Ennen uuden akun asentamista, kaivaisin kaikki johdot, jotka ovat paksuja ja lähtevät akulta suoraan. Tarkista kaikki nirhaantumiset, sillä suurella todennäköisyydellä on jokin johdoista maissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ei välttämättä tarvi olla vikaa missään säädöissä... Akulta lähtevä kuuma karva on saattanut hinkata jotain vasten ja eristeen vika on lyönyt akun oikoseen.
Aivan, mikään muu ei sulata akkua kuin oikosulku.
Joko ulkoinen oikosulku(piuhalla aikaan saatu pzzzzzZZ) tai yksinkertaisesti akun sisäinen oikosulku(hajonnut ajellessasi crossia, eli särkynyt sisäisesti jossain hypyssä tjsp.).
Näin on... mutta sisäinen oikkari ei paista kuumaa karvaa, vaan akusta joko katoaa varaus, tai pahimmillaan se poksahtaa jos oikkari sattuu pahoin koko kennoston yli. Vanhojen akkujen kanssa sisäinen oikosulku on yleensä syynä, kun akku alkaa porkautua itsekseen ja varaus katoaa.
Äänen vaimentimessa oli pieni reikä kyljessä joka oli sulattanut muovit ja akun!! että näin meillä tänään.
Ostin täydellisen putken jenkeistä 1/2 vuotta sitten ! (laatu kamaa)
...arvaa mitä maksaa uusi akku;) Jos sama kuin tuossa pikkuveljen(350) penkin alla niin rapiat päälle 150€ !!! Paikallisella mp-myyjällä En tiedä jos jostain vois löytyä halvemmalla. Ampperitunteja en muista mutta tuollainen lyijyhyytelöakku.
Hyytelöakku taitaa olla ainoa joka kestää rytkettä. Hyytelöakun etu on myös se ettei siitä pääsääntöisesti valu mitään pihalle vaikka sen kääntäisi kyljelleenkin tai jopa ylösalaisin. Tämä tietty sikäli kun kuoreen ei polttoleikkaa reikää kuumalla pakokaasulla