raptor stroukkaus / poraus

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

raptor stroukkaus / poraus

Viesti Kirjoittaja sLan »

onko kellään kokemusta yammun 660 raptorin stroukkauksesta ?
on viime aikoina kuumottanut tuollainen stroukkaus sarja mihin kuuluu kampura, veivi ja mäntä. kellä ois tietoa asiasta/ saako ko. sarjoja suomesta vai pitääkö kallistua ameriikan miehien puoleen?
kaikki tieto tervetullutta ja varsinkin vertailu. eli kannattaako pelkällä kampuran pidentämisellä pelata vai suorittaa myös poraus sylinterille. kannen virtaus tuskin tulee ongelmaksi, mutta mites tuo kaasutin puoli? edelbrockia?
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
mjf777
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 27 Huhti 2007 19:50

Viesti Kirjoittaja mjf777 »

isiinpia pyttyjä on ainaki saatavis, mut saako suomesta kuinka heloposti sitä en tierä. ja mitä tuohon iskin pituuteen tuloo niin sit pitää ainaki muuttaa pyttyä ettei mäntä koputtele kantehen ja saako sellaasta sarijaa johona iskun pituus muutuus kans :?
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja alpo »

mjf777 kirjoitti:isiinpia pyttyjä on ainaki saatavis, mut saako suomesta kuinka heloposti sitä en tierä. ja mitä tuohon iskin pituuteen tuloo niin sit pitää ainaki muuttaa pyttyä ettei mäntä koputtele kantehen ja saako sellaasta sarijaa johona iskun pituus muutuus kans :?


sitähän se stroukkisarja tarkottaa että iskua kasvatetaan ja ei pyttyä tarvi muuttaa, tulee pitempi iskunen kampura ja matalampi mäntä... itellä oli aikoinaan cih opelisa tiisselin kampura ja cevyn 305 männät = 2.4l... ja alakuperäseen viestiin että laita vaan ei taia suomesta montaa löytyä
reppana xxc
speedfreak
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Elo 2007 14:31
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja speedfreak »

Kysäiseppä tuolta : www.prooff.fi

Löytyy ainakin Alban viritys sarjaa 660:seen

Tai soita suoraan Markukselle : 050 4141417
Markus jeesaa kyllä.
Menestyminen on vapaaehtoista!
mjf777
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 27 Huhti 2007 19:50

Viesti Kirjoittaja mjf777 »

oho olipas tullu pieni kirijootus virhe mulla taas vaihteeksi. niin itte asiaan stroukkaus homman ehkä käsitin niin et olis poraamalla isoontanu pyttyn kokoa, mut saahan nuota isoonpiaki pyttyjäki et voihan sen niinki stroukata :roll: ja kai näihinki vehkeesiin saa kaikenlaasia palikoota kans niinku autoihinki, ja auto harrastajan on nuota stroukki koneeta tehny jo kauvan ja jokku ihmetelly et eihän tältä merkiltä oo tuon kokoosta konetta, et siinä on monella ihmettelimistä ku sanoo koneen koon :shock:
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Taidat käsittää vieläkin väärin... Stroukkaus tarkoittaa iskun pituuden lisäämistä normaalista, eli näin kuutiot nousee kuten tekee myös big bore seteissä.
mjf777
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 27 Huhti 2007 19:50

Viesti Kirjoittaja mjf777 »

juu tierän just mitä tarkootat ja kuinka se tehrähän. siis tarkootin at alukuperääsestä kyselystä sain sen käsityksen et jos poraamalla pyttyä isoonmaksi ja muuta sellaasta :roll:
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

juu katellu että euroopastakin vois saada jotain settejä kuutoiden nostamiseen. mitenkäs tuo kaasari puoli sitten riittää?
kattellu että kunnon kaasari maksaa suunilleen yhtäpaljon ku tollanen stroukkisetti isommalla sylinterillä

kuinkas paksu toi raptorin mäntä on laesta, jos hommais vaan kampuran ja käyttäis vakio veiviä? lyhympää veiviä en ainakaan haluais kun menee kulma sitten jyrkemmäks.

kauheeta huomata kun lapsi tulee kyselyikään :oops:

ps. kuinkas paljon tolla prooffin porukalla on tietotaitoa tekniikkapuolesta?
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

stroke = veto = iskunpituus

bore = poraus = sylinterin halkaisia
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja alpo »

reppana xxc
moose
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 20 Huhti 2006 16:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja moose »

:)
proooffilta löytyy kyllä kaikkea kivaa ja palveluakin on löytynyt,tekniikka keskustelutkin on ollut asiallisia(omat kokemukset).
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

itte oon miettiny jotain tällaista sarjaa enstalven askareiksi

http://www.maxpower-engines.com/big-bor ... tealth.htm
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
pm69
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Marras 2006 08:45

Viesti Kirjoittaja pm69 »

Soita Speedcorneriin 05-215 349 tai 050-498 8898 ja kysy Tommia,
Niin saat tietoa minkälaisia tehoja saat irti ilman ahtamista,
hän voi myös kertoa samalla mitkä osat ovat heikkoja v-laatikossa.
Tommin Raptorista tuli noin 59hp takapyörältä
Vastaa Viestiin