Mistä löysempiä iskareita 660 Grizlyyn
Mistä löysempiä iskareita 660 Grizlyyn
Mistä vois tiedustella parempia iskareita ja jousia 660:seen. Oon kuullu, että modaamalla jotain kelkka iskareita vois löytyä.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Jos löysempiä iskareita etsit, kokeile cfmoton jousitus elementtejä.
Niin kuin ATC minulle kertoi, kokeillessaan moton jousitusta: jouset on hyvät mutta iskarit ei.
Moton alkuperäinen vaimennus on hitaaseen maasto ajoon sopiva kun taas nopeaan ajoon, reaktiokyvyltään, liian hidas tai olematon.
Ja jos puhutaan asioista oikeilla nimillä
Iskari ei ole mikään iskunvaimennin vaan heilahduksen vaimennin. Sen tehtävänä on ottaa vastaan renkaan iskut ja heilahdukset ja välittää ne ajoneuvon koriin. Lyhkäsesti 
-M-
Niin kuin ATC minulle kertoi, kokeillessaan moton jousitusta: jouset on hyvät mutta iskarit ei.
Moton alkuperäinen vaimennus on hitaaseen maasto ajoon sopiva kun taas nopeaan ajoon, reaktiokyvyltään, liian hidas tai olematon.
Ja jos puhutaan asioista oikeilla nimillä


-M-
Meura väärin meni ehkä hiukan tai todella lyhyesti
. Heilahduksenvaimennin juuri vähentää heilahtelua ei se iskuja ota vastaan vaan jousi ottaa iskut vastaan ja sit heilahduksen vaimennin vaimentaa sitä jousta ettei se kori rupea heilumaan holtittomasti eli jarruttaa lopettaa ne jousen tekemät sisään ulos liikkeet. Kyllä sen ehkä hiukan vois sanoa ottavan kyllä sisään iskuja vastaankin mutta jousi pääsääntöisesti. Heilahduksen vaimennin jarruttaa iskuja niin että se ei päästä jousta niin nopeasti painumaan kasaan ja sit jarruttaa ettei jousen ulospäin työntävä voima paina jousta suoraksi ihan vapaasti.
Kerran päästiin tähän aiheeseen ni.
Moottoreissa ei ole syyläriä se on jäähdytin.
Eikä myöskään kaasuttajaa se on kaasutin se kaasuttaja on se kuka ohjaa kaasutinta.
Laturia ei myöskään ole se laturi löytyy räjäytystyömailta
Mulle opettii että se on latausgeneraattori.
Autoissa ei ole rattia se on ohjauspyörä,ratti on joku suppilon johdannainen
Vaihdelaatikko on vaihteisto.
Vaihdekeppi on vaihteenvalitsin.
Eikä myöskään käsijarrua vaan seisontajarru.
jne jne
Oli aikoinaan tiukka teoriaopettaja autopuolella ammattikoulussa
Jappa

Kerran päästiin tähän aiheeseen ni.
Moottoreissa ei ole syyläriä se on jäähdytin.
Eikä myöskään kaasuttajaa se on kaasutin se kaasuttaja on se kuka ohjaa kaasutinta.
Laturia ei myöskään ole se laturi löytyy räjäytystyömailta

Autoissa ei ole rattia se on ohjauspyörä,ratti on joku suppilon johdannainen

Vaihdelaatikko on vaihteisto.
Vaihdekeppi on vaihteenvalitsin.
Eikä myöskään käsijarrua vaan seisontajarru.
jne jne
Oli aikoinaan tiukka teoriaopettaja autopuolella ammattikoulussa


Jappa
Ennenvanhaan alunperin jousi otti vastaan iskut ja iskunvaimentaja vaimensi jousen värähtelyä.
Jos puhutaan esim. säädettävistä iskunvaimentajista joissakin voidaan vaimennusta säätää molempiin suuntiin. Jos pohjaan lyönti suuntaan säädetään lisää vaimennusta niin voisi olettaa, että iskunvaimentaja vaimentaa myös jo jousen vastaanottamaa iskua.
kiitos tiedosta. Täytyy kysellä noita kelkka iskareita.
Jos puhutaan esim. säädettävistä iskunvaimentajista joissakin voidaan vaimennusta säätää molempiin suuntiin. Jos pohjaan lyönti suuntaan säädetään lisää vaimennusta niin voisi olettaa, että iskunvaimentaja vaimentaa myös jo jousen vastaanottamaa iskua.
kiitos tiedosta. Täytyy kysellä noita kelkka iskareita.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Juu se on lehtijousessa oma vaimennus ominaisuus kun on monta lehteä nipussa ni ne hankaa toisiaan vasten ja se heiluminen vaimentuu sillee mut kyl lehtijousisissakin käytetään vaimentimia koska se on aika tehoton se lehtijousien vaimenusteho. Vaimentimien tehon/avun voi kokeilla kun ottaa vaimentimen irti tai pois toiminnasta ja ajaa pelkillä jousilla voi sitä keinumista 
Nonii olkoon tää. Mä kans tarttisin uusia jousi/vaimennin puikkoja eli coilovereita, kerros Kaheli sit mist löysit
Jappa

Nonii olkoon tää. Mä kans tarttisin uusia jousi/vaimennin puikkoja eli coilovereita, kerros Kaheli sit mist löysit

Jappa
Parilla paikallisella kuskilla on grislyissään Öhlinssit, olleet ennen alla juuri noissa ATC:n mainitsemissa kelkoissa. Muuttuu kyllä grisly täysin eri laitteeksi, meinaan toimii alusta kuin unelma. Ei kavereita pysty jätättämään patikossa enää millään. Siis peli on täysin erillainen ajettava kuin alkuperäisillä iskareilla. Tietty iskareitten simmitys täytyy osua kohdilleen.pikkolo kirjoitti:onko kellään käyttökokemuksia kun on pantu parempia iskareita grislyyn?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Löytyhän sitä tietoo kun pari päivää etti
Eli siis nuo 700 kelkan iskarit käy suoraan. Onko niissä vakiona jo öhlinssin iskarit jos ei niin minkähän merkin mahtavat olla. Ja sit tuo simmitys ei varmaan täsmää eli joutuu muuttaan.
Ja parempi omilla jousilla kun kelkan?
Kun nuo vakiot ei oikeen pysy mukana oli ajo sit työ tai huvi.

Eli siis nuo 700 kelkan iskarit käy suoraan. Onko niissä vakiona jo öhlinssin iskarit jos ei niin minkähän merkin mahtavat olla. Ja sit tuo simmitys ei varmaan täsmää eli joutuu muuttaan.
Ja parempi omilla jousilla kun kelkan?
Kun nuo vakiot ei oikeen pysy mukana oli ajo sit työ tai huvi.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Ai saakeli kun on tiedon etsiminen vaikeaa. Vielä kun löydät tuon mun edellisen postauksen, tuossa yllä, niin jo helpottaa. Niin ja ei toki ole Yammun SRX:sässä Öhlinssejä vakiona vaan kybit, jotka nekin on aivan kelvolliset, ei vaan ole säädettävät.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Korjataan pikkaisen, sillä mainitut iskarit olivat uusia, eikä siis ole olleet kelkassa, vaikka toinen sarja onkin SRX 700 kelkan ja toinen SRX 600 kelkan sarja. Vaimennusta ei tarvi simmata. sillä vaimennus on juuri sopiva ja säätää voi molempiin suuntiin. Nuot SRX 600:sen iskarit on sentin lyhemmät, ja niihin laitoin WP: 25-300:set jouset, joilla net pelaa hyvin. SXR:rän iskarit menee heittämällä eteen ja taakse pitää vaihtaa Yammun alkuperäinen jousi, sekä pakoputken suojapeltiin pitää naputella pikku kolo, lisäsäiliölle. Sellaastapoke kirjoitti:Parilla paikallisella kuskilla on grislyissään Öhlinssit, olleet ennen alla juuri noissa ATC:n mainitsemissa kelkoissa. Muuttuu kyllä grisly täysin eri laitteeksi, meinaan toimii alusta kuin unelma. Ei kavereita pysty jätättämään patikossa enää millään. Siis peli on täysin erillainen ajettava kuin alkuperäisillä iskareilla. Tietty iskareitten simmitys täytyy osua kohdilleen.pikkolo kirjoitti:onko kellään käyttökokemuksia kun on pantu parempia iskareita grislyyn?

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...