Yammun lukko käytännössä.

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

JaMaHi kirjoitti:
Luckyme kirjoitti:
turmelus kirjoitti:Niinkuin huomataan, on lukko hyvä ominaisuus silloin kun sitä tarvitaan. Mutta sen kytkeytyminen, ja varsinkin vapautuminen, näyttää olevan kokemusten mukaan vähän "arpapeliä". No ehkä se oli vähän liikaa sanottu.
Taitaa tuo olla yksi Yamahan hienoinen heikkous, joka on hyväksyttävä jos Yamahalla haluaa ajaa.
.
Pakko oli laittaa toi lukkojuttu kun yleensä omat vehkeet ja laitteet kehutaan maasta taivaisiin, ja periksi ei anneta missään.

Valitettavasti se on tämänkin foorumin henki. :cry:

Sen lukon takkuilun kanssa kanssa voi elää, ja kuten jo sanoin helpompi niitä nappeja on painella, tai vaihteitä vähän venkslata kuin juosta vinssivaijeri hanskassa kohti lähintä puuta jos sipasee lukottomalla laitteella vehkeet kiinni.
Jos jollakulla on ongelmia lukon kytkeytymisen/poiskytkeytymisen kanssa, kannattaa tarkastaa etuperän öljyt. Viittais siihen että kaikki ei ole kohdallaan. Minulla ei juurikaan ole negatiivistä mainittavaa jammun lukosta. Sen saa kytkettyä silloin kun on tarvis ja pois päältä on aina lähtenyt kun on halunnut.
Joskus pieni etujarrun painallus helpottaa pois lähtöä, mutta ikinä ei mitään ongelmia ole ollut.

Jos Canan ja Yammun lukkoja vertaa, niin ei sellaista euromäärää ole vielä painettu että näin laiska mies vaihtaisi viscoon!!
Ne kolme rengasta, perkules, ku tuppaa pyörähtämään tyhjää juurikin siinä tilanteessa kun neljäs pitäisi vetää.
Yleensä siinä vaiheessa laite pysähtyy ja kuskilla on hölmistynyt ilme.

Nimim. Jonnin verran takana tulevia canoja katsoneena (vetäneenä)
!!
Ps. Tuo ei sitten ollut mitään ***tuilua.. kirjoitin sen mitä monen jammumiehen mielessä varmasti liikkuu kun tätä topiccia lukee.
Eikös se ole ihan oletusarvo että myös etu ja takaperässä pidetään hyvät öljyt :wink:

Ja eikös 08 canassa oo jo kuitenki jo (taas) se nopeampi lukko, ettei ehdi sutaista kiinni laitetta ennenku lukko ottaa kiinni?

Tuntus että oikein vetelällä suolla canan hidas lukko aiheuttaa monta kiinnijäämistä... :roll:
Mutta sitimaasturihan se cana onki... Etuylitystä enemmän ku Citroën C6:ssa :lol:

(tuo viimenen menee kyllä jo vähän provoksi :lol:)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Luckyme
2WD

Viesti Kirjoittaja Luckyme »

Normaalikäytössä (ei työ/kisakäyttöä) olen sen lukon kanssa pärjännyt ihan hyvin, olisko jotain 600km taulussa ja lukon todellisia käyttökertoja max 10krt. (veneen nostossa, ojan ylityksessä varoiksi, ja kiinni jäädessä sitä on tullut käyteltyä ja toimii,,,)

Aina se on mennyt päälle, ja sen on saanut poiskin(jollain täällä esillä olleilla konsteilla). Etuperänöljyjen vaikutusta en ole ajatellut lainkaan.

660:llä tuli ajeltua jokunen tonni enkä voi varmuudella sanoa, muuttuiko lukon toiminta suuntaan tai toiseen kilometrien karttuessa.

YAM etulukontoiminta on mielestäni pikkujuttu, joka tuskin nousee muuallakuin nettiväännöissä merkittäväksi.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ä.
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Ite en oo päässy jammulla tosiaan ajamaan vasta kun vajaa 700km ryteikäöissä mutta kertaakaan ei oo ollu mitään ongelmia lukon irtiamisessa tai päällekytkeytymisessä !
päälle tosiaankin mänöö melkein aina ettei kamppeen tarvitte edes liikahtaa mutta joskus tosiaan voi jopa joutua vähän sarvea kääntämään joka on kyllä aivan hyväksyttävää kaikki tuota pitempi odottelu jätetäänkin sitte canoille ;)

pois päältä lukko lähtöö matkaa jatkamalla viimestään parin metrin päästä napin painalluksesta mitään kikkailuja en oo tarvinnu !
ja vielä lopuks kyllä mulla ainakin lukko on päällä aina jos mittarissa valo palaa ja pois jos ei pala joskus kun vilkkuu valo sillon ei vissiinkään oo päällä mutta syttyy palamaan samoin tein kun sarvia liikauttaa eli mänöö päälle !

näin siis mun pelissä !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vai että Canoja odotellaan kun niiden lukot ei kytkeydy, tsha...

Kyllä se eteneminen on kuskista eikä lukon toimivuudesta kiinni. Jäykät lukot on epävarmoille kuskeille jotka miettivät ja himmaavat että voisiko tosta... ei uskalla... jos nyt kuitenkin... ainiin, onko se lukko päällä vai ei... jos mä nyt kuitenkin menisin kun takanakin on ruuhkaa... :wink: :lol:
Kylätason mönkijäkuski
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Koheltaja kirjoitti:Vai että Canoja odotellaan kun niiden lukot ei kytkeydy, tsha...

Kyllä se eteneminen on kuskista eikä lukon toimivuudesta kiinni. Jäykät lukot on epävarmoille kuskeille jotka miettivät ja himmaavat että voisiko tosta... ei uskalla... jos nyt kuitenkin... ainiin, onko se lukko päällä vai ei... jos mä nyt kuitenkin menisin kun takanakin on ruuhkaa... :wink: :lol:
No johan se koheltaja heräsi :wink: :lol: :lol:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
e_lappala
2WD

Viesti Kirjoittaja e_lappala »

Kiitoksia hyvistä vinkeistä lukon irtoamisen helpottamiseksi. Pitää tarkastaa ne etuperän öljyt.

Voihan tuo lukon kiinni jääminen olla myös kokemattomuuttamme, mutta hyvä keino vaikuttaa olevan tuo pakilla käyttäminen. Kyseessähän on siis -05 malli. Luulen tuossakin tapahtuneen jotain kehitystä, siis jos vertaa uuteen 700seen ja tuohon käytettyyn 450seen. Eikä tosissaan kannata jättää Yamahaa ostamatta sen takia, että lukko jää ehkä joskus päälle vähäksi aikaa. Se vaan varmistelee seuraavaa paikkaa varten :wink: Ehkä se tykkää, että sitä käytetään ja ei halua luovuttaa.
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kyllä se Koheltaja on vaan näin että nyt jouvut laittaan kamppeen kärrylle ja tuora tänne me viiää sut pariks tunniks kalliolle kiikkumaan saat sitte näyttää miten ne pahimmat paikat mennään vauhilla ylös 8) luulen notta kun ne paikat vauhilla meet ylös (tai tuut es ylös vaikka sitte kolmella pyörällä veättäen) nii kyllä ilta baarissa tarjotaan :wink:

miksei se toki yx kivi mee ylös vauhilla mutta niitä kun on rinteessä peräkkäin pirusti ja mutkien kanssa :twisted:
No joo vitsit vitseinä(niinku canan lukko) ettei mee taas väittelyks :lol: :lol:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Koheltaja
Koheltaja (r)

En mä taida tulla, jos ajan edellä niin joutuu odottelemaan teitä kun liksuttelette lukkoja päälle. Jos ajan perässä niin joutuu taas himmailemaan vauhtia kun liksuttelette lukkoja ja mietitte että pääsiskö... ei pysty... jos nyt sittenkin kokeilisi... ehkä ei sittenkään.... mutta jospa sittenkin... :wink: :lol: :lol:
Kylätason mönkijäkuski
JaMaHi
6WD
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Koheltaja kirjoitti:En mä taida tulla, jos ajan edellä niin joutuu odottelemaan teitä kun liksuttelette lukkoja päälle. Jos ajan perässä niin joutuu taas himmailemaan vauhtia kun liksuttelette lukkoja ja mietitte että pääsiskö... ei pysty... jos nyt sittenkin kokeilisi... ehkä ei sittenkään.... mutta jospa sittenkin... :wink: :lol: :lol:
Taisi aihe kirpaista aika kipeästi :lol: !!
No.. ainahan se näin on että totuus tekee kipeää ](*,) !!
Mutta ei se mitään.
Kokeneena canakuskina koheltaja on varmasti tottunut vastoinkäymisiin ja osaa suhtutua tähänkin tosiasiaan hurtilla huumorilla :lol: :lol: !!
Oma huumorintajuni ei vain ole riittänyt siihen, että olisin ostanut viscolukkoisen laitteen.
Eikös se menekkin jo vähän itselleen ***tuilun puolelle jos sellaista menee tekemään :twisted: !!??
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
e_lappala
2WD

Viesti Kirjoittaja e_lappala »

Montako laitetta Koheltajalla oikein on, kun yhtä on myymässä? Ja jos myyntitekstissä lukee: "Ajettu pääsääntöisesti tieajoa taajama alueella sekä hiekkateitä. Ei upotettu eikä kaadettu kertaakaan, ei myöskään kolhittu/naarmutettu kivikossa." , niin pakko niitä on olla toinenkin. Vai eikö se sitten ajelekkaan metässä, enää. Opastakaa tietämätöntä, vaikka meneekin vähän ohi aiheesta.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Kiva kiusata lukonliksuttelijoita kun ne ottaa kaiken niin ihanan tosissaan :wink: :lol:

Kytkettävän lukon hienous pitää laittaa muistiin, mukava ottaa aihe esille siinä vaiheessa kun etuvetarit sanoo sopimuksensa irti ja joku viscolukkoinen Can-Am joutuu hinaamaan raadon pois metiköstä :twisted:

Myynti ilmoituksesta sen verran että jos ajaa maastossa niin onko siellä pakko kaataa/upottaa/kolhia/naarmuttaa kömpijä?
Kylätason mönkijäkuski
turmelus
2WD

Viesti Kirjoittaja turmelus »

Nyt menee jo hieman ohi ainakin minun alkuperäisestä ajatuksesta. Kun Yamaha aidosti kiinnostaa, niin minua kiinnosti käyttäjien kokemukset lukoista. Ei niinkään Can-Am-Yamaha -riitely, hyi hyi teitä! [-X

Kokemuksiahan täältä on nyt tullutkin, eikä tämä ainakaan minua ole poissäikäyttänyt. Ei mulla tosin ole ollut viscossakaan ongelmia, kun vain muistaa pitää kaasun tasaisena. Mutta ehkäpä jostain tilanteesta Yamaha olisi vielä eteenpäin lukon avulla ryöminyt, kun on joutunut taiteileen pehmeässä ja kaasua välillä löysään. Olen minä ollut kiinni suossa, että ihan vinssiä on saanut käyttää. :D

Kumpa vielä sais muutenkin C6-muotoilun Canaan, ois se hieno!
Luckyme
2WD

Viesti Kirjoittaja Luckyme »

Tässä vielä oikean etulukon toimintaa videolla ettei jää epäselväksi:

http://www.youtube.com/watch?v=1DtPi1ba ... re=related
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ä.
Teme
6WD
Mönkijä:: Sportsman 800 EFI DL

Viesti Kirjoittaja Teme »

Luckyme kirjoitti:Tässä vielä oikean etulukon toimintaa videolla ettei jää epäselväksi:

No juu... tossa taisi tosiaan olla etupyörät lukossa :lol:
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Luckyme kirjoitti:Tässä vielä oikean etulukon toimintaa videolla ettei jää epäselväksi:

Totaalinen lukko, mitenköhän se nyt noin...?

Jammussakin saa varmaan ton etulukon toimiin etujarrulla niin kuin canassa, Säästyy se lukko napin vekslaus monesti. :lol:
Vastaa Viestiin