Suzuki Lt50 (noppeli) kaasuttimen säätö?

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Arto-84
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Marras 2016 20:23

Suzuki Lt50 (noppeli) kaasuttimen säätö?

Viesti Kirjoittaja Arto-84 »

Tietääkö kukaan mitkä ovat perussäädöt noppelin kaasuttimessa (neulan/ luistin ja ilmaruuvin asento)?
Minulla ja kaverin noppelissa oli molemmissa ilmaruuvit kokonaan kiinni. Kaverilla toimi kutakuinkin normaalisti, minun sammui tyhjäkäynnillä. Avasin 1 1/2 kierrosta ja käy tyhjäkäynnillä paremmin.
Kylmänä ei vaan meinaa lähteä käyntiin, ellei laita ilmaruuvia kokonaan kiinni... Oli sitten ryyppyä tai ei.
Muutenkin oma noppelini meinaa hyytyä, kun ajaa täysillä noin minuutin ajan ja sit sammuu. Lähtee taas heti käyntiin ja sit sama, minuutti ja seis. Jos ajaa rauhallisemmin, niin toimii ilman sammumisia.
Varmaan liittyy tämä ongelma bensan saantiin.

Onko kellään tietoa noista säädöistä? Neulan/ luistin asento kiinnostaa eniten? :D
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Suzuki Lt50 (noppeli) kaasuttimen säätö?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Riippuu kait vähän vuosimallistakin, mutta mitä äkkiseltään luin 2002 manuskaa, oli sen arvot seuraavat:

- Air Screw, 1 kierros + 1/8 kierrosta auki
- Neulan prikka ylhäältäpäin 3:ssa tai 4:ssä lovessa (1.lovi (ylin asento)---- laihalla, kun taas 5.lovi (alin asento)-----rikkaalla
- Pääsuutin #55

Jotenkin ongelmasi viittaa liian vähäiseen bensansaantiin, tahi vaihtoehtoisesti liian paljon saa ilmaa (esim. imuilmavuoto jne). Onhan kaasarin kumit/kurkut kunnossa, ei viiltoja, pykimiä ja klemmari kireällä ? Onko normi ilmansuodatin, vaiko joku "tehofiltteri". Vikaa etsiessä on hyvä laittaa laite vakioasetuksiin sekä vakiopalikoihin, niin poissuljetaan "viritysten" aiheuttamat ongelmat.

Onhan bensansaanti tankilta asti esteetöntä, tutki bensahana, suodatin, tankinkorkki/huohotin jotta saa korvausilmaa....... Puhdista kaasutin perusteellisesti (varmista että neulaventtili toimii ja ei ole kanava tukossa) esmes Carb Cleanerillä ja paineilmalla.

2t vehkeissä myös liiallinen öljymäärä bensanseassa laihentaa seosta. (Esim jos tuorevoitelu käytössä ja itse vielä bensan sekaan lisätty öljyä.)

Paljonko laitteella ajettu, onhan puristukset ok ?

Tässä vielä linkki manuskaan josta vakoilin noi arvot http://www.crservice.dk/Suzuki%20ATV/LT ... 12-01E.pdf

Toivottavasti näistä on jotain apua !
Arto-84
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Marras 2016 20:23

Re: Suzuki Lt50 (noppeli) kaasuttimen säätö?

Viesti Kirjoittaja Arto-84 »

Kiitos vinkeistä! Täytyykin ruveta tutkimaan noita vinkkejäsi tarkemmin.
Mitkähän "kuristimet" kuuluu noppelin vakiovarusteisiin? Olen kuullut että pakoputken alkupäässä olisi jokin kuristin, jonka jotkut poistaa poraamalla tai jollain muulla... Ja ehkä kaasarissa jotain kuristusta.

Ilmansuodatin puuttui minulta alkuun kokonaan ja tein vaahtomuovista suodattimen (n.15mm paksu). Suodattimen muovirunko taitaa olla kaksiosainen ja se toinen minulta puuttuu. Eli kaasarissa ruuveilla kiinni oleva on minulla. Ei varmaan pitäisi kovin paljoa vaikuttaa ilmansaantiin että puuttuu tuo toinen osa?
Vastaa Viestiin