KG 700 (-07) Latausongelma
- ArticRider
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2004 20:26
- Paikkakunta: Uurainen
KG 700 (-07) Latausongelma
KG 700 2007: (aj. 500 h)
- käynnistyy mutta jonkin verran saa sahata - ei yhtä nopeasti kuten aiempi kaasarikoneella oleva pikku Yammu.
- käy kohtuu hyvin, joskus sammuu itsekseen
- tyhjäkäynnillä kun laittaa valot tai joskus 4-vedon, se sammuu
- tästä päätellen mittasin tyhjäkäynnillä akulta paljon se työntää > 12.7...12.8V eli liiaan vähän
- tästä päättelin että staattori tai jännitteensäädin on mennyt? (neuvoja mittaamiseen?)
- hieman erikoista on se että tyhjäkäynnillä antaa kyllä vinssiä käyttää sammumatta ihan ok... olisiko se niin että se tulee "jotenkin" akulta oman konkan kautta ja se ei "häiritse" moottorinohjausta liialla jännitteen tippumisella? (tämä täysin omaa tulkintaa, tuli nukuttua sähkötekniikan tunnit... ikävä kyllä !!!)
lueskelin myös KQ latausongelmia muilta, jollakin oli jonkinlaisella lisämaadoituksella helpottanut. Onko vinkkejä miten (mistä-mihin) maadoitta, se nyt lienee helpoin kokeilla ainakin ennen staattorin vaihtoa.. (300-600e)
kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa vastailla mistä päästä kannattaa alkaa selvimään! Toistaiseki pärjää kun ajelee otsalampulla mutta talven auraushommista ei tule mitään ilman valoja...)
- käynnistyy mutta jonkin verran saa sahata - ei yhtä nopeasti kuten aiempi kaasarikoneella oleva pikku Yammu.
- käy kohtuu hyvin, joskus sammuu itsekseen
- tyhjäkäynnillä kun laittaa valot tai joskus 4-vedon, se sammuu
- tästä päätellen mittasin tyhjäkäynnillä akulta paljon se työntää > 12.7...12.8V eli liiaan vähän
- tästä päättelin että staattori tai jännitteensäädin on mennyt? (neuvoja mittaamiseen?)
- hieman erikoista on se että tyhjäkäynnillä antaa kyllä vinssiä käyttää sammumatta ihan ok... olisiko se niin että se tulee "jotenkin" akulta oman konkan kautta ja se ei "häiritse" moottorinohjausta liialla jännitteen tippumisella? (tämä täysin omaa tulkintaa, tuli nukuttua sähkötekniikan tunnit... ikävä kyllä !!!)
lueskelin myös KQ latausongelmia muilta, jollakin oli jonkinlaisella lisämaadoituksella helpottanut. Onko vinkkejä miten (mistä-mihin) maadoitta, se nyt lienee helpoin kokeilla ainakin ennen staattorin vaihtoa.. (300-600e)
kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa vastailla mistä päästä kannattaa alkaa selvimään! Toistaiseki pärjää kun ajelee otsalampulla mutta talven auraushommista ei tule mitään ilman valoja...)
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Koitappa nypätä irti jännitteensäätäjältä liitin irti ja kytket takasin liittimen, mittaa paraniko latausjännite. Liitin löytyy vasemman puolen sivukatteen takaa. Mikäli muistan oikein, niin jännitteen säätäjältä se musta johto ja siitä viet akun - napaan. (en muista kyllä satavarmasti oliko noin)
E: Tuo liittimen irrotus monesti auttoi kunnolla lataamiseen, toimii jonkin aikaa kunnes on taas toistettava. Jotenkin tuntuu että liittimen kontakti huononee hiljalleen..
E: Tuo liittimen irrotus monesti auttoi kunnolla lataamiseen, toimii jonkin aikaa kunnes on taas toistettava. Jotenkin tuntuu että liittimen kontakti huononee hiljalleen..
- ArticRider
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2004 20:26
- Paikkakunta: Uurainen
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Tein lisämaadoituksen paksulla kaapelilla Startin maasta mustaan maakaapeliin vähän ennen jännitteentasaajaa. Se paransi latausjännitettä 12.72...12.9v -》 13.4...13.6V. Eli noin 0.7V parannus maadoitusta tehostamalla. Samalla putsailin muitakin liitoksia.
Se ongelma on vielä kun laittaa tyhjäkäynnillä valot päälle tai 4vedon se sammuu. Jos antaa kierroksia Samalla, menee ok. Vinssi ym toimii moitteetta
Se ongelma on vielä kun laittaa tyhjäkäynnillä valot päälle tai 4vedon se sammuu. Jos antaa kierroksia Samalla, menee ok. Vinssi ym toimii moitteetta
Viimeksi muokannut vaughan, 10 Marras 2017 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt vielä lukematta?
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt vielä lukematta?
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Pitäisi ladata lähelle 15v jos on kaikki kunnossa.
Tämä taitaa olla ominaisuus suitsassa, ei ainakaan aikoinaan omasta löytänyt selvää vian aiheuttajaa. Cdi poksia kyllä epäilin syylliseksi, mutta koskaan ei päässyt testaamaan uudellapoksilla.Se ongelma on vielä kun laittaa tyhjäkäynnillä valot päälle tai 4vedon se sammuu. Jos antaa kierroksia Samalla, menee ok. Vinssi ym toimii moitteetta
-
- 3WD
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Marras 2012 17:17
- Mönkijä:: kingquad 700
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Pistä myös plussaan lisäjohto, tulee lisää toiset 0,7v.
- ArticRider
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2004 20:26
- Paikkakunta: Uurainen
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Tuota en tiennyt, sietää kokeillasualapahkina kirjoitti:Pistä myös plussaan lisäjohto, tulee lisää toiset 0,7v.
- ArticRider
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2004 20:26
- Paikkakunta: Uurainen
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Tilasin uuden jännitteensäätimen (mcscatter) jolla latausjännite jousi 13.8...14V -> 14.5V mutta sama sammumisongelma jatkui. Eli kun tyhjäkäynnillä laittaa valot, kytkee 4-vedon tai plekti lähtee päälle niin kone seis.
Uudessa jännitteensäätimessä oli erikoinen piirre; se lämpenee 10 min aikana tosi kuumaksi. Mittasin kinkkumittarilla kun ei muuta ollut n 80-85C. Sitä ei käsin enään kosketella...vanha lämpeni noin kädenlämpöiseksi joten palautin tuon uuden myyjälle. Eivät osanneet sanoa mistä on kyse.
Eli ollaan palattu alkuruutuun vian selvittämisessä. Uusi akku on myös vaihdettu.
Voisiko bensapumpun paine olla niin heikko että kun tulee pieni jännitteen tai virran lasku, se stoppaa? (Esim 4 vedon kytkee päälle)
Onko kellään antaa todellinen Suzuki korjaajan numeroa tai tietoa noi voisi kysyä suoraan ammattihuoltajalta? Keski-Suomessa ei tunnu löytyvän.
Uudessa jännitteensäätimessä oli erikoinen piirre; se lämpenee 10 min aikana tosi kuumaksi. Mittasin kinkkumittarilla kun ei muuta ollut n 80-85C. Sitä ei käsin enään kosketella...vanha lämpeni noin kädenlämpöiseksi joten palautin tuon uuden myyjälle. Eivät osanneet sanoa mistä on kyse.
Eli ollaan palattu alkuruutuun vian selvittämisessä. Uusi akku on myös vaihdettu.
Voisiko bensapumpun paine olla niin heikko että kun tulee pieni jännitteen tai virran lasku, se stoppaa? (Esim 4 vedon kytkee päälle)
Onko kellään antaa todellinen Suzuki korjaajan numeroa tai tietoa noi voisi kysyä suoraan ammattihuoltajalta? Keski-Suomessa ei tunnu löytyvän.
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Itsellä sama ongelma Kq750(-10), auttoi vähäksi aikaa liittimien irrotus penkin alla ja sumutus Wd40:stä. Nyt rinnalla auton 60ah akku ja ei enää ihan niin herkästi sammahtele. Lisämaadoitus asennettu ja myös rikkinäinen jännitteensäädin vaihdettu kiinalaiseen vastaavaan.
Kiinnostaa kyllä jos joku löytää ratkaisun ongelmaan.
Kiinnostaa kyllä jos joku löytää ratkaisun ongelmaan.
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Onko kellään vastaavia ongelmia joilla on vdi ecu..?
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Omassa ei ole ollut ed. kuvatun kaltaista sammahtelua. Ed. talvena aurahommissa saattoi sammua kun vinssiä käytettiin kovasti. Epäilin VDI:n boksin vaatimaa korkeampaa
jännitetasoa aiheuttajaksi mutta vasta tämän viestiketjun innoittamana vaihdoin jännitteensäätäjän ja sammahtelut loppuivat ja latausjännite nousi sinne reiluun 14volttiin.
Kylmäkäynnistys on ainoa heikkous. Vaatii esistarttauksen poikkeuksetta. Ei nyt liity varsinaisesti tähän latausongelmaan mutta sen suhteen on kaikki tehty mitä mieleen tulee ecu vakio vs. VDI, suutin, polttoainepumppu, tulppa ja venttiilien tarkastus. Verrokkina esim Can-Amin, Pollen taikka Yamahan käynnistys kertalaakista. Kun suaa käyntiin niin se kyllä käy vaikka mitä jännite kuormaa tulee.
jännitetasoa aiheuttajaksi mutta vasta tämän viestiketjun innoittamana vaihdoin jännitteensäätäjän ja sammahtelut loppuivat ja latausjännite nousi sinne reiluun 14volttiin.
Kylmäkäynnistys on ainoa heikkous. Vaatii esistarttauksen poikkeuksetta. Ei nyt liity varsinaisesti tähän latausongelmaan mutta sen suhteen on kaikki tehty mitä mieleen tulee ecu vakio vs. VDI, suutin, polttoainepumppu, tulppa ja venttiilien tarkastus. Verrokkina esim Can-Amin, Pollen taikka Yamahan käynnistys kertalaakista. Kun suaa käyntiin niin se kyllä käy vaikka mitä jännite kuormaa tulee.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Samanlainen sammahteluongelma täällä työn alla. Virtalukosta on olemassa kampanja joten sen vaihtoa kokeillaan seuraavaksi. Tasurikin oli sökö mutta sammahtaminen ei johdu siitä. Myös lisäakulla kokeiltu eikä auta ongelmaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25 Loka 2015 17:15
- Mönkijä:: KingQuad 750 2010
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Omassa 2010 KQ750 oli myös noita sammumisongelmia. Ne jäi pois kun vaihdoin iridium tulpan ja ja entrasin ohjaustehostimen maadoitusjohdon liitintä. Liitin oli löysä ja usein kun tyhjäkäynnillä käänsi rattia hieman, mönkijä sammui. Oli aika pirullinen ominaisuus maastossa.
Eli summa summarum, katso että kaikki maadoitukset on kunnossa ja vaihda iridium tulppa.
Tuo iridium tulppa nostaa hieman tyhjäkäyntiä ja edesauttaa ettei sammahtele niin usein.
Sitten vielä pikku vinkki kaikille,joilla on Dreselin tekemä T3 versio KQ750 (kuten itsellä). Dresel on kytkenyt vilkkureleen niin että se syö virtaa koko ajan ja syö akun tyhjäksi parissa viikossa,jos mönkijä käyttämättömänä. Muutin vilkun toimimaan vain virran ollessa päällä ja nyt akku kestää vaikkei mönkijällä ajettaisi pariin kuukauteen.
Eli summa summarum, katso että kaikki maadoitukset on kunnossa ja vaihda iridium tulppa.
Tuo iridium tulppa nostaa hieman tyhjäkäyntiä ja edesauttaa ettei sammahtele niin usein.
Sitten vielä pikku vinkki kaikille,joilla on Dreselin tekemä T3 versio KQ750 (kuten itsellä). Dresel on kytkenyt vilkkureleen niin että se syö virtaa koko ajan ja syö akun tyhjäksi parissa viikossa,jos mönkijä käyttämättömänä. Muutin vilkun toimimaan vain virran ollessa päällä ja nyt akku kestää vaikkei mönkijällä ajettaisi pariin kuukauteen.
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
niin unohtui mainita että Iridium tulppia on tullut käytettyä jo pitemmän aikaa. Molempia on käytetty vähän kelistä riippuen.
Alla speksit NGK:lle.
NGK
CR6E (Standard Plug) or CR7E (Cold Type Plug)
Iridium
NGK
CR6EIA-9 (Standard Plug) or CR7EIX (Cold Type Plug)
Alla speksit NGK:lle.
NGK
CR6E (Standard Plug) or CR7E (Cold Type Plug)
Iridium
NGK
CR6EIA-9 (Standard Plug) or CR7EIX (Cold Type Plug)
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Miten tulppatyyppi vaikuttaa tietokoneen säätämään tyhjäkäyntiin?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: KG 700 (-07) Latausongelma
Moro,
Tämähän kuulostaa tutulta. Omassa samanikäisessä kamppeessa juuri samanlaista sammumisongelmaa.
Sammuminen ilmenee lähes aina kun laitan 4wd lukot päälle sekä varsinkin auratessa kun kone kuuma ja flekti huutaa, pakille laitto sammuttaa kamppeen.
Minulla auraukseen erillinen akku, joten laturi ei kuluta virtaa vinssiin. Tein myöskin tuon maadoituskaapelin tuplaamisen ja lataus nousi tuonne 14,5V tasolle. Akkukin uusittu jokin aika sitten.
Todella rasittava oire, johon olisi mukava löytyä ratkaisu. Otan kamppeen varmaan loppuviikosta talliin ja tutkin lisää.
Tämähän kuulostaa tutulta. Omassa samanikäisessä kamppeessa juuri samanlaista sammumisongelmaa.
Sammuminen ilmenee lähes aina kun laitan 4wd lukot päälle sekä varsinkin auratessa kun kone kuuma ja flekti huutaa, pakille laitto sammuttaa kamppeen.
Minulla auraukseen erillinen akku, joten laturi ei kuluta virtaa vinssiin. Tein myöskin tuon maadoituskaapelin tuplaamisen ja lataus nousi tuonne 14,5V tasolle. Akkukin uusittu jokin aika sitten.
Todella rasittava oire, johon olisi mukava löytyä ratkaisu. Otan kamppeen varmaan loppuviikosta talliin ja tutkin lisää.
Kingquad LT-A700X -07