King quad 750 Axi 08

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

Rupes sammuileen kuukausi sitten suoraan ajosta,,, lähti käymään kaasulla,,, kamalaa röpötystä,,, ei tyhjäkäyntiä,,, kun oli puolituntia seissy ,,,lähti taas normaalisti,,, teki tota samaa ilkeetä,,, ny eilen jämähti mökin pihalle,,, tänään ei sitten lähteny enään,,,, ku starttasin viimeisen kerran poksahti,,,siihen jämähti,,,, no katoin ,,,irtotulpalla,, tulee kipinää,,, oma tulppa vie kiinni,,,, huomenna irroitan,, ja haen uuden tulpan,,,,polttoainepumppu pitää normaali äänen,,,,eli surisee 4 sek. ajan ,,, jos ei lähde käymään tulpanvaihdon jälkeen ,,, mikä avuksi,,,,,, mittarissa 2000 km,,,, polttoaineen seassa masonol,2% .Olen ollut kovin tyytyväinen ko. peliin,,, ny harmittaa.

Terv. Pekka
palontie
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2017 17:34

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja palontie »

Oiskohan syttyboxi mennyt tai asentotunnistin tms?
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

palontie kirjoitti:Oiskohan syttyboxi mennyt tai asentotunnistin tms?
Moro,,,,Uudella tulpalla käynnisty,,,, mutta,,, ei lähteny suoraan startista,,,annoin lisä bensaa ilmanotto aukoska,,,heti lähti,,,, ajelin moitteetta n, 10 km,,,, sit rupes taas käymään tyhjäkäyntiä huonosti,,,, kaasuttelin rajoitinta vasten muutaman kerran,,,,siihen sammu,,, tulppa nokimusta,,,, tulppa oli kyllä kovin löysällä,,,, laitoin taas uuden kun olin ostanu 2 kpl,,,sama tilanne ku ekalla kerralla,,, käy hyvin toistaiseksi,,,, ny tallissa....Tämmöistä tällä kertaa,,, mikä on asentotunnistin ja missä sijaitsee.Tulpat Densoi 22,,,,,

Terv. Pekka
palontie
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2017 17:34

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja palontie »

Kampuran asentotunnistinta tarkoitin,kai noissa sellainen on kun on ruiskupelejä.Tosin toi vika voi olla monessa muussakin paikassa esim lämpötilaanturi,kaasuläpän asentotunnistin ym ym
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

Tänään taas käynti normaalia jonkun aikaa,,,kylmänä käy parhaiten,,lämpimänäkin jotenkin tyhjäkäyntiä kans,,,ostin ruiskujärjestelmän puhdistus ainetta,, katotaan mitä vaikuttaa,,mistähän löytys varaosa kuvat.GENERAL INFORMATION kuvat mulla on,,,niissä ei oo varaosakuvia.

Terv. Pekka
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

Moro,,, tänään kylmänä kuin palmun alta käyntiin,,,siis onko suomi bensassa jotain töhnääjoka ruiskuissa (EFI) sittaantuu,,,, aurailin , 5 km,, kone lämmin ,,, vie vähän rötäs tyhjäkäyntiä,,, ajossa ei huomaa,, potkua on,,,, nyt seuraavaksi pienkone bensaa. Nyt vie kysyisin seuraavaa,,, onko mahdollista et,,, ETC,, sensori (mittaa moottorin lämpötilaa) ja antaa tietoo lämmöstä ruiskujärjestälmälle,,,, ei siis jos on rikki kuvittelee moottorin olevan kylmä,,, vaikka on lämmin,,,,mitä sanotte.

terv. Pekka
palontie
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2017 17:34

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja palontie »

Hyvinkin mahdollista että siinä vika,saattaa antaa kylmän koneen lukemia ja syöttää bensan ja Ilman kylmän koneen arvojen mukaan.
palontie
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2017 17:34

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja palontie »

Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

palontie kirjoitti:Hyvinkin mahdollista että siinä vika,saattaa antaa kylmän koneen lukemia ja syöttää bensan ja Ilman kylmän koneen arvojen mukaan.
Moro,,, kiitos vastauksesta,,, meilläpäin samankaltaisia ajatuksia ja mulla itellä...suitsan oma osa 74 euroo + kulut,,, kiinapojalta 14,00 euroo ilmainen rahti,,, taidan tilata ko osan kiinasta. ei häviä paljoo jos vaikka turha... monta turhaakin osaa tilaa korjaamon tuntihinnalla 95 Euroo tunti,, ja vielä vienti ,,,tutkivat ja tutkivat ja loppusummasta ei tietoo,,, voi olla suuri...tänään käynti normaali,,,huomenna laitan pienkonebensaa,,, sen jälkeen harkitsen osan tilaamista.

Terv. Pekka
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

Moro,,, ai niin ,,,löysin vie hyvät kuvat varaosista ja hinnoista.https://www.motorcyclespareparts.eu/en tuolta löytyy

Terv. Pekka
Linnainmaa1959
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2020 20:48

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Linnainmaa1959 »

Moro,,, toi pdf tiedosto mulla on. Kiitos kumminkin

Terv. Pekka
Jerematias
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2020 18:59

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Jerematias »

Terve vuan

Onko TAKAperäöljyn vaihdossa mitään normaalista poikkeavaa eli propusta vanha litku pois ja korkista uutta sisään?
Laitoin 770ml, mutta tulee ihan täyttökorkin tasolle ja takana se korkki ei ole silleen kyljessä niinkuin esim.etuperässä.
Onko jotain toista proppua tai jotain mikä pitää käyttää auki vai tuleeko tosiaan öljyntaso tuonne ylös?

Kiitos vastanneille.
Jape/79
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2020 09:54

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Jape/79 »

Vastaus tulee kyllä myöhässä eikä mullakaan ihan 100% faktaa ole, mutta itse olen täyttänyt aina täyttöreiän alareunaan asti ja olen vaihtanut näin useita kertoja peräöljyt. Mulla 750 -11. Kaikki öljyt olen vaihtanut samalla kertaa 1000-1200km välein ja hienosti on laite toiminut.
Jerematias
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2020 18:59

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Jerematias »

Näin laitoin itsekin, kyllä se tulee siihen täyttöaukon suulle.. ihmetytti vain se korkin asento/paikka.

Onko kenelläkään sähkökaaviota kyseiseen laitteeseen, tarvis vähän selvitellä johdotuksia kun tuntuu olevan ongelmaa vähän siellä täällä.. lataus ei toimi oikein..
Jape/79
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2020 09:54

Re: King quad 750 Axi 08

Viesti Kirjoittaja Jape/79 »

Ei ainakaan mulla ole sähkökaaviota, mutta kolmannen jännitteensäätimen vaihdoin syksyllä ja lataus paranee sillä. Mulla oli tuolloin kilometrejä noin 8500. En tiedä mikä noissa säätimissä kärsii mutta iän ja käytön myötä latauksen teho laskee rankasti. Uusimman säätimen ostin euromotorcenteristä ja oli fyysisiltä mitoiltaan alkuperäistä pienempi, joten luultavasti kuumenee enemmän ja jää lyhytikäiseksi.
Vastaa Viestiin