grizzly 660 ei käynnisty, pärinää satulan alta mustasta boks
grizzly 660 ei käynnisty, pärinää satulan alta mustasta boks
Kyseinen ongelma tuli esiin kun pitkästä aikaa yritin käynnistää Grizzly 660.
Laite on seissyt yli puoli vuotta mutta akun latasin viikolla.
Eli itse ongelmaan, kone ei starttaa ja satulan alta mustasta poksista kuuluu pärinää ja kun pitkään starttaa niin ehkä pieni startin pyörähdyskin tuntuu mutta kone ei käynnisty!
Eikä se pärinä mustasta boksista muutu pikkasen kopauttamallakaan, kosteuden poistajaa kokeilin liittimiin mutta sillä ei ollut vaikutusta ja liittimet irroittelin ja painoin takaisin klik-äänen kera.
Onko nyt tullut mustan laatikon osto eteen?
Tietoja asiantuntijoilta kaivataan ja mahdollisia edullisia boxin korjaus/hankintapaikkoja!
Kokeilin tältä foorumilta haulla, mutta en suoraan vastausta löytänyt, kertokaapa myös ulkomaisia foorumeita mistä voin hakuja suorittaa!
Laite on seissyt yli puoli vuotta mutta akun latasin viikolla.
Eli itse ongelmaan, kone ei starttaa ja satulan alta mustasta poksista kuuluu pärinää ja kun pitkään starttaa niin ehkä pieni startin pyörähdyskin tuntuu mutta kone ei käynnisty!
Eikä se pärinä mustasta boksista muutu pikkasen kopauttamallakaan, kosteuden poistajaa kokeilin liittimiin mutta sillä ei ollut vaikutusta ja liittimet irroittelin ja painoin takaisin klik-äänen kera.
Onko nyt tullut mustan laatikon osto eteen?
Tietoja asiantuntijoilta kaivataan ja mahdollisia edullisia boxin korjaus/hankintapaikkoja!
Kokeilin tältä foorumilta haulla, mutta en suoraan vastausta löytänyt, kertokaapa myös ulkomaisia foorumeita mistä voin hakuja suorittaa!
Grizzly 660 FWA Ajelen
-
- 6WD
- Viestit: 679
- Liittynyt: 04 Loka 2004 12:22
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Siis musta laatikko joka pärisee??????
'Boxihan' ei pärise mutta olisko startin rele joka pärisee. Siis eikö moottori pyöri kun starttaat vai eikö startti pyöri?
Tarkista:
Akun kunto? Onko varmasti viellä henkeä -> apuvirtaa.
Akun, startin ja releen virta ja maapiuhat -> onko kunnossa ja kiinni -> onko kosketuspinnat hapettunnu -> irrota ja putsaa ne kaikki?
Startti -> kuumeneeko johdot tai startti kun yrität. Jos voi vika olla startissa.
Starttaako kun annat apuvirtaa suoraan releen ohi startille menevälle piuhalle. (-onko rele kunnossa)
Jos piuhat kuumenee eikä startti pyöriu -> startti irti onko sama vika? Jos ei niin tarkista pyöriikö edes itse moottori vai onko se tarttunut kiinni.
Tämä nyt ei ollu välttämättä ne oikeat viat. Mutta tosta lähtisin liikkeelle.
'Boxihan' ei pärise mutta olisko startin rele joka pärisee. Siis eikö moottori pyöri kun starttaat vai eikö startti pyöri?
Tarkista:
Akun kunto? Onko varmasti viellä henkeä -> apuvirtaa.
Akun, startin ja releen virta ja maapiuhat -> onko kunnossa ja kiinni -> onko kosketuspinnat hapettunnu -> irrota ja putsaa ne kaikki?
Startti -> kuumeneeko johdot tai startti kun yrität. Jos voi vika olla startissa.
Starttaako kun annat apuvirtaa suoraan releen ohi startille menevälle piuhalle. (-onko rele kunnossa)
Jos piuhat kuumenee eikä startti pyöriu -> startti irti onko sama vika? Jos ei niin tarkista pyöriikö edes itse moottori vai onko se tarttunut kiinni.
Tämä nyt ei ollu välttämättä ne oikeat viat. Mutta tosta lähtisin liikkeelle.
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
Veikkaisin että startin rele (penkin alla, akun vasemmalla puolella, musta) pärisee. Kokeileppa vähän heilutella sitä, niin varmaan lähtee käyntiin. Itelläni oli 660:ssä joskus sama homma ja se korjaantu yhtä itsestään kun tulikin.
Jammussahan isoja vikoja ei ole ja pikkuviat korjaantuu itsestään
!!
Jammussahan isoja vikoja ei ole ja pikkuviat korjaantuu itsestään

Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
- pekkisrace
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 12 Syys 2007 16:27
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkkärinä toimii Polaris 800 -07
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
kyllä 660 grizzlyn heikot vetarit vois nimittää jo isoksi viaksi vielä kun hintaa alkuperäisellä akselilla ilman niveltä on karvan alle kolmehunttia
polleen sai jopa "surkeita" niveliä alle tuon hinnan mitä jamppiin maksaa pelkkä akseli !
seiskasatkussa näkyy akselit olevan 2mm paksumpia kun edeltäjässään mutta tuskin tämä vielä ratkasoo ongelmaa ? mikä osaltaan tietysti aiheutuu oikeista mutarenkaista siltikään 300e akseli ei mielestäni sais kiertyä solmuun pelkällä väännätyksellä !!!

polleen sai jopa "surkeita" niveliä alle tuon hinnan mitä jamppiin maksaa pelkkä akseli !
seiskasatkussa näkyy akselit olevan 2mm paksumpia kun edeltäjässään mutta tuskin tämä vielä ratkasoo ongelmaa ? mikä osaltaan tietysti aiheutuu oikeista mutarenkaista siltikään 300e akseli ei mielestäni sais kiertyä solmuun pelkällä väännätyksellä !!!
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- big_bad_wolf
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 17 Joulu 2006 23:45
- Paikkakunta: Perho Mönkijä: yamaha grizzly660 -06
- Viesti:
joo
EI KANNATA OTTAA RESSIÄ JAMMUN VETAREISTA TEETÄÄ JOLLAIN SORVAAMOLLA ISOMMAT AKSELIT JA KÄYTTÄÄ KARKASUSSA..ITE OIS TARKOTUS VIEDÄ AKSELIT ENSVIIKOLLA JOHKAIN PAJALLE NI SAAVAT OTTAA MITTOJA..TÄYTYY SITTE PALATA ASIAAN....



VÄÄNTÖ on se joka ratkasee ei villi hevoset http://www.tokkyra.arkku.net www.patovisti@luukku.com
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
Rulez on kyllä asialla. Jos vetari maksaa 300€ sen pitää kestää käytännössä mitä vain (mönkkäri käytössä).
Jenkkilän maalta kun tilais HD-nivuset, niin kierroshinta sijoittuisi jonnekkin 700€ nurkille. Edukkaammat siis kuin alkuperäiset ja mahtaa ne kestää paremmin.
Jenkkilän maalta kun tilais HD-nivuset, niin kierroshinta sijoittuisi jonnekkin 700€ nurkille. Edukkaammat siis kuin alkuperäiset ja mahtaa ne kestää paremmin.

Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: joo
Ei tartte huutaabig_bad_wolf kirjoitti:EI KANNATA OTTAA RESSIÄ JAMMUN VETAREISTA TEETÄÄ JOLLAIN SORVAAMOLLA ISOMMAT AKSELIT JA KÄYTTÄÄ KARKASUSSA..ITE OIS TARKOTUS VIEDÄ AKSELIT ENSVIIKOLLA JOHKAIN PAJALLE NI SAAVAT OTTAA MITTOJA..TÄYTYY SITTE PALATA ASIAAN....![]()



- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Nuo HD ei ole vissiinkään kun akselin keskiosalta vahvemmat toisin kun gorillat ovat koko akselat ilman kapenemisia samaa vahvuutta !JaMaHi kirjoitti:Rulez on kyllä asialla. Jos vetari maksaa 300€ sen pitää kestää käytännössä mitä vain (mönkkäri käytössä).
Jenkkilän maalta kun tilais HD-nivuset, niin kierroshinta sijoittuisi jonnekkin 700€ nurkille. Edukkaammat siis kuin alkuperäiset ja mahtaa ne kestää paremmin.
ja ainakin mun näkemät akselit on kiertyny juuri siitä poorin jälkeisestä ohuemmasta osasta joka on HD:ssä samanvahvunen kun orgiksessa !
gorilla akselit ovat toki kalliimmat mut jos ovat samaa paksuutta alusta loppuun lähtisin suht helposti niitten perään kyselemään !
Mut katotaan nyt miten kestää !
EDIT: män taas vähä offtopikiks siirtäsköhän joku mode nämä ylimääräset tuonne vetari topikkiin ?
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Vois siirtää jos pystyis, mutta kun ei oo mahdollista siirtä jo olemassa olevaan topickiin.Mikä on hanurista.
Roosan piti siitä joskus tiedustella tuolta phpBB:ltä, mutta eipä oo kuulunut mitään...

Roosan piti siitä joskus tiedustella tuolta phpBB:ltä, mutta eipä oo kuulunut mitään...

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Tänään viimein pääsin talliin tutkailemaan Grizzlyn käynnistysongelmaa!
Se osa mikä pärisee on musta mötikkä johon suoraan tulee akulta plussa ja miinus, sekä mitä ilmeisemmin ohjausliittimenä (pun, sin, sin/valk-johdot) sekä sivussa on 30A sulakkeet.
Mötikässä oli koodi MS5F-561 ,12V, 31W sekä valmistaja mahdollisesti JIDEKO se oli kirjoitettu niin pirun pienellä että en oikein saanut selvää!
Onko joku joutunut mötikän vaihtamaan ja mitä se maksaa?
Otin osan irti ja Putsasin CRC:llä/ruuvarilla hapetuksia liittimistä, odotin ja kuivasin liittimet, mutta edelleen vain pärisee ja startti ei edes pyöri!
Akun jouduin uusimaan viime keväänä huippupakkasilla ja nyt se on latauksessa, navat putsasin ja voitelin.
En ole oikein moottorimiehiä, niin seuraavaksi kysymys mistä löytyy Grizzly 660:sen startti ja kuinka sen tunnistaa? Täällä foorumilla oli jo vastauksena startin tutkiminen, niin siksi kysyn.
Ja sitten vielä kuinkas tapahtuu käynnistys narua vetäen, kokeilin ja sain ainakin hyvän hien, muuta ei sitten tapahtunutkaan?!
Se osa mikä pärisee on musta mötikkä johon suoraan tulee akulta plussa ja miinus, sekä mitä ilmeisemmin ohjausliittimenä (pun, sin, sin/valk-johdot) sekä sivussa on 30A sulakkeet.
Mötikässä oli koodi MS5F-561 ,12V, 31W sekä valmistaja mahdollisesti JIDEKO se oli kirjoitettu niin pirun pienellä että en oikein saanut selvää!
Onko joku joutunut mötikän vaihtamaan ja mitä se maksaa?
Otin osan irti ja Putsasin CRC:llä/ruuvarilla hapetuksia liittimistä, odotin ja kuivasin liittimet, mutta edelleen vain pärisee ja startti ei edes pyöri!
Akun jouduin uusimaan viime keväänä huippupakkasilla ja nyt se on latauksessa, navat putsasin ja voitelin.
En ole oikein moottorimiehiä, niin seuraavaksi kysymys mistä löytyy Grizzly 660:sen startti ja kuinka sen tunnistaa? Täällä foorumilla oli jo vastauksena startin tutkiminen, niin siksi kysyn.
Ja sitten vielä kuinkas tapahtuu käynnistys narua vetäen, kokeilin ja sain ainakin hyvän hien, muuta ei sitten tapahtunutkaan?!
Grizzly 660 FWA Ajelen
Viime talvena taistelin myös saman pärinän kanssa.. Omalla akulla vain pärisi eikä startti pyörinyt mutta kun antoi auton akulla lisävirtaa niin johan pyöri startti. vika korjaantui akun uusimisella.
Tuossa narulla käynnistämisessä on omat niksinsä.. Nykäise hitaasti ensimmäisen puristuksen yli jolloin puolipuristin menee päälle, sen jälkeen on suhteellisen kevyt nykiä.
Tuossa narulla käynnistämisessä on omat niksinsä.. Nykäise hitaasti ensimmäisen puristuksen yli jolloin puolipuristin menee päälle, sen jälkeen on suhteellisen kevyt nykiä.
Kawasaki v-twin