ole kisattu. Minun käsittääkseni kuitenkin harjoituksissa niillä saa ajella eikä se vaikuta mitenkään niiden valmistajien takuisiin.
Itselleni suzukia tosin en tule niin pitkään aikaan ostaa kun sielä on nykyinen takuu käsittelijä ja muutenkin saan kirjallisen anteeksi pyynnön siitä miten minua on siellä kohdeltu. Kaikki factat ois lähtee vaikka oikeuteen tuosta minun jutustani mutta kun toden näköisesti maksaisi ja veisi aikaa niin pirusti niin en sitten viitsi.
Jos jotain muutoksia siihen teet niin pyydä ihmeessä aina kirjallinen lappu siitä mitä oot siihen muuttamassa. Suullinen lupaus ei ole pätevä.
Heze.R kirjoitti:Itselleni suzukia tosin en tule niin pitkään aikaan ostaa kun sielä on nykyinen takuu käsittelijä ja muutenkin saan kirjallisen anteeksi pyynnön siitä miten minua on siellä kohdeltu. Kaikki factat ois lähtee vaikka oikeuteen tuosta minun jutustani mutta kun toden näköisesti maksaisi ja veisi aikaa niin pirusti niin en sitten viitsi.
Jos jotain muutoksia siihen teet niin pyydä ihmeessä aina kirjallinen lappu siitä mitä oot siihen muuttamassa. Suullinen lupaus ei ole pätevä.
Olispa kiva saada tietää tämä juttu tarkemmin, eli miten on kohdeltu, mitä olet muuttanut, mitä on luvattu ja siis kuka on luvannut ja missä päin Suomea (osoite+kaupunki riittää mut ei liikkeen nimeä ettei modet poistele tämähän ei varmasti ole kiellettyä kun ei ole nimiä ihmisistä eikä liikkeistä)
Itse olen ajellut aikanaan KQ 700:lla (-07 harmatuonti) n. 2 tkm ilman mitään ongelmia ja nyt KQ 750:lla (-08 harmaatuonti) reilun 500km samoin ilman ongelmia.
Tutuilla on näitä enemmänkin ja kaikki pelaavat ihan moitteetta ja kaikilla ajetaan ihan oikeasti maastossa, auraillaan ja puitakin on kiskottu ja niissä on isoja renkaita (26-28) ja tuo mun ekan Kunkku oli TL eli asvaltillakin ajeltiin.
Tosin itse olen ainakin vaihtanut 500 km välein perien öljyt+ suodattimen eli tihentänyt väliä huomattavasti.
Eräs KQ omistaja joka tilasi tavaraa kertoi ajaneensa -07 700:lla liki 6 tkm vailla ongelmia.
Kävin Nyrocilta juttuja läpi ja en löytänyt kuin yhden joka liitty etuperään mutta siinä ei puhuta samoista etuperän ongelmista ja olenkin sitä mieltä että ehkä nyt puhutte ihan yksittäisongelmasta koska tuolla pohj. amerkassa näitä kumminkin myydään valtavat määrät ja jos jotain ongelmia on niin tuonne Nyrocille siitä juttua tulee nopeaan. Tuokin ongelma koski ennen -07 valmistettuja laitteita.
Siihen löytyi viittauksia että isoja pyöriä ja lift kittejä tai korotusjousia ei valmistaja suosittele niihin laitettavan mutta Suomessa käsittääkseni kaikkien maahantuojien kanssa joutuu esim. voimansiirron takuuongelmien kanssa painimaan jos on laittanut isot fillarit ja lift kitin.
Mutta itsellä ainakin luotto koneeseen on kohdallaan ja kokemukset ovat hyviä.
Olen ajellut ja omistanut useitakin mönkkäreitä ja neljä 4x4 laitetta minulla on ollut (Foreman 500, KQ 700, Cana Outti 800 ja KQ 750) ja ainoa jossa oli ongelmia, ja aika paljonkin, oli Cana.
Sen mitä itse olen nyroc-sivuihin tutustunut, niin Suzuki-"ohjeita" löytyy 3 sivullista, kun taas Hondalle löytyy 7 aihetta. Eikä sekään lisännyt luottamusta, että mönkijä omalla painollaan mutavellissä ohjaus tapissa kestänyt pientä kaasuttelua ilman että jokin antoi periksi. Taikka semmoisen linkin johonkin videoon ko. sivuilta löysin (en löydä enää).
Kaikki mitä Suzukista luvataan, kuulostaa hyvältä. Eikä merkin maineessakaan ole pahaa sanottavaa kai kenelläkään. 700 kuutioista saa tällä hetkellä pirun houkuttelevaan hintaan. Itse silti arvostan jälkimarkkinointia, sekä helppoa huollettavuutta. Venttiilien palasäätö hirvittää tee-se-itse-miestä, vaikka rahalla kai siitäkin selviäisi.
make72 kirjoitti:Tällä muljahti vetoakseli etuperästä muutaman sentin ulos, mimmonen lukitus tuossa on ja häytynee aukasta etuperä, että saa vetoakselin kiinni?
Mulla meni edellisviikonloppuna vetarin stefa ja samalla oli vetari irti ja kädessä. Jos lukkorpikka on ehjä, niin vaseliinia vaan ja tyrkkää ja "klonksauta" takaisin, samallahan sen huomaa pysyykö paikallaan. Alkuperäisosa osa tulee Espanjan varastolta kolmessa päivässä, eli viikonlopuksi tulee kiire, mutta jos tarttet "lainaan" ennen viikonloppua, nin pistä mulle yv (tilasin uuden, mutten laittanut koska ei joutanut viikonlopuksi .