noppeli
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Jos haet lisää nopeutta tai kiihtyvyyttä niin sellaista ihmeruuvia ei Noppelistakaan löydy jonka poistamalla nuo asiat toteuu. Eli sen ruuvin poistaminen ei ainakaan lisää kulkua. Sen voin sanoa tuntematta laitetta yhtään.
Jos tykkäät rassamisesta niin eikun avaimet käteen ja kahtomaan mitä mikin osa on syönyt. Varmasti sillekkin ruuville keksit käyttötarkoituksen ja opit paljon muutakin laitteestasi. Kaikki osat on kasattu, ne voi purkaa ja ne voi kasata uudestaan joten rohkeasti vain hommiin. Ja kerro sitten mullekkin mikä se ruuvi on
Jos tykkäät rassamisesta niin eikun avaimet käteen ja kahtomaan mitä mikin osa on syönyt. Varmasti sillekkin ruuville keksit käyttötarkoituksen ja opit paljon muutakin laitteestasi. Kaikki osat on kasattu, ne voi purkaa ja ne voi kasata uudestaan joten rohkeasti vain hommiin. Ja kerro sitten mullekkin mikä se ruuvi on

- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Kyllä Noppelista ihmeruuvi löytyy.
On kaasuttimen kohokammiossa, pääsuutinpiirissä kaksi suutinta päällekkäin ja poistamalla päälimmäinen ja jättämällä alimmainen paikoilleen, saadaan käyttöön isompi suutin. Pakoputken ja sylinterin liitoksessa on myös prikka, joka kuristaa pakokaasujen kulkua pienemmälle suuttimelle sopivaksi. Poistamalla prikan ja pienemmän suuttimen alkaa noppeli laulamaan korkeita säveliä, ja jousittamaton laite kulkee liikaakin, mutta jos vielä jäi jotain hampaankoloon, niin S-1 Solisuskan etuhampit käy, joten eteen isompaa hammasratasta ja eikun huimaileen. 


¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
letku kurkusta
Noppelissa lähtee letku kaasarinkurkun ja pytyn liitoksesta mihin sen toinen pää tulee. olen kasannut purettuna seissyttä 90 luvun alkupuolen noppelia ja mitään järkevää paikkaa en ko letkulle löydä...
http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/mainos ... it89_9.jpg
tuon perusteella noppeli on jotenkin rajoitettu ja menisi vain jarru pohjassa käyntiin. liekö tuokaan totta
tuon perusteella noppeli on jotenkin rajoitettu ja menisi vain jarru pohjassa käyntiin. liekö tuokaan totta
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Noppelissa on kuristimet ja käynnistin laite nappaa kiinni vain jarru pohjassa.noppeli10 kirjoitti:http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/mainos ... it89_9.jpg
tuon perusteella noppeli on jotenkin rajoitettu ja menisi vain jarru pohjassa käyntiin. liekö tuokaan totta
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: letku kurkusta
Eikös siihen tule tuorevoiteluöljyletku.r ruus kirjoitti:Noppelissa lähtee letku kaasarinkurkun ja pytyn liitoksesta mihin sen toinen pää tulee. olen kasannut purettuna seissyttä 90 luvun alkupuolen noppelia ja mitään järkevää paikkaa en ko letkulle löydä...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vähän aikaa sitten sain korjattua pikkuveljelle noppelin. Runko oli poikki vain ja ainoastaan tankin alta, koneen alta molemmin puolin ja taka-akselin lähettyviltä neljästä kohtaa. Laitoin vähän paksumpaa rautaa jos kestäis.ATC kirjoitti:Kyllä Noppelista ihmeruuvi löytyy.On kaasuttimen kohokammiossa, pääsuutinpiirissä kaksi suutinta päällekkäin ja poistamalla päälimmäinen ja jättämällä alimmainen paikoilleen, saadaan käyttöön isompi suutin. Pakoputken ja sylinterin liitoksessa on myös prikka, joka kuristaa pakokaasujen kulkua pienemmälle suuttimelle sopivaksi. Poistamalla prikan ja pienemmän suuttimen alkaa noppeli laulamaan korkeita säveliä, ja jousittamaton laite kulkee liikaakin, mutta jos vielä jäi jotain hampaankoloon, niin S-1 Solisuskan etuhampit käy, joten eteen isompaa hammasratasta ja eikun huimaileen.
Mietin vain, että jos tota virittää niin mites runko kestää.
saattaa olla melko kovilla.
Tuntuu jo nyt vauhti aika kovalta tollaseen jousittamattomaan härpäkkeeseen.
-Kun kaiken tekee itse, niin tietää ketä syyttää-