KQ 700 propleemat

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

eli ongelmana on että suitsa sammuu kun ajaa vähän syvempään veteen, ensi aattelin että imupuolelta falskaa mutta ei tarkastelun jälkeen pääse vuotamaan mielestäni. kiinnitin huomion tulppaan mikä on aika syvällä kannessa alaviistoon, ja hatussa on onneton kumitiiviste joka tuskin oli kunnolla paikallaan, niin johtuisiko tuo sammuminen vedestä tulpan reiässä? täsmäisi siihenkin että 10min odottelun jälkeen startista käymään ja taas mennään. viimekerralla tosin ei käyntiin lähdettyään kestänyt yhtään kaasua viiteen minuuttiin vaan sammui heti..

toinen mieltä askarruttava asia oli kun nostin perän ilmaan ja renkaita irrottelin niin kiinnitin huomion vetareiden väljyyteen perässä, onko normaalia renkaat ilmassa vai onko laakerit moro?
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 19 Elo 2004 23:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Tarkista kannen kyljessä oleva pieni reikä, siitä pääsee vesi sisään ja ulos tulpan kotelosta, ja tuo reikä kannattaa pitää auki. (talvella tärkeä ettei vesi jäätyessä halkaise kantta)

Aikoinaan omassa KQ samaa vikaa jos ajoi syvemmälle veteen, auttoi kun laitoin tulpan posliini osan päälle pari pätkää päällekkäin kutistesukkaa. Tulpan hattu on tarkoitettu isommalle tulpalle ja näin ollen vesi tekee kepposet. Tiivistä tuolla menetelmällä, tai etsi tiiviimpi uusi tulpanhattu.

ei saisi vetareiden paljoa heilua perässä, aksilan stefat alkaa muuten kulumaan äkkiä. Onko peräöljyt minkä väriset, vuotaako peräöljyä.?
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

jeppis täytyy tiivistellä tuo hattu huolella..

peräöljyt on pysyneet toistaiseksi visusti sisällä, mutta muuta en oo tarkistanu minulle tuoreesta laitteestani kuin että sitä öljyä on. täytynee huoltaa tuo perä tässä syksyllä kuitenkin.. aiheuttaako susukin jarrut jotain onkelmia perää avatessa?
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

No nyt ei ole päässyt testailemaan vesi-ominaisuuksia kun uudet renkaat tuli tai kolme niistä, ja yksi on vielä tulematta. Eikä mc-scatter taida sitä olla lähettämässäkään kun ei mitään kuulu prk... ja aina kun koittaa soittaa niin ei saada yhteyttä tai ei vastata :evil:

pistin sitte nuo kolme (28" duro buffalo) kun tuli jo niin vakiovanteillle, ja näyttäisi saavan takapäähän ilman levityksiä paikalleen, joskin piti vähän astinlaudan alumiiniputkea hivasta laikalla. mutta etupää ei mene kyllä ilman spacereita. mokomat taitavat vaatia 15mm levikkeet per puoli että eivät ota sisäreunasta kiinni kun kääntää. Onko ketään vaihtanut suitsaan pitempiä pinnapultteja/ normaaleja pidempiä pultteja alkuperästen tilalle tälläsissä tapauksissa? levikkeiksi laitan töistä köhjätyt 4x110 jaolla olevat 17mm paksut venttiilin laipat jotka käytän koneistamolla suoristuttamassa ensin.


http://www.rallyracefin.fi/pultit/Pyora ... tterit.pdf

tuolla ainakin myydään pidempiä pinnapultteja hintaan 2.5e pala eli 20e kustantaa etupään pitkät pultit.
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

nyt on kummit alla ja lumilevy peräkoukkuun sovitettu jotenkin, siinä samalla lukitsin levyn pulteilla jäykäksi eli ei anna periksi vaikka tökkää, että saa santaa ja multaakin liikkeelle.

sitte testailin vähän isompaa kiveä työntää mettän reunasta kauemmas, huomasin että susuki ei jaksa nelivedolla työntää niin paljon kun buffaloissa pitoa olisi, tai voimaa on mutta jostain antaa periksi, onko se remmi kun luistaa sieltä ensimmäisenä? sellanen pelottava tökötys käy vaan ku kaasua varovasti lisää. variin on vaihdettu daltonin varikitti ja uusi hihna hetki sitten..

pitää ilmeisemmin pistää tuo kahen millin shimmi tuonne variin mutta ei noilla renkailla varmaan tekis pahaa keventää rulliakin hiukan lisää? daltonin rullat painoi 25g kun vakiot olivat 28g.
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

ei näköjään kellään oo ollu ongelmia susukin variaattorin kanssa.. itellä luisti miten sattuu tuo vari noilla uusilla kumeilla pienehköissäkin ojissa mutta 2mm shimmi modauksen + vielä keveempien rullien (n.23g) ja eri hihnalla luisti vieläkin aluksi mutta nyt vaikuttaisi toistaseks pitävän kun nuo uudet osat on sisäänajettu !!

pienensi muuten tuo 2mm prikka välityksiä jonkin verran, ennen meni pelkällä daltonin kitillä mittariin pienellä puolella 50km/h joka oli gps mukaan 58kmh noilla 28" kumeilla.
nyt ottaa(mittarin) 43kmh kohtaa rajotin kiinni, isolla puolella ei oo uskaltanu ajaa vielä täysiä, mutta menee se toista sataa pitkälti noilla kumeilla. :wink:
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

Morjes susukistit! kingillä ajoa takana 400tunnin verran ja hyvin on mennyt voimansiirto-ongelmia lukuun ottamatta.
Nyt on alkanut sähköpuolelta joku ahdistaa. Kone toimii kylmänä hienosti, kestää 10min ajella, kunnes ongelmat alkaa. Tyhjäkäynti häviää, kone alkaa prötää ja putkesta alkaa puskea sinimustaa savua kun väkisin kaasulla pitää käynnissä. Vikavalo ei syty, mutta kun ottaa kaasuläpän anturin liittimen irti, syttyy vikavalo ja kone alkaa käydä tyhjäkäyntiä hyvin(Mutta ei tietenkään kestä kaasua kun anturi irti) Ensiksi tuosta tuli mieleen että sytkäpuola kuumetessaan lakkaa toimimasta, mutta miksi se tyhjäkäynti palaisi kun koneen asettaa vikatilaan..

Toimii tas jäähdyttyään uuden 10min

Penkin alla ei taida keritä vielä tuossa ajassa tulemaan lämmin saatikaan kuuma.

Epäilin tankin korvausilmaakin, kun korkki yleensä avatessaan pitää aika suhauksen, mutta korkkia ajon aikana ravotellen koitin niin samanlaisesti käyttäytyi

HELP!
Avatar
X-rene
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Marras 2008 23:30
Mönkijä:: Kodiak 700 T3B -19
Paikkakunta: Siikajoki

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja X-rene »

Ootko kokeillut vaihtaa kaasuläppää? Onko tuttavilla samanlaista konetta mistä vois vaihdella osia ja selvittää vikapaikkaa. Kone menee varmaan jollekin perus kartalle kun otat johdon pois ja näin pysyy käynnissä. Miten jakoketjun laita, voiko olla jo niin venynyt että lämmetessään on niinku ois imu/rikastin päällä. Paljonko sulla oli tuntimittarissa?
VOIMAA ON, MINÄ TARJOAN!!!
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Koita tarkistaa bensanpaineet, pitäis olla muistaakseni 3 bar kieppeillä.
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

Kiitos vastauksista, tuolta läpän anturistahan se vika lopulta sittenkin löytyi vaikka se kerran oli heti aluksi jo pöydällä. Anturi meinaan jumitti kaasu pohjaan tilanteessa jossa anturi jäi seljälleen vaikka läppä palasi tyhjäkäynnille. Voitelevaa kontaktisprayta rutkasti vaan niin enää ei ole temppuillut!
sualapahkina
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
Mönkijä:: kingquad 700

Re: KQ 700 propleemat

Viesti Kirjoittaja sualapahkina »

termos, jälleen painitaan susukin käyntionkelman kanssa, tällä kertaa jo pitempään jatkunut murhe joka ilmaantuu 80kmh kohdilla peukku suorana ajaessa, kone alkaa ääntää kuin menisi laihalle pahasti, eli ääni kuulostaa siltä että jos jatkaa peukku suorana niin ei hyvää seuraa..

Tähän mennessä vaihdettu kemso pensapumppu ja sen sihti, paine säädetty 43psi ja ruiskusuuttimen vaihdoin, imukaulasssa ei vuotoja. Kaasuläpän asentotunnistin toimii hyvin ja on korjausoppaan arvoissaan. Nyt tilasin uuden käytetyn map anturin, kun tuntui vanha olleen vetänyt kosteutta sisuksiinsa, kun on ilmeisesti roikkunut alassuiten missälie.. vanhan kuivasin kuitenkin eikä tämä auttanut, ei siis anna vikakoodeja ja mapin letkun kun tyhjäkäynnillä irrottaa niin huomaa eron, eli pelkään ettei siinäkään mitään vikaa ole. ilmanputsari on ollut vuoden pari mallia vaahtomuovi, joka varmaan hengittää turhan paljon, tilasin siihenkin nyt alkuperäistä vastaavan. nämä map ja ilmanputsari ei ole siis vielä saapunut.

Talvella vian saa lähtemättä hurjastelemaan myös esille isolla vaihteella liukkaalla pihalla nostamalla kierrokset rajotinta vasten takavedolla ja kun sepeli alkaa tulla esiin ja kone kuormittua tämä ääni ilmestyy ja vauhti putoaa sinne 80 nurkille... putki tuntuisi kuumentuvan vähän turhan paljon myös kielien tuosta pensansaantiongelmasta mahdollisesti..

ideoita huomioita?

seuraavaksi varmaan ed.mainittujen osien vaihto ja venttiilivälysten tarkastus ja jakoketjun merkit kattoa täsmääkö, vai huomaako venynyttä ketjua välttämättä merkeistä? onko tälläsiin joku joskus joutunut vaihtamaan ketjua laahareita kiristintä?

kone on siis 07 vuosimallia ja tunteja pian 800 moottoriin ei koskaan tehty kummenpia kun 4-5satasen kohdalla katottu venttiilivälykset jotka olivat ok. öljyä palaa vähän, mutta siitä en ole kovin huolestunut, vedot on kuitenkin tallessa.

siinä vähän mietiskeltävää alkuvuoteen :)
Vastaa Viestiin