Mistä löysempiä iskareita 660 Grizlyyn

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Mistä löysempiä iskareita 660 Grizlyyn

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Mistä vois tiedustella parempia iskareita ja jousia 660:seen. Oon kuullu, että modaamalla jotain kelkka iskareita vois löytyä.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Yamaha SRX 700 kelkan suksen iskarit menee heittämällä. Laitat vaan taakse Grizlyn omat jouset iskareihin, eteen menee heittämällä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jos löysempiä iskareita etsit, kokeile cfmoton jousitus elementtejä.

Niin kuin ATC minulle kertoi, kokeillessaan moton jousitusta: jouset on hyvät mutta iskarit ei.

Moton alkuperäinen vaimennus on hitaaseen maasto ajoon sopiva kun taas nopeaan ajoon, reaktiokyvyltään, liian hidas tai olematon.

Ja jos puhutaan asioista oikeilla nimillä :) Iskari ei ole mikään iskunvaimennin vaan heilahduksen vaimennin. Sen tehtävänä on ottaa vastaan renkaan iskut ja heilahdukset ja välittää ne ajoneuvon koriin. Lyhkäsesti :)

-M-
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Meura väärin meni ehkä hiukan tai todella lyhyesti :). Heilahduksenvaimennin juuri vähentää heilahtelua ei se iskuja ota vastaan vaan jousi ottaa iskut vastaan ja sit heilahduksen vaimennin vaimentaa sitä jousta ettei se kori rupea heilumaan holtittomasti eli jarruttaa lopettaa ne jousen tekemät sisään ulos liikkeet. Kyllä sen ehkä hiukan vois sanoa ottavan kyllä sisään iskuja vastaankin mutta jousi pääsääntöisesti. Heilahduksen vaimennin jarruttaa iskuja niin että se ei päästä jousta niin nopeasti painumaan kasaan ja sit jarruttaa ettei jousen ulospäin työntävä voima paina jousta suoraksi ihan vapaasti.

Kerran päästiin tähän aiheeseen ni.
Moottoreissa ei ole syyläriä se on jäähdytin.
Eikä myöskään kaasuttajaa se on kaasutin se kaasuttaja on se kuka ohjaa kaasutinta.
Laturia ei myöskään ole se laturi löytyy räjäytystyömailta :wink: Mulle opettii että se on latausgeneraattori.

Autoissa ei ole rattia se on ohjauspyörä,ratti on joku suppilon johdannainen :)
Vaihdelaatikko on vaihteisto.
Vaihdekeppi on vaihteenvalitsin.
Eikä myöskään käsijarrua vaan seisontajarru.
jne jne
Oli aikoinaan tiukka teoriaopettaja autopuolella ammattikoulussa :D =D>

Jappa
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Ennenvanhaan alunperin jousi otti vastaan iskut ja iskunvaimentaja vaimensi jousen värähtelyä.

Jos puhutaan esim. säädettävistä iskunvaimentajista joissakin voidaan vaimennusta säätää molempiin suuntiin. Jos pohjaan lyönti suuntaan säädetään lisää vaimennusta niin voisi olettaa, että iskunvaimentaja vaimentaa myös jo jousen vastaanottamaa iskua.

kiitos tiedosta. Täytyy kysellä noita kelkka iskareita.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Juu se on lehtijousessa oma vaimennus ominaisuus kun on monta lehteä nipussa ni ne hankaa toisiaan vasten ja se heiluminen vaimentuu sillee mut kyl lehtijousisissakin käytetään vaimentimia koska se on aika tehoton se lehtijousien vaimenusteho. Vaimentimien tehon/avun voi kokeilla kun ottaa vaimentimen irti tai pois toiminnasta ja ajaa pelkillä jousilla voi sitä keinumista :D
Nonii olkoon tää. Mä kans tarttisin uusia jousi/vaimennin puikkoja eli coilovereita, kerros Kaheli sit mist löysit :wink:

Jappa
pikkolo
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Elo 2007 23:02
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja pikkolo »

onko kellään käyttökokemuksia kun on pantu parempia iskareita grislyyn?
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Kaheli ja muut kiinostuneet, mites noi http://www.dragrace.fi/catalog/index.ph ... 85_188_189

Jappa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

pikkolo kirjoitti:onko kellään käyttökokemuksia kun on pantu parempia iskareita grislyyn?
Parilla paikallisella kuskilla on grislyissään Öhlinssit, olleet ennen alla juuri noissa ATC:n mainitsemissa kelkoissa. Muuttuu kyllä grisly täysin eri laitteeksi, meinaan toimii alusta kuin unelma. Ei kavereita pysty jätättämään patikossa enää millään. Siis peli on täysin erillainen ajettava kuin alkuperäisillä iskareilla. Tietty iskareitten simmitys täytyy osua kohdilleen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
grizzly
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:34

Viesti Kirjoittaja grizzly »

Löytyhän sitä tietoo kun pari päivää etti :D
Eli siis nuo 700 kelkan iskarit käy suoraan. Onko niissä vakiona jo öhlinssin iskarit jos ei niin minkähän merkin mahtavat olla. Ja sit tuo simmitys ei varmaan täsmää eli joutuu muuttaan.
Ja parempi omilla jousilla kun kelkan?
Kun nuo vakiot ei oikeen pysy mukana oli ajo sit työ tai huvi.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ai saakeli kun on tiedon etsiminen vaikeaa. Vielä kun löydät tuon mun edellisen postauksen, tuossa yllä, niin jo helpottaa. Niin ja ei toki ole Yammun SRX:sässä Öhlinssejä vakiona vaan kybit, jotka nekin on aivan kelvolliset, ei vaan ole säädettävät.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

poke kirjoitti:
pikkolo kirjoitti:onko kellään käyttökokemuksia kun on pantu parempia iskareita grislyyn?
Parilla paikallisella kuskilla on grislyissään Öhlinssit, olleet ennen alla juuri noissa ATC:n mainitsemissa kelkoissa. Muuttuu kyllä grisly täysin eri laitteeksi, meinaan toimii alusta kuin unelma. Ei kavereita pysty jätättämään patikossa enää millään. Siis peli on täysin erillainen ajettava kuin alkuperäisillä iskareilla. Tietty iskareitten simmitys täytyy osua kohdilleen.
Korjataan pikkaisen, sillä mainitut iskarit olivat uusia, eikä siis ole olleet kelkassa, vaikka toinen sarja onkin SRX 700 kelkan ja toinen SRX 600 kelkan sarja. Vaimennusta ei tarvi simmata. sillä vaimennus on juuri sopiva ja säätää voi molempiin suuntiin. Nuot SRX 600:sen iskarit on sentin lyhemmät, ja niihin laitoin WP: 25-300:set jouset, joilla net pelaa hyvin. SXR:rän iskarit menee heittämällä eteen ja taakse pitää vaihtaa Yammun alkuperäinen jousi, sekä pakoputken suojapeltiin pitää naputella pikku kolo, lisäsäiliölle. Sellaasta :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
grizzly
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:34

Viesti Kirjoittaja grizzly »

No pyydän syvästi anteeksi kun varmentaakseni asian kysyin uusestaan!!!
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Oletko ATC ajanut sitä Muta Raaseria,millaset ne iskarit on siinä,onko toimivat pelit.Monenmoista kuullut maailmalta niistäkin,välillä huiput ja välillä huonommat kuin alkuperäiset :shock:

En kaikkia juttuja ole todesta ottanut,tietty vähän kiinnostaa totuus.
Kuva
grizzly
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:34

Viesti Kirjoittaja grizzly »

Kiitos lisätiedosta. Nyt taas jatketaan viisampana.
Vastaa Viestiin