Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Keulajonne
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2017 14:53
Paikkakunta: Merikarvia

Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja Keulajonne »

Olen ostanut Suzuki merkkisen mönkiän ja tarvitsisin apua stattorin löytämiseen. Ostin tämän mönkiän vuosi sitten, sen jälkeen kerkesin ajamaan sillä pari kertaa kunnes, päätin vaihtaa siihen ketjut. No sitten olin vaihtanut ketjut mönkiä ei lähtenyt käyntiin ja vaihdoin tulpat, katsoin ettei sähköjohdot olisi kulunut tai rikkoutuneet, silti mönkiä ei lähtenyt käyntiin ja kipinää ei tullut, joten päätin viedä sen täkäläiseen autokorjaamoon ja sieltä sanottiin että staattori oli rikki ja uusi pitäisi hankkia. No sen jälkeen olen yrittänyt löytää staattoreita mutta en ole viitsinyt ostaa mitään koska en ole ollut varma minkälainen staattori siihen sopii. Kyseisessä mönkiässä on moottorina Suzuki Gn 250 tai 300cc kone jos olen oikein tietoa etsinyt.

Kuvalinkit mönkiän ulkonäöstä
viewtopic.php?f=67&t=36753 http://databikes.com/imgs/a/c/w/u/t/oth ... _5_lgw.jpg kyseessä on tämänkaltainen mönkiä.
Viimeksi muokannut cotcot, 22 Tammi 2017 13:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikkoa muokattu ja viestiketju siirretty oikealle alueelle.
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Jossei mitään papereita tai faktaa ole laitteesta, kysele maahantuojalta http://www.suzukifinland.fi/mp/jalleenmyyjat.php tietoja runkonumeron perusteella. Sieltä saat todennäköisesti sen uuden staattorinkin tilattua tai ainakin sen osanumeron yms tiedot. Täältä foorumilta voi olla vaikea saada vastausta kun ei mönkijän malli tai vuosimalli ilmene viestistä. Ja tuo sun linkki ei toimi.
Keulajonne
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2017 14:53
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja Keulajonne »

Kuva linkit muuttuivat koska joku muokkasi minun otsikkoa ja vaihtoi oikean paikan tekstilleni. Vuosi mallia en muista tarkalleen (02-05) , mutta voin laittaa tänne kun löydän paperit.
linkit pitäisi nyt toimia.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 67&t=36753 ja https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q= ... 3021952344
Viimeksi muokannut Keulajonne, 22 Tammi 2017 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Onko mönkijä Suzuki vai toi linkkien National?

Tällä foorumilla on aktiivinen ylläpito/moderointi, joten tarvittaessa muokataan ja siirrellään asioita oikeille paikoilleen.

t. moderaattori cotcot
Keulajonne
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2017 14:53
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja Keulajonne »

tiedön että siinä on suzukin moottori yms. Se taitaa olla niiden yhteisesti suunniteltu mönkiä malli,
Viimeksi muokannut cotcot, 22 Tammi 2017 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu, säännöt!
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Kannattaa ensin mitata :
-staattori.
-Pick up.
-Puola.
-Virtalukko (sammutuspiiri).
Aika harvinaista että ketjujen vaihto rikkoo staattorin.
Keulajonne
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2017 14:53
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja Keulajonne »

Se oli seissyt 5 päivää ennen kuin vaihdoin ketjut koska, tilasin ketjut jotka eivät tulleet heti. Sen jälkeen se ei lähtenyt käyntiin.
lorttode92
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Marras 2015 19:51
Mönkijä:: Rally usa rider 300cc
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suzukiin oikea staattori tai sähkövian löytäminen.

Viesti Kirjoittaja lorttode92 »

Keulajonne kirjoitti:Olen ostanut Suzuki merkkisen mönkiän ja tarvitsisin apua stattorin löytämiseen. Ostin tämän mönkiän vuosi sitten, sen jälkeen kerkesin ajamaan sillä pari kertaa kunnes, päätin vaihtaa siihen ketjut. No sitten olin vaihtanut ketjut mönkiä ei lähtenyt käyntiin ja vaihdoin tulpat, katsoin ettei sähköjohdot olisi kulunut tai rikkoutuneet, silti mönkiä ei lähtenyt käyntiin ja kipinää ei tullut, joten päätin viedä sen täkäläiseen autokorjaamoon ja sieltä sanottiin että staattori oli rikki ja uusi pitäisi hankkia. No sen jälkeen olen yrittänyt löytää staattoreita mutta en ole viitsinyt ostaa mitään koska en ole ollut varma minkälainen staattori siihen sopii. Kyseisessä mönkiässä on moottorina Suzuki Gn 250 tai 300cc kone jos olen oikein tietoa etsinyt.

Kuvalinkit mönkiän ulkonäöstä
viewtopic.php?f=67&t=36753 http://databikes.com/imgs/a/c/w/u/t/oth ... _5_lgw.jpg kyseessä on tämänkaltainen mönkiä.


onko tuossa tappokatkasijaa? ettei olis siellä vikaa?
Vastaa Viestiin