Sivu 1/1
KQ750 paukkuu
Lähetetty: 04 Elo 2010 12:12
Kirjoittaja MudOnTires
Onko muilla samaa ilmiötä?
1/4 ja puoli tasakaasulla ajaessa kone paukkuu. Yleensä paukkuminen johtuu laihasta seoksesta, mutta ruiskunhan pitäisi osata itse säätää itsensä.
Tiedättäkö pystyykö ecua säätämään näissä samalla tavalla kuin suskan moottoripyörissä? Eli yoshimuran "matolaatikolla".
Moottoripyörissä suskan ruiskun ohjaus juttelee yoshin säätölaitteen kanssa yksiin ilman mitään powercommandereita.
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 06 Elo 2010 19:48
Kirjoittaja schonja
Jaa enpäs ole huomannut että tasakaasulla pahemmin paukuttelis kylläkin posauttelee moottorijarrutuksissa komeastikin varsinkin kun on se kipinäsuoja sieltä putken päästä pois mutta sehän kuuluukin asiaan tämän tyyppisissä myllyissä.
Pysyypähän elukat ja muutkin tielläliikkujat pois alta kun kuulevat tulevan
Jamppa
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 21 Syys 2010 17:53
Kirjoittaja MudOnTires
Vastaan omaan kysymykseeni ruiskun säädöstä.
Penkin alla oleva 8 napainen liitin on ainakin sopiva yoshimuran säätölaatikolle. Tuon mönkijän parin viikon päästä mökiltä tänne maalikylille, sitten kokeilen säätää ruiskua. Voin samalla mitata seokset, ja katsoa kuinka säätö vaikuttaa.
Voimme myös kokeilla jos saadaan onnistumaan tehon mittaus jarrupenkissä. Mönkkäri on vaan hiukan vaikea saada pysymään moottoripyörille tarkoitetussa jarrupenkissä. Voin laittaa tänne muutaman kuvan ja juttua sitten kun homma on mennyt eteenpäin.
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 02 Loka 2010 20:16
Kirjoittaja Kartza
MudOnTires kirjoitti:Vastaan omaan kysymykseeni ruiskun säädöstä.
Penkin alla oleva 8 napainen liitin on ainakin sopiva yoshimuran säätölaatikolle. Tuon mönkijän parin viikon päästä mökiltä tänne maalikylille, sitten kokeilen säätää ruiskua. Voin samalla mitata seokset, ja katsoa kuinka säätö vaikuttaa.
Voimme myös kokeilla jos saadaan onnistumaan tehon mittaus jarrupenkissä. Mönkkäri on vaan hiukan vaikea saada pysymään moottoripyörille tarkoitetussa jarrupenkissä. Voin laittaa tänne muutaman kuvan ja juttua sitten kun homma on mennyt eteenpäin.
Kiinostaa kuinka onnistuu, infoa ihmeessä lisää kuinka käyttäytyy. Vai toimiiko ollenkaan.

Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 02 Loka 2010 20:48
Kirjoittaja Koheltaja
Näissä vehkeissä ei ruisku juurikaan osaa säätää itseään vaan homma perustuu ennalta ohjelmoituun ruiskukarttaan. Tilanne olisi toinen jos nää vehkeet olisi varustettuja
Lambda anturilla

Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 06 Loka 2010 21:50
Kirjoittaja MudOnTires
Ei onnistunut ruiskun säätö, vääränlainen liitin. Pitää katsoa saisko värkättyä jonkinlaisen adabterin väliin. Onkohan näissä kaasuläpän asennon tunnistin anturia (TPS-anturi), en jaksanut purkaa sen vertaa että pääsis näkemään mitä hilavitkuttimia on lisätty sytkä ja ruisku puolelle.
Laitoin tuonne muutaman kuvan liitttimistä ja yoshin matolaatikosta.
http://kuvablogi.com/nayta/2817026/
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 11 Loka 2010 14:23
Kirjoittaja MONTTUX
KQ:ssa ei ole säädettävä boxi eli kauheesti ei kannata adapteria tehdä (selvitin maahantuojalta). Power Commanderi tai Techlusion kiinni ja säätämään.
Laihallahan se on, mulla on ollut 3 KQ 700:sta ennen tätä 750:stä ja tämä on selvästi laihemmalla. Välillä poksauttelee ja pakoputki on punasena. Kaasuun vastaaminenkin on pintakaasulla empivä ja sitten "äksy" eli laihalla ollaan. Itte hommasin Techlusionin mutten ole kerennyt kiinni laittamaan.
http://www.techlusion.com/shopping/view ... sp?pid=224
http://www.techlusion.com/atv/SuzukiKin ... ynorun.jpg
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 12 Loka 2010 16:44
Kirjoittaja Jykke76
Suzukin bokseja on kyllä häkätty
prätkäpuolella. Mönkijät taitaa olla vaan sen verran marginaalissa näitten viritysten suhteen etteivät ole viitsineet hakkeroida näitä auki.
VDI on valmis ja toimiva täysin säädettävä boksi. VDI on pelannut omassa käytössä loistavasti, vaikka paukuttelusta ei kokonaan eroon päässytkään.
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 14 Loka 2010 22:33
Kirjoittaja MONTTUX
Suzukin bokseja on kyllä häkätty prätkäpuolella.
Itse asiassa iso osa Suzukin prätkien boxeista on +-5% säädettäviä Suzukin omalla säätötyökalulla ja näihin käy myös Yoshimuran laite. Ei siis tartte häkätä. Techlusion on ns "huijaava" boxi joka muuttaa suuttimen aukioloaikoja vakioboxin jälkeen (vakioboxi jää paikalleen ja hoitaa suurimman osan ohjaamisesta). Hienoin lienee kokonaan säädettävä boxi kuten power commander. Jos sillä ei saa tehoa niin syy lienee säätäjässä (valmiilla commanderin kartoilla ei tee mitään prätkissäkään vaan joka peli pitää säätää dynossa).
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 30 Elo 2011 13:08
Kirjoittaja a sigfrids
Onkohan tähän tullut mitään selvyyttä, itsellänikin on, kylläkin takuunalainen peli, joka myös tasakaasulla pätkii, eli ihan kuin ei sytyttäisi välillä.
Sanoin asiasta ensimmäisessä huollossa, mutta kysyivät että onko ollut uudesta asti ja sanoin että kyllä. Ja siihen sitten että sitten sen varmaan kuuluu olla niin.
Nyt siis kokemuksia, pätkiikö muillakin???
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 01 Syys 2011 15:22
Kirjoittaja schonja
Ei kyllä kuulu tasakaasulla pätkiä eikä paukutella ainoastaan moottorijarrutuksella on tällaisella yksimukisella taipumusta ns. ylihengitellä eli paukutella mutta se on ominaisuus eikä vika.
Jamppa
Re: KQ750 paukkuu
Lähetetty: 01 Syys 2011 18:18
Kirjoittaja a sigfrids
schonja kirjoitti:Ei kyllä kuulu tasakaasulla pätkiä eikä paukutella ainoastaan moottorijarrutuksella on tällaisella yksimukisella taipumusta ns. ylihengitellä eli paukutella mutta se on ominaisuus eikä vika.
Jamppa
Juu, sitä minäkin. Se nyt tuppaa nelitahtisilla olemaan moottorijarrutuksella normaalia että paukkuu.
Täytyy katto minkänäköinen on tulppa et jos joutuu viemään korjaamolle bensapumpun vaihtoon.
Hyvä kuitenkin saada selvyyttä että onko muillakin samanlailla.